Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuun tähän keskusteluun kyseleen ovulaatioista vähäsen. (siis mähän muutenkin seurailen tätä ketjua ja teidän kuulumisia koko ajan :) )

Jäin tänään miettimään sitä, kun sunnuntaina ihan selkeästi nippaili vasemman munasarjan tienoilla. Nyt on sitten eilisen ja tän päivän aikana tuo nippailu tuntunut keskellä eli kohdun tienoilla.
Oon ennenkin kiinnittänyt tähän huomiota, mutta en ole ottanut selvää, että mistä moinen.

Mähän tunnen aina kun vasemmalta puolelta irtoaa munasolu, tai ainakin tuota nippailua tuntuu. Oikealla puolella ne on niin pieniä että en niitä välttämättä edes huomaa.

Ovislimoja en ole sen tarkemmin seuraillut, kirkasta ainakin ollut tähän asti eikä ole vielä tullut niitä ällöttäviä klönttejä. WomanLogin mukaan ovulaatio olisi ollut ystävänpäivänä (kuinka sopivaa :rolleyes: ) jolloin oli kp 13. Nippailut alkoi sunnuntaina kp15 ja tänään on siis kp 17.

Etsijä tervetuloa minunkin puolesta, olin alussa itsekin ulapalla kaikista termeistä jne. mutta onneks täällä on niin rento meininki että voit ihan vapaasti kummastella ja kysellä ja purkaa ajatuksia rauhassa. Onnea yritykseen ja toivon että pian onnistaa :) sullahan on myö blogi, kävin lukaisemassa eilen illalla, jään innolla odottamaan mitä tulevaisuus tuo sulle/teille tullessaan. Täällä on yritystä takana kohta vuosi, ollaan kummatkin kahdenkympin alkupuolelta ikähaarukaltamme joten olen kuulema siinä maailman hedelmällisimmässä iässä, ja pah! Yksi spontaani keskenmeno taustalla lokakuussa 2012 ja nk. yrityksemme alkoi tosiaan 2013 maaliskuussa. Tuo edesmennyt raskaus meni kesken viikolla 7+? ja tuli aika yllärinä. Oon sun kanssa samaa mieltä tosta hedelmällisyydestä.. oiskohan jotkut ainesosat esimerkiksi elintarvikkeissa jotka heikentäis hedelmällisyyttä, eli ainesosia joita saamme lähes päivittäin "tietämättä" äh emmä tiedä. Eli huomenna testaus sulla edessa, jaiks! :signs003

Ainahan tämä sisääntulo eri foorumeille on hieman etsiskelyä ja ihmetystä ensin ennen kuin pääsee talon tavoille :D Huvittaa kun te tunnutte tietävän tästä naisen elosta niin paljon enemmän kuin valtaosa, tai sitten tosiaan olen jo niin erakko ettei tuttavapiiriini kuulu lainkaan tällaisia ihmisiä, hmm... :grin

Kyllä, aloitin myös blogin missä voin tuumailla tuntojani kaikessa rauhassa, en ole koskaan kirjoittanut blogia joten sekin jännittää, minusta vain tuntuu että minulla on omien pohdintojen lisäksi paljon sanottavaa, katsotaan onko vai kuvittelenko vain, ainakin fiilikseni on loistava! :happy093

Niin, moni asiahan siihen hedelmällisyyteen vaikuttaa mutta ajattelinkin juuri että vaikka pitäisi olla parhaassa iässä ym, niin silti se kuulostaa vaikealta. Mua kiinnostaa hyvin paljon esim. ympäristöstä johtuvat ongelmat tällaisissa asioissa, kuten myös ruokavalion vaikutus, kaikki historia, rokotteet, sairastumiset, lääkitykset yms. Maailma on niin teollistunut ja kehittynyt aivan liian nopeasti tutkiakseen esim. lisäaineiden vaikutuksia pitkällä tähtäimellä..

