Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onkohan nää menkat nyt lainkaa...kun aamun vuotelon jälkeen vain ruskeaa tuhrua...kun normisti vuodan alusta asti kuin niegara...hmm...

sellasta se on meillä vargynja, iha normia joten ei ollu sinänsä mikää iso ylläri, lisäks anoppi soitti ja oli et tuo mulle jotai kasviksia mitä voin syödä (ei syö raakaa porkkanaa ku ei tykkää jne) hänellä diabetes eikä sille ol oikei ikinä opetettu mitä voi syödä. kun ei kukaa muu voi ostaa mitää (minne lie rahat kadonnu taas).
yritähän sinä nauttia raskaudesta ja jaksaa töissä, meinaatko kuinka pitkää jaksaa yövuoroja?

lucky oliko se ylläriki että en pääs lääkärii? :) no toivotaa et me molemmat plussataa sit eikös juu? :)

Onnea kaikille tuleviin testailuihin ja niille jotka piinailee.. onnea kaikille matkaan tosi paljon oikeesti. Olette kaikki ansainneet plussan ja sen pikku vaavin mahaanne ja sitä kautta syliin!!!! +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
) . (
Vauvakuume, oi vauvakuume
se vaan nousi taas pintaan kun kattelin vauvablogeja vahingossa ja voi että kun se nousi! Harmittaa oikeesti niin paljon kun tiedän ettei päästä hyödyntämään.. :crybaby2 ja toi paisunut riita appivanhempien kanssa ja miehen kanssa kireet välit, joskin hänen kanssaan hieman paremmat nyt.. niinhän sitä sanotaan että kun kauemmin menee tosi hyvin niin sit tuleekin isompi paskapallo ja vyöryy niskaan ja se ei lähe hevillä siitä pois, se kun puhutaan toisista mitä vaan ja arvostellaan vaikka itsellä ei olis varaa arvostella toista :sad002 sori avautuminen, vituttaa.

:schoked025Oviksen oirelua ollu havaittavissa tänään EHKÄ: alamaha ja maha vähän kipuillu eilen illalla ja tänään sekä valkovuoto lisääntyny, kellertävää ja valkoista se on mutta sanonpahan vaan että se keltasuus voi johtua vitamiineista! Itse syön jokapäivä vitskuja lähes poikkeusketta (to ja pe jäi ottamatta kun en ollut lähelläkään kotia, pääsin vasta la ottamaan ja tänään tietty ja huomenna taas>>>>) eli vitamiinia on kropassani kivasti "liikaa" kokoajan ja se värjää virtsan ja valkovuodon tummemmaksi/keltaisemmaksi, näin olen kuullut lääkärin suusta. Lisäks himottaa pupuilla enemmän, (joo heh heh kiva kertoo) vähän turvottaa enemmän :scratch

Gatusa : ollaanhan me jo pitkään odotettu sun lääkäri kuulumisia :) en mä millään pahalla tarkoittanut sanoa.

Kiwibird: siitäköhän johtunee mullakin vitamiineista. Nyt varsinkin flunssa aikaan tulee syötyä oikein kunnolla. D- vitamiini 70microgrammaa josta osa tulee raskaus monivitamiinista ja osa kalaöljy kapselista. Sitten menee 50microgrammaa pelkkänä nestemäisenä kapselina. Hyvin imeytyy toivottavasti. Ei oo tänä talvena ollut kaamos masennusta/väsymystä. Ja sanovat d- vitamiinin auttavan monirakkula oireyhtymään ja siihen diabetekseen. Jos ei olis vauva haaveita menis tällä hetkellä vielä aamuin-illoin ruokalusikallinen jägermaisteria vatsa taudin ehkäisyyn :) sillä varmasti viimeksi väliin noron kun töissä sitä liikenteessä oli ja aina kun töistä tulin kotiin oli kuvottava olo. Jäägeri helpotti. Jäin jo vähän koukkuun :) nyt on muuten a- virusta liikkeellä. Inha tauti.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Mun on pakko kans mainita tosta tädistä :D Niin hirveä nimitys menkoille ku voi vaan olla! :D Samoin pupuilu! :D Oon sanonu ystäville, että mua saa lyödä ja kovaa, jos alan moisia puhumaan :D

