Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Freyja,hyvä että kaikki oli kunnossa :)
Melissae eikös noi kaikki sisällä a vitamiinia?Ei kait sitä sais olla vai oonko mä ymmärtäny väärin:eek:
on : ovistestiin tärähti niin tumma viiva heti etten oo ennen nähny :grin

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut kaikille sen tädin kohdanneille ja negan saaneille! Eipäs ollutkaan kovin plussanen ystävänpäivä :sad001

Plussasempia tuulia kaikille seuraavaan kiertoon!

ON: Täällä kp 6/25 menossa ja vuoto loppunut. Mä oon jahkaillut tikuttelenko ovista vai en... Kun fiksuinta se ois vaan heilutella niitä peittoja riittävän tiheään/usein... viime kierrossa kun oli 10 pvän tauko just kierron puolessa välissä... Mut sit kun mä en ole ollenkaan varma onko täällä ees ovista, kun tuo kierto tosiaan niin lyhyt :confused: Mulla on kuitenkin kaapissa 14 kp ovistestejä. Kait mä rupean tuossa kp8 tikutteleen.... en tiedä vielä. Haluan nyt ottaa vähän rennommin. Miehellä vielä pari päivää töitä (tekee pitkää päivää) eli tuskin tässä ainakaan ennen kp 9 ehditään/jaksetaan mitään touhuta.

Vknlopuksi haaveilen että kutsuis joitain kavereita kylään, saunaa, ruokaa, punaviiniä ja yhdessä oloa :) Taas tullut nyhjättyä kotona....

Satsa
Ne sisältää A-vitamiinin esimuotoja kuten betakaroteenia (ja palmitiinia), ei puhdasta A-vitamiinia. Elikkä elimmistö sitten omaan tarpeeseen ja tahtiin muuntaa ne A-vitamiiniksi, joten mitään hätää ei ole. :)

Mie söin ihan tavallista pirkan monivitamiinia jossa oli A-vitamiini mukana silloin yritysaikana (muuten sisällöltään melko sama paitsi foolihappoa pikkuisen vähemmän ja tuo a-vitamiini mukana). Kun plussasin vaihdoin äitiysvitamiineihin, joissa sitä A-vitamiinia ei ole ja on tilkka enemmän foolihappoa. Silti - ulkomaillahan on monessakin ihan äitiysvitamiinissakin A-vitamiini, sitäkin pitää olla, mutta kohtuudella. Nyt raskausaikana syön paljon porkkanaa äitiysvitamiinien lisäksi... :)

Vois kyllä sitten itekin kokeilla jotain noista iherbin vitamiineista.Neuvolassa pelotteli viimeks vanha täti ettei missään nimessä a vitamiinia :rolleyes: Toivottavasti olis toinen tätsä jos/kun sinne vielä tulee tarvetta mennä.

Satsa
Beetakaroteeni ei ole vaarallista. Se on jopa yleinen väriaine mm. margariineissa. Beetakaroteeni ei muuttu A-vitamiiniksi jos elimmistö itse ei sitä muuta ja se ei muuta sitä jos se ei tarvitse sitä. Eli kyse nuissa vitamiineissa ei ole A-vitamiinia, vaikka siinä mainitaan vaan edelleen se esiaste.

http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=skr00039

Bluerose
Porevitamiinit ovat siitä huonoja että poreaineet ja vesi tuhoaa vesiliukoiset vitamiinit.
Poretabuissa on aineksia joita ei suositella raskaana oleville, Siis ne mitkä aiheuttaa niiden poreilun. Niissä on riskinä nesteenkertyminen elimmistöön joka on riski raskaana olevalle ja aiheuttaa epämiellyttävää oireilua/oloa.

onnea boo boo :) tarra sukkia matkaan!!!

gatusa: miks et voi mennä ulos omalle pihalle jos naapurin ukko niittää heinää omalla pihallaan?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Freyja: Onpa kiva kuulla, että gyneltä tuli hyviä uutisia. Plussatuulia tähän kiertoon!

Satsa: Onnittelut ovisplussasta! Nyt vain peittoja heilutelemaan... :)

Boboo: ONNEA! :talk017Mahtavaa että saatiin plussauutisia viikonloppuun sitten kuitenkin! Sylillinen tarrasukkia sinne teille!

on: kp 28/28-33 (dpo nippailujen perusteella jotain 12-13) Jännä viikko tulossa.
Menin sitten kysymään mieheltä, että haluaako se että testaan mieluummin ajoissa, jolloin voi olla vähän epävarmempi tulos vai vasta myöhemmin kun näkyy varmasti paremmin. Kuulemma myöhempi parempi. Olisi pitänyt arvata.
No, odottelen nyt tämän viikon ja testaan sunnuntaina, jos tätiä ei kuulu. Olo on ollut kyllä ihan perus: ei tunnu siltä että olisi raskaana, eikä siltä että täti olisi tulossa.

