lucky87: Jottain hormonihäikkää luulis olevan jos tommosta on... On se outoa
Eli eli...
Tuohon lämmön mittaamiseen.
Kainalo on ns. perifeerinen lämpö, ja suusta/peräaukosta tahi hössykästä (ihana sana!) mitattuna lämpö on korkeampi, kun mittaa siinä ns. syvemmän verenkierron lämpötilaa kuin kainalosta mitattuna. Niitä ei kannata vertailla keskenään. :) Ja jos mittaa jostain paikasta, pitäis mitata aina samasta paikasta, että tietää lukeman oikeellisuuden juurikin tämän takia. Eli jos oot päättänyt mitata suusta, mittaa aina suusta. Hössykästä ja peräaukosta mittaaminen ... En lähtis itse, ja suusta saa hyvin oikean lukeman, joten sitä kannattaisin maa! :)
Mut nyt mä melkein tuossa sun tilanteessa (anteeks kun tulee suoraan) jättäisin sen hössykän rauhaan toistaiseksi (eli lämmöt sieltä ja kohdunnapukan seurailu) siksi aikaa kunnes tilanne rauhoittuu. Siellä voi hössykkä ärtyä ihan siitäkin et sitä rönkläilee -> verensekainen lima voi olla limakalvovuotoa, eli siis limakalvovaurio joka voi olla ronklailusta tai joskus yhdynnänkin aikaansaamaa. Nyt ihan sillä, et jos sun limakalvot on ärtyneet ja vuotaa hieman, niin siksi antaisin tilanteen rauhoittua ettei sinne muodostu mitään tulehdusta :)
zorro86: Ei oo kyl kivaa kun kroppa menee "mielensä" mukaan
Mutta, tsemppiä nyt sitten ja hienoa kun pääsette tutkimuksiin. Rentoilu on ihan hyväksi välillä :)
Pahoittelut silti tädin saapumisesta :/
Gatusa: Yrittänyttä ei laiteta
tsemppiä!!
iines86: Mä oon kans koittanut lueskella nettipalstoja terojen käyttäjistä yms. (ja eipä nyt kovin kattavasti saa mitään vastaavaa esiin, että pahoinvointia olis tullut näin "myöhään" vaan yleensä kuurin aikana)...
Varmaan löytyykin monia joilla on samankaltaisia oireita primoista tullut, nehän on paaaljon tujumpia kuin terolutit -> todennäköisemmin aiheuttaa oireita. Mut tosiaan, älä heitä kirvestä kaivoon, kun jokainen meistä on yksilöllinen. :)
Ainahan kaikki oireet toivoa antaa, ei siinä. Toivon todella et siellä täti jättäis kyläilyn väliin ja pääsisit sääkin plussaamaan
Se just siinä onkin, kun kaikki mitä itse olen lukenut, ovat oireet olleet kuurin aikana tai sitten JUST sen jälkeen eli ei mitään viikon väliä. Järkikin sanoo, että kyl se lääkeaine, varsinkin kun on niin luonnollinen kuin terolut (niin lähellä kehon omaa keltarauhashormonia, ja suht pieni annos kuitenkin) poistuu elimistöstä. Ihan niinku jos vaikka söis jotain pilaantunutta, se aiheuttaa sen pahoinvoinnin siinä kun se on vielä elimistössä, mut ei kyl enää viikon jälkeen
(siis jos nyt söisin jotain pilalla olevaa, ja viikon päästä olisin huonovointinen, niin ei se enää ole siitä mitä söin viikko sitten, vaan jostain muusta).
Kaiken järjen mukaan myös terolut, keltarauhashormoni poistuu elimistöstä, samalla tapaa kuin muutkin lääkeaineet eli tuskin kuurin jälkeen tuleva (varsinkin kun väliä vikaan tabuun on se viikko) aiheuttais tätä. Järki sen vaan sanoo. :D
Plussalta se tuntuis, ja ehkä mä "pelkään" sitä plussaa (hyvällä tavalla) ja siks en uskalla testata ennen sitä perjantaita. :D Kiitos ihana kun jaksat minua ja mun purkauksia ! :)
Auttaa niin paljon kun saa omat ajatukset purkaa tänne, kun mies ei niitä ymmärrä ja kaverit on enemmän kiinnostuneet elämän muista osa-alueista kuin tästä. :D
Eikä sun viestit oo mitään maratonviestejä nähneetkään, vertaapa mun viesteihin xD
omanapa: Kaveri totes mulle oikein hyvin, minut tuntien että mikä on se mun "syy", miks "viivytän" tätä testaamista... Mietin, että ehkä mulle on alkanut muodostumaan kärsivällisyyden rippeitä, mutta hän totes siihen että: "Sä nyt tunnetusti olet sen pahemmanlaatuinen jääräpää, et jos sä jotain päätät niin sä myös teet sen niin, joten ehkä sä vaan olet jästipää" :D Sieltä se tuli. Mä olen sen verran jääräpää, ei tää mitään kärsivällisyyttä ole
Melkeen toivoisin et tää "pahoinvointi" olis selkeämpää kuin yleinen epämääräinen "täysi" olo vaikkei mitään söiskään. Aina mä olen pitänyt raskaana olemista jokseenkin "yliluonnollisena", siis semmoisena et ne oireet on sit jotain ihan uutta, mitä ei koskaan ole ollut, olo jotain mitä ei oo ollut koskaan jne. Mut nyt on tajunnut, että eihän ne mitään sen erikoisempia oikeastaan välttämättä olekaan. Tää johtuu varmaan siitä, ettei koskaan ole raskaana ollut, kun luulee ja kuvittelee että ne oireet olis jotain "THE oireita", et niistä vaan sen tietäis. Eihän kaikilla edes ole oireita :D Ja kaiken tämän tiedon omaava ihminen kun miettii tätä niin en nyt tiedä onko hyvä vai huono xD
On vaikea olla omaan tilanteeseensa objektiivinen, ja se auttaakin kun täällä saa purkaa ja miettiä asioita erilailla, ja jonkun toisen näkemys voi auttaa tajuamaan omaa tilannetta tarkemmin. Ihanaa.
Kiitos kaikille kun ootte olemassa
Mua helpottaa niin paljon itseäni kun saan purkaa ja kertoa tuntoja, ja en tiedä ootteko huomanneet, että koska ootte tukeneet mua ja noteeranneet minut, koitan myös jokaisen noteerata :3