Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea booboo ja tervetuloa lokakuisiin! Toivottavasti saadaan vielä täältä muitakin sinne :)

MadH pyydä, että ottaa samalla varmistukseksi vielä hCG:n jos epäilyttää. Siihen ei mun mielestä yksityisellä tartte edes lähetettä.

Kiitos vain kaikille! :)

Mä en oikein uskalla edes fiilistellä hirveästi, kun aloitettiin niin ensimmäiset menkat olikin yhtäkkiä melkein viikon myöhässä, seuraavat alkoi 4 päivää aikaisemmin, siitä laskin kiertoa joka olisi ollut sen 28päivää, tuon kierron mukaan nyt ois pitäny alkaa viisi päivää sitten muka laskurin opeilla, odotellut oon kun kipujakin on ollut, vaan vielä ei näy. Kierto mulla vuoden sisällä on muutenkin vaihdellut, ensin se pitkittyi ja siitä lähti taas lyhenemään, ovikset tunnen mutta jospa tää ei ihan niin rakettitiedettä ois :rolleyes:

Mua vaan naurattaa välillä kun ajatukset pomppii että tekisinkö testin, se voi olla että säntään vielä tänään apteekkiin ellei ne ala...

Kauanko teillä on muilla on yritystä takana?

Tervetuloa Etsijä ja Lumikki :)

tai siis oonhan mää täällä jotain kommentoinu.. :oops: mut en siis nyt muutamiin päiviin.. :grin eli en ihan uus kuitenkaa oo.. :) :smiley-ashamed005

Etsijä meillä yritystä vasta syyskuusta lähtien..Kuumeiltu jo kauemmin.. nyt alkais olla vasta elämä sillä mallilla et ois hyvä aika. 5 kierto menossa, ja minulla ei oo muutamaan vuoteen hormonaalista ollu.. eli jätettiin sitte vain se "karkkipaperi" pois syyskuussa.. :wink :grin :)

s1n1: Ihan en kerennyt lukemaan sun postia ennenkuin lähdin labraan :) Mut emmää tiä, epäilyttääkö vaiko eikö, hormonihäiriö tää varmaan on, jos nyt raskaana olis niin selviää se sit ennemmin tai myöhemmin + noi labrat on aika hitsin kalliita! :D

Etsijä: Täällä jätettiin tosiaan ehkäsy pois vasta nyt 11.1.14, mut gynellä on tullut käytyä selvittelemässä kun on taustalla eksän kanssa yritystä 2010-2012, jolloin ei tapahtunut yhtään mitään, kierrot oli mitä sattuu. :)
Jos ovikset tunnet, niin suunnilleen 2 viikkoa oviksesta pitäis menkkojen alkaa / plussan tulla :) (12-16vrk ovulaatiosta)
Periaatteessa ei oo rakettitiedettä, mut aikamoista lottoamista! :)

on.Labrassa käyty, vasta maanantaina saa kuulla gynen suusta mitä tehdään, tulokset saanen tietää omaterveys-palvelusta ennenkin, ehkä loppuviikosta. Siellä on kaikki tulokset ja viitearvot, joten sieltä sit näkee et millä mallilla on. TSH ja prolaktiini otettiin nyt, fsh ja lh myöhemmin jos noista ei mittään selviä. Nyt odotellaan...... Pöh.
Harjoitteluun tieni vie jälleen, iltavuoroja mukava määrä tällä viikolla...

Etsijä ja lumikki tervetuloa joukkoon. Meillä on takana yritystä 7kk, mutta välissä tässä olin raskaana, mutta tulikin kkm. Mitä lie sanovat gynet ja neuvolatädit ja se sedät jos tästä kierrosta pamahdankin raskaaksi, se oli vähän niinku kiellettyä mut ku tyhjennyspäivänä lääkäri ultras ja sanoi että tääl on kaikki siistit, nii päätin sit ominpäin etsiä ovista. No sen näkee ens tiistaina kuis lissun käy.

