Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin kun keskustelin tästä just neuvolassakin ja sielläkin oltiin sitä mieltä, että lääketieteen silmissä en oo mitenkään tavanomasta odottajaa kummempi, kun mitään vikaa ei kerran ole löytynyt. Siellä oltiin myös sitä mieltä, että se pahoinvointi kuivumisineen saattoi hyvinkin omalta osaltaan edesauttaa supistusherkkyyttä. Mutta mun äiti on varma, että mussa on joku vika ja että jos kolmannen kerran tulen raskaaksi, syntyy keskonen, joka vähintään vammautuu keskosuutensa takia...ja vanhemmat lapset saa elinikäset traumat mun ollessa kipeä. :(
 
Azalea: meinasikin just kysyä et mitä äitis sillä tarkotti, mut selvititkin jo.. Huhhuh!! Tuskin lapset siitä nyt mitään kummempaa traumaa saa kun niille sanoo mistä on kyse! Ettei tarvi pelätä...

Oon nyt illan koittanu touhuta kaikkee et pysyis ajatukset pois..

Ennen:
ImageUploadedByVau Foorumi1412872058.903942.jpg

Ja siis tuon ihanan vaaleanpunaisen kankaan otin siitä pois ja noin veikee oranssi paljastu alta! :D

Ja jälkeen:
ImageUploadedByVau Foorumi1412872081.903863.jpg


Tuoliin tulee viel puiset käsinojat kunhan saan ne siihen kiinni :)
 
Wau Silv! Upea tuli, oot kyllä taitava! :) Mulla on kans yksi ompeluprojekti meneillään, jotta ajatukset pysyisi poissa kierrosta :grin

Aika karua tekstiä sun äidiltä Azalea :sad001 Eihän raskauden etenemistä voi ennustaa, ja jokainen raskaus voi olla erilainen. Sulla on kuitenkin ymmärtääkseni terveitä lapsia, joten miksei kolmaskin olisi terve? Tsemppiä ja halit! :Heartpink
 
Pisama: me käydään Dextran lapsettomuusklinikalla. Voin kyllä suositella, meillä on ihana lääkäri ja muutenkin siellä mukava käydä. Kaikki toiminut hienosti.

Ajna: Ovitrelle on ymmärtääkseni tarkoitettu munasolujen kasvun tukemiseen ja ovulaation vahvistamiseen ja aikaansaamiseen. Pistän ensin tosi pieniä annoksia kolmena päivänä ja neljäntenä isomman satsin joka aiheuttaa ovulaation. Sitten Pregnyl myöhemmäksi kiertoa yksi pistos ainoastaan.
 
Terveitä ovat kumpainenkin. Esikoinen syntyi jo 35+4, mutta ainoo täysaikasesta vauvasta poikkeava juttu oli (pienemmän koon lisäksi) se, ettei ekan kuukauden aikana jaksanut imeä maitojaan tissistä vaan annoin pumpattua pullosta. Muutoin oli ihan valmis paketti etuaikasuudestaan huolimatta.
 
Azalea ihmeellinen kommentti äidiltä. Oletteko miten hyvissä väleissä, olisiko hyvä puhua aiheesta vielä ja sanoa että pahoitat mielesi tuollaisista puheista. Toki äitisi varmaan vain huolissaan ja ylireagoi ja sen vuoksi valitsi ehkä sanat väärin. Mutta älä turhaan murehdi, jokainen raskaus on varmasti yksilöllinen ja piruja turha maalata seinille. :)

Silv oot kyllä taitava, ja tännekkin tuollaista energiaa saa lähettää. :grin

Gatusa sinä oot kyllä supernainen. Jaksat odotusajan haasteiden lisäksi vielä niiin paljon! Toivottavasti nämä vaikeammat ajta lupaa auvoisempaa tulevaisuutta! Tsemppiä!

Jännittää monen puolesta. Merinkillä se taitaa plussa tulla. Ja Larissalle toivotaan kyllä kans plussaa! Ja kaikille muillekkin jotka pian testailee :)

On. *Ällövaroitus* :grinTänään valkkari jo muuttunut venyvämmäksi, joten eiköhän se ovista lupaile. Toivottavasti!
Nyt on ainakin hyödynnetty, vaikka sain tartutettua Mieheenkin tämän Flunssan. Ja kohta pääsee jännäämään.:excited001
 
Tää on jo yk9, grangerkohan sitä kyseli, ja clomit ollu neljässä kierrossa käytössä.

teen varmaan noin ku larissa ehdotti. Ei kai puolikkaasta lasillisesta voi haittaa olla..?

mulla on jostain syystä kauheen rauhallinen olo vaikka näin pitkä kierto.. Sillon ennen clomien saantia oli yli 40 päivänen kierto ja olin ihan rikki.
 
Sabetti : sait kyyneleer silmilleni! :) täällä saa tätä maailman ihaninta kannustusta, ootte vaaaan niiiiin mahtavia kaikki! Teidän avulla jaksaa uuteen kiertoon, jos ei ole tärpännyt! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
 
Muurahainen, mistä tilasit digit ja mihin hintaan? Vingutin tänään Hulluilla Päivillä korttia siihen malliin, että pitää ihan tosissaan harkita et menisikö seuraava kierto sittenkin omien tuntemusten mukaan vai hymynaamojen kera...

Junttura, muistin jotenkin ihan väärin, kun luulin et sulla olisi yritys ihan aluillaan ja olisit vasta lopettanut hirmoniehkäisyn kans. Siksi tuli siis ihan omituinen kysymys ja kommentti!

