Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viikko enää raskaustestin tekoon, Tai ajattelin näin tehä, sain kkm 24.1 tai siis tyhjennys tehtiin ja ei oo ekoja menkkojakaan tullu mut ku bongasin oviksen nii oli pakko testailla kui käy. Vaikka tosin aamulla 10pvä mä tein ovistestin ja se näytti hymynaamaa. Tein 2 tunnin päästä toisen nii ei näkyny hymiöö ja eikä sen jälkeen mut aamul näkyi

<3 voi harmi, kun ei vielä saatukaan plussia :/ pahoittelut negoista! mutta ei voi muuta kun ihailla etenkin madh:n asennetta<oot kyllä mahtava!

madh: tuosta turvotuksesta..ehkä jos on paljon harrastanu seksiä ja paikat vähän hellinä, ni sillon mulle on tullu joskus turvotusta..mutta sun tapauksessa ei ilmeisesti tällasta ongelmaa?

oj: onko kukaan oksentanu/voinu pahoin mama-vitamiinipillereitä syödessään? söin ennen multivita raskaana-pillereitä, eikä mitään ongelmia. nyt aloitin noi pillerit ja oksensin melkein heti pillerin ottamisen jälkeen
2 päivänä peräkkäin (joudun pureskeleen pillerit pienemmiks, kun en osaa niellä niin isona:) tänään selvisin pahalla ololla. yks toinenkin kaveri on kokenu pahoinvointia noista pillereistä. mehu ei ollu pilaantunutta, myöskään en ota enää tyhjään mahaan pilleriä, jos se vaikka vaikuttais?
.. ja siis en voi olla raskaana, kun just vasta loppuu menkat.

Joo täällä on monet muutkin joskus noista mama vitamiinipillereistä valittanut pahoinvointia. Itse vähän jännitin kun niitä hommasin mut miulla ei oo onneks ollu mitää eroa.

zorro86: Mä oon käyttäny nyt viimeset 4kk Multi-tabs Raskaus Plus 30 ja ku olin 1kk käyttäny tulin raskaaksi. En tiedä onko sillä yhteneväisyyttä, tiedä häntä :wink Tyyriitä on kyllä 30kpl maksaa 13e. Kokeile ihmeessä.

Noi multi-tabsin raskaus plussat on kait lopetettu.Niitä mäkin aiemmin käytin ja oli kyllä hyviä.
Kävinpä tarkastaan,ne on nykyään raskaus ja imetys.Olikohan se kalsium joka on poistettu niistä kokonaan o_O

Aida: Tsemppiä jännäilyyn ja plussatuulia! :)

loora84: Kohtua ei voi itse tuntea alkuraskaudessa, noin 12 viikon kohdalla se tulee ikäänkuin esiin "suojastaan". Ite sitä ei voi tuntea, mut esim. kokenut gyne/kätilö tms. saattaa huomata asian. :)
Hyvää reissua, tuu kertoon sit kuulumisia :)

kiwibird9: Kukat ja mehiläiset herää eloon ;) Hyvä asenne sullakin, kyllä te sen nyytin saatte :) Jos greipistä tykkäät, niin ei sitä nyt lopettaa tarvii ;) Stressi on tosiaan kyllä huono, heikentää raskauden mahdollisuutta tosissaan. Koitat nyt ottaa rennosti ja selvitä stressin yli :) Pikkuhiljaa hyvä tulee :)

Gatusa: Oliskin ylläri, eikä mikään hormonihäiriö... :/ Mut ei se nyt vaan voi olla... Jotenkin sitä kuvittelis sen jo näkyvän jos oliskin... Ellei oo tärppi käynyt myöhemmin kuin luulen.
Jos siellä nyt oliskin sitten tärppi käynyt!! :) Kuulostaa tosi hienolta se talo, voin kuvitella sieluni silmin miltä se näyttäisi... Siellä varmaan onkin enemmän kulttuurissa se et mies hoitaa, ja jos on itsenäinen nainen se on "huono"? Mut kyl sieltä joku talo löytyy, tulee vastaan se, jossa kaikki natsaa :)
Satsa: Jeeee!! Peukut sinne! :) Ihania uutisia!
Mulla oli säästössä parin vuoden takaa multitabs raskaus monivitskut, siinä on kalsiumia, kun taas nyt multivitas mitä syön, ni ei oo kalsiumia ollenkaan :)

