Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei ja tähänkö tää meidän niin hienosti alkanu plussa aalto päätty, ei muuta kun uutta aaltoo vaan kehiin ja tädit hus pois, meidän yksiöt on varattu ihan muille asukkaille :wink. Ja siis vauvakuume on kestäny sen 17 vuotta, kyllä ihan 90- luvulla alkanu ..... Ihan kauheeta kyllä on kun yli puolet elämästä mutta mutta tästä on hyvä alottaa tää vauvelin yritys

Freyja! Onneksi kanat on niin helppohoitoisia ettei vauva kyl estele! :) Ja sä tuut niiin menettämään sydämesi niille potpottajille joten kannattaa jo alustavasti miettiä sitä talviasumusta! Tässä kanahommassa lähtee helposti mopo käsistä :rolleyes: ja tarkoitan todellakin käsistä!

Ehittekö te muut harrastaa? Mä yritän vapaapäivinä käyä jumpissa ja nähä kavereita ja luetaan molemmat kirjoja ja ulkoillaan. Kohta alkaa taas koko suomi leipoo,ehkä sitä innostuu taas leipoon. Nuorempana mä tykkäsin kovastikin leipoo mut nyt oon ollu viime vuosina reissutöissä ja miehen kanssa asuttiin se 1,5 vuotta eri paikkakunnilla niin vapaapäivisin usein nähtiin niin eihän sitä ehtiny. Nyt ollaan siis vasta alku kesästä asuttu yhessä. Joskus sillon opiskeluaikoina ehin 3 kertaa viikossakin jumppaan! Ihanaa kun kaikki syksyn sarjat alkaa taas. Tää alkusyksy on vielä mukavaa aikaa vaikka iltaisin kun tulee töistä kotiin on monesti jo pimeetä mut nyt eilenkin oli vielä ihan kesästä. Ja nyt nää ovulaatioon aluspäivät menee ihan eri työrytmeillä mut puolessa välissä viikkoo otetaan vahinko takas!

Onko joku muu syöny femibion- vitamiineja? Jollekulle oli niitä apteekissa suositeltu paremmin imeytyvän foolihapon takia mut siitä puuttuu d- vitamiini eli ihan se kaikkein tärkein, olin kyllä pettynyt kun tulin kotiintuomisina rasian kanssa, mut paketissa lukee saksaa nii kai se on siellä sit se suositus et ei D- vitamiinia vain me ollaan täällä pohjosessa ja pimeessä:sad001

Ja mä muistelisin et hedelmöittymisen mahdollisuus on se15% yhtä kiertoo kohden niin toi 25% kuulostaa loistavalta ja kahdessa kierrossa ois jo 44% kun tolla mun luvulla kolmessa kierrossa ois vaja 40% hienoa!

Etsijä: Meillähän noiden kanojen talviasumuksen kanssa ainoa haaste on ikivanha puuliiteri jossa ei oo sähköä :( Eikä rahaa/järkeä sinne sähköjä vetää. En siis tiedä onnistuisiko talvikanala ilman sähköä.. Valon määräänhän se vaikuttaa, lämmön saa tuotettua ilman sähköäkin. Onneksi on hyvää aikaa suunnitella :D

Mira: Mä en varsinaisesti harrasta mitään jumppia ym. Mutta tykkään neuloa, lukea, ulkoilla ja hoitaa eläimiä :) Jotenkin tässä kierrossa nuo mun harrastukset ovat saaneet enemmän ajatuksia kuin vauva. Hyvä niin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mira mulla ei ol mahollisuutta harrastaa mitään täällä missä asun. ainoastaa neulon vaatteita, käyn tääl foorumil, yritän venytellä ku olo antaa myöten. mä tuos viime vuonna tekasin itelleni vähä painonnostovälineitä käyttäen vanhaa harjanvartta, köyttä ja kahta 2L vesipulloa että sain treenata, nyt on vuodelepokomennus supparien ja kipujen takia.

