Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on jo tilauksessa! Mä aioin ottaa nyt kaiken "ilon" irti tästä yrityksestä :grin Kokeillaan miten noikin toimii.

Tietty pien taka-ajatus tässä oli se että tilaan kaapin täyteen ovistestei, mut en sit tarviskaan niitä... :wink

bluerose parempi turi sitten tässä alkavassa kierrossa :)

lucky toivottavast ei olis tuota ongelmaa sulla, itellä oli aikoinaa nuorempana että mulla jäi menkat kokonaa tulematta jostai syystä ni sit piti alkaa veteleen lääkkeit siihen onneks meni ohi.

on: jee auringonkukat nousee maasta!!! mikä ihana yllätys, lisäks aamun kunniaks revin rikkaruohoi irti... oviksen hyödyntämisestä ei ol tietoo viel saapi nähä millo se ees nyt sit on.

Vapaa viikonloppu pitkään aikaan ja touhua ollut niin että vasta tänään joutanu foorumille lukemaan. Hirmuisesti kaikki kirjoitellu :)

Täti punaisen auton ajelun loppua odotellut ja hiljaa se hiipuikin parin päivän jälkeen... tiedän nyt mitä tääkin on kun sit tänään enää haaleasta, haaleampaa limaa vaaleanpunaisen, vaaleanpunaisella värillä tullut :grin (täti punaista käytettävä) Ja vessassa istuessani nippasi vasemmalta tai lähinnä "kourasi" :eek: et nytkö jo alkaa uus ovis/Täti punainen ilmottelee vai hä?

Madh1 Sun tilanne jännittää täälläkin :p

Muillekin lykkyä pyttyy :wink

Heipparallaa kaikki.. huh, olipa täällä paljon tekstiä kolmen pvän jälkeen..:) piti nopeesti käydä eilen, jäin lukemaan enkä ees päässy loppuun asti!

En vieläkään muista kaikkia vielä ja mikä kenelläkin on tilanne.. vaikka oon just lukenu!

Joka tapauksessa on ihanaa lukea muidenkin juttuja jotka on samassa/ lähes samassa tilanteessa kun me :greet025
välillä kun on turhauttavaa kun ei tuo mun mies oo mikään kesskustelijatyyppi ja tekis mieli jonkun kanssa vaihtaa ajatuksia! Kenellekkään lähipiirissä en oo viittiny sanoo halaistua sanaa, sen tuo km opetti.

Enkä hallitse vielä tätä "kieltäkään" täällä.. mutta opettelen :computer012

No mulla menossa dpo 8 ja mitään muita tuntemuksia ei oo paitsi että vasen tissi on kipee, tosin se voi johtua mista vaan eli kaatelen jäitä hattuun ja oon kun en oiskaan.
Katotaan ens vkonloppuna jos täti ei oo kurvannu paikalle että jos sitä sitten silloin testais? Mulla on vaan aina jääny raskaushormonitaso niin alhasex alkuraskaudesta että kunnon plussan oon saanu vasta joskus rv5.

Ens viikolla olis työmatkaa ja muutenkin kiire vko, eli nopeesti varmaan menee aika eikä ehdi paljon miettimään..

Nyt siivoilemaan ja lenkille.. Ihunaa sunnuntaita kaikille!:rolleyes:

veronicat on niin tuttua ettei ol oikei ketää kelle jutella sen takia tämä onki aivan ihana paikka ja kaikki täällä on aivan mahtavia, saa tukea ja ymmärrystä. mulla mies on just samanlainen ku sulla eli yritäpä ylenpäätää keskustella sen kans ku on hiljanen (paitsi sillo ku kertoo omasta nuoruudestaa vaikka ikää ei olekaa hirveest 36v). onneks sulla on puuhaa koko viikolle ni aika menee nopeammin kuin jos ois vapaalla. samoin isnulle ihanaa sunnuntaita, nautihan vapaapäivästä :)