Etsijä: Täällä jätettiin tosiaan ehkäsy pois vasta nyt 11.1.14, mut gynellä on tullut käytyä selvittelemässä kun on taustalla eksän kanssa yritystä 2010-2012, jolloin ei tapahtunut yhtään mitään, kierrot oli mitä sattuu. :)
Jos ovikset tunnet, niin suunnilleen 2 viikkoa oviksesta pitäis menkkojen alkaa / plussan tulla :) (12-16vrk ovulaatiosta)
Periaatteessa ei oo rakettitiedettä, mut aikamoista lottoamista! :)

Kun en aivan koko ketjua jaksa selata taaksepäin niin kun kuulostaa että nykyään hedelmöittyminen naisella on vaikeampaa kuin ennen niin oletteko ajatelleet mitä siihen olisi syynä? Tottakai kaikki ollaan erilaisia, mutta näin kun foorumeita selailee niin se on aika yleistä ja kun lähipiiriä kuuntelee. :Heartred

Hmh... kai mä apteekin kautta sit meen, jännään aamuun ja teen testin, glunks!

tervetuloa etsijä ja plussatuulia sinulle :) juu kyllähä kuulostaa siltä että ennen vanhaa ainaki oli niin paljo lapsia perheissä että. äitini puolelta ainakin suvussa oli paljon lapsia kun katsotaan hänen isovanhempiansa ja heitä edeltäneitä, useimmilla oli 5-9 sisarusta ainakin.

on: eilen illalla ukko tuli esikoisen kanssa maalta hautajaisista, olivat niin nälkäisiä ku eivät syöneet siellä mitään kun hygienia ei ole tuttu käsite siellä näköjään, kun kuulin mitä kaikkea näkivät ni järkytyin niin perusteellisesti. vainajan veriset vaatteet pestii samassa astiassa käsin kuin missä kattilat ja lautaset pestään, ei ollu kunnon pesuaineitakaa mitkä tappais bakteerit. olivat kyllä eilen niin onnellisia ku pääsivät kotiin, saivat ruokaa ja saivat nukkua kunnolla.
lämpötilat oli kuulemma maalla sellasta 30 astetta, täällä missä minä olen 23-25 astetta.
tässä odotellaan nyt mitä tuleman pitää, menkat vai ei, ovis on varmaa ollu jo ajat sitten jos oli ees ni kattotaan miten käy.

peppipupu ei ol myöhästä vielä koska ovis on yleensä ovislimojen viimeisenä päivänä eli sen ku hyödynnätte tänää sen ni on hyvät mahikset :)

Booboo, ihanaa ihanaa ihanaa <3 paljon onnea!
:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19

lucky8
7 onnea kokeisiin! loistavaa että sut otetaan vakavasti tuon asian suhteen. aika hauska toi sun tomaattiriippuvuus, tomaatit on hyviä varsinkin sopivan makeina ja kotimaisina. luumutomaatit on kans nam! :color

Jyra paranemisia, voimia ja jaksamista tuohon harmilliseen tilanteeseen, menis ohi! :ky
Elya niimpä, tuo kuukuppi ei ole kovin romanttinen ja mun mies saattais katsoa että mitähän ihmettä se taas on touhuamassa hehe, taidan pysytellä tuossa max. puol tuntia tyyny pepun alla hengailussa.:blob3
MadH91 paljon tsemiä verikoikeisiin! hyvä että sulle on alkanut maistumaan ruoka, koitas syödä kunnolla ja ihan mieletöntä miten oot jaksanut reippailla, ihailtavaa :) mulla on vähän jämähtänyt tää kuntoilu, jokapäivänä silti koittanut ulkona kävellä vähän ja vähintään sen 5min kuntopyöräillä käsipainojen kera. hienoa kuulla että viihdyt harjoittelussa, susta tulee todellakin turun parhaimpia kätilöitä ;) :hug007

iines86 toisaalta varmaan ihan kiva että oli lyhyt täti-visiitti, onnea sulle uuteen kiertoon nyt pääsee taas tikuttelemaan ja siitähän me tykkäämme! plussatuulta puuh puuh ;) mukavaa lomailua ja plussataikapölyä siis vielä! :happy090

Etsijä tervetuloa minunkin puolesta, olin alussa itsekin ulapalla kaikista termeistä jne. mutta onneks täällä on niin rento meininki että voit ihan vapaasti kummastella ja kysellä ja purkaa ajatuksia rauhassa. Onnea yritykseen ja toivon että pian onnistaa :) sullahan on myö blogi, kävin lukaisemassa eilen illalla, jään innolla odottamaan mitä tulevaisuus tuo sulle/teille tullessaan. Täällä on yritystä takana kohta vuosi, ollaan kummatkin kahdenkympin alkupuolelta ikähaarukaltamme joten olen kuulema siinä maailman hedelmällisimmässä iässä, ja pah! Yksi spontaani keskenmeno taustalla lokakuussa 2012 ja nk. yrityksemme alkoi tosiaan 2013 maaliskuussa. Tuo edesmennyt raskaus meni kesken viikolla 7+? ja tuli aika yllärinä. Oon sun kanssa samaa mieltä tosta hedelmällisyydestä.. oiskohan jotkut ainesosat esimerkiksi elintarvikkeissa jotka heikentäis hedelmällisyyttä, eli ainesosia joita saamme lähes päivittäin "tietämättä" äh emmä tiedä. Eli huomenna testaus sulla edessa, jaiks! :signs003

