Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mikä tuo lista on? *ihan pihalla*

Mun raskauksista... Ekassa oksensin päivittäin (monestikin) 20+ viikkoa, jonka aikana laihduin 13kg (varaa kyllä oli, ei siinä mitään). Sen jälkeen olikin kyllä helppoa, ei edes mitään perusraskauksiin kuuluvia harmeja (ei turvotuksia, verenpainetta, selkävaivoja, painonnousua yms.), mut rv 33 alkoi, neuvolalääkärinkin mielestä ihan harmittomat, kivuttomat harjotussupparit. Se lääkäri kuitenkin kirjotti saikun äippäloman alkuun asti, kun työpäivien aikana en edes kertaakaan tuntenut vauvan liikkeitä mahan jatkuvan pingotuksen takia. Jäin saikulle rv 34+0, rv 35+0 kävin kuitenkin vielä pikasen tunnin keikan töissä, kun eivät olis selvinneet ilman. Sieltä suoraan menin neuvolaan, missä lääkäri kertoi kaiken olevan mallillaan, kohdunkaula täysmittainen, kiinteä ja kiinni. "Tämä ei ole tulossa täältä piiitkään aikaan." Rv 35+3 intouduin siivoamaan, oli siis oikein pakonomainen tarve. Petasin vauvan sängynkin valmiiksi ja pesin ja viikkasin kaappiin loput vauvanvaatteet (ja sain mieheltä pilkkanaurut, kun yli kuukauden ennen laskettua nuo tein :D ). Aamuyöllä 35+4 synnytys sitten alkoi ja illalla 35+4 oli vauva sylissä. Mitoin 2520g/46cm. Onneks kuitenkin kaikki meni hyvin. Tämä siis helmikuussa 2012.

Marraskuun alussa 2012 tein positiivisen raskaustestin. Mutta jo viikolla 6 se menikin kesken. Joulukuun alussa 2012 tikkuun ilmestyi taas kaks viivaa. Loppiaisena 2013 alkoi kuitenkin vuoto ja kesken meni, 8. viikolla. Siitä seuras kohtutulehdus antibioottikuureineen. Maaliskuun alussa tein jälleen positiivisen testin. Viikkoja oli 5+ jotain, kun taas alkoi vuoto. Ensin ruskeaa tuhrua, lopulta kirkasta verta hyytymineen. Raskaustesti kuitenkin napotti vahvasti plussana. Ultrassa rv 6+ näkyi pelkkä heikko syke. Lääkäri sanoi kyseessä olevan joko nuoremman alkion kuin viikkojen mukaan piti tai sitten kuolemassa olevan viikkojen mukaisen alkion. Sillä tiedolla lähdettiin kotiin. Kahden viikon päästä alkoi ihan tajuton pahoinvointi, päivystykseen asti jouduin, kun mikään ei pysynyt sisällä yli kolmeen päivään. Siellä sanoin, että haluan ihan ekana ultraan. Jos alkio on kuollut, ei ole mitään mieltä kärsiä pahoinvoinnista. Sieltäpä löytyikin ihan viikkoja vastaava tyyppi <3 Olin yön tiputuksessa ja aamulla kotiuduin pahoinvointilääkkeiden kanssa. Pahoinvointi jatkui taas 20+ viikoille, mut nyt sen lisäks ravasin ultrissa, kun vauva ei kasvanut viikkojen mukaan. Rv 26 sain supistuksenestolääkityksen ja sairasloman äippäloman alkuun, kun kivuliaita supistuksia oli päivittäin. Rv 35 lääkitys lopetettiin. Siitä lähtien supisteli säännöllisestikin joka päivä, ne kuitenkin aina jossain vaiheessa hiipui. Rv 36 käytiin jo synnärillä, kohdunsuu 1cm auki ja kätilökin arveli synnytyksen käynnistyneen. Aamuun mennessä kaikki kuitenkin tyssähti. Sama rv 37+5, silloin avauduin 2 senttiin, mutta taas se loppui kesken. En nukkunut sen viimeisen kuukauden aikana juurikaan, sillä iltaisin ja öisin supistelut oli pahimmillaan. Rv 39+2 menin ajoissa, jo klo 20.30, nukkumaan, kun kerrankin illalla EI supistellut. Yhdeltä heräsin vesien menoon ja klo 8 oli tyttö sylissä.