lucky87 inhottavia tollaset pöpöt, kumpa ketään meistä ei sais! ja juu vitamiinit sen siis tekee ja vaikkei tekiskään niin ihan normaalia silti on kellertävä valkovuoto esim. ja mullakaan ei oo kaamosta ollut, oisko eka talvi kun ei ol! :) mut tänäpä talvi onkin ainoo ja eka kun oon vitskuja oikeesti tankannu.

ON: kp16/28-35 ja dpo3, 4 tai 5.
Ovis oli joko ke, to tai pe. Ke illalla oli järkyttävät limat. Veikkaisin et ehkä päivää to tai pe (kp13-14). Kivut alko samoihin aikoihin tuolloin ja mulla se on ilmeisesti keltarauhanen mikä aiheuttaa kipuilua. Sitä kestääkin nyt sitte ainaskin viikon. Joskus menkkoihin saakka..

Anteeks pelkkä omanapailu. Tällä puhelimella vaan niin veemäinen kirjuuttaa mitään pitkiä tekstejä.
Luen kyllä kaikkoen viestit päivittäin ja elän hengessä mukana :)

Juu, oli se täti, nyt sit vuoran ku niegara x) arvatkaas muistinko töihin ottaa siteitä mukaan ja teen sellaist työtä ettei oo työkavereita ja työnantajakin 75v x)

lucky niihä te ootte oottanu :) tulipa mielee et onkoha mun ukolla joku ihme riivaaja ku käyttäytyy ku ois menkat...siis rääkyy ja valittaa ja äksyilee ku takamuksee ammuttu karhu taas vaihteeks, siis aamu ei ollu mikää kiva. valitti joka samperin asiasta ja kun autoin portin kanssa ni hyvä ettei vespa tullu suoraa mun päälle ku ei pitäny jarrua, totes perää että opitpahan ni aloin miettii et oliko tarkotuksellaki vai... siis miehet on jotai iha outoa ja aina sanotaa et naiset on vaikeita ja niitä ei ymmärrä, toisinpäin se menee sanon minä.

Tsemppiä kaikille ja tervetuloa uudet :)

Mitenköhän S1N1:llä menee, onko viiva vahvistunut? :)

Gatusa: Mun mies ei kyllä käyttäydy noin... tuntuu pahalta sun puolesta, mutta miehesi käytös ei kuulosta kovin arvostavalta. Eikä miesten kuulu käyttäytyä noin :( Jaksamista sulle siellä.

kiitos pampero, sillä on aika paljo stressiä tällä hetkellä taas vaihteeks ni se ny purkaa sen kehen sattuu. ja sen perhe ei auta asiaa yhtää. kyllähä se mustaki tuntuu pahalta ku se käyttäytyy tuollai mut välil se on taas niin ihana että. oikeest jos miehil ois menkat ni tuo ois varmaa sitä käytöstä pms/menkka aikaan. se stressaa raha-asioista, perhe ongelmista yms ni purkautuu väärällä tavalla.

Inhottavia tommoset kiukkuset miehet! Hmph!..

On: Kp 14/ 29 , limat lisääntyny, eilen tehty useita taltiointeja :wink Perjantaisen papa-kokeen jälkeen tuo alamaha juilinta on ollu jtn ihan kauheeta.. koko ajan kipeä alavatsa/oikea munasarja ja se vähä on vetänyt hiljaiseksi.. tänään tuli vielä onnitestiin viiva! Eli oisko ovis huomenna tai ke :wink

Miehellä tänään synttärit, josko keksis jotain kivaa illaksi.. :wink :hug003

Moikka, kyllä mä lueskelen täällä edelleen teidän juttuja Pampero :)

Tein lauantaina cb:n digitestin ja antoi tuloksen "raskaana 2-3" eli hcg:t on noussu näillä viikoilla tosi reippaasti, voisikohan olla useampi kaveri kyydissä? :) Kuukautisetkaan kun eivät vielä ole myöhässä, niin hieman ihmetyttää nuo viikot, mutta parempi näin päin kuin että antaisi liian pienet viikot.