Doddi, ei muuta ku 8 sivuu tekstiä.. huh tuli oikeen hiki lukiessa, ei vaan. Täällähän mä, oon ollut hiljainen enkä oo vähään aikaan täällä käynyt, mutta se on vaan siitä kun on ollut kaikenlaista muuta elämässä.. niin pahassa kuin hyvässä, esimerkiksi miehen kanssa pupuiltiin alkukuusta mutta nyt pupuilua ei ole tapahtunut 4-5 päivään(?) menee ovulaatio harakoille, eilen testasin hailakan oviksen.. luulempa että ovis olis muutaman päivän sisällä mutta variksille ja harakoille menee, ei nimittäin päästäkään silloin heiluttelemaan peittoja saatika tässä kuussa enää ollenkaan. Ikävää, mutta noin se menee tässä kuussa, ehkä ens kuussa parempi aika.. :sad010Nyt pyörii vain yhteishaku mielessä ja mahdollisesti tulevat opinnot. Työpaikan ettiminen enne kuun loppua repii mua, oikeesti syö naista vaikka koitan ottaa lunkisti. Fiilikset aika paskat, on tullut riideltyäkkin miehen ja hänen sukulaistensa kanssa.
Ei siitä sen enempää täällä, plussailkaahan pian
:sign17:sign19:signs003

Kyllä täällä ketjussa tapahtuu! Olen yrittänyt myös lueskella kaikki mitä muutaman päivän aikana tapahtunut, mutta en mäkään enää muista mitä kenellekin kuului. Kai se on jotain dementian esiastetta! Mutta sympatiani niille keille tullut negat raskaustesteihin ja plussatuulia toivottelen itse kullekin!

Meillä alkaa nyt vasta yk2, mutta ajattelin olla tehokkaana liikkeellä, ja mietin myös noita ovistestien tilaamista. Tyhmänä tunnustan, että tähän ikään olen päässyt, enkä kyllä ymmärrä niiden päälle yhtään mitään. Missä kohtaa pitää alata pissailla ovistikuille, pitääkö niitä ostaa sitten kymmenkunta joka kierrolle, ja onko niistä apua? Mä olen oikeasti tosi tyhmä näiden juttujen kanssa, eka lapsi tuli onnekkaana sattumana reilun vuoden "yrittämisen" jälkeen, eikä silloin varsinaisesti yritetty, lupa oli lapsen tulla jos on tullakseen, mutta mitenkään ei tekemällä tehty. Nyt tehdään, ja tietysti vituttaa kun en edes osaa laskea koska kannattaisi pupuilla! Mies tekee reissuhommia, ja on kotona vain parina päivänä viikossa, joten ehkä noi ovistestit (jos osaan lukea niitä, ja käyttää oikein) olisi ihan omialtaisiaan meille.

Joo kyl niitä ovistestejä saa useamman per kierto varata. Niissä testeissä on ohjeet milloin kannattaa alkaa testaamaan sen mukaan kuinka pitkä kierto on :)

Se onko niistä apua sitten riippuu. Itsellä oli koko ajan taktiikkana "joka toinen päivä kun pupuilee niin joskushan se on kohdalle osuttava." No joskus nyt tuli olosuhteiden takia taukoa tai saattoi mennä 2-3 päivää mut siihenkään ne tikut ei ois auttanu. Eli niistä ei ois sinällään ollut mainittavaa lisähyötyä paitsi ois ehkä vähän paremmin tienny milloin ovuloi kun kierrot oli tosi epäsäännölliset. Toisaalta just sen epäsäännöllisyyden takia niitä testejä ois menny miljoona joka kierto. Ja tavallaan tieto lisää tuskaa jos se ovulaatio olis noiden miun kiertojen takia varmaan aika harvassa (16-45 päivää ni jos joka kierrossa edes ovuloi ne ei takuulla ois ollu riittävän kypsiä tai sit ylikypsiäkin ehkä osa).

