Azalea: tervetuloa. Karua tekstiä äidiltäsi. Ja sun pieni vauvasihan on ollut ihan terve vaikka ei ole jaksanut imeä rintaa. Miks pitäis aina kaiken mennä niinku elokuvissa. Täydellinen ihme se lapsi kuitenkin on ja jos elämä on teille järkätty niin että 3 tulee ni se kans on tarkoitettu niin ja mummona olisin hyvin ylpeä. :)
On: Oksettava olo, kuumotus, henkinen ahdistus, voimattomuus, yksinäisyys, tyhjyys, menkka jomotus, turhautuneisuus, pettymys, huolestuneisuus, ikävä, onnellisuus, rakkaus. On tämän päivän saldo ja vähän eilisen ja kuluneen viikon. ihanat asiat: oma poika, työ, koira, ystävä ja hänen pieni tytär, luonto, työkaverit, koti
sit ne loput vaan on niitä ikäviä jotka ekana mielessä: koti, kaikki ikävä on täällä kotona, oli eilen ja oli tänään. Oli koko kuluvan viikon. On ne tuolla muuallaki vaikka muualla helpompi olla. Ihmiset ympärillä ja silleen.
Onko teillä koskaan ollu samanlaista tunnetta. Illalla oltiin käymässä nukkuu. Mulle ei tullu uni. Pää oli hiton raskas ja ajatuksia vaan vilisi. Tiesin että mies on vieressä ja poika siinä välissä. Mutta tuntu että ainaki 50 km oli mun ja ukon välillä matkaa ja se 25 km mun ja pojan välillä matkaa, vaikka poika oli kyljessä lähes kiinni. Pää oli siis raskas mutta jalkoja en tuntenut ollenkaan. Ihan kuin vartalo olis loppunut nivusiin. Muutenki tuntu siltä että olis maannut jossai pilven päällä. Aikani ukolle puhuin siitä olosta ja ajatuksista ja kohta huomasin että tunsin jalat, ja tunsin että olen sängyssä. Välimatkakin tuntui normaalilta. Pää ja jalat olivat samanpainoiset eikä ajatukset pörräänneet hullunlailla. Oli ihan hyvä olla. Ja sit tuli unikin.
Näin ollu monesti mulla ja on sit ärsyttävä tunne. Tunne tuli vaikka puhuin eilen 1h ukolle kaikista asioista joita ajattelin sillä hetkellä.
Ai niin en oo muistanut sanoa että sillon kun menkat loppu ni edellisenä yönä näin unta kolmesta positiivisesta raskaus testistä allekkain. Se oli vaan sellanen kuva jota katoin. 3 selkeää hieman aina vahvistuvaa viivaa. Ei tarvinnu ees tihrustaa. Oliko se merkki tulevaisuudesta. Meillä onnistaa ku ukkoki kuunteli mua hiljaa ja asiallisesti ... vaikka vaan puuhastelun toivossa mutta ihan sama. Hiljaa haukkumatta se ei mun ajatuksia ja tunteita oo ikinä kuunnellut. Nyt kuunteli, eikä silti saanu multa yhtään mitään vaikka yritti. Jos tämä tästä mutta luottaa en voi, ja vaikka valoa pilkistää ni nuo edellä olevat negatiiviset tunteet on kyl pinnassa niin pinnassa että on todella raskas olla.
Anteeksi tää mätä vuodatus! Olo on vaan vähän harmaa nyt. Jos tästä väri tummenee ni haen jo sit apua julkiselta. Vielä kuitenki muistan hyvät asiat ja niitä yritän jaksamisen mukaan ajatellakin. Mutta Syvähuokaus. Iso on oja jonka yli olis hypättävä. Ehkä mä pääsen.
Plussaa toivon kovasti kaikille jotka ei sitä ole vielä saanut ja liimaa niille joilla raskaus on alussa ja voimia niille jotka kipujen ja erinäisten olotilojen/vaivojen( ihan mistä vaan johtuvien) kans taistelee, ja raskaana olevat ja kohta pienen ihmeen syliin saavat mukaan lukien. Ja jo synnyttäneet :)