Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon mä näköjään jollain tapaa osannu varautua menkkoihin, löysin jääkaapista suklaalevyn! Enkä siis muuten syö mitään makeeta paitsi kun menkat alkaa :DD

Eilen ja toissapäivänä oli muuten ihan järkky väsykohtaus.. 21.30 menin jo nukkuun, heräsin 7.50. Menin töihin, nukuin sielläki vielä varmaa tunnin, kotiin neljältä, päiväunet about 2h, 4h hereillä ja yöunille :DD

Pahoittelut negoista! Kyllä tuo plussa lista silti pitenee, hitaasti mutta varmasti :)

Oon ajatellu että jos kuitenki aloittaisi sen clomifenin siltävaralta että tietäs vähän enemmän kropan toiminnasta jotai. Ei tarttis niin paljon odotella ja arvailla kun taas tuntuu ettei sitä ovista ole tulossa lainkaan. Ja jotenki tulee tuntu että terolut oli parempi ku tuo lugesteron. Kun se otettiin säännöllisesti kp 15-24 tuli ovista tai ei koska tässä lugessa pitäis se ovis pongata eka. Ja jos sitä ovista ei tuu ni sit venyy kierto... :)

Pahoittelut menkoista ja negoista, aika usea oli saanut näitä kokea :(

Lucky87 ootko syöny aiemmin clomifeniä? Itellä neljäs clomikierto ja ekaa kertaa oon nyt tässä viimeisimmässä yrittänyt ovista tikuttaa. Huvikseen alotin jo kp8 jolloin ilmaantu jonkinmoinen viiva tikkuun, tänään kp14 eikä minkäänlaista viivaa... Kierto yleensä 30-32 päivää (viime kierto tosin oli 35) eli ovisplussaa ei tiesti pitäiskään vielä saada. Toivotaan että jossain vaiheessa senkin bongaan. Gyne muuten sanoi että clomien kanssa ei voi "limoihin" luottaa.

Joku kyseli ikää. Mäkin oon vielä tovin kakskymppisten kerhossa, mut 30 lähestyy. Senkin huomioiden olis jo mieluusti odottavassa tilassa. :)

Kaveripiirissä kaikilla jo useampia muksuja, niin välillä tuntuu että on aloitettu myöhään tämä lasten suunnittelu, vaikka ikää joulukuussa vasta 25. Mutta jokainen mennään omaan tahtiin elämässä ja mukava huomata että tälläkin palstalla on kaiken ikäisiä :)

Jotkut lapselliset tuttavat on muuten käsittämättömiä. Kerroin yhdelle tutulle, että meillä on yritys käynnissä ja kyselin hänen kokemuksiaan. On siis jo neljän lapsen äiti ja viidettä odottaa, samanikäinen ihminen kuin mä. Vastaanotto oli käsittämätön. Hän oli sitä mieltä, että aivan liian myöhään on aloitettu yrittäminen ja oikein kehuskeli, miten hällä kroppa on hedelmällisimmästä iästä asti tottunut olemaan raskaana ja siksi hän muka myös raskautuu heti kun haluaa.

Oli kiva kuunnella, kun itsellä ei ole vielä sitä ensimmäistäkään lasta, vaikka on sellaista jo vuosia kaivannut ja kuukausia yrittänyt.

Samoin välillä muidenkin kommentit on kummallisia. Moni ihmettelee, että mites teillä ei vieläkään ole lapsia. Siis sellaiset ihmiset, joille ei tulisi edes mieleen kertoa yrittämisestä. Ihmiset ei ymmärrä, miten ikäviltä kommentit tuntuu, kun eniten itsekin toivois sitä, että lapsen saisi...

Mites muut ootte kokenu?

Nessu just avauduin tonne potutus ketjuun noista kyselijöistä. Ihmiset on välillä niin tungettelevia ja ajattelemattomia :/

kuulostaa kyllä käsittämättömältä että ystävä reagoi noin. :/

Sannuinenko kyseli ikää niin täältä sitä löytyy 26.

Silville pahoittelut negasta ja onnea uuteen kiertoon.

Nessu: Jotkut ihmiset on kyllä niin ajattelemattomia. Ja tuollainen kehuskelu menee aivan yli. Sellaset ihmiset ei tiedäkään kuinka vaikeeta jollain raskautuminen on ja joillain ne raskaudet ei vaan tunnu onnistuvan (nim. tässä yksi sellainen) Ja joillekin ei vaan sovi lapsi elämäntilanteen takia nuorena.