CB testi 8.2.2014 VER 2.jpg

Mäkin uskallan nyt hypätä tuonne raskautuneiden puolelle, mutta käyn kyllä lukemassa teidän juttuja! Toivotan kaikille kovia plussatuulia, kyllä te kaikki tuutte perässä! <3

lucky87: Kyllähän tommoset kommentit aina mieleen vaan jää, harmi kyllä. Mut onneks sitä itse tietää paremmin :)
Mä en kans viihdy "lomaillen" kovin pitkään, kyl se töissäkäynti tuo ihanaa rutiinia elämään... :)

bluerose: Pahoittelut :(
Periaatteessa jos vuoden sisällä ei tapahdu mitään, on aihetta huoleen. Puolikas vuosi ei yleensä anna osviittaa, siinä on vielä puolet jäljellä ajasta, jossa tulee n. 90% raskaaksi (siis sen vuoden sisällä). :)
Mutta, tottakai sitä saa miettiä ja huolestua omasta kropastaan jos siltä tuntuu, en mä sitä sano - en oo itekään mikään oivallinen esimerkki kärsivällisyyden noudattamisesta ;)
Ja tottakai, osta ovistestejä niin sittenpähän vähän osaa kartoittaa sitä että näkyykö siellä sitä ovista vai ei - helpompi sanoa lääkärissä että näin monessa kierrossa en ole esim. ovuloinut, jolloin osataan sit tutkia tarkemmin :)

Satsa: Voihan hiisi vie, tylsää et on niin pal kipuja, toivottavasti kivut jää kiertojen edetessä pois (tai sit vaan tuut raskaaksi, jolloin kipuja ei tarvii sietää ;) )
Sandy83: Ei haittaa vaikka toistaisit :D Täällä saa vertaistukea ja saa vapaasti kertoa ja kirjoittaa siitä miltä tuntuu ja mitä ajattelee, se helpottaa mun mielestä tätä olotilaa kun niin paljon haluaa, mut on lähellä niin vähän ihmisiä, jotka oikeasti ymmärtäisivät. :)
vargynja: Nautinnollista odotusaikaa sinne <3

Riina86: Pahoittelut sinne tädin vierailusta... :( Toivottavasti teillä tärppää pian, nyt pää pystyssä uuteen kiertoon :)
pömpylä: Meinasitko testailla ovista tässä kierrossa? Tuohon kipuun vaikea sanoa mitään, et mistä johtuu :)
lumikki: Jee, hyvä talletella ;) Tärppionnea!! :)
veronicat: Tsemppiä jännäpäiviin!! :)
kiwibird9: Toivottavasti fiilikset siellä pikkuhiljaa kohenemaan päin :) Ikävä kuulla riidoista :( Onneksi elämään mahtuu myös huonojen päivien ja hetkien sekaan myös hyviä hetkiä :)
Niin ne päivät katoaa, kun ei ole "kartalla" ja joka päivä mieti asiaa... :) Nyt positiivisena asiana, jos tämä kierto ei ole se kierto, näet oliko pillereistä hyötyä säännöllistämään kiertoa, niin ens kierrossa sit kaikki aseet kehiin ;)
Vauvakuume, oi vauvakuume.. Varmasti harmittaa nyt kun ette pääse hyödyntämään, mut ehkä kannattaa nyt vaan suunnata katseet pettymyksen sijaan siihen, että kyllä te siitä huolimatta sen nyytin saatte <3 Jaksamisia <3
brainfreeze: Jos sulla on suht säännöllinen kierto, niin on helpompaa ajoittaa testaaminen. Alkuun varmaan useampi kannattaa varata ja noudattaa paketin ohjeita + samalla seurata omia kropan merkkejä, jos vaikka plussa tulee, tietää mimmoisia merkkejä se oma kroppa ovulaatiosta antaa :)
Tsemppiä yk2:seen täältä myös!! :)
Myyh: Tervetuloa mukaan! :)
Se on hyvä kun heti soitit lekurille, se on suositeltuakin :) Kyllä teille vielä se iltatähti paukahtaa :)
iines86: Kyllä, kuusi vuotta... :D Tapasin nyksän eksän kautta... hih. Oli vaan niin mielettömän näköinen otus tuo, et joka kerta kun sen näki, oli ihan sekaisin muutamia päiviä ellei jopa viikon verran :D Siitä se sit lähti, kun tutustuttiin paremmin :)
Niin ne rakkaustarinat vaan joskus alkaa, täysin puskista ;)
Primot, joo, oviskin voi olla, mut voi se olla tärppikin! ;) Tsemppiä sinne olotilojen kestämiseen ja piinailuun :)
Ei nyt oo tosi tommosten .. harvapäiden... käytös!! Argh! Miten kävi, joutuko hakemaan traktorin? :D
Gatusa: Voi ny pimpula :( Harmi ettet pääse lääkäriin :( Toivottavasti siellä sit olis joku iloinen ylläri kun sinne pääsette :)
Semmosia nuo miehet... :D Meillä välillä kans äksyää ja sit ei ymmärrä mistä johtuu kun äksyän takaisin :D huoh... miehet!
Jyra: Tärppionnea toivottelen!! :)

