Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläpä on taas turistu!:) Mullakin on vissiin joku dementia,niinkuin Sandylla,kun en muista piti kommentoida.Hurjasti on kyllä epämääräsiä vuotoja liikenteessä.Toivottavasti tilanteet ratkais suuntaan tai toiseen :)

Merink kuulostaa aika hauskalta yhdistelmältä,varmasti sööttejä :Heartred

Omaa sen verran,että pikku hiljaa pääkoppa alkaa tajuta,että raskaana sitä kaiketi ollaan.Maanantaina soitan klinikalle ja sovitaan vielä ultraus.Myös neuvolaan pitäs soitella.Toki kiire ei ole mut samalla tulee varattua esikoisen neuvola aika.Pientä yökötystä on havaittavissa ja tänään nukuin 45min päikkärit :p Toki ulkoiltiin muksun kans 4tuntia aamusta joten happimyrkytystä ilmassa :wink
 
Kuolasin koiralle vetovarusteita ja kickbikea. Muutama satanen kyllä menisi, mutta olisihan vedättämällä varmaan helppo ulkoiluttaa sitten loppuraskaudessakin koiraa. Pyörän kanssa olemme käyneet, mutta vetää tuo ei osaa - vielä. Onko jollain kokemuksia ja miten muuten olette koiraa loppuaikana liikuttaneet? Omaa pihaa ei ole.. ehkä hieman aikaista ajatella asiaa, mutta vetohommia olen haaveillut jo ennen koiraakin. :D
 
Larissa, en osaa sanoa ja mä luulen et siinäkin tapauksessa ne ovisoireet on niin yksilöllisiä irtos yks tai kaks :) toki noin ajateltuna olis järkeenkäypää, mut en oo ainakaan kuullut moisesta.
 
Voi teitä Ninni ja Elaffy. Koittakaa nauttia hetkestä. Jättää murehtiminen siihen hetkeen jos tulee tarvetta <3 toivotaan vauvaliimaa että pienet pysyy kyydissä ♥ helppo täältä huudella. Varmaan itse olisi samanlainen hermoilija. Tsemppiä. :)
 
Elaffy: minulla sujui esikoista odottaessa ihan hyvin koiranulkoilutus vielä lasketun ajan jälkeenkin. Kävely oikeastaan helpotti oloa, istuminen oli se mikä oli haastavaa. Kävin lasketun ajan tienoilla juoksemassakin jos vaikka olisi auttanut synnytystä käynnistymään, no ei kyllä auttanut sekään. Koira jotenkin vaistosi sen että olen vähän toistaitoisessa tilassa, ja tavallaan vähän varoi niin ettei kaatumisvaaraakaan tuntunut pahemmin olevan.
 
Siis voi että mua ketuttaa! kai se vaan on todettava että ei täällä mitään raskaana olla :( ei ole haamu testissä vahvistunut, päinvastoin se on hävinnyt kokonaan.. menksuja odotellessa. kp 52/30-32 kai se on hoitoon mentävä :D
 
Liityn joukkoon. Esikoinen on vielä pieni, mutta me päätettiin että lyhyt ikäero sopisi meille oikein hyvin. Ihan vielä ei kuitenkaan pistetä töpinäksi, vaan odotellaan vielä tämä nyt alkanut kierto. Eli marraskuussa tapahtuisi hedelmöittyminen jos ihan ensimmäisestä "yritys"kierrosta alkaisi raskaus. Tällä harrastuneisuudella tuskin kuitenkaan pääsee alkamaan varta vasten yrittämättä. Ensimmäisen kohdalla "tulee jos on tullakseen" muuttui yhden epäonnistuneen kierron jälkeen ovulaatiotesteiksi ja päivittäiseksi tekemällä tekemiseksi (mikä ei kyllä meitä kummemmin stressannut, päinvastoin) kun niin kovasti oli toiveissa. Ja toisesta kierrosta se sitten alkoi. Jännittää kovasti tapahtuuko raskautuminen yhtä helposti tällä kertaa vai antaako plussa odotella itseään. Ja se onko raskaus ja synnytys samanlainen. Sitäkään ei tiedä vaikuttaako se hedelmöittymiseen että edellisestä synnytyksestä ei ole kovin pitkään. Erityisesti jännittää se millaista on olla kahden lapsen äiti.