Lumikkihan on "vanha" tuttu, hehe.. tai ei meistä kukaan kovin vanha ole tässä raskaaksi 2014! Ihanaa kuitenkin että te kaikki ootte täällä ja myös ne jotka taustalla lymyilevät. Uudetkin on kaik tervetulleit!
lissufin paljon tsemppiä! <3 plussa ja-taikka kaks viivaa tulkoon luoksesi mahdollisimman pian ja teille muillekkin kans ja tietty mulle! :love2:love2:love2:love2

omaani: mulla loppu ovistestit! apua apua, niiden tilaamisessa kestää sen verran että ei ehtis edes perjantaiks ja apteekissa on sikakallista mun budjettiini. Eli mennään ihan arvelutuntumalla, varmaan tarkkailen fiiliksiä, oireita(?) ja limoja. Mua niin rassaa tää epämääräinen kurkkutuntuma minkä sain tänä aamuna, toista korvaa vähän särki, limaa tulee ja kurkku tuntuu tyhmälle.Tuntuu niin limaiselta tuo kurkku, hyi. Juuri kun meni se flunssa pois ja nyt taas jotain.. voisko olla äkillinen lämmön vaihtuminen eli meillä ei ollu patteri päällä ja ikkunasta saattoi vetää kylmää. :puke_r :scratch Oksettaa tää limasuus!
Mun maha on jotenki ällön turvoksissa ja kun kattelen sitä tässä läppäri sylissä istuessani niin näyttää kun olisin viikolla 20 raskaana.
Ääääääääääääää! enkä oon mitään hiilareitakaan ehtinyt vetää tänään, rahkaa, täysjyvä paahtoleivän ja viinirypäleitä sekä kahvia.
Niistä vitamiineista, mun mies kipas apteekissa mun puolesta aamulla, pyysin mamoja mutta toikin noita 0rionin multivita raskaus ja imetys vitskuja kun niillä ei ollut valikoimassa mamoja. Noissa on jotenkin kiva maku, ei ollenkaan samanlainen kuin mamoissa eli tähän asti positiivinen fiilis. On se pörröpää ihana, saan olla kiitollinen että on tollanen miekkonen, harvoin tulee kehuttua tarpeeks. Mies on välillä kyllä niin söpö kun näkee että mulla on mieli maassa niin piristää vauva-jutuilla.. höpsö. Sanoi eilen että seuraavaks sä teetki semmosen toisenlaisen testin ja tokasin että hä ai raskaustestin vai? Sanoi että juu-u ja kerroin että ehei siinä vaiheessa olla vielä. :Heartpink Painoa oon saanut muutaman kilon pois joulukuusta eli vaaka on alimillaan näyttänyt tässä kuussa 72,8kg (joulukuussa 76kg)ja tavoite olis 62kg mutta se jää nähtäväksi, olishan se ihanaa mutta oon tyytyväinen jos saan viiskin kiloa pois vielä. Hiljaa hyvä tulee, pituus 162cm.

Muokattu viimeksi:
kiwibird9: mä tilasin viime viikol kotitestit nimisestä nettikaupasta maanantaina ja olivat tiistaina täällä ( mä asun savossa ), Euron piti maksaa postimaksuja mut nopeesti tuli :)

lissufin, tilaan juurikin tuolta :) se on tosi hyvä nettikauppa, en tiennykkää et eurolla saa nopeammin. Halpa-testi.fi on kans ihan ok, tilasin nyt sieltä ja hintaa 7 ovistestille tuli 12,50 kun otti nopean toimituksen.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uudet!

Kiwibirdille ja muille ovistesteistä, jos läheltä löytyy Prisma tai Cittari niin sieltä saa edullisesti hyviä testejä :) 10kpl maksaa noin 7€.

MadH: ei tosiaan kannata huvikseen niitä verikokeita pyytää :) Itse kävin ekassa raskaudessa yksityisellä ottamasta verestä hcg:n (kun en muka uskonut kotitestin tulosta) ja se maksoi silloin vuonna 2006 jo noin 30€! Perus raskaustestit on kuitenkin luotettavia ja niitä saa parilla eurolla jo, joten säästyy vain rahat :) Jos on vahvat raskausoireet, niin kyllä se testikin silloin on plussa. Jos on nega, niin ne oireet on valitettavasti jotain muuta.

