Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Missäs vaiheessa ihmiset menee täällä? Ja onko monta yrityskertaa jo takana. Mulla siis vasta yk1, joten toiveet raskautumiselle ei oo kovin hääppöset. Esikon kohdalla meni 6kk ennen tärppiä :D
 
Pikkukakkosen posti: yk4 nyt kp 31/30-31 ja dpo 13. :) ja tästälähin jos vastaan sulle jotakin, haittaako jos paan vaan PKP? Muka vaikee kirjottaa noin pitkä nimimerkki :DD

Muoks. Niin ja toi meidän lista on kätevä katsoo missä kukin menee :) eli testipäivät listattuna, löytyy varmaan pari sivua taapäin :)

Mulla jatkuu sama kun eilen alko. Eli koko ajan nälkä ja jano mut jos syö tai juo, tulee ylös. Tänään onneks vika työpäivä sit taas 3 vapaata :))
 
Tuumasta toimeen ryhdyin minä, lääkärissä käyty. Ja näyttää suoraan sanottuna vähän hemmetin epätoivoiselta meidän tilanne. Me ei ehkä koskaan saada esikoiselle sisarusta. Vastausta ei ole edes siihen milloin voidaan alkaa yrittää tai voidaanko. Ensin pitää saada tilanne kuntoon tuolla alakerrassa, ja toivottavaa on ettei ainoa keino korjata tilannetta ole kohdunpoisto :( Toiselle lääkärille aika tämän asian tiimoilta, mutta se on jo erittäin selvää ettei meille kesävauvaa tule.

Kieriskelen vähän itsesäälissä, vaikka tuntuu ettei siihen olisi oikeutta kun meillä on jo lapsi, ja aivan ihana onkin. Kun kaikki eivät voi saada välttämättä ollenkaan niin ehkä pikkumaista velloa epätoivossa. Surettaa silti kun meille on alusta asti ollut itsestäänselvyys että tehdään useampi jos suinkin onnistuu. Eikä esikoisen kohdalla ollut ongelmia niin tämä tuli aika yllätyksenä eteen.

Nyt en muista sun keissiä,mutta oliks teillä pieni vauva?Mikä oli nyt syynä tähän "tuomioon" ?
Ei tietty tarvi vastata jos et halua.
 
Silv: Lyhnne sopii hyvin. :D Kiitti vinkistä, täytyyki tsekata lista :)

Mulla on kokoajan sellanen täysi olo, tai sellanen et ihanku olis ilmapallon niellyt. Jos joku ymmärtää mitä tarkotan. Aamusin on toisinaan huono-olo ja tupakka ei maistu enää juurikaan.
 
Paskaakin paskempi päivä eilen, tänään kohtalaisen paska.. huomenna sais helpata kun ylihuomenna jo syntymäpäiväni :)

Äidin ja tyttärien raskauksista oma mietteeni on, että varmaan pitääkin paikkaansa, mun oman rakkaan äitini ensimmäinen raskaus päättyi pian keskenmenoon jonka jälkeen tuli kuitenkin kohtuullisen lyhyessä ajassa uudestaan raskaaksi ja sai 3 lasta vaivatta peräkkäin eikä enempää yritettykkään :) isoäitini tuli helposti raskaaksi ja sai 2 lasta suht peräkkäin.. eikä enempää yritettykkään ja toinen edesmennyt mummini sai 3 lasta peräkkäin vaivatta, keskenmenoista en tiedä.. se oli vanhaa aikaa muutenkin!

Luckya tulin puolustamaan siinä mielessä että tuntuu pahalta hänen puolestaan tuo kuvionsa, jokainen tekee omat ratkaisunsa.. voimia <3 ei varmasti ole helppoa olla.
 