Enkä ole siis mikään fanaatikko tämänkään suhteen, hih, kunhan tykkään pohtia, laskea ja ynnäillä :confused:

Mutta kyllä, testinkin hain, varalta kaksi kappaletta. Olihan se sekin niin salamyhkäistä touhua että, hitsi kun on niin pieni kyllä että aina sinne samaan jonoon mahtuu kaikki naapuritkin! Yritin piilotella itseäni ja ostoksiani parhaimpien taitojeni mukaan :scared001

Tervetuloa uusille! :)

Iinekselle hyvää lomaa!

MadHlle tsemppiä ja toivotaan et verikokeista löytyy apua! Itse vihaan verta ja piikkejä, ja vältän viimeiseen asti verikokeeseen menoa... :)

Flunssaisille pikaista paranemista.

On: flunssa alkaa hellittää ja tätikin väistyi kylästä. Nyt keskityn tarkkailemaan kehoa ja yritän ymmärtää sitä, et sit loppuvuodesta tietäsi kun on se päivä.. ;) äh... ei malttais oottaa!

Lähetetty minun GT-I8190N laitteesta Tapatalkilla

Jahas,tänne on tullut taas uusia..tervetuloa vain kaikille!! :)

Riina: Kiitos kovasti! Loma tuli enemmän kuin tarpeen ^^ hyvä,että sullakin on täti häipynyt. Onnea kehon kuuntelemiseen,se ei aina ole ihan helppoa mutta ajan kanssa kyllä opit sitä tuntemaan :)

Nuppu: Mulla nippaili nyt viime kierrossa ovulaation jälkeen juurikin noin,että oli siirtynyt ns. kohdun kohdalle ja sitten se nippailun kohta vaihteli kokoajan. Sitten kun menkat alko niin nippailutkin loppui. :) Mä en tarkkaan tiedä mistä tuo johtuu,ehkä joku viisaampi osaa sanoa. Keltarauhanen ainakin aiheuttaa jonkilaista kipuilua. näin olen ymmärtänyt :)

Etsijä: Taidamme suurinosa puhua kokemuksen kirkkaalla äänellä :) ja netistäkin lukemalla oppii paljon. Mä olen ainakin paljon oppinut jos jonkinmoisista oireista,että mistä johtuu jne. kun olen netistä etsinyt ja usein juuri tälläisiltä palstoilta olen löytänyt parhaat vastaukset :) Itse asun kans pienellä paikkakunalla ja en tykkää asioida apteekissa kovinkaan usein, ainakaan raskaustestiä ostamassa.Varmasti joku tuttu siihen tulisi ja alkaisi kysely rumba:grin siksi tilaan testit useinkin netistä.Ne saa suoraan kotiin eikä kukaan huomaa ja kysele. ja täällä saat ihan vapaasti kysellä kaikkea maan ja taivaan väliltä. :)

Etsijä me asutaan kans pienellä kylällä ja kuten iineskin,tilaan yleensä netistä testit.On muuten tuttu tunne toi erakoituminen,varsinkin sen jälkeen kun muutettiin maalle :grin :grin Tai siis just se kun ite viihdytään paremmin kotona ja kaikki kaverit tuntuu heiluvan baareissa..:rolleyes:

Voi hitsiläinen, oispa jo ens kuu..tai sitä seuraava tai sitä seuraava tai sitä seuraava! Oon niin äimänä kun kaveri synnyttää 2 viikon sisällä ja muistutti juuri siitä netissä. Tuntuu pahalle kun en itse oo raskaana :( haluan sitä niin kovasti! Ei olla enää niin läheisiä mutta silti.. ja todella moni muu kaveri/tuttu päivittää vauvakuvia ja raskausuutisia somessa. :sad001 sori avautuminen, oon aika lapsellinen. Oispa jo mun aika & teidän jokaisen :sign17:sign19:sign17:sign19:sign19:sign17:sign17:sign19:sign17:sign19:sign19:sign17:sign19:sign17:sign17 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ nää siittiöt ja plussat on meille kaikille! :laughing002
>>>>>>>>>>>:sleep002 huomenna on päivä uus :love017

nyt vaan pistän itsekkäästi omaa napaa... näköjää pms puskee kunnolla päälle ku mielialat vaihtelee, aloin hetki sit parkumaa ja sit loppu. ovis on siis ollu ja pms oireet on hirveet tässä kierrossa.

kiwibird tiedän tunteen, itellä ei ol tuttavia oikei mut kyllähä se kirpasee jos kaikkialta tulee uutisia, multa ku anoppi on kyselly et millo...