Tuosta hedelmällisyydestä. Siitä varmasti löytyy ihan hyvää tutkimustietoakin (itse mielenkiinnosta äsken katsoin yhtä, mutta siinä ei ollut tiivistelmää niin ei jaksanut pahemmin perehtyä.. tässä linkki http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/101587/036gissler.pdf?sequence=1 ). Ikä on varmasti yksi suuri tekijä, miksi hedelmällisyys on laskenut. Lapset hankitaan huomattavasti myöhemmin mitä ennen ja sitä myötä tietysti mahdollisuudet ovat heikemmät. Toisaalta nykyään tunnetaan käsite perhesuunnittelu ;) Eli niitä raskauksia voidaan myös ehkäistä, jonka vuoksi harvassa perheessä on enää 6 lasta tai enemmän. Ennen vanhaanhan niitä lapsia vaan tuli, halus tai ei :) Varmaan sosiaaliset syyt on siis merkittävämpiä kuin ilmansaasteet tms.

On: menkkoja odotan alkavaksi huomenna, ja sitten pääsis taas uuteen kiertoon :) Meillä on yritystä takana nyt kaksi kiertoa, mutta useamman kuukauden tässä ollaan jo toivottu tärppiä. Loka-marraskuussa alettiin yrittämään, ja tosiaan sen jälkeen vain kaksi kiertoa saatu ajoitettua oikein, tuloksetta :/ Meillä ennestään kaksi lasta jotka saaneet alkunsa 3. ja 2. kierrosta :)

Kiwibird: kiitos paljon tsempistä!Nojoo..en laita ollenkaan pahakseni,että täti teki vaan lyhyen visiitin tällä kertaa :) Jeps...mä tota tikutteluun nyt vaan mietin,että pitäiskö mennä tää kierto ihan vaan nappituntumalla.Noh,katsotaan pysynkö erossa noista testeistä.Onpas sullakin ihana mies kun lähtee tollee vaa hakemaan vitamiineja.Mun mieheni sanoi,ettei aijo ostaa yhtäkään raskaustestiä,koska pelkää että joku tuttu näkee (yritetään siis pitää salassa tää yritys juttu) :) Ja hän on muutenkin aika ujo. koita selättää tuo flunssa...tsemppiä :thumright

Lumikki: Kiitos,kyllä kuule täällä lomasta nautitaan..don't worry :wink plussatuulia paljon sulle!!

MadH91: On kyllä hienoa viettää lomaa ilman tota tätiä :) lähtenyt tänään nyt lopullisesti pois..jeiiii!! Petipuuhat jo aloitettu :grin En tiedä milloin olen päädyn odottajien puolelle,toivottavasti pian..mutta niin päädyt sinäkin,usko vain kuule :wink Syön hyvin ja terveellisesti vitamiinien ohessa,ja eikös hyvä ruokavalio auta myös tuohon raskautumiseen <3 :p Heheheh...mullekkin mies on sanoi silloin kun menkkoja ei kuulunu,että mun tissit on turvonnut.Kai se jotakin hormonaallista on kun vaikuttaa tuollalailla :) pian saat testien tulokset sitten! Kiitos tsempistä!

Omanapa:
Kp 4 menossa ja peitpuuhat tosiaan jo aloitettu.Molemmat eletty selipaatissa täti ajan :grin halut jälleen kohdillaan. En tiedä mitä tekisin,aloittaisinko tikuttelun tässä kierrossa vaiko menisinko ihan nappituntumalla.Viime kierrossa ainakin tunsin ovisoireet,mutta sitten käykin sellanen tuuri ettei tule mitään tj. pitää kai pupuilla sitten säännöllisesti niin ei mee tärppipäivät ohi :grin Kun eikös tuolla PCO:lla ole viheliäinen tapa antaa jopa vääriä ovisplussia??? vai olenko väärässä o_O Katsotaan mitä tuleman pitä :p