Lissufin: Tsemppiä sinne ja plussia puhaltelen :)
Melissae: Jes, hommat etenee! Toivottavasti visiitti tuottaa tulosta! :)
zorro86: kiitos :) No nyt ei oo siitä kiinni, aikaisemmin ois voinutkin olla... :) Viikko ollu taukoa ennen eilistä pupuilusta, ja silti paikat turvoksissa.
Mulla ei ainakaan oo ollu nyt multivitan kans mitään ongelmaa, muuten vaan kyllä on ollu epämääräinen olo, mut en usko et se niistä on.
Ei kannata ottaa tyhjään mahaan varsinkaan jos on vähänkään herkempi masu. Ihana tuo sun "envoiollaraskaana"-lisäys... Vaikka tietty olishan se parempi.
Jos se nyt vaan ärsyyntyi sun vatsa niistä...

omanapa: Joo, toi alapään turvotus on nyt kyllä vähän oudohko juttu... Saa nähdä mihin suuntaan menee, täytyy mainita gynelle, jos se osais jotain tuumata asiaan.
Rinnat on nyt olleet eilen ja tänään kyl niin arat et hyi olkoon sentään. Täysi olo yhä, mut menee alas ruokaa kun vaan päättää syödä. Melkeen kellon kans tarttee ajoittaa.
Housut pysyy puhtaana, oikein täti loistaa poissaolollaan. Alavatsaa nipistelee ja juilittelee välillä...
Jotain kuitenkin on tapahtunut/tapahtumassa!
Huomenna alkaa harjoittelu!! :) Huiii, jännittää!! Naistentaudit odottaa... :)

Mä jo ku oon metsästäny noita, apteekissa sanoivat et on vissii suosittuja ku ei mistään saa. Alan ammattilaisilta vissii puuttuu tieto että niitä ei valmisteta. Pitääpä selaa nettikauppoja ostaa varastoon muutama purkki

madh91 tuskinpa on tärpänny ja mulla ei ol ajatustakaa millo on ollu ovis jos on ollu. mä ootan että ukko ystävällisest ois tuonu siteitä mut aina se unohtaa...juilinu koko päivän on/off tyylillä. väsyttää kunnol. jep niihä se täs kulttuuris vähä menee että itsenäinen nainen on vähä pelottava asia. saas nähä millasen talon löytää inshaAllah. mulla vaa on sellaset vaatimukset että 1) pitää olla valmis 2)laattalattia ja maalatut seinät 3)oma piha 4)muuri ja portti. 5) juokseva vesi (oon saanu tarpeekseni veden kantamisesta ja lämmittämisestä) 6) oltava suihku ja wc.

mulla multitabs raskaus plus 30 ja sain joulukuussa ostettua apteekista kahden pakkauksen. en kyllä huomaa että eroo olis syönkö vai en.

sanompa nyt että wi*ttu tää vuoto alkaa jo tökkimään. joka päivä noita verisiä klimppejä venyviä jojottelee tulla tuolta alapäästä pitkin reisiä ja vessan seiniä ym. kun vessaan menee ja ei voi olla ilman pikkuhousun suojaa. kohta on alapää rakkuloilla kun ei iho kestä tuota muovia ja cotton siteet joita käytän on liian isoja tällähetkellä. alavatsaa jomottelee menkkamaisesti myös välillä. about 1x/pv. olis jo se 12.3 niin sais tätä taas eteenpäin. viikonpäästä voin soitella viljely vastauksista. jotain muutosta mulla tuolla alapäässä, kohdunsuulla kuulemma on joka tavallista synnyttäneillä. vähän niinku ihottumaa... :eek:

onneksi pojalla meni vatsapöpö pois eikä yöllä oksentanut, itseä nikottanut koko päivän ja väsyttänyt tolkusti. pääkipee vaikka särkylääkettä ottanut. kyllä se tästä.

gatusa: ihanaa on tuo talo kuumeilu ja se kun mielessä jo sisustaa jokaisen kodin itsensä näköiseksi. lopulta siitä omasta oikeesta tulee ihan eri näköinen kuin oli suunnitellut. :) mulla on nyt tuon pihan suunnittelu aktiivisesti mielessä. taidan tyytyä laatikko puutarhaan kun on tuo savimaa.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
zorro86 Juu! Olen huomannut jotain outoa niissä vitamiineissa. Mamoja olen syönyt useemman kuukauden.. olen huomannut että suuhun laittaessa tuntuu äklölle. Jotenkin maidokas outo maku/haju kun on saavuttanut suu-tuntuman.. se mulla saa aikaan ällöreaktion. Joku ainesosa? Sitte tosiaan tyhjempään masuun otettuna tunnen semmosta täysinäistä oloa hetken, kurkkuun nousee pala ja mahassa tuntuu huono vointi.. mut sit se tunne menee ohi. Muuten hyviä :) ja sisältävätkin aika hemmetisti kaikkea tarpeellista, oikeestaan kaiken oleellisen yrittävälle/odottavalle. Yks kaveri joka kuumeili mun kanssa vuosi sitten, sanoi että osti jotain toista merkkiä ensin ja ne oli "ihan perseestä" vaihtoi mamoihin ja ne kuulema kauhean hyviä.. raskautui jokatapauksessa jo kesällä ja kohta LA oliko vitamiineista kiinni, en usko. Kuuntelin kaverin neuvoa ja käytiin ostamassa kummallekin mamoja ja siitä jäänyt tuo merkki käyttöön.. ehkä voisin kokeilla jotain toista! :) ehdotuksia?kellään?

