Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla oli raskaus aikana tomaatti riippuvuus. söin kaupan tomaatti hyllyt tyhjiksi. olisko siitä voinu olla haittaa? :/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

lucky tuskin. Yleensä keho pyytää sitä, mitä se kaipaa (huom. tämä perustelu ei kelpaa jos mieli tekee vain pizzaa :wink). Tomaatissahan on A-vitamiinin lisäksi vaikka kuinka paljon muuta hyvää. Folaattia, kaliumia, kalsiumia, magnesiumia, c-vitamiinia. Jos nyt et kymmentä kiloa päivässä syönyt ja/tai vetänyt joka ateriaksi pelkkää tomaattia niin tuskin olet vihanneksilla mitään vauriota saanut aikaiseksi. Vaikka joka päivä paljon söisikin. Keho kuitenkin yleensä käsittelee ruuan mukana tulevat vitamiinit ja hivenaineet oikein hienosti, oikeastaan vain ravintolisillä voi saada jotain vitamiinia yliannostuksen.

Maksakaan ei ole ei-raskaana olevalle A-vitamiinin suhteen ongelma vaan siinä tulee sitten ne toksiinit ja raskasmetallit yms. enemmän ongelmaksi kun maksa on kehon "puhdistuskeskus." Samoin kuin isoissa petokaloissa, joiden rasvaan toksiinit helposti kertyvät.

Lomalaisen tervehdys vaan punkan perältä.

Pahoittelut negoista. Ja onnea ainaskin boboolle plussasta.

En jaksa nyt kummemmin kommentoida mitään. Torstaista saakka olen noussut sängystä vain vessaan. Joku pahanlaatuinen influenssahan tää oireiden perusteella on. Tänään onneks kuume ei ole noussut yli 38 enää.
Kyllä on ollu vaan karsea tauti ja uhkaavasti meinaa hengityskin ahistaa ja ehkä vähän painon tunnetta rinnassa. Kai se on huomenna raahauduttava lääkäriin sen verran että kuuntelevat ainaskin noi keuhkot. ..

Niin ja kp24/28-35

pikaista paranemista jyra, toivottavast et saa ainakaa kurkunpääntulehusta se on niin ärsyttävä. kuuma mustaherukkamehu on hyväksi näin minun äitini ja mummini hoiti ensiapuna flunssassa. :) ja jos tulee lääkekuuri ni toivottavasti tehoaa.

Toinen on laittaa kuukuppi sisään niin ettei spermat pääse valumaan ja ottaa vasta 6 tunnin päästä se pois. Tai nukkua yöunet sen kanssa. Koti-inseminaation voi tehdä kuukupilla.

Mä olen tätä miettinyt jo aiemmin että olisikohan hyötyä... Jotenkin tuntuu hassulta että kuukuppi auttaisi ellei sitten nuku tai hengaile jalat ylempänä kun maha, koska jo järkikin sanoo että painovoima tekee tehtävänsä eikä ne tavarat nouse sieltä kupista itsekseen ylöspäin. Mutta en tiedä, tarvii vissiin kokeilla :grin Harvemmin sitä tosin tulee otettua kuukuppia käden ulottuville kun alkaa puuhailemaan punkassa, en mä ihan niin suunnitelmallinen taida olla eikä se kuppikaan ihan niin romanttinen kapistus ole asentaa heti puuhailujen jälkeen :wink

Yhdysvalloissa on joku ohje että alle vuoden ikäisille ei pitäisi syöttää porkkanaa tai bataattia, koska lapsi voi muuttua oranssiksi! Nauroin yhdelle äitibloggarille (yhdysvaltalainen), että Suomessa ensimmäisiä ruokia lapselle on soseutettu peruna ja porkkana. Enkä ole yhtään oranssia lasta nähnyt :D

Elya
Tää neuvo on jostain hedelmällisyyssivustosta. Se estää tavaran valumista liian nopeasti ulos, mutta siinä myös neuvotaan se 1/2 - 1 tunti makuulla oloa että painovoima auttaa taas toiseen suuntaan. Etsin joku kerta sen linkin kun muistan.