Aurinkoista päivää kaikille ja plussia puhaltelen!! <3

Muokattu viimeksi:
Heipsan leidiiiit!
Minäkin liityn ketjuun mukaan, esikoinen reilut 3½vuotta ja nuorimmainen pian 9kk. Imetyksen lopetin kuun alussa, vielä ei menkkoja ole synnytyksen jälkeen näkyny, joten odotellaan niitä nyt ensin alkavaksi. Toiveena olisi että raskaus saisi tämän vuoden puolella alkunsa, mutta.. esikoista ei varsinaisesti tehty, vaan tulee kun on tullakseen-meinigillä mentiin, toisessa meni vuosi, joten katsotaan mikä tämän laita on. :) Tämä olisi todennäköisesti viimeinen lapsi meille. Jännäilkäämme siis yhdessä ;) Kunhan menkat ensin alkaisivat, niin pääsisi tosi toimiin :D

tervetuloa ja tsemppiä j3nni, kun pääset yrittään ni plussatuulia. :)

on: jaahas oiskoha koht alkaas sataa ja ukostaa vaihteeks... työasioissa on jännät ajat ja kokoajan etin uusia asiakkaita mun asiakkaalle, täytyy vaa toivoa että kaikki menee hyvin.

mä oon sitä mieltä että ennen naitiin sillon ku mies halus/näki naispuolisen (sota aikaan) ja lapsia synty sitä mukaan, eikä oltu niin valikoivia siihen aikaan. ennen käytettiin luonnon ehkäisy keinoja ja ne ei välttämättä pelitä 100%. toinen syy on se että nykyään lääkinnällinen ehkäisy on niin helposti saatavilla ehkäisyyn ja aknen hoitoon ym. ym. ja sitä melkein tyrkytetään, se varmasti on iso syyllinen myös lapsettomuuteen lisäksi jälkiehkäisy jos tullut vahingossa pelehdittyä ilman kumia. nuoret jolla menkat vasta alkaneet, kroppa ei kuitenkaan ole vielä kunnolla kehittynyt ja oma hormooni toiminta ei kunnolla käynnistynyt voi olla jo että melko varmaan pillerit vaikuttaa normaali toimintaan myöhemmin kun ehkäisyn lopettaa. ihmisten elämästä on tullut urakeskeisempää ja kiireisempää sen myötä stressi kasvaa ja vaikuttaa asiaan. kiireistä on ennenkin ollut mutta elämänasenne on ollut toisenlainen. ravinto on vaikuttanut. ennen syötiin puhtaista raakaaineista ruokaa ja nykyään monet on käsitelty jollain aineella ja tai teollisesti valmistettu. eikä ollut herkkuihin rahaa ennen vanhaan. kun nytkin miettii että ravinnolla niin paljon vaikutusta raskautumiseen nykyäänkin.
siinäpä mun mietteitä $ekavasti. mietin että synnytykset on ollut ennenvanhaan vaarallisempia ja keskenmenoja tullut kesken peltotöiden eikä niitä ole ehkä hoidettu samalla tavalla.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Niinpä. Plus että miesten sperman laatu on koko ajan heikentynyt mitä sitä on tutkittu. Itse epäilen ympäristön toksiineja ja myös juuri ruokavaliota syyksi. Ja ehkäisyn mahdollisuutta. En usko että ennen on raskaaksi tuleminen ollut sen helpompaa myöskään välttämättä kun ei ole kierron vaiheista kaikki ymmärtäneet mitään. Lapsia on tullut (ja jäänyt henkiin) se mitä tulee ja riskit raskaudessa ja synnytyksissä on ollut isommat. Syntyvyys on kyllä pudonnut, toki, mutta lieneekö kaikki sekään vain sperman laadun heikentymistä vaan ihan monen naisen oma valinta. Nykyään on onneksi valinnan varaa...

Tuo ravinto oli hyvä pointti. Nykyään on liikalihavuutta paljon, mikä vaikuttaa merkittävästi hedelmällisyyteen. Ja olihan ennen toki myös lapsikuolleisuus eri luokka kuin nyt.

Elämä on erilaista muutenkin :) Ennen oltiin siellä peltohommissa koko 10 henkinen perhe ja kuului kuvaan, että on paljon lapsia. Niitä tarvittiin tilan töihin ja muuhun, isosta perheestä oli etua. Nykyään taas vapaa-aikaa on enemmän ja ihmisillä harrastuksia ja matkustellaan. On helpompaa ja mukavampaa sovittaa työ, vapaa-aika ja harrastukset pienelle perheelle kuin isolle. Niin ne ajat muuttuu :)

Tervetuloa j3nni :) Samassa veneessä ollaan, kolmatta ja tod. näk viimeistä yritellään täälläkin :) Mulla kans imetys juuri loppunut ja hormonitoiminnan normalisoitumista odottelen myös.

Takaisin