Täällä kp 3 menkat ajattelivat viimein alkaa. Miehen käytös edelleen pännii. Lupasi olla juomatta ja juoda vain kohtuudella kun on poikakin kotona. Kuulemma minun kans niin vaikea olla ettei kestä selvinpäin. Ehtona on se etten polta kotona tupakkaa. No tämä ei toteutunut eilen ollenkaan koska isäntä koko illan vaan aiheutti pahaa mieltä. Ehdotti irtosuhteitakin. :oops: Kun ei saa sillon seksiä kun haluu. Mäkään en saa saa sillon kun haluaisin ja joudun antaa väkisin sillonki vaikka en haluais.. Nuo irtosuhteet ei kyllä mun järkeen käy sitten ollenkaan. Saa häippästä sitten kokonaan jos sellasta menee tekee.
Yksinään ei eropäätöstä edelleenkään suostu yksin tekee vaikka haluais kuulemma erota, mun pitäis kans haluta erota enkä halua. Siinähän sille ongelma purtavaksi.

Vielä sit illan viimeisen sanan sano ja haukku mun värkin. On se aika tyhmä. Luulee varmaan että unohdan nuo asiat ja edes auttaa asioihin. Ei todellakaan! Muutenki erittäin huono itsetunto mulla. :)

Voi Lucky!!! Enää ei riitä sanat tässä keississä.Anteeksi mutta sanon suoraan niinkuin yleensäkin.Minusta tuo vaan on niin finaalissa,tuo teijän yhteiselämä :sad001 Ymmärrän totisesti kaikki tunne-elämän mutkat tässä eikä helppoa ratkaisua ole.Sinä olet vielä vissiin siinä tilassa että olet tottunut vain tähän,siitä on tullut liki normaalia elämää sinulle.Mutta pyydän että tutki asiaa tarkoin,sydämellä.Kuvittele elämää niin ettei kukaan parjaa sua ja niin että voit olla rauhassa ilman jatkuvaa mielipahaa kodissasi.
Sydämen lämpöä sinulle Lucky- olet ihan varmasti nimesi veroinen ja olet Onnekas,tässäkin,lopulta :Heartbigred
 
Täällä ajatukset juoksee rataa, ovuloinkohan olleenkaan tässä kuussa km:n jälkeen, jos kp lasketaan normaalisti olis ovis noin 12.10, saankohan siis jo tehdä testin marraskuun alussa :D apua, näin flunssapotilaana sairaslomalla on aivan liikaa aikaa miettiä näitä juttuja :D
 
Tervetuloa mukaan pikkukakkosen posti! :) Täällä on meneillään yk 3, kp 21/29-32 ja dpo suunnilleen 3-4. Testailua tuossa noin 12 päivän päästä (jos ei menkat yllätä) :grin Tällä palstalla olen kuitenkin höpötellyt jo 6-7 kk vaikka vasta kolmas tjottailukierto menossa :grin
 
Mietin tänään; kärsin ahdistuneisuushäiriöstä, mahtaakohan se alkaa taas nostamaan päätään jos/kun raskaudun. Ajattelin että hormonitoiminta muuttuu niin kovin, niin jotain luulis tapahtuvan ahdistuneisuudellekin... mitäs mieltä olette toverit? :) (alko ihan ahistaan jo koko jutun ajattelu... :| )
 
Jennnyyy: juttele lääkärin kanssa, raskaus on siitä hassu juttu että osa aikaisemmista vaivoista tai sairauksista joko pahenee tai helpottuu huomattavasti.
Itsellä oli akne ja rintakehän kudosten krooninen tulehdustila joka toi järkkyjä kipuja nyt viikolla 23 raskaana ja tadaa kaikki hävinneet heti alkuraskaudessa. Älä jää yksin murehtimaan vaan juttele lääkärin kanssa, varmasti osaa neuvoa ja tukea. Itselle kävi vähän päinvastoin olen ollut muutamia kunnon raivareita lukuunottamatta aika zen vaikka tyypillisesti olen temperamenttinen ja usein tulta ja tappuraa täynnä.
Älä ahdistele yksin vaan juttele luotettavalle lääkärille niin saat varmasti hyvää ja oikeaa tietoa.
Voi lucky, muuta en oikein osaa sanoa kuin että olen pahoillani puolestasi :( molemmilla puolilla omassakin suhteessa olleena, loukkaajana ja loukattuna voin sanoa että ihminen jolla on paha olla saattaa tietoisesti tai tietämättään loukata toista jotta oma paha olo ei olisi niin voimakkaasti läsnä ja ikäänkuin yrittää siirtää sitä toiselle. Halaus sinne.
Ja plussatuulia kaikille <3


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tervetuloa uusille!