ON:
Ei mitään ihmeellistä. En edes tiedä mikä kp on :D (tarkistaa) jaa kp 18/24-27. Välillä tuntuu vasemmalta puolen kipua ja mietin onkohan se kysta vielä sielä kasvamassa tai uus tilalla. Tai sitten pieru ;)
Neljäs päivä kuumetta. Ehkä itsestään parantuva poskiontelotulehdus. Tappelin eilen nenäkannun kanssa ja tuntui että saatoin saada auki nenän silleen että pääsee se tulehdus hellittää kun tänään pystyi jopa pyykätä ja siivota sohvan ympäristö. Noh huomenna lekuriin siitä. En tahtois antibiootteja, olis kesällä 2 vuotta ilman antibiootteja, kun ennen oli koko ajan poskiontelotulehduksia. :( Mut jee, enskuus lääkäriin kuulemaan vaihtoehtoja.

Muokattu viimeksi:
"Yhdysvalloissa on joku ohje että alle vuoden ikäisille ei pitäisi syöttää porkkanaa tai bataattia, koska lapsi voi muuttua oranssiksi! Nauroin yhdelle äitibloggarille (yhdysvaltalainen), että Suomessa ensimmäisiä ruokia lapselle on soseutettu peruna ja porkkana. Enkä ole yhtään oranssia lasta nähnyt :D"

Ei toi itseasiassa ihan tuulesta temmattua ole ;) Meidän nyt 1v3kk poika tykkäsi syödä paljon porkkanaa, ja kuulin tosi usein kommentteja siitä, että hän on niin hyvän värinen, syökö paljon porkkanaa? :D Kyllä sen oikeasti ihon värissä huomasi :D Se, että mitä varsinaista haittaa siitä olisi, en keksi. Ja kyllähän porkkana tehostaa päivettymistäkin :)

Paranemisia tautilaisille! :)

Täällä olikin noista vitskuista käyty kunnon keskustelu :grin Melissae oli kertonut hyviä juttuja samoin elmiina, joten ehkä mä en työnnä lusikkaani soppaan sen enempää tässä kohtaa. :) Ja just se, lucky, niinkuin sanottiinkin, et ei niistä tomaateista haittaa ole ollut :)

Toi kuukuppijuttu onkin hauska ja uusi mulle :grin Tosin, perinteinen puolen tunnin makoilu tyyny pyllyn alla tehnee tehtävänsä ihan yhtä lailla. Vaikka spermaa valuiskin ulos, niin siittiöt kuitenkin siellä kohdunkaulasta pääsee limoissa liikkumaan, ja niillä onkin sit ihan oma tahto :wink Mut en pidä silti minään tyhmänä tuota tyynyjuttua, koska antaa vähän enemmän aikaa siittiöille päästä lähemmäs sinne minne kuuluu, mut siihen tuskin tarvitaan enempää kuin sitä puolta tuntia et siit on se apu mikä tarvitaan. Riippuu ja roikkuu, enkä nyt tiedä onko tästä tehty mitään kunnollista tutkimustakaan (aika vaikeaa tutkia, koska raskaaksi voi tulla kuitenkin myös ilman kyseisiä toimenpiteitä. :)

Tsemppiä piinailijoille jännäpäiviin! Kunnon plussapuhurit puhallan! :)

on: Huomenna verikokeisiin, jaiks. Ottaa kuulemma nyt vaan TSH ja prolaktiinin, sit myöhemmin vasta fsh ja lh jos noista ei mittään selviä. (yksityinen - maksaa...) Toivotaan, että keskiviikkona saisi kuulla jotain tulosta.
Täysi olo on ainakin tänään tuntunut helpottaneen, aamulla rahka meni kokonaan - alun takkuilun jälkeen. Tissit on yhä kipeät, ja täti loistaa poissaolollaan.. (valkoiset housut -> murphyn laki! Oliskin toiminut...) Mitäs nyt onkaan.. 17 päivää vikasta terolutista. Jippikayjey.:rolleyes:

Harjoittelussa päivä alkoi mukavasti, ja tuntuu että tuun viihtymään niin hyvin tuolla tulevat 5viikkoa. Tosin, voi olla et joutuu kohtaamaan aika rankkojakin juttuja.

10 000 askelta, tunnin lenkki työpäivän jälkeen, onnistuneet ruokailut ja 3,0litraa vettä juotuna! Ehkä voin kutsua tätä päivää kuitenkin onnistuneeksi. :wink

Hui! täällä on taas keskustelut käynyt kuumina :)

Jyra: Pikaista paranemista. Olen itsekkin influenssan sairastanut muutamia vuosia sitten ja muistan sen kamalan viikon kun kuume oli kokoajan 39 asteessa eikä ees lääkkeillä laskenut. Siinä päällä ihan kauhee tukkosuus niin ettei henkee saanu. Onneksi sulla on pysynyt siinä 38 asteessa,vaikka uskon että olo on kamala.:confused:

Boboo: PALJON ONNEA PLUSSASTA!! tarrasukkia paljon mukaan :P

lucky: Onneksi olet edennyt asian kanssa ja saanut selvyyttä noihin tilanteisiin :) siitä se lähtee.

Täällä on näköjään ollu keskustelua vitamiineista. Mä syön foolihappoa,omega 3,sinkkiä,d-vitamiinia,c-vitamiinia sekä multivital family :) Mulla on toi omega 3 ollu kyllä ehdoton.En syö kalaa juuri ollenkaan kun en siitä pidä yhtään, joten noi lisät on kyllä ollu ihan must. D-vitamiini pitää taas mut virkeenä :) vitamiinien puutteesta mun ei ainakaan pitäs kärsiä laughing7

Omanapa:
Kp 3 menossa ja täti on näköjään päättänyt vaihtaa maisemaa :) Onneksi oli näin lyhyet niin ei tarvinnut kärsiä liian pitkään.Ihan vähän niukkaa ruskeaa tuhrua tuli vielä tossa tunti sitten,mutta nyt ei enää mitään. Otin juuri ekan clomin ja tästä lähtee taas uusi yritys.Mies ainakin on jo ihan täpinöissä kun päästään taas sänkypuuhiin :wink

Olin tänään taas heppailemassa ja käytiin yli 2h pituinen maastolenkki,voi että oli kivaa :) Ensimmäinen lomapäivä on siis mennyt täysin moitteettomasti.

Plussia kaikille ovis-ja r-testiin :) <3
Tädin kohdanneille pahoittelut ja tsempit uuteen kiertoon :thumright

MadH91: Onpa hienoa kuulla,että sulla on alkanut uudessa paikassa hyvin :) Ja huomenna pääset niihin testeihinkin,hyvä juttu. Voisinpa joo yhtyä tuohon,että päiväsi tosiaan on ollut erittäin onnistunut. Hienoa,että olet positiivisella asenteella liikkeellä :wink Paljon tsemppiä jatkoon <3

Hei vain hei! Uutena paukkaan täältä korpimetsistä rupattelemaan! Ikä lähenee kolmeakymppiä niin minulla kuin avokillakin ja ensimmäinen haaveissa. Yritystä takana joulukuun alusta eli ei kauaa.
Muutoin sellaisena pikaisena esittäytymisenä olen äärimmäisen kiinnostunut ihmisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista, liikkuminen, lepo, sisäinen rauha, ravinto ovat kiinnostuksenkohteina lähellä sydäntäni. Pillereitä en ole pian kahteenvuoteen syönyt ja tosiaan muukin ehkäisy jätettiin joulukuussa pois. Kaikenlainen sanastonne vaatii harjoittelua, olen yrittänyt laskeskella noita päiviäkin mutta tästä hommasta en ymmärrä sitten mitään. Tuntuu että kiertokin vaihtelee, mutta näillä mennään :happy119 Hei vain siis kaikille :smiley-angelic003

