Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hellou! Mäkin kai tänne jotenkin kuulun... Oon siis 25v kolmosesta haaveileva naikkonen. Poika on nyt 2v8kk ja tyttö 11kk. Mulle laitettiin hormonikierukka helmikuussa, tänään se otettiin pois, kun ei vaan ollut olo sen kanssa hyvä (tänään selviskin, ettei edes ollut kunnolla paikallaan, siitä johtui ne kivut). Mun raskaudet on olleet hankalia, sen takia alunperin piti kolmoshanketta lykätä pidemmälle enkä ollut kaikilla hetkillä edes varma, haluanko siihen koskaan enää ryhtyä. No. Haluan!! Niinpä tässä nyt pelonsekaisin tuntein haaveilen....päätettiin nimittäin, ettei nyt enää ehkäistä. Mulla oli kierukka jo ennen ekaa raskautta, silloin tikkuun tuli kaks viivaa tasan kuukauden päästä kierukan poistosta, joten jännän äärellä ollaan... Etenkin, kun mulla nyt ei kuukautiset kierukan aikana edes loppuneet (ilmeisesti hormonia ei päässyt kohdunkaulakanavassa olleesta kierukasta kohtuun tarpeeksi) ja ovulaation pitäis olla ihan näinä päivinä... Iiiik :rolleyes:
 
Tervetuloa uusille! :)

Komiaa tahtia tulee tekstiä! Huh en muista pää lyö jo ihan tyhjää..
Omanapailen nyt sitten vaikkei ehkä ihan aiheeseen kuulu.. Mut löysin niin huippu löydön kirpparilta tänään parilla kympillä... Terraarion meijän akaateille! Jippii! Ja olihan kiva laittaa likan kans kuntoon terra kun toinen tuli kerhosta:) sille kun nuo akaatit on tosi tärkeet.. Ylpeänä esitti isille ja mummullekkin niiden uutta hienoa asumusta ja (ostin likalle oman sumutepullon) kertoi kuinka hän sitten saa sumutella niitä sumutepullolla :)

Kummipoikaakin (6kk) käytiin moikkaamassa sillä taitaakin jäädä tuo konttausvaihe pois kokonaan kun nousee jo seisomaan tukea vasten.. Aikas hurja meno oli pikkumiehellä<3
 
Huomenta! !
Tervetuloa mukaan uudet ♡♡

ketäs tänään on testailemassa? ;)

On: Normaali olo, kai. Just heräsin, joten en ole varma.
Eilen söin karkkia ja vaikka hampaat pesin niin se semmonen karkin "jälkimaku" jäi... yöks.
 
Elaffy, faktahan on se että jokainen raskaus on tosi yksilöllinen. Voi toki olla samantyyppisiä kuin äidin raskaudet tyttärellä, mut voi olla ettei. Jokaisella on niin omanlaatuinen hormonitoiminta.
Mulla esim. Järkky pahoinvointi vaikkei äiti ikinä moisesta kärsinyt.
Tietty aina on sit eri asia perinnölliset jutut :)
 
Jennnyy, hormonien vaikutus on kovin yksilöllinen, kannattaa varautua et alkuun voi olla ahdistuneisuutta, ennen kuin hormonit tasaantuu, tai sit voi olla et ootkin seesteisen onnellinen :) kantsii heti olla yhteydes neuvolaan kun raskautuu, jos tunteiden kans on vaikee olla. :)
 
Mikähän mykoplasma minulla nyt on. Olin kipeä viimeksi kuukausi sitten ja nyt TAAS on kurkku kipeä aamuisin. Äh, mälsää..
 
elaffy täällon ihan sama, kunnon köhän/taudin pidin ehkä kans joku kuukaus sitte ja välillä oli jo parempi/poissa mut nyt on taas limayskää :sad001
 
Luin netistä, että kuulemma nup herkät on aika susia... Monesti kuulemma herkät haamuilee, kun ei herkät näyttää jo plussaa kunnolla... tiedäppä sit.. :rolleyes:
 
Merink samaa olen minäkin kuullut ja silti on noita herkkiä(kin) kaapissa. :grin

Tervetuloa joukkoon Azalea! :)

Kopioin meidän listan vielä tähän kun olen koneella. Jos jotain pitää muuttaa niin ilmotelkaa, koitan muutella kännykällä päivän aikana töissä jos vaan pystyn :grin

Kaziska 4.10.
miemelia 8.10
SuNWay 10.10
Silv 9.10
Mimi. 10.10
Merink 11.10.
Kyfi86 12.10
Freyja86 13.10
Pandakarhu 13.10.
nuuhku 17.10.
Larissa 18.10.
pepeXXL 21.10.
Ratamo 2.11
PikkuMinski 4.11
DarkMimosa 5.11.
Elli Etana?
Johanna...?
Kiivilintu?
lucky87?
'muurahainen'?
Sannuinen?
sabetti?


( yht. 22)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah, Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä, Mamia, Pötkylä, Sintti2014, Myssy, loora84, -Nennu- , Aida*, Brit, Mira83, Harmony, elaffy, Elli28, Nennahh (yht.37)
 
Larissa: Minä yritän elätellä toiveita, ja silti olla sitä mieltä et menkat tulee :D Mut kun oireita ei oo, niin ei voi oikein elätellä toiveita :p
 
Tervetuloa azalea ja pikkukakkosen posti!

Lucky, teillä on kyllä aika pahasti solmussa asiat. Selvittäkää nyt ne ennen kuin edes mietitte toista lasta tuohon tilanteeseen. Joku jo sanoikin, mut komppaan et vanhemmuus on vastuunkantoa ei vain itsestä mutta myös lapsesta. Ei sitä voi ajatella vain miltä minusta tuntuu ja mitä haluaisin, vaan lapselle pitää pyrkiä takaamaan turvallinen olo kotonakin. Toivottavasti haette apua tai jatkatte eri teitä, ettekä nyt ainakaan kuvittele että uusi vauva parantaisi kaiken...
 
Sabetti, Finrexinissä on tulehduskipulääkettä kuten Buranassakin eli sitä ei myöskään suositella. Niinkuin Larissa sanoi Panadol Hot tosiaan on se vastaava, jossa vaikutusta ei pitäisi olla :) Mutta eikös tärkeintä ole nyt, että paranet? Tuskimpa se automaattisesti tarkoittaa, ettei voi tulla raskaaksi, jos yhden Finrexinin ottaa.

Tervetuloa myös uusille! :)
 
Larissa: Mä niiiiin tiedän sen ... Kun mulla ei ekassa ollut oireita :D

Hulluinta on se, et raskauden alussa kuulemma voi esim: huulet turvota ja minun mielestäni mulla on niin..

ARGH... nyt voin lopettaa tän.. katsotaan lauantaina :D
 
Pakkp viel todeta, että oon tuntenu sellasta pientä kutkutusta mahassa. Vähän kuin joku hipaisisi.. pidin itseäni hulluna, sillä nuita tuntemuksia tunsin kun olin 11+ viikolla poikaa odottaessa.. :eek::p:p:D
 
Takaisin
Top