Lucky voimia paskaan tilanteeseen. Koita löytää itsellesi ja lapsellesi paras ratkaisu <3 irtosuhteet kuulostaa aika utopistiselta ratkaisulta parisuhde ongelmiin. Toivottavasti saatte puhuttua asiat selviksi ja yhteisymmärrystä suhteenne tilaan.

Luin jostain että Buranaa ei suositella syötäväksi jos yrittää raskautta. Miten lie nämä finrexinit? Karrrrmee flunssa iski päälle. En selviä töistä ilman lääkintää. Tai talletteluista. ..;) ovulaatiota odottelen ehkä viikonlopulle... :)
 
Hei jennyyy!
Pakko heti kommentoida tuohon ahdistuneisuushommaan.
Minulla puhkesi esikoisen syntymän jälkeen kauheat pakko-oireiset ajatukset, ikävät ajatukset lastani kohtaan.. Pelkäsin, että tulen hulluksi, sillä luulin, että vahingoittaisin lastani, vaikka rakastan häntä enemmän kuin elämää! Kuulostan ihan hullulta, mutta mulla ne pakko-oireet lähti käsistä just hormonien ja väsymyksen/stressin takia. Tämä siis 4-5kk synnytyksen jälkeen. Kun "hyväksyin" typerät ajatukset ja aloin ignooraamaan niitä, lähtivät ne pois. Myös arjen helpottuminen auttoi.

Nyt kun tulin uudestaan raskaaksi, ensimmäisiä raskaus"oireita" oli pakkoajatukset... Eli alkuraskauden väsymys/hormonit vaikuttivat heti. Kun puhuin niistä miehelleni, menivät ne pois yhtä nopeasti kuin olivat tulleetkin.

Toki tuo ahdistuneisuus on eri juttu kuin nuo pakko-oireet/ajatukset, mutta molemmat mielenterveyden juttuja joihin varmasti hormonit vaikuttavat. Joillain enemmän, joillain vähemmän.

Nyt ihmiset ajattelevat että olen ihan hullu, mutta kun aikanaan asiaa ahdistuneena googlailin , niin huomasin, että pakko-oireet ovat yllättävän yleisiä (olen ollut vähän neuroottinen ihan pienestä asti) ja että raskaus/synnytys voi pahentaa oireita. Kaikkee sitä!! :/
 
Mutta tosiaan, jokainen meistä on yksilö ja koemme raskaudet ja synnytykset omalla tavallamme.
Joten älä ahdistu mun höpötyksistä, ajattelin vain kertoa oman kokemukseni.
 
Sabetti, toivottavasti sulla ei ovis siirry flunssan takia! Panadol hot olisi vaihtoehto finrexinille :wink

Pikkukakkosen posti, listaa päivittelee kuka milloinkin kerkiää eli eikun päivittelemään! :)
 
Jennyy: minulla oli paha paniikkihäiriö.. lieventyi raskauden aikana paljon! :) edelleenkään yksin en voi kauppaan yms mennä, lapsen kanssa voin :)
 
Sen verran oon lääkärin kanssa jutellu, että käytiin läpi mun lääkitystä ja voiko sitä jatkaa mahdollisen raskauden aikana. Onneks aika pitkälle raskautta voi, joten toivottavasti se riittää pitään tän mielivamman kasassa :) oon ite mpt-hoitaja, että oon kyllä päivittäin ihan aitiopaikalla seuraamassa mitä kaikkee mieli voi tehdä, joten siks lähinnä jännittää. Kai aika näyttää mitä tulevaisuudella on tarjota...
 
Takaisin
Top