tsemppiä kaikille olipa vaihe mikä tahansa. :)

täällä unettomuus alkanu taasen eli nukkuminen on jääny taasen pois. aamusta heti tuli harkkasupparei vähäsen ja liitoskivut vaivaa, yöllä oli järkyttävä paineentunne alhaalla lisäks. neiti on kyl kiitettävän aktiivinen alhamdulillah. tänää pitäs mennä kattoon kälyn n. 9kk poikaa anoppilaan ku on käymässä täällä, he asuvat toisaalla ni ovat viikon käymässä likan vanhemmilla. ukko valitteli eilen illalla et hän joutuu tekee kaiken hän on kyllästyn siihen et hän siivoaa ja tekee kotitöitä varsinaisen työn lisäksi, no kunha tuo ostaa harjanvarren joka ei ol rikki ni minä inshaAllah siivoan koko kodin ja luuttuan lattiat vaikka onki kielletty, eipä ol ukolla valittamista sitten ku mä oon niin kyllästyny siihen et se valittaa kokoajan kaikesta.

Olikohan täällä ollu jopa yritystä kiinnittyä, kun ensin vain tipotteli, sit loppu hetkeks kokonaan ja nyt kun tuli iso hyytymä ulos niin periaattees vasta alko menkat sellasina kun normisti.. Kyl niin kipee ainakin olin koko eilisen päivän, huh!

itse täytän 28 loppuvuodesta ja mies on 31 vuotias ja toinen yhteinen saapi tulla kun haluaa, miehellä siis yksi lapsi jo ennestään:) sen kummempia harrastuksia ei ole, aina oon ollu huono lähtemään mihinkään, viihdyn ihan hyvin kotona (pääosin:grin). lukenu oon aiemmin paljon mutta nyt esikoisen syntymän jälkeen sekin on jäänyt, pari koiraa lisäks taloudessa joten aika menee ihan talon pystyssä pitämiseen:smiley-chores020:smiley-chores011 smiley-chores003:smiley-chores004

omaa napailua sit... eli kp31/33(?), jonkin verran vatsaa juilii joten housunsuojilla varautuen töihin jos se täti nyt päättää saapua:p

Kiitos Johanna, tuli kyllä täysin puskista toi arpajaisvoitto. Saapahan tilata lisää testejä tuhlattavaksi :grin

Tervetuloa joukkoon Harmony! :)

Freyja, minusta tuo kana-idea on loistava! Omia juttuja pitää suunnitella tulevaisuuteen eikä olla liikaa kiinni siinä ajatuksessa, että "mitä jos tärppääkin, en siltä varalta voi aloittaa tätä ja tätä" . :wink Mie olen kans kanoista haaveillu tähän meidän pihaan, mutta mies ei innostunut :grin

Kyfi, täällä niin jäännän sun puolesta!!!

Mirako se kysy harrastuksia? Mie lenkkeilen koiran kanssa pari kertaa päivässä, puntilla käyn noin 2 kertaa viikossa. Kirjoja myös luen, netflixiä tulee kahlattua läpi sekä ompelen ja neulon. Keväällä ja kesällä "työllistää" kasvimaa ja kasvihuone, niissä hommissa sitä vasta sielu lepää! :)

Joku mietti myös tärpin prosenttimahiksia niin pistän tämän linkin, jota olen useamman kerran tänne jaellut :grin
http://pregnant-naturally.com/get-pregnant-3-4-5-days-before-ovulation/
Siinä siis voi taulukosta katsoa omat mahikset verrattuna siihen minä päivänä oviksen tiennoilla on peittoa heiluteltu. Laitan tähän tosta taulukosta vielä uusimman tutkimuksen prosentit esille, kun ne ei monille kuulemma puhelimella näy. Tässä 0 on ovispäivä, - 1 on yksi päivä ennen ovista jne.