oma: ovistesti tosiaan tänään ollut samanlainen kuin eilenkin.. eli samoilla linjoilla menty tässä muutama päivä. Tänään on tuntunut rinnat ihan vähän aroilta kun mies niihin koski, kipua yhdynnän alussa sekä aikana (taka-asennossa), jomotusta ala-vatsalla ja eilen nippas alaselkää, en tiiä mitä on. Sitte.. tajusin että olen pitänyt 5sek liikaa joka ovistestiä virtsassa, ajatuskatkos tai jotain. Tuotteen pakkauksessa lukee luvut 5 & 10 ja sekotin ne keskenään mielessä, eli 5sek pitää pitää virtsassa ja 10min kuuluu odottaa tulosta, sen sijaan pidin 10 sek ja odotin 5min ja siitä eteenpäin->. Tuskin kovin paljon vaikuttaa tulokseen kuitenkaan.
+ menin yhdynnän jälkeen semmoseen hassuun asentoon eli sohvalle istumaan ja jalat kattoon, peppu selkänojaa vasten.. hienoa jos joku ymmärsi. Olin siinä sit 5min ja voimistelin kevyesti jalkoja ajan kuluks, sit alko jaloista pakenee veri.. tän jälkeen tuli hirmusen ramaseva fiilis, jännä. Onneks ei paljon spermaa tippunut.. joo okei ei mulla muuta.
++ onko jotain samantapasia vinkkejä kellään? Joskus tuntuu että sperma(siittiöt)ei saavuta maalia eli eivät yllä tarpeeksi syvälle..
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ( | | )
( | | )
( | | )
( | | )
( | | )

plussaa ja kahta viivaa jokaiselle vuodelle 2014!!!!!

Muokattu viimeksi:
Heippa kaikki!

En rupea nyt erikseen kaikille vastailemaan,kun olette täällä taas turisseet paljon :) <3 luin jokaisen viestin kyllä!!
Ensinnäkin

MadH91: No on se kumma kun se täti ei nyt tietään sinne löydä :( ja sitten noi oireetkin vielä siihen päälle! Koita pitää mieli korkealla ja jaksaa. :) Kyllä se täti sieltä tulee sen punahilkan kanssa ja samoin mukanaan puolukkahillopurkkikin vielä :grin kuten tuolla olit toivonutkin. Tsemppiä paljon! pääsen pian kierron alkuun taas!

Kaikille tädin kohdanneille (jotka sitä eivät kylään halunneet) niin isot sympatia halaukset!

Omanapa:
Nyt menossa kp 2 ja huomenna aloitan jälleen clomit. :) täti ei onneksi ole mitenkään runsaana tullut kylään vaan ihan sopivina. Alkaa näyttää siltä,että vuoto varmaankin loppuu tässä huomenna tai ylihuomenna. Vatsa on ehkä ollut kipeempi kuin muulloin..mutta eipä mitenkään häiritsevästi :) Eilen oltiin kavereiden kanssa ulkona tuulettumassa ja olikin aivan mahtavaa saada ajatukset hetkeksi pois vauvaprojektista.Ilta venyikin ihan aamu neljään asti ja nyt on jalat kipeenä .Tuli tanssittua koko ilta.Tuntuu taas,että jaksaa kun heitti kaikki stressit pois :) Siinä kun baarista kotiin käppäilin niin nousi hymy naamalle,kun mietin kuinka onnekas mä oikeestaan olenkaan. Mulla on paljon ystäviä,ihana mies ja muutenkin tällähetkellä elämässä kaikki hyvin.Sitä vaan niin helposti unohtaa elämän pienet ilot, ja niistä pitäisi muistaa iloita useammin.Vaikka meillä ei ole tuuria ollut tässä vauvajutussa mukana,niin ainakin mulla on mun mieheni joka pysyy siinä rinnalla vaikka mikä olisi :) ystävät joiden kanssa saa heittää kaikki murheet nurkkaan. Ja tää aivan mahtava ketju jossa on kanssasisaria tukena. <3 anteeksi avautuminen,mutta nyt on taas sellainen olo,että kaikki menee vielä hyvin. Tavalla tai toisella :)

Niin ja mieheni ihana 20 vuotias pikkuveli sanoi jotakin niin kaunista,kun törmättiin baarissa.Manasin hänelle,että "kolmen viikon päästä täytän 28-vuotta..byäää olen vanha".Hän halasi mua ja sanoi,että "et sä oo vanha,se on oikein hyvä ikä..ja hei timantit on ikuisia ;)" Siis hyvä kun ei itku päässyt.