Tietty jos on semisti säännöllinen kierto ja se pupuilu ei oo muuten kovin säännöllistä ni auttaahan se ettei ainakaan mene ohi.

brainfreezelle tsemppiä yk2:seen! :signs003

....lisään omaani vielä että tänään on menossa kp12 mikä on järkyttävää, mihin ne päivät hävisivät! Nyt potuttaa ja kovaa kun ei voida hyödyntää ovista, ei perkele! Jotenkin tuntui että ekasta pillerittömästä kierrosta tärppäis.. mut harakoille meni. Huomenna alkais vau:n mukaan se eka kunnon ovispäivä.. eli 10-15.2 tais olla ovispäivät ja huippu 13.2 mutta ei se niin piirun tarkkaa ole mitä joku laskuri antaa, mun kroppa kun on niin ihanan sekava ja koko pupuilua ei tule tapahtumaan tässä kuussa 90% varmuudella :violent4

Kiitos Elmiinalle vastauksesta ja kiwibird9lle tsempeistä! Mä en ainakaan tunne mun kroppaani lainkaan, tarvis varmaan kokeilla niitä ovistestejä. Mulla on aina ollut kierto tasan 28 päivää, mutta nyt kun alettiin yrittää toista lasta, niin kroppa heitti ihan oudoksi, edellinen kierto oli vain 24 päivää, ja oli poka niin kummalliset menkat ettei toista! Aivan erilaiset kuin normaalisti. Mun vartalo ilmeisesti alkaa vittuilla välittömästi, kun päätettiin että aloitetaan oikeasti yrittämään vauvaa.

Liitynpä minäkin tänne kuumeilemaan :) täällä taustaillut jonkin aikaa. Yritystä ollut nyt joulukuusta lähtien eli ei kauaa. Itsellä se huolettaa että ikää on jo paljon eli 39 :sad001 meillä on uusperhe kuvio tässä. Itsellä on jo aikuiset lapset kun todella nuorena olen lapseni tehnyt. Poika on jo 21 ja tyttö 19. Miehelläni on myös kaksi lasta, 11 v ja 4 v.

Olen ottanut käyttöön ovis testit koska haluan tietää miten kroppa pelittää. Olen oviksen saanutkin bongattua mutta ei ole vielä tarpännyt. Tästä iästä johtuen nyt soitinkin lääkäriin ja maaliskuun alussa menen käymään ja sillä käynnillä ultrataan ja tehdään aukiolo tutukimus. Ja mies käy ennen mua antamassa siellä näytteen joka tutkitaan ennen mun käyntiä. Varmistellaan että kaikki on kunnossa. samalla siellä arvioidaan tarvitaanko jotain tukea/hoitoa joka parantaisi raskaaksi tulon mahdollisuutta.

Polte on niin kova saada vielä yksi lapsi! Ajatukset pyörii varmaan liikaakin tässä vauva asiassa.... Ja se pettymys kun menkat alkaakin. Välillä sitä kuvittelee jo jotain oireitakin.

Onnea kaikille plussanneille ja plussa tuulia kaikille kuumeilijoille!

MadH91: Vai oikein kuusi vuotta kuolasit kyseisen miehen perään :D katos katos. Mun enkka on 4 vuotta,mutta ei päädytty sen miehen kanssa koskaan yhteen. Hän oli sellainen lapsuuden ihastus <3 sitten kun tultiin täysi ikäisiksi taisin jäädä haikaileen liikaa hänen peräänsä :D heh! :grin Tää mun nykyinen mies tuli oikeestaan aika puskista. Samassa kaupungissa asuttu aina ja melkein naapureissa (ei nyt ihan,mut melkeen) mutta siltikään koskaan juteltu tai muuta :D Ikäeroa on kaksi vuotta..meitsi siis vanhempi :smiley-bounce012 Baarissa sitten törmättiin ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä (huom. oltiin kumpikin selvinpäin) jotenkin sen vaan tiesi,että tässä on nyt se mun unelmien prinssi :love2 Mutta joo...tosiaan noita primoja otetaan kans se 10 tabl niinku terojakin ja tänään yheksäs naamariin. Pian pääsen todenteolla piinaileen :grin jännittää!! Mitenkäs sun oireet?? :wink