s1n1: Onnittelut nyt sitten oikein olantakaa! ;) Hormonin erittyminen virtsaan ja sen määrä on hyvin yksilöllistä, mutta voihan se ollakin et siellä on kaksi ylläriä, kun ultraan menette ;) Onnellista odotusta <3

omanapa:
Eilen väsytti ihan järkyttävästi, nukuin yli puolillepäivin, ja silti väsytti hela dagen. Koko päivänä ei tehnyt mieli syödä yhtään mitään, koko ajan semmoinen "täysi" olo, ja röyhyttää ihan kauhiasti. Helpoin oli olla kun oli vaan makuullaan ihan paikallaan.

Vuotoa ei näy :) (niin kauan on "toivoa" :D ja nyt siis kymmenen päivää vikasta terosta) nännien arkuus vaihtelee, mut silti ei pysty olemaan ilman rintsikoita. Tuntuu lähinnä epämukavalta... Masua nipistelee, ja valkkari runsasta. Fiilis. Hihi.
Aamulla näin unta, että olin raskaana ja katsoin koulussa uutta Sherlockia, ja kun mun herätysäänenä on musiikkia tästä Sherlockista, niin en sitten herännyt ollenkaan, vaan luulin sen olevan vaan unessa sen musiikin :D ( ps. pääosan näyttelijä Benedict Cumberbatch... oi! Se ääni<3)
Muutenkin nyt on nähnyt joka yö unia et on raskaana :D

Kuvottava olo jatkuu... nälästä ei tietoakaan, eikä mitään tee mieli. Syömisestä väkipakollakaan ei oikeen meinaa tulla mitään, kun on jo olo et on "täynnä", niin alas menee murto-osa normaalista... :/

madh91 kyllä sieltä nyt se plussa tulee usko minua :) mitä miehii tulee ni kyllä ne on vaikeita. saas nähä miten tässä nyt päivä etenee. kohta pitää laittaa ruoka että on valmis ku ukko tulee ei yhtää huvita kuunnella sen äksyilyä. luulin jo että sain duunia mutta eipä sit tullukaa vaa oli ilmasta business neuvontaa yritystä perustavalle jolla ei ol viel senttiäkää käytössä, ärsyttää!!! mä haluun töitä että saan rahaa että pääsen harkitsee talon ostoa, ukko haluu auton mä talon koska talon voi myydä myöhemmin hyvällä hinnalla mikäli muuttaa pois tästä maasta kun taas autoa ei tasan tarkkaa saa myytyä hyvällä hinnalla myöhemmin.