PLUSSIA PUHALTELEN KAIKILLE!! *puuuuh!*

Muokattu viimeksi:
Heipä hei taas :)

Pikaisesti pakko kertoa omaa napaa, sillä gynellä kaikki oli kunnossa ja hän sanoi että kyllä meillekin vielä vauva suodaan. Nyt ovista odotellen. Hirveästi en oo mitään miettinyt joten kunpa tän jaksaisi pitää koko loppukuun ajan :D

tsemppiä freyja, toivottavasti tulee se plussa nyt tässä kierrossa sitten :)

on: ei mitää uutta paitsi että miehen setä kuoli eilen illalla, päivällä meni esikoisen kans käymää kylässä, illalla setä kuoli. olivat toisen sedän luona yötä sitten. en tunne henkilöä ja ukkoki näki ekan kerran 12 vuotee sen.
aurinko paistaa ja on hyvä sää, ihanata ihanata jos pääsis ulos ees mut tuol ulkon on yks mies hoitaas pihaa ni ei pääs koko päivänä ulos (kävin salaa pistääs peitot ulos tuulettumaa ku huomasin että on näköjää tuon toisen talon takana niittääs heinää.)

kiwibird
Yks hyvä vinkki on olla yhdynnän jälkeen puoli tuntia selällään ja laittaa tyyny lantion alle. Ei noin rajuun asentoon missä sun jalat ei saa verta :D
Toinen on laittaa kuukuppi sisään niin ettei spermat pääse valumaan ja ottaa vasta 6 tunnin päästä se pois. Tai nukkua yöunet sen kanssa. Koti-inseminaation voi tehdä kuukupilla.

Raskauden ajan (ja ennen) vitamiineja.

Itse olen syönyt Solgarin Prenatal nappeja:
http://www.iherb.com/Solgar-Prenatal-Nutrients-Multivitamin-Mineral-240-Tablets/9157#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=solgar prenatal&rc=5&sr=null&ic=1

Vaihtoehtoja Solgarille olen miettinyt. Ja vaihtoehtoja tulisi olla jos joku oksettaa tai aiheuttaa pahoinvointia.

MegaFood Baby & Me Herb Free Whole Food Multivitamin & Mineral:
http://www.iherb.com/MegaFood-Baby-Me-Herb-Free-Whole-Food-Multivitamin-Mineral-120-Tablets/49338

Thorne Research Basic Prenatal
http://www.iherb.com/Thorne-Research-Basic-Prenatal-90-Veggie-Caps/18131

Garden of Life, Vitamin Code, Raw Prenatal
http://www.iherb.com/Garden-of-Life-Vitamin-Code-Raw-Prenatal-180-UltraZorbe-Veggie-Caps/39196

Rainbow Light Just Once Prenatal One Food Based Multivitamin
http://www.iherb.com/Rainbow-Light-Just-Once-Prenatal-One-Food-Based-Multivitamin-150-Tablets/14369

Ja omega -valmiste:
Nordic Naturals Prenatal DHA
http://www.iherb.com/Nordic-Naturals-Prenatal-DHA-500-mg-90-Soft-Gels/22736

Luultavasti jatkan D3, mutta vähennän määrää jos raskaus ilmenee. Kalsium lisäksi, ja jatkan probioottien nauttimista. Plussaa aina jos raskausmultivitamiineissa rautaa ei olisi, koska rauta estää tiettyjen aineiden imeytymistä näin ollen rauta tulisi nauttia erikseen.

Lisäys folaatti. Suosittelen folaattia enemmän kuin foolihappoa. Foolihappo on hieman eri asia kuin folaatti. Foolihapon pitää ensiksi muuttua kropassa foolaatiksi että toimii.

Tuotteita joita ajattelin (syön nyt multi B-vitskua jossa on folaattia, mutta se pitää lopettaa jos raskaus ilmenee).

Solgar Folate 800 mcg (saatavilla myös 400 mcg muodossa)
http://www.iherb.com/Solgar-Folate-As-Metafolin-800-mcg-100-Tablets/13961

Muokattu viimeksi:
Takaisin