ON: kp 22 ja tänään olen ollut jotenkin pahoinvoiva. En ole oksentanut tai mitään,mutta jotenkin heikottaa ja on levoton olo :confused: Mahaa nipistelee ja valkovuotoa on alkanut tulla. Tisseihin sattuu yhäkin. au! Epäilen kuitenkin,että oireet on oviksesta jääneitä tai sitten johtuu primoista tj. Tänään yheksäs tabu. Jos nyt kuitenkin tässä kierrossa plussaan (mitä en ole vielä sisäistänyt) niin kyllä aika onnen kauppaa on :rolleyes: Oltiin veljen naisystävän synttäreitä juhlimassa heidän ihan juuri valmistuneessa omakotitalossa. Oli kyl aivan mahtava talo,voisin muuttaa sinne itsekkin. Tarjolla oli kuoharia,itsetehtyä leipää ja karjalanpiirakkaa.Kaiken kruunasi vielä erittäin suklainen suklaakakku. njamiiiiiii :porc Kummitytönkin näin taas ja hän oli niiin ihana. Täytti tänään 7kk <3 Lisäksi talossa asustelee kaksi ragdoll-rotuista kissanpentua <3 oikein söpöyden yliannostus ollu tänään. <3

Mutta tämänkin ilon tosiaan tuhoaa tuo idiootti jonka auto on yhäkin meidän parkkiruudussa. Tänään saatu selville auton omistaja..ja kävikin niin,että henkilö asuu samassa rapussa kuin me.(ei olla ikään kuitenkaan tuota autoa nähty) Noh, ollaan käyty pimpottaas ja koputtelees ovella. Kotona on joku kun ääntä kuuluu,mutta ovea ei avata. Laitettiin postiluukusta lappua "JOS SE AUTO EI LÄHDE TÄMÄN PÄIVÄN AIKANA SIITÄ MEIDÄN PAIKALTA POIS,SIIRRÄMME SEN SITTEN ITSE. OLEMME TEITÄ YRITTÄNEET TAVOITTAA,MUTTA KUN ETTE OLE YHTEISTYÖHALUISIA NIIN HOIDAMME HOMMAN OMALLA TAVALLAMME" Päätimme antaa tämän päivän vielä aikaa siirtää se,mutta jos se ei ole huomenna siitä poissa..mies hakee kotoa traktorin ja hinaa sen meidän paikalta pois. laughing4
Jos ei hyvällä niin sitten pahalla!!

PLUSSATUULIA KAIKILLE!! <3

Terve tuloa uudet mukaan!!! :)

Gatusa: oliko sulla mitenkä pitkiä menkattomia jaksoja? Mulla tainnut olla et 2kk odotella tulevaksi ja sitten primolutit ja siitä saanut Menkat ja sitten terolutit josta sitten raskauduin eka kierrosta. Sitten toka kerralla 1kk josta jo tajusin mennä lääkäriin ja aloitettiin primot ja ehkäisy pillerit. Ja nyt sitten sama homma paitsi en antanut asian mennä niin pitkälle. Lääkäri tällöin tarkastuksessa totesikin että ovis tulossa ylihuomenna. Ja niinhän se olikin.. Sillä tiellä ollaan teroluttejen kanssa yrittämässä :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Hyvää sunnuntaita taas. Viikko meni taas töissä iltoja viettäen, joten eipä ole ehtinyt kirjoitella. Viestit olen sentään saanut luettua suunnilleen aikataulussa.