Olen suuri listojen ystävä ja olenkin tehnyt kattavan listan siitä mitä tällä kertaa tehdään toisin. Tärkeimpänä lienee että kenellekään ei kerrota ennen kuin se on päältäpäin nähtävissä. Haluan että tämä on meidän oma juttu. Esikoisen odotuksesta levisi tieto joka puolelle (jopa ihimisille joita en tunne) jo ensimmäisen kolmanneksen aikana kun luulin yhden läheisen olevan luottamuksen arvoinen.

Ajattelin valmistautua ainoastaan syömällä foolihappoa, ehkäisyn pois jättäminen on aika helppoa kun kondomin voimin on menty tähän asti. Kävi kyllä mielessä että jos kävisin gynen tarkastuksessa tämän kierron aikana kysyäkseni olenko edellisen jäljiltä valmis uuteen raskauteen, mutta toisaalta keho itse tietää sen enkä usko että uusi raskaus alkaa jos se ei ole valmis.
 
Täälläkin loppu raskauden aikana lenkkeilin koirien kanssa ja hyvin jaksoin. Kävely tekee yllättävän hyvää.
Silloin oli talvi ja koin mielenkiintoisen tilanteen kun menin liukastumaan, kaaduin pehmeästi selälleni, mutta jäinen tie ja paksut vaatteet sekä iso maha aiheuttivatkin koppakuoriais efektin :D siinä sitä sätkin selälläni ja nauroin vedet silmissä, kahden koiran tuijottaessa tyhmänä, että mitä se akka nyt keksi :D
Onni oli naapurin setä, joka repi mut pystyyn <3 :D
 
Tervetuloa mukaan Lilli30! Toivottavasti tärppää siinä tahdissa kuin toivottekin :)

Napaa: O-testin viiva on haalistumaan päin eli eiköhän se LH-huippu ollut siinä. Piinailu alkakoon! :grin Minkähän projektin sitä keksisi pariksi viikoksi...

Ps. Tuli Mariska tosta sun tarinasta mieleen yksi kerta lenkillä koiran kanssa. Oli kevättalvi ja päätin oikaista yhden polun kautta. Lunta oli paljon ja yhtäkkiä upposin hankeen vyötäröä myöten. Siellä sitten sätkin ja nauroin katketakseni, kun en päässyt pois! :laughing002 Koira tuli polkua pitkin mun takana ja kun ei päässyt ohi niin päätti jäädä hyppimään mun päälle kunnes itsekin upposi hankeen. Siellä sitten sätkittiin molemmat ennen kuin jotenkin onnistuttiin möngertämään pois :laughing005:laughing014:laughing021
 
Muokattu viimeksi:
Larissalla on nyt sitten velvollisuus käydä joka päivä mielellään kahdesti päivässä kertomassa tilanne. :D Ei saa pitää meitä jännityksessä!
 
Etsijä, ainahan tämmöisellä oirekääryleellä oireita löytyy :wink :grin Tällä hetkellä kaikki voi onneksi vielä selittää oviksella niin en kuvittele liikoja :grin

elaffy, huh mitkä paineet tälle kierrolle! :laughing002:laughing021 Musta tuntuu, että pidän turpani kiinni kaikista oikeista ja kuvitelluista oireistani ja pidän teidät jännityksessä :wink

Aiheeseen liittyen vähän ällöosastoa, ei ole kuiva kausi ainakaan vielä alkanut oviksen jälkeen. Äsken tuli isohko köntti beigeä valkovuotoa/limaa. :confused3 :confused4 Ovisvuotoa..?
 
Mara, varmaan sekoitus sitäkin :grin Mutta tässä on myös vanhaa verta seassa eli veikkaan, että on jo tapahtuneesta oviksesta johtuvaa.
 
Mulla on tullu noita könttejä tässä kivat 2 viikkoa vähän väliä. Oliskin miehen jäljiltä :P
 
Larissa, eli olet ainakin ovuloinut ja täten raskaus on mahdollinen. ;) minulla oli harvinaisen voimakkaat ovisoireet tässä kierrossa ja lopputuloksen näkee toivottavasti ensi kesänä. Eli kyllä nyt jännäilen puolestasi ihan tosissani. Ehtisikö vielä kesäkuulle?
 
Kamala kun ootte taas ollu ahkeria kirjottaan!Eihän tämmönen dementikko voi muistaa mitä kelleki piti kommentoida :grin:p
Elli oli ainakin plussannu!Onnea :Heartred

Larissan plussaa täällä kans oottelen :grin
 
Takaisin
Top