Onnea Etsijä! :) :hug007

on pikaisesti; Kp 23/29 aika normaali olo. Yleensä tässä vaiheessa kiertoa jo jotain nipistelyä/jomottelua.. :confused: viimeksi kp 25 alkoi tiputtelu.. nyt jotenki tosi rauhallinen olo, mieli pysyny tasaisesa ja oon ollu hyvällä tuulella :) ( liekkö vaikuttanu sitte liikunta ja terveellinen syöminen..o_O ) Eiliseen vielä pieni lisäys.. aivan yllättäin töissä kävi oksu kurkussa ei muuten mitään etomista tai kummempaa.. :eek: mieski sitte saunassa taputteli masua et onko siellä joku kyytiläinen ku niin eto.. :smiley-ashamed005

Koitan pitää ajatukset kasassa ettei rönsyilisi... mut oishan tuo ihana jos oiskin tärppi käyny... :love017

Ihanaa päivää kaikille! Täällä Oulun korkeuksilla ihana pakkasaamu, alkaa huomata kun valo on lisääntyny. :smiley-angelic003

Whiuuuuuuuuuuu!!!

Täällä testiin piirtyi aamulla kaks viivaa ja digillä vielä varmistin heti perään. Sekin näytti Raskaana 1-2viikkoa:dance018

Sitkeä kaveri kun tähän taudin kourissa olevaan kroppaan on tarrannut. Tauti onneks jo hellittämään päin.

Niin ja tänään siis kp26/28-35 ja dpo12/13/14 (kai...)

Onnea etsijälle myöakin plussasta :thumleft

Ja muillekkin tsemppiä ja plussatuulosia rutkasti:Heartbigred

OIjoioijoi...täällä on tullut plussia!!! :) ihanaa hei <3

Paljon onnea Etsijä ja Jyra :smiley-angelic003 Täältä tulee paljon vauvaliimaa mukaan!!!

Lumikki taitaa vielä jännäillä,mutta jospa sieltä se plussa pärähtäisi pian :wink

Kiwibird: Älä välitä,mä olen just samanlainen.Ihmiset vaan mun ympärillä lisääntyy ja mä vaan onnittelen ja katon vierestä :sad001 Se oma nyytti olisi niin ihana,mutta kun tää on sellanen asia mitä ei voi valitettavasti hoputtaa tapahtumaan.Kyllä te vielä onnistutte <3 pian olet itse täällä hehkuttamassa kahta viivaa jotka piirtyy sulle :) Paljon tsemppiä ja jaksamista!

Omanapa:
Menossa kp 5 ja clomi oireet ottaneet taas öisin vallan.Olen ihan hiestä märkä ollut nyt taas..yäk!Vatsaan sattuu ihmeellisesti,en tiedä onko se pukkaamassa puklutautia sieltä vai mitä.Olokin on tänään ihmeellisen väsynyt vaikka ihan hyvin olen nukkunut O_o liekö sitten jotakin kevät väsymystä..en tiedä.Sais mennä pois,oli se mitä vaan.Ei kiinnosta lomalla olla kipeä tai nuutunut. ääär!! Nyt kahvia koneeseen ja jotakin aivot narikkaan ohjelmaa pyörimään :grin

Kaikille plussia puhaltelen,olitte missä kohdin kiertoa tahansa! *puuuh*
Mukavaa Keskiviikkoa kaikille!!

Wau! Ihania plussauutisia täällä satelee!:happy093

Etsijä: Onnea! Kyllä se viiva sieltä vahvistuu! Tarrasukkia sinne teille!