Nuo keskenmenot toki kummittelevat mielessä, mutta eniten pelottaa se, että mitä jos kolmonen syntyykin ihan liian aikasin, jos lääkkeet ei tehoakaan. Näiden kanssa pitää vaan elää, ei musta mitään konkreettista vikaa ole löydetty, joten kolmas raskaus voikin mennä vaikka ihan hyvin..
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta :)

Azalea: Mulla on takana kaksi keskenmenoa eikä yhtään onnistunutta raskautta. Eka keskenmeno selvisi nt-ultrassa ilman mitään oireita. Elävä sikiö ja sykekin oli löytynyt, mutta ultrassa ei näkynyt mitään. Ei siis koko sikiötä löytynyt... Eikä ollut mitään vuotoja. Toinen raskaus päättyi rv 7 kun menin ar-ultraan jossa ei taaskaan näkynyt mitään eikä mulla ollut vuotoja. Tästä viimeisestä sain myös jonkin tulehduksen ja nyt meillä menossa yk 3 tämän km jälkeen. Mulla tosiaan nuo km kummittelee vahvasti taustalla ja jotenkin oon kovin vaisu raskautumisen suhteen. Ihan kuin ei uskaltaisi sitten plussasta iloita ollenkaan ennen tuota nt-ultraa.

ON: Aamusta taas lämpöä enemmän mitä normaalisti ollut, eli 36,91. Yleensä se huitelee siinä 36,5 paikkeilla. Olo kyllä taas kuumeinen ja flunssainen. Eilen oli jotain pieniä tuikkailuja mahassa ja tissejä särkee koko ajan. Jotenkin sellainen olo et ehkä mut takaraivossa kummittelee vaan et kyllä se täti sieltä kylään tulee :D Mietin et jos testaisi vasta ensi torstaina niin ei tulis pettymyksiä. Katsellaan nyt :) Ai niin ja dpo 8 menossa siis (tai ehkä 9) :D
 
Larissa: Mut voi lisätä listaan :) Testipäivä on joko 16.10 tai 24.10 :D

Tänään on ollut heti herättyä tosi heikko olo.. Vähän niinkuin sellanen joka tulee kun ei juo riittävästi.Tuntuu ihan ettei jalatkaan kanna. Lisäks on esiintynyt päänsärkyä näin aamuisin, mut sekin voi johtua ihsn mistä vaan :)

Pikkukakkosen posti kp 23 tai kp 14/30
 
Siis mä varmaan kuvittelen sen oksentamisenkin kun taas nega? Seuraava testaus lauantaina. Jos 2 viivaa, en lähe juomaan mut jos vaan yks ni sit työpaikan kemut.
ImageUploadedByVau Foorumi1412753885.471244.jpg
 
Huomenta kaikki! Täällä eilen käyty lääkärissä jossa laittoi lähetteen lapsettomuushoitoihin. Kuinka kauan te jotka ootte julkisella puolella hakeutunut hoitoihin on kestänyt ensimmäiseen kertaan? Mies ei innostunut kun kuuli mitä hältä vaaditaan :D

Toivottavasti ei mene kauaa että päästään ja löydettäisiin mistä johtuu kun ei raskautta vieläkään.

Plussatuulia teille kaikille <3 ja ihanan positiivista päivää.

Täällä menossa nyt kp13 ja perjantaina alkaa taas Terojen popsiminen. Oon saanut ajatukset pois koko kuumeilusta vähentymään kun olen hurahtanut käsitöihin. Niin kivaa hommaa :)

Ootte niin paljon kirjoitellut etten oikeen muista enään mitä piti kellekin kommentoida. Joten pahoittelut napailusta.


Onko kellään kokemusta?? Olen tilaamassa lisää foolihappoa ja pongasin tälläisen rtestin!

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/333582
 
Gatusa: kiitos tatuoinnin valaisemisesta. Tosiaan kuvaa kyl hyvin ukkoo ku tuo mies on ku muuri jonka ajatuksiin ei pääse sitten millään. Mun mies taitaa olla kyl melkoisen mielen kiintoinen pakkaus jos se vähän avais itseään. Toivottavasti en ikinä päädy sen iholle tuollaisin kuvin.
Bella87: en luule olevani liian kiltti ukolle koska en suostu olemaan mukana ero asiaan. Sen se saa toteuttaa ihan omana päätöksenään. Ei mun päätöksenä. Ehkä sit kun sille itselleen tulee se tosi tarve päästä musta eroon se sit tekee sen kans. Kyl mä paperiin nimet laitan jos se ne tuo. Mut niin kauan menee näin.