MadH91 sinun olotila kuullostaa aivan samalta kuin omani :) plussa sieltä taitaa sinulle tulle.

Meillä ukko kans vaikee. Tulin eilen kotiin. Ja meinasi auto lähtee hanskasta suoraan järvenjäälle. Sanoin miehelle siitä ni se tuumas että "oisit ajanut". Ei tuntunut vitsiltä vaikka sano että ei tarvii tosissaan ottaa

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

MadH91: Näinhän se menee..puskista kaikki lähtee :D <----kuulostipa hassulta! Nää oireet on nyt lisääntynyt tänään,mulla nipistelee vasemmalta niinkun häpykukkulan kohalta O_o Yöllä hikoilin kuin pikkuporsas ja aamulla pyörrytti,mutta ei oo mitenkään pahaa oloa ollut. Tisseihin ei enää satu niin kauheesti,mutta ei nänneihin kyllä raaski yhäkään koskea. Ja illalla jos riisuu rintsikat niin särkee hetken aikaa oikee kunnolla. Voihan se olla tärppikin ;) ja hiljaa pienessä mielessä niin toivonkin,mutta taas toisaalta hmph :/ Ei jouduttu hakee traktorii, törmäsin siihen rapussa aamulla ja käskin siirtämään sen auton heti siitä pois. Noh hän sanoi,että tytär on ajanut sen siihen ja se on vaa jääny siirtämättä,mutta heidän paikkansa on kuulemma vapaasti meidän käytettävissä. Sit karjasin ja sanoin,ettei mua kiinnosta onko se teijän paikka vapaa meille vai ei,kun me halutaan oma paikka mistä me vielä maksetaankin ja te ette maksa paikastanne euroakaan kun siinä ei oo lämpötolppaa. Sit se ämmä kiukkus,että joo..mä lähen 10min päästä ja sit se lähtee. Sanoin takaisin oikein kiukkusesti NO VOI KIITOS! Oikein ylimielinen akka. Mut tais mennä viesti perille..mies vielä huusi perään,että jos se on vielä kerrankin siinä niin hän ei ilmottele mitään kun raahaa sen samantien pois. :D hahha! PLUSSAA SULLE!! perjantai lähestyy ;) <3

Gatusa: Onpas sun mies nyt kiireinen..tosi kurjaa kun et sinne lekuriin pääse :( Mun miehellä on kans vähän tuota,että tuijottaa omaa napaansa herkästi ja unohtaa mun tarpeet. Välillä olen sen kiukkukohtausten aikana miettiny,että minkä ihmeen 5v kanssa oikein asun :D Ja joskus tuntuu,että liian usein kaikki huono mitä hänel tapahtuu niin on mun syytä vaikken oo ollu lähelläkään tilannetta tj :D usein kyllä pyytää anteeksi,mutta pidemmän päälle tosi ärsyttävää.

ON: kp 23 ja tänään viimeinen primo alas :) Sitten pääseen jännää kunnolla. Kuten Madille tossa puhelin niin oireita on häpykukkulan kohalla oleva nipistely. ja öisin hikoiluttaa, niin ja väsymys ja valkovuoto on lisääntynyt huomattavasti. Mutta en usko,että oireet tulisi näin pian kuitenkaan. Mut toi nipistely on kyl ihan huomattavaa O_o Pääsen tänään ratsastelee kaverin hevosella pitkästä aikaa. Maastossa hepan kanssa lepää ajatuksetkin ja saa hetkeksi mielen irti kierroista sun muista :D Autokin saatiin vimein omalle paikalle..JEI! Se akka joka sen auton omisti niin sai kyllä tuta mun ja mieheni vihan. Se oli kyl tosi ylimielinen kitupiikki >:( ei onneksi tarvi enempää tuttavuutta tehä sen kanssa ellei se auto eksy meijän paikalle uudestaan. Silloin emme enää keskustele kun siirrämme sen itse :D

Oviplussia ja r-testiin plussia puhaltelen <3
Tädin kohdanneille sympatia halaus <3

Takaisin