Jyra: Onnea! Siellä on sitkeä pikkukaveri totta tosiaan! Ehkä siellä on jo tarrasukat ihan omasta takaa mukana! (Mutta toivotan niitä lisää silti!)

Lumikki: Pidän peukut pystyssä plussan puolesta! Kuulostat kyllä ihan siltä, että plussaa kohta pärähtää!

on: Onnistuin saamaan toissapäivänä kauhupaniikin siitä, että jos olenkin nyt jo raskaana.o_O En siis oikeastaan siitä että vauva olisi tulossa, sitä en malta odottaa. Vaan siitä, että miten selviän tästä keväästä raskaana kun nuo minun kouluni näytöt on osa sellaisia ettei niitä raskaana voi tehdä. Eilen sitten tuli täti oikein täsmällisesti kello kaulassa. (Kierto siis nyt jo toistamiseen tuo 28 vrk). Ensimmäinen ajatus oli harmistus, seuraava helpotus. Mutta olin minä vähän apeilla mielin kyllä sitten koko illan.

Nyt siis kp 2 ja fiilis on vähän mietteliäs. Joku teistä puhui "joulutauosta" tuolla aiemmin, joten aloin pohtia pitäisikö (pystyisinkö) pitämään vähän matalammalla profiililla tätä yrittämistä nyt kuukauden tai pari. Eipähän tulisi jouluvauvaa kun kaksi jouluna syntynyttä kummityttöä jo on kuitenkin. Saisin rauhassa keskittyä saattamaan nuo opinnot loppuun. Viimeinen näyttö kun olisi kesäkuun alussa. Tämä vain on vaikeaa päättää kun tietää ettei se raskautuminen ihan niin helppoa ole. Jos kesällä ei sitten tärppääkään helposti, niin sitten saattaa harmittaa jos piti tässä keväällä taukoa. :confused:

Pitää tuon miehen kanssa asiasta vähän jutella, mutta sille kyllä varmasti käy ihan kummin vain minusta tuntuu. Se kun osaa ottaa tämän yrittemisen ihan kadehdittavan rennosti. Ja saa nähdä kun tärppipäivät lähestyy, että osaankohan olla sitä ovista seuraamatta kuitenkaan...

Ai niin, unohdin ihan kokonaan: Tervetuloa kaikille uusille!

Tervetuloa uusille!

Etsijälle tervetuloo ja tervemenoo!! :grin Etpä sitten kauaa ehtinyt kuumeilla, tarrasukkia kovasti sinne :)

Jyralle valtavasti onnea plussasta!! :thumright :notworthy

ON: menossa kp 8/25. kohta meinasin tehdä ensimmäisen ovistestin. Päätin nyt tikutella tuota ovista, ihan vaikka vaan mielenkiinnosta :) Laskennallisesti pitäisi osua ovis sinne noin 12kp... saas nähdä. Huomenna miehellä alkaa vapaat, täytyy sit varmaan jo tarttua tuumasta toimeen... :love022 :wink

onnea etsijä ja jyra, tonnikaupalla tarrasukkia :)

iines jaksamista clomien kans.

on: varmaanki menkkoja odotellessa täällä kp 32 tai 33/32-X. mä päätin että alan kokeilla vaihtoehtoista hoitoa tähän mun keskenmeno-ongelmaan. ei liity mitää lääkkeitä, tulipa vaa mielee et anoppi totes että ruqia autto hänellä ja hänen miehellä, oli sama ongelma meinaan. mun ukkoha ei uskonu ku totesin et paras kokeilla, ei ota jos ei annakaan.