Tervetuloa pikkukakkosen posti! Plussa tuulia toivon. Itse olen tällä hetkellä taustalla kun ei tuosta peittojen heiluttelusta tarvii parisuhde tilanteen takia haaveillakkaan.

Pezorado: WTF? Miks et sanonu poliiseille että olet raskaana ja tunteet heittelee. :) ja oisit itkenyt vuolaasti. No on sulla ollu kiire. :) kyllä sä saat sen vielä takasi!

Ajna: uskon siihen mitä sydän sanoo. Sit ku sydän sanoo ettei muuta keinoa enää ole niin sit saan myös sen rohkeuden mennä eteenpäin kohti uutta elämää. Tähän mennessä nämä sanat ovat olleet mieheltäni vain sanoja joilla hän on halunnut kostaa omaa pahaaoloaan muhun. Mikä ei oo oikein mutta.... Kun on paskaan astunu tarpeeksi monta kertaa ni ei se tunnu miltään oikeen... tai no inho on ehkä se paras kuvaus tällä hetkellä.

Sabetti: juu irtosuhteet on mulle sama ku pettäminen.

Granger: oikeassa olet.
 
Azalea ja pikkukakkosen posti tervetuloa ja plussatuulia!

Luckylle voimia miehen kanssa, itse tiedät parhaiten miten toimia ♡

Täällä muutettu väliaikaisesti Anoppilaan oman asunnon remontin takia ja sekös raastaa hermoja het alkuun. Täytyy toivoo että tämä ratkaisu ei kestä kauaa, selkäkään ei kestä tuota sänkyä... Kp 26/34-35 nippailua ollu tässä jo useamman päivän ajan mutta tiiä näistä sitten.

Puhallan täältä plussaa kaikille tasapuolisesti ja toivotaan että tädit tajuais jäädä pitkille lomille!!
 
Ajna: uskon siihen mitä sydän sanoo. Sit ku sydän sanoo ettei muuta keinoa enää ole niin sit saan myös sen rohkeuden mennä eteenpäin kohti uutta elämää. Tähän mennessä nämä sanat ovat olleet mieheltäni vain sanoja joilla hän on halunnut kostaa omaa pahaaoloaan muhun. Mikä ei oo oikein mutta.... Kun on paskaan astunu tarpeeksi monta kertaa ni ei se tunnu miltään oikeen... tai no inho on ehkä se paras kuvaus tällä hetkellä.

Mä tunnistan nuo kaikki tunteet,,usko tai älä.Mun on pakko laittaa sulle privana yksi linkki...mun oma tilitys vastaavasta tilanteesta.
Voimia,voimia ystäväiseni :Heartpink
 
Lucky87: Paljon tsemppiä sinulle!! <3

Mistä muuten ootte tilailleet testejä? Mä tilasin www.mammaksi.fi :stä, liuskatestipaketin. 42ovistestiä + 15 herkkää raskaustestiä, eikä hintaakaan ollut kuin 34e! :D harkitsin eka apteekista sitä clearbluen hymynaama ovistestiä, mut kun sen hinta oli rapeat 50e ni no thanks! :D
 
eipä mitään lucky. inshaAllah tein tilanne paranee oikeastiki ja saatte vielä sen onnellisen perhe-elämän rullaamaan.

tsemppiä kaikille ja plussatuulia.

silv joko näin hitusen väriä tai viivanpaikka, aikas keltanen kuva oli.

on: huoh tätä unettomuutta mitä ei parantanu ukon eilisiltanen/öinen kauhukertomus mitä hänen veljen käly kuuli sairaalassa naisilta. yliopistollises sairaalas yks nainen oli synnyttän kaksoset ja sit henkilökunta vei lapset et pesevät ja kun tulivat takas väittivät että oli vaan yks lapsi hänellä, yrittivät varastaa poikavauvan häneltä, äiti meni miehesä kans poliisille ja poliisi tuli sairaalaa hein kans ja henkilökunta joutu antamaan toisenki vauvan hänelle ku poliisi oli mukana. yliopistollises sairaalas täällä näköjään varastetaa/yritetää varastaa vauvoi, vaihdetaan niitä jne ni pikkusenko nousi pelko siellä synnyttämiseen taas ku mein lapsi on puoliks suomalainen ja voipi olla eksoottisen näkönen. pitää varmaa kynäl merkata nimikirjaimet vauvan kämmeneen samantien ja lisäks sit pistää joku ukon porukoista vahtimaa ku haukka lapsen jokaista hetkeä ku vievät pesulle, tosin oon aatellu että sanon et hein pitää pestä vauva siellä salissa eikä muualla, vauva ei lähe mun luota minneen, he pesevät, punnitsevat, mittaavat siellä salissa ja sit laitetaa vaippa ja vaatteet ja lapsi mulle rinnalle, mä en asiasta neuvottele hein kans. mut on kerran siel melkei tapettu laittamal ilmaa lääkken seassa tippaletkuun ni luotto muutenki matala. tai sit pitää kotona synnyttää ja mennä vaa vauvan kans samantien sit sairaalaa tarkastukseen et kaikki kunnossa. ainoo huoli on tukilääkitys ja se et pitää saada varma antibioottitippa synnytykseen jos on b-strepto ku esikkoa synnyttäes oli ni piti olla antibioottitippa synnytykses.
 