Mutta onneksi ollaan kaikki erilaisia, eihän siitä mitään tulisi jos kaikki tekis lapset 18 vuotiaana :grin

Kuulostaa niin tutulta.. Kaikki ihme kyselyt ja sitten hirmuset kauhistelut joihinkin väliin että ai lapsia ai työ vai?? Elkää pilatko elämäänne lähtekää reissuileen yms... Just joo.. Minä 24v ja mies 30v. Pitkään kaivattu ja haluttu lasta, elämäntilanne ei vaan ole ollut mielestämme lapselle aiemmin sopiva..nyt on kolmas yritys menossa.. Sellaset tyypit jotka tulee vaan sormia napsauttamalla raskaaksi, ei vaan voi tajuta miltä tuntuu kun ei mitään tapahdu.. Tai sellaiset jotka ei ikinä koe vauvakuumetta ei voi tajuta toisen vauvakuumetta, joka on kestänyt vaikka 10 vuotta.. Oon huomannu lähipiirissä, että ne jotka eivät ole kokeneet vauvakuumetta ovat hurahtaneet vauvan saatua johonkin ihan ihme atmosfääreihin ja halutaan olla täydellinen äiti kaikkien opuksien kanssa.. Missä maalaisjärki :D Anteeksi avautuminen :D

Meiltä ei kukaan pahalla ole lapsiasiaa kysellyt. Lähisukulaiset lähinnä hyvässä hengessä ja nyt kun lopettivat kyselyn niin aloitettiin yritys :grin Mutta on kyllä tämän lyhyen yrityksen aikanakin tullut sellainen olo, että miten se voi joiltakin onnistua kerrasta, vahingossa tai jopa ehkäisystä huolimatta! Rakettitieteeltä ja tuurilta tämä minusta vaikuttaa...

Menkkamaisia kipuja havaittu, josko se täti sieltä tulla jolkottelisi...

Täällä ikää 28v ja miehellä 32v ja esikoista toivotaan. Yhdessä tosin ollaan oltu vasta 1,5v, ja tuohon mahtuu kaks km (rv 12+ ja 7+). Meillä kaikki tietää vauvahaaveista ja jotenkin se nyt tämän toisen km jälkeen on alkanut ahdistamaan ja ärsyttämään itseä :D

Siksi olenkin täällä vähän taas taustaillut ja yrittänyt saada muuta ajateltavaa :)

On: Viikko vielä menkkoihin joten odottavan aika on pitkä. En siis edelleenkään usko tärppiin joten toivo on ensi kierrossa.

Mummoni lupasi tänään antaa mulle mahdollisuuden hankkia ensi kesäksi kanoja hänen pihalleen. Hän siis asuu kaupungin laitamilla omakotitalossa ja käyn siellä aika usein. Oon pidempään jo haaveillut kanoista (ja lampaista) joten olin niin iloinen kun pääsen ensi kesänä kokeilemaan kanojen hoitoa kesän ajaksi. Saa nähdä vaan raaskinko luopua niistä syksyn tullen :) Niin ja mun tuurilla olen sitten varmaan viimeisillään kun kanat tulee enkä voikaan hoitaa niitä enää niin tiiviisti vauvan kanssa :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pahoittelut negoista larissa ja silv ainakin ja muut myös.:sad001
Se on kyllä jännä miten ihmismieli pystyy kuvittelemaan/aikaan saamaan kaikki mahd.oireet. Itse huomasin sen viimekierrosta. Olin niin varma plussasta,:cool: mut negahan sieltä silloin tuli:eek::wink. Saa nähdä loppukuusta kuin nyt käy.:rolleyes:

junttura täällä on kans nyt neljäs clomikierto menossa.tänään kp3 otin ekan tabun.mie oon gynen käskystä tikutellu ovista,jotta voi tarpeen vaatiessa muuttaa annostusta.

silv pahoittelut negasta.ja oliko larissa testannu kans..?liikaa tekstiä väsyneille silmille :)

No mut toisaalta, toivoa on ennen tätiä:) ja Larissa onnea, olit voittanut lahjakortin, huomasin vasta nyt!:) Minäkin viimekierrosta olin varma +. Johtuikohan ihan stressaamisesta kun meni kp.32 norm. 28-29. Nooo nämä kaikki sallittakoon meille:wink

Helloo kaikille.