Noista vitamiineista. Minulla on nyt käytössä ihan perus monivitamiini. Meinasin äitiysvitamiineihin vaihtaa kunhan tuo purkki kohta loppuu. Tai toki aiemmin jos nyt tärppää ennen sitä. Kokemuksia siis eri vitamiineista lueskelen minäkin mielelläni, kun sellaisia etsinnässä ihan lähiaikoina.

Satsa
Siis täti on oikeassa ettei A-vitamiinia tulisi syödä, A-vitamiini muodossa, mutta esimuodossa voit. Esimuotoa löytyy niin porkkanoista, vihreistäkasviksista, tomaatista, bataatista yms. Puhtaassa muodossa on maksatuotteissa yms. :)

neuvolasta soittivat että saan lähetteen prolaktiini, kilpirauhas ja progestiini kokeisiin. käyn ensin vain lääkärillä ja sit kp 21 otetaan progestiini ja muut arvot. jes. asia on nyt otettu vakavasti. hoitsu sano vielä tuohon mun vuotoon että varataan aika jos vuoto vaan yltyy tai tulee jotain muita merkillisiä oireita. :D hymyilyttää. tuli vaan eilen mieleen kun en löytänyt yhtään keskustelua että olis menkat alkanu jo kp 13 niin ainoat keskustelut löytyi keskenmenojen keskusteluista. niitten kuvailemat vuodot hyvin saman tyyppiset kuin omani. tuskin on ollut km mutta kaikki on mahdollista... ei voi tietää, pitäis olla oma ultra täällä kotona. saiskohan jostain halvalla. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Noin miäkin sen aattelin Melissae mut sitten kun kysyin just esim porkkanoista niin se oli et ei kun on A-vitamiinia.Ja melkein samaan lauseeseen kehotti syömään salaattia ja tomaattia :rolleyes: Tuntu vähän muutenkin että oliskohan aika jäädä eläkkeelle jo :grin
lucky mä oon kans haaveillu omasta ultrasta :grin Hyvä että asioita aletaan selvittään:)

aah, okei, mulle vaan kaikkien taplettien nieleminen on vaikeaa, kuin myös ihan e-pillereiden vaikka on niin pieniä :D niin siks mietin..no ei mulla nesteitä edellises kyl keränny, vaikka raskausmyrkytys olikin, multa vain puuttui kaikki ns. näkyvät oireet, ainoat mitkä hälyttäviä oli verenpaine ja valkosolut(?) pissas vai mitkä ne oli :)

ehkä mä rupean kanssa miettimään noita piellereitä =)

jee ja täti pakkas kamansa <3

Ompa ihana kuulla ovistestien tummenevan! Mulla on suht samana pysynyt, muutama testi vielä kaapissa.
Oiskin oma ultra! Se olis ihanaa. Mulla ei oo kuukuppia mutta tänään muistan sen sijaan tuon tyyny pepun alle ja puol tuntia.
Kiitos ehdotuksistanne vitamiinien suhteen, syön tomaattia ja salaatteja just siks et niistä saa luonnollisesti hyvää. Oon alkanut nauttimaan täysmaitoakin jokapäivä lasillisen koska hyvät rasvat ovat todella tärkeitä ja edesauttavat raskautumista. En syö ollenkaan punaista lihaa enkä broileria.

Käytössä nyt: Möller Sydämelle, olen lukenut että se ei sisällä pahuuksia yritys/odotus vaiheessa (metsästin kauan) eikä juurikaan tuota a-vitamiinia & sitten pari kappaletta joka päivänä perus teho pii kalkki plus. Mies ottaa nää samat kans, ei syö lihaa eikä broileria.

Noista oireista kun joku sanoi että ei ole tuntenut eroa syökö vitskuja vai ei, mä tunnen. Oon ollut rättiväsynyt ja maassa heti kun lopetin mamat.. oon niiden avulla selvinnyt ekaa kertaa läpi pimeän talven, ne on tosi hyviä vaikka josku saankin ällötyksen siitä mausta. Kipasen kohta lähi-apteekkiin ja katon mitä siellä on.. toivottavasti mamaa tai sitten tuota multivita raskaus ja imetys. :computer005

Takaisin