Aa siis testailupäiviä listassa :) Mä en oo kierukan aikana pitänyt mitään kirjaa kierrosta (omasta mielestä ne menkat tuli kyllä usein), mulla on aina ollut kierto sen 30 pvää, niin sen mukaan kai meen. En kyllä edes muista edellisten tarkkaa alkamispäivää, mut koitin eilen kalenteria tuijottaa ja muistella mitä muuta ohjelmaa oli sinä päivänä, kun taas tunsin sen lämpimän holahduksen housuissa ja ryntäsin vessaan toteamaan, että "voi perse" :D Siitä olis kai noin kaks viikkoa nyt. Aattelin, että ekaan testiin pissin kuun vaihteessa, jos sitä "voi persettä" ei ennen tuu todettua. Mut en mä mitenkään edes toivo (no, tietty siitä salaa hiukan haaveilen :rolleyes: ) plussaa vielä tästä kierrosta, se olis jo vähän liian tehokasta raskautumista, vaikka se toki mulle helppoa on aina ollutkin. Imetän kuitenkin vielä tota kakkostakin 2x päivässä, se loppuu ens kuussa, kun neitonen täyttää vuoden.
 
Gatusa: väriä ei oo mut viivanpaikka on ainakin livenä. Mulle se on nega :D Joo meil näkyy olevan vessassa vähä lämmin valo, ei ainakaan paljasta ihan kaikkia epäkohtia niinkuin valkonen valo :DD
 
tänneppä on tullut paljon tekstiä, ei millään jaksa kaikkea lukea :) gatgusa: ihan kamala tarina! Voiko tuollaista edes tapahtua, ja vieläpä Suomessa :O ei voi siis edes sairaalan henk. kuntaan luottaa :S

on: väsymys jatkuu ja alaselkä aivan jumissa, paleltaa aivan kamalasti.
meinasin aamulla tehdä testin olin jo tikun kanssa jalat ristissä vessassa mutta en uskaltanut, odotan vielä :)
 
onha täällä tullu asuttua vuosia jo ja koettua kaikenlaista tereydenhuoltoon liittyen... :) esikko synty suomessa kylläkin mut tää uusin tulokas syntyy täällä.

pezdorado: kyllähä tänne voi matkustaa iha turvallista sinänsä jos pysyt pois esim algerian rajalta vuoristosta :) kevät ja syksy on parhaat ajat ehkä koska ei ol liian kuuma eikä sada liikaa, talvella on vaihteleva sää eli voi tulla kunnol vettä tai sitten ei ikinä ei tiedä, kesä-syyskuun puoliväli oli ainaki tänä vuonna iha tuhottoman kuuma ja sietämätön olo. hintataso on sellai että heittelee kunnolla ja turisteille laitetaa aina tupla hinta yleensä vähintäänkin. ja vähä lisätietoa että uusin hallituksen neronleimaus (tyrehdyttää tehokkaas matkustuinnon tunisiaan todennäkösesti) on se että tämän kuun alusta astu voimaan sellai et turistien poistuessa tunisiasta hein on maksettava 30 dinaarin (n.15€) vero eli ostaa sellai postimerkki joko verotoimistosta, lentokentältä, postista tms.
 
Jännä juttu toi vero. Mutta aasiassa jossain oli myös. Mä rakastan matkustaa ja se on mun intohimo. Kiva tietää jos vaikka keväällä tulisin miehen kanssa lomalle. :) itse Rakastan afrikkaa kamalasti. <3
 
Takaisin
Top