Liityin just vähä aikaa sit tänne ja päätin heti tulla tähän ketjuun mukaan

Meillä 2 lasta ja kolmatta kovasti toivotaan. Yrittäminen alkanut nyt ja niin kovasti toivon et tänä vuonna tärppäis

Mul on aina kunnon oviskivut eli tiedän millon ovuloin, mut silti jänskättää, ku kierto v

Tsemppiä teille kaikille yrittämiseen kans

Joooh pahoittelut negoita Larissa
Tsemppiä uuteen yritykseen

Mulla meni viime kuussa testeihin varmaan 40€ ku oli kaikki mahd.oireet
Ja silti tuli negoja. Ihmismieli on ihmeellinen. Stressi siirsi kk eteenpäin parilla pvällä ja aloin olla niin toiveikas.
Eli ei enää stressiä......... (jos vaan voitolla stressaamatta)

Mä luin jostain (tiedelehti yms) et terveellä pariskunnalla on VAIN 25% mahdollisuus tulla raskaaksi, joka kuussa, huolimatta siitä nappaako kaikki.

Eli luonto on ihmeellinen. Ja ku vielä laittaa päälle stressin niin mikäköhän se prosentti olis?? Öööö 7% hhhhhh
Sillohan usein tärppää ku ei enää yritä.

FREYA86 toiv.ahdistus helpottaa. Mä en tajuu mix ihmiset on uteliaita aina. Jos ei yritä kysytään mix? Sit ku yritetään nii kysytään mitenkäs kaua ootte? Sit jos ei ala kuulua niin aletaan neuvoa, miten kuuluis tehhä. Ja jos ei kommentoi mitään henk.elämästään mitään niin ne rupee tekee omii johtopäätöksii
Niin tai näin. Aina väärinpäin

Nessu älä välitä. Ex se menny jotenkin et "itsekehu haisee"

Vitsi mähän oon jo kirjoittanut kymmenen viestiä peräkkäin vähän innostuin näköjään.

Last edited by a moderator:
Voihan höh :sad001 Mä ehdin koneelle vasta nyt iltamyöhään ja tajusin että "perhana, ne testaajat siellä!"
Ja sitten olikin tullut negaa ja menkkoja.... Mutta kuten muut jo totesi että toivoa on niin kauan kuin menkkoja ei näy! Mulle tämä sama sanottiin kun testasin negoja dpo 11 ja 12 ja olin valmis heittämään kierron romukoppaan, mutta niinpä vain dpo 13 tuli plussa :)

Ja menkoista kärsiville tsemppiä uuteen kiertoon! Josko siellä nyt juuri on kypsymässä se oikea ja hedelmällinen munasolu :)

tervetuloa harmony ja muut uudet tänne :)

kyllähä se osaa ärsyttää jos aletaa kyseleen ja neuvoon liikaa. meillähä oli siis aikalailla sama mun anopin ja sen perheen kans, tosin aina ku tärppäs meni kesken. sit esikon koulun rehtori kyseli miks ei ol esikolla sisaruksia jne. no iha ku ei oltas yritetty mut minkäs sille voi jos käy huonosti. no nyt kuitenki porukka on pääosin innoissaan ku menossa rv 25+1 meillä, ukko kerto et mä välil kutitan omaa vatsaa ja neiti potkasee ja että juttelen pikkuselle ni ukon sisko oli et mitä sä tollasta meet kertoon isälle. ukko oli iha et ei hän kyl mitää pahaa sanonu tietääkseen et miks moinen reaktio.

Pahoittelut negoista ja menkoista :(
Täällä ikää 26vuotta ja neljättä yritetään, miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 7vuotta ja esikoinen täyttää jos kuusi, eli aika pian aloitettiin yritys :)

Katariina mullakin siis sigapitkä vauvakuume, 17 taustalla ja viime kuussa sain luvan ja nyt eka ovulaatio yrityksessä tuloillaan. On noi ihmiset kyllä ihan käsittämättömiä!!!!!

Harmonu tervetuloa, täällä on muitakin innostuneita uusia ja melkouusia käyttäjiä älä huoli :wink

Mira 15/30-36 yk1

Takaisin