- 8 / 0,03%
- 7 / 1 %
- 6 / 3 %
- 5 / 7%
- 4 / 18 %
- 3 / 24 %
- 2 / 26 %
- 1 / 21 %
0 / 10 %
1 / 1 %
2 / 4 %

Eli tosta huomaa, että jos puuhastelut jää vaan oviksen ajankohtaan tai sen jälkeen niin mahikset ei ole kummoiset.

Edit. Ai niin omaa napaa eli ei menkkoja. Huomenna varmaan tuhlaan yhden liuskan :grin Poistin kännykän kierto-sovelluksesta kierrot, joissa nuvaring oli vielä käytössä ja uusi keskiarvo menkoille on nyt perjantai. Yöllä en meinannu saada unta, kun laskeskelin päässäni että milloin kannattais edes testata uudestaan :grin Hohhoijaa tätä naisen mieltä! Onneksi on paljon töitä tällä viikolla!!!

Muokattu viimeksi:
Nonni, vainoharhailulle jatkoa. :grin http://whenmybaby.com/implantation-doubling-calculator.php
Löysin laskurin, jolla voi laskea arviota sille, missä vaiheessa hcg on niin korkealla että se näkyisi testeissä.

Ton mukaan menkat olisi pitäneet jo alkaa eilen ja plussan näkyä testissä, jos olisin ovuloinut silloin kun oli oireet. No jos olen ovuloinut "normaaliin aikaan" eli lähes viikkoa myöhemmin niin mahdollinen raskaus näkyisi testissä aikaisintaan tämän viikon ke ja viimeistään pe. Ja vainoharhailu jatkuu siis kunnes menkat tai plussa pärähtää paikalle :grin

Eli jos se ovis olikin myöhemmin, niin nyt ei olisi dpo 15 vaan vasta dpo 10!
:smiley-angelic008

Muokattu viimeksi:
Kiitti Larissa tuosta laskurista! Ihan huvikseni räpläsin sitä viime kierron tiedoilla ja sen mielestä 10 päivän luteaalivaihe antoi päivää lyhemmät menkat. Eli ilmeisesti luteaalivaiheen laskeminen alkaa ovulaatiopäivästä, ei ovulaation jälkeisestä päivästä?! Tuon laskurin mukaan, mikäli ovulaatio on ollut kuten olen päätellyt, viime kierrossa mulla olikin 11 päivän l-vaihe. Good news.

Huonompi uutinen tää on piinailupäiville.... pistin jo kirjanmerkkeihin muiden laskureiden joukkoon. :oops:

Ja mä liputan sen puolesta, että ovis olikin myöhemmin! Toivo elää!

Joooo Dawwe ja Kaziska, vähän turhan paljon piinailtavaa tähän kiertoon :grin Kylläkin meidän mahikset on aika heikot, jos ovis olikin tuolloin myöhemmin, jotain muutaman prosentin luokkaa :sad001 No uusi mahis sitte uudessa kierrossa, jos se alkaa :) Ja saan sen uuden tatuoinnin palkkioksi menkoista, jos en plussaa saa eli puolensa molemmilla tuloksilla :grin

edit. Vertasin tämän kierron ovistestejä viime kierron ovisplussa-tikkuun ja tosiaan, se ovis onkin näemmä ollut silloin myöhemmin (oviplussa kp 13 tai 14 eli ovis kp 14-15?).

Muokattu viimeksi:
Nostelin tämän listan taas vähän lähemmäs. SuNWay, mikä fiilis? Entäs Mimi? Silv, laitoin sulle kysymysmerkin.