Etsijä: Tervetuloa mukaan joukkoon! :) Ei sitä tarvii ymmärtääkään heti kaikkea kerralla, kyselet sit jos siltä tuntuu (tääl on yks tuleva kätilö :) ) ja kyllä täällä vastaillaan :)

Tervetuloa Etsijä :smiley-angelic003 pääset varmasti pian kärryille. Eikä täällä tarvi tosiaan aina niin selväjärkinen ollakkaan :)

Muokattu viimeksi:
tervetuloa etsijä!!!

pikaista paranemista influenssan kanssa taisteleville, meillä tais vatsatauti mennä ohi shutkot helpolla. huh. ei ainakaan vielä tarvinnu mun oksentaa, toissa päivänä eto ja möyrys maha.

ja on muuten Hirveetä herätä siihen että itket lohduttomasti unissaan ja kun heräät niin itkettää oikeesti niin ettei tuu mitään. aika usein nään vanhemmistani unia joissa tilanteita että sairastuu ja mulle kerrottu vasta viime tipassa. niinku aamulla heräsin että isä joutu jonnekkin syöpä hoitoihin ja oli todella suuri riski kuolla niihin hoitoihin äkkiä (isälläki on huonohko sydän). niin sitten jakovat jo perinnön ym. tuli sellanen paniikki että miten pärjään ym.
kai nuo unet jotenki liittyy siihen kun ne on jo vanhoja, vähän sellanen luopumisen pelko vaikkei nyt oikeesti tarttee vielä luopua. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Etsijä! :)
Onnea ovisten löytäneille! :)
Ja joku oli plussannutkin, onnea siitäkin! :smiley-angelic003

Mukavaa lomaa Iines86, nautiskele! :)

ON: seurannut oon teitä sivummalla, mutten oo kommentoinu.. Kp 22/29 ja ei kummempia tuntemuksia.. :) Viikko vielä ja sitte sen tietää mitä tulee.. :wink Ens viikon puolella pitäs soitella siitä papa tuloksesta.. :)

Aijoo, boboolle paljon onnea plussasta! :)

iines86: Mukavaa, et täti siellä on päättänyt vaihtaa maisemaa, saat viettää lomasi ilman ulkopuolisia ;) Ihanaa että ensimmäinen lomapäiväsi on mennyt moitteetta :) Nyt vaan peittojen heiluttelua, niin oot kohta odottajien puolella :) (nyyh <3)
Ei, vitamiinien puutteista ei pitäis sun kärsiä, varsinkin jos vielä muistat monipuolisen ruokavalion siinä sivussa :)
Kiitos <3 Tsempit sinne kans! :)

lucky87: Onneks siellä on vattatauti mennyt ohi :) Toivottavasti ei nyt sulla iske kuitenkaan :) Tuollaset unet on kauheita, mä oon kans paristi heränny itkien... Tosin mä oon itkenyt ihan tosissaan myös unessa, että oikeessa elämässä :)

Lumikki:
Tsemppiä jännäpäiviin! :)

Aida:
Damn! Joko vuoto alkoi? jos ei, niin älä vielä manaa ;)

on: Verikokeisiin lähtö olis ihan hetkisen päästä. :) Jänskää!
Eilen mies nauroi illalla et mun nännit on oudon näköiset. Taitaapi kuvitella vaan toinen, vaikka kyllä joo, ne on "laakeat", en nyt tiedä onko laakeammat kuin ennen ja kipeet yhä. Argh :)

Takaisin