Aivan ihanaa! Plussatuleet ovat pitäneet sanansa! Sanoin oikeen ääneen että oho! vau! siistii! ihanaa! kun luin plussauutiset :)
Onnea onnea onnea Etsijä! Olen iloinen plussauksestasi :) toivon että viiva/plussa vahvistuu. +++++ ( | | )
Gatusalle, tuo anopin kysely on sitten inhottavaa, pitäis suunsa kiinni vaan.. kuulee kyllä kun vauva on tulossa, hehe. Ihanaa etten ole yksin <3 :) onnea tuohon teidän kokeiluun! innolla odotan mitä tuleman pitää. +++++++
Lumikki voi noita miekkosia, hassuja ne.. toivottavasti oliski kyytiläinen matkassa, kohta ainakin on! +++++
Jyra ihanaa! onnittelut isosti ja tarrasukat, tarrahansikkaat ja tarrapipo! :) <3 menisipä kaikki mainiosti. ++++++
iines86 älä muuta virka, täällä satelee plussaa niin että sitä ropisee meidän muidenkin päälle, ihanaa! paranisitpa pian <3 juo jotain lämpöisää vaikka. +++++++++
Aida*lle tsemppiä, on varmasti ahdistavaa pohtia miten sovittaa opiskelut jne. raskaana ja varsinki raskauden alussa JOS pahoinvointi ja väsymys pamahtaa täysillä tutkaan. :) +++++++++
Sandy hihii odotan innolla ovistestailuja +++++++++

0ma: ajattelin linkittää tähän kuvan ovulaatiotestistäni, tein tokasta pissasta eli en tehnyt aamupisusta kun posti toi äsken vasta ovisliuskat, jee! Nopeaa palvelua kun eilen tilasin, suosittelen tuota halpa-testiä.
En tesmannut eilen kun testit oli loppu :( mutta uskon että ovis on huomenna, kaikista vahvin viiva vähään aikaan mitä oon nähny! Vähän on nippaillu ja ollut paljonkin "kiihkompi" olo sekä aavistus rinnoissa jotain(?)! Turvotus is on! Turvotus on oikeesti niin mukana tässä oviksessa. Oli oikeesti siis yli 5 päivää myöhemmin tää ovis kuin mitä luulin, se toka vuoto sen varmaan teki.. testitkään ei valehtele tässä asiassa.
Mulla on kurkku yhä limanen ja ällö mut eiköhän tää tästä. On ihmeen rauhallinen olo oikeesti :) ihan kiva etten oo enää se hirmulisko hormoonipää kun tammikuussa olin. Huomenna edessä ahdistava puhelu josta selviää mitä teen jatkossa ennen kouluun menoa, mikäli pääsen alalle jonne haluan! Eikä tiijä jos olisin raskaana ennen sitä elokuuta, sit en tiedä jätänkö koulun väliin kun siinä on kaikenlaisia riskejä jos on vaikka jo 5 kuulla paksuna kun aloittaa koulun jossa pitäis kuitenkin keskittyä kokoajan että pärjää. Opiskella ehtii myöhemminkin ja yksi ammatti mulla onneksi on taustalla. :signs003:signs003:signs003:signs003 :smiley-angelic001 :love2 :ky :sex

Mad, olisi ihana kuulla susta :) <3 +++++++ sulle kans.

tsemppiä kiwibird ja plussatuulia. juu saas nähä miten käy, meillä onneks tulee esim telkkarissa ruqiaa kun löytyy kanava joka laittaa sitä ympäri vuorokauden. pitää jatkaa kokeilua jos sen kuuntelemisesta on apua. olen ite ollu sekä suomessa että ulkomailla paikalla kun jollekin ihmiselle (näissä tapauksissa naisille) on tehty ruqia moskeijassa. kotonakin pystyy tekemään alhamdulillah.
ja olen päättäny et taitaa olla paras pysyä kaukana mun miehen suvusta. ainoastaa anoppi ja lanko on sellaset joiden kans voi jutella oikeestaa. enkä kyllä enää syö jos joskus ukon sukulaiset tarjoaa ruokaa tai juomaa ni en ota vastaan ettei tul ikäviä seurauksia, kerran sen sedällä käynnin yhteydes/jälkee meni raskaus kesken ku olin syöny siellä (eivät tunne sanaa hygienia esimerkiksi).

Takaisin