Azalea, en usko että äitisi mitenkään pahalla tuota tarkoitti. Ne rakkaimmat on läheisimpiä, jotka uskaltaa ihan rehellisesti kertoa omista tunteistaan. Hänkin varmaan pelkää tyttärensä puolesta, koska kukapa tahtoisi omalle lapselleen mitään pahaa kokemusta ikinä, varsinkin jos sulla on ollut aikaisemmissa raskauksissa myös haasteita oman jaksamisen/voinnin kanssa. Raskaus kun ei (jollain kierolla tapaa toisinaan kuitenkaan valitettavasti) ole sairaus, johon löytyisi lääkettä tarjolle. Jännä juttu sinänsä, että näinkin alkukantainen biologiaan liittyvä mekanismi on edelleen monin paikoin täysin hallitsematon ja arvaamaton. Minä siis tavallaan ymmärrän äitisi sanat, ja pidän niitä vain rakastavan ja huolehtivan äidin tunteenpurkauksena. Mut en usko, että sun lapsesi nyt traumatisoituisivat, vaikka joutuisit vuodelepoon puoleksi raskausajasta (kuten Gatusa), tai synnytyksen jälkeen joutuisit ottamaan happea pidempään sairaalassa. Onhan totta, että kaikki tämä ihan konkreettisesti olisi pois jo olemassa olevilta ipanoilta, joten miksi tietoisesti haluta omien elämästä etäälle jo nyt (edellisiin raskauskikemuksiisi nojaten tämä olisi kai todennäköistä) kun heillä vielä kiinnostaa hengata sun kanssa? Miksi kaksi tervettä lasta ei riitä, miksi ei voi tyytyä siihen elämään joka jo on?

Mutta tunnistan tunteesi - ei meidänkään perhe tunnu kokonaiselta ja täydelliseltä vielä. Ja kun kerran lääkäritkin ovat todenneet, että hengenvaaraa tms kriittistä estettä ei ole, niin onhan se ihan teidän perheen sisäinen päätös, että oletteko valmiit kaiken tiedostaessa lähtemään "kävelemään heikoilla jäillä". Oikein varautumalla, ihan takuulla selviätte. Ja uskoisin kyllä, että äitisikin hyvää tarkoittaessaan on apuna.
 
Larissa Täytyypä tähän kommentoida, että itse kun plussasin, multa tuli viikko ennen plussaa siteellinen! ruskeaa vuotoa. Ja kyllä, jouduin siteen pistämään alkkareihin. Luulin jo menkkoja alkavaksi, mutta vuoto kestikin sitten vain pari päivää. Ja menkkojen alkamispäivänä plussasin selkeän plussan :) Peukkuja pidän siulle pystyssä!
 
apua ku on illan aikana taas juttua tullut :) ensi viikolla pysyn tahdissa kun vapailla koko viikon ;)

silv : ihana tuoli ♡ oot tosi taitava :) minä vaan osaan neuloa hikisiä sukkia :D

ON: väsymys jatkuu voimakkaana ja rinnat normaalia kipeämmät! Tänään viimeinen primolut ja sitten odotellaan tätiä, jos ei kuulu niin täytynee tehdä uusi testi, kunnes tärppää ;) :)

azalea; voimia sinulle :) ja toivottavasti saat asiat äitisi kanssa kuntoon. :) onnea ja plussatuulia :)

gatusa; on todella kurjaa tuollainen :/ toivotan sinulle sinne maailman toiselle puolelle onnenpuhureita :)

plussa tuulia kaikille :) ja pahoittelut niille kenellä nega :/ en nimiä muista !
 
Silv tosi upee kiikkustuoli! :)

On. Sori nyt on ihan masis päällä.. Tää on vaan porannu ja porannu katsoin ihanan videon missä nainen oli järjestäny jossa jarkko martikainen esittää kappaleen valssi tanssitaidottomille.. Veljelläni on myös ms-tauti ja menossa kans ens kesänä naimisiin.. Mutta jotenkin kaikki nyt vaan tuntuu kurjalta ja itkettää..vaik ei mulla mitään hätää oo ja asiat on hyvin :D jännä tää naisen mieli :D
 
muurahainen ja muut, mä kaipaan sitä liikkumisen ja ostosten teon helppoutta mikä oli euroopassa kieltämättä ja ite alan olla aika täynnä tän maan systeemiä ku mikää ei toimi, lakkoki jatkuu edelleen eli oon ilman lääkkeitä. jos mä jonnee muuttasin euroopassa ni varmaan tanskaan ehkä ku mulla siellä kaveri asuu ja muutenki siitä maasta parhaat kokemukset ehkäpä vaikka onkin kallein maa euroopassa kuulemma mutta onnellisimmat ihmiset. ei mulla koti-ikävää suomeen ol ollu missää vaiheessa ku ei ol hyviä muistoja suomesta oikeestaan, siellä tuli kärsittyä syrjintää yms mm uskonnon takia omalta osalta ja vaikka miehellä koulutusta, työkokemusta ja todistukset löyty ja yritti opiskella kielenki vielä ni ei saanu töitä eikä kohdeltu häntäkää hyvin.
 
Gatusa: mua jotenkin ärsyttää täällä suomessa ihmisten jääräpäisyys, nihkeys, ennakkoluulot ja rasismi.

ihonväriä, koulutusta, ikää, sukupuolta yms. vastaan :(

hirveästi kiinnostaa minkälaista se elämä siellä tunisiassa on yms, :) se on niin erilaista
 
Takaisin
Top