SuNWay 10.9.
Mimi 11.9.
Kyfi86 14.9.
nuuhku 14.9. -->
Larissa 14.9.
Freyja86 15.9
Pandakarhu 15.9.
loora84 15.9.
Anskunen 17.9.
Aida* 18.9.
-Nennu- 19.9.
Elli Etana 21.9. (dpo 14)
Mira83 24.9.
Johanna..25.9
Nennu 25.9.
pepeXXL 28.9.
Kiivilintu 29.9.
elaffy 1.10. (dpo 14)
sabetti 3.10.
DarkMimosa 5.10.
zorro86?
Herhis?
jonnamaria?
Ambriina?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
Lucky?
Bella87?
Jellis?
LuckyLady13?
Kaziska?
Nessu?
Elli28?
Silv?
( yht. 37)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä, Mamia, Pötkylä, Sintti2014 (yht.28)

Heh meillä on siis 3% 21% tai10% mahdollisuus olla raskaana.. Jos tunsin oviksen oikein... Ja sekin voi heittää päivällä suuntaan tai toiseen..

Joku ikääkin kyseli itse oon 25 ja toista kuumeillaan.. :)

Mä en ihan ymmärtänyt tota laskuria koska lontoo ei meikäläiseltä suju mikä se initial level on?

Täällä oli ihan katastrofaalinen yö... Likka kyllä nukkui hyvin yönsä omassa huoneessaan... Meikäläinen paineli nukkuun 9 aikaan eikä saanut unta.. Yöllä heräsin sitten vähän ennen 1 yöllä jäätävään kipuun leukaluussa! Siihen vielä kamala kurkkukipu päälle niin voin kertoo että sattu niin paljon että oksennus meinas tulla... Isäntä kiikutti nappia naamariin ja sai vähän nukuttua kipu loppui mutta heräsin vähän väliä kissan maukunaan.. Ja kun koirat tuli avaamaan makkarin ovea.. No nyt väsyttää... Leukaluussa tuntuu edelleen jomotusta ja päätä särkee.. Tosin kuumetta ei ole ja se on plussaa :)

Hei naiset!

Neuvolaan soitettu ja tilanteesta juteltu. Täti meinas että kiinnittymis vuotoa olis ollut. Lähetteen kirjoitti verikokeeseen joten sinne siis mars mars!
Huomenna tietää vähä enempi mutta aika varmalla mielellä alkaa itekki olla koska aamulla tehty vahva plussa ;)

Hyvä Mamia, että pääset verikokeeseen ja tilannetta seurataan

Nuuhku, tossa tuo "initial level" tarkottaa hcg:n määrää ennen raskautta (normaali määrä naisella ilman raskautta on 0-5). Sitähän ei voi tietää, että mikä se itsellä sattuu olemaan, joten arvaus vaan täytyy heittää siihen kohtaan.

Mamia onnittelut vielä! Nyt tarrasukkia ja vauvaliimaa, että toinen pysyy matkassa loppuun asti. enää ei tarvii säikäyttelyjä. :)

No sitä se sitten tarkoitti kun ihmettelin että miks siinä on valmiina jo tuo 5 :D noh täytyy kokeilla mitä antaanollallla.. :)

Kyllä se plussa siellä kiinni on ja pysyy mamia :) rutkasti onnea! :)

Heippa kaikille. Olen uusi täällä joukossa, aiemmin olen käynyt lukemassa keskusteluja, mutta nyt oikein rekisteröidyin. Meillä on yritys päällä ollut jo reilun vuoden, tuloksena toistaiseksi vain keskenmeno :'( Muutama vuosi sitten oli myös km. Minulta löydettiin jonkinlainen mutaatio, joka noita aiheuttaa ja vähän aikaa sitten kuulin, että äidilläni oli myös useita keskenmenoja. Nyt on kuitenkin se tilanne, että kuukautiset ovat kohta viikon myöhässä (28 normi), nyt kp 34. Testi on kylppärin kaapissa, mutta en uskalla sitä tehdä.. Töissäkin ollut niin stressaavaa, että olen ajatellut sen viivästyttävän.nyt olen lomalla ja alaselkääkin särkee.. varovaisen toiveikas olen, mutta se pettymys miinuksesta pelottaa.. Siksi tänne liityinkin, toivoen vertaistukea. Toivottavasti olen oikeassa ketjussa :)

Takaisin