Kiitos Gatusa kysymästä, ei tänne mitään kovin kummallista kuulu. Iltavuoroja tosiaan ollut viitenä päivänä viikossa eikä niille näy loppua... Pahoinvointi on viikolla ollut entistä pahempaa, mutta nyt viikonloppuna on ollutkin parempi olo. Ehkä se alkaa helpottaa. Väsymys sen sijaan ei helpota vaan on ihan mahdoton. Viime yönä nukuin kellon ympäri, kun mikään ei herättänyt. x) Tänään tehtiin sitten kotitöitä kun olivat vähän kasaantuneet. Iltavuoropäivinä ei paljoa pestä pyykkiä tms ja mies on ollut kipeänä niin ettei sekään ole paljoa mitään jaksanut tehdä. Nyt se on onneksi melkein terve taas. :> Tulipa tästä omanapailu vastaus.. :oops: Toivottavasti pääset huomenna lääkäriin (eikös ainakin maanantaista ollut puhetta.) Kurja kun joudut niin kauas lähtemään, mutta toisaalta hienoa että pääset tutulle kunnon lääkärille.

Onnea s1n1 ja djh! Lähetän kumpaisellekin paljon tarrasukkia että kaikki menisi hyvin. ^^ Ja vaikka en muista, onnea muillekin jos oli muita plussanneita (viikossa ehtii tapahtua kamalasti).

Pahoittelut negan saaneille ja tädin kohdanneille. Pidän peukut pystyssä että nyt piinailevat saisi plussat. Ja lähetän paljon tsemppejä ja plussatuulia kaikille. Tervetuloa uudet tulokkaat.

Keliakiasta kun oli puhetta niin tökkään lusikkani tähän soppaan, kun olen käynyt catering-alan koulutuksen ja näitä käytiin siinä läpi. Keliakiahan on tavallaan yliherkkyyttä gluteenille (tarkemmin sanottuna se on autoimmuunisairaus, mutta joka tapauksessa keho ei kestä gluteenia.) Gluteenia taas on ohrassa, vehnässä ja rukiissa. Ja kaurassa, mutta jostain syystä monet keliaakikot kestää kauraa, mutta ei noita muita. Eli ns suomalaiset viljat ei käy (paitsi jos niistä on poistettu gluteeni, tosin kaikille ne ei käy sittenkään vaan voi syödä vain ns. luontaisesti gluteenitonta ruokaa), mutta monet ulkomaalaiset käy. Peruna ja riisi sen sijaan ei sisällä gluteenia, joten jos ne aiheuttaa oiretta kyse on jostain muusta. Ei se toki keliakiaa sulje pois, mutta keliakia ei sulje perunaa ja riisiä pois ruokavaliosta. Mulle tuli mieleen tosta riisi+peruna+vehnä kombinaatiosta (jonka joku mainitsi, en muista kuka, että ei sovi) että liiat hiilihydraatit tekisi hallaa keholle. (Siihenhän skarppaaminenkin perustuu.)

Juu. Mulla ei kestä peruna, tuoreleipä, pasta ,riisi. Oikeestaan tuossa järjestyksessä. Peruna pahin. Turvotus, ilmavaivat. Väsynyt ja "humalainen" olo. Verensokeria mitannut. Ei ole siitä. Vaan nyt kun on nuo em. Ainekset ollu mahd. Minimissä ja tilalla kukkakaali, parsakaali ja vihreet vihannekset on hävinnyt kaikki oireet pois. Joku ei mussa siedä hd:tä. Hyvä vaan kun löysin ratkaisuun ongelman. Nyt lomalla tuli syötyä huonosti niin sammas kielenpäällä ja väsymys+ korkeen verensokerin oireita. Sokeri arvot kuitenki ok olleet. :) hiiva syndrooma... Iho muuten myös sileä kun vaavin pylly. Atooppinen iho.

Ovis testissä viiva vähän vahvempi kuin eilen mutta controlli viivaa haaleampi reilusti. Sellanen lima klöntti jojotteli tuolla kun kusella olin. Yöks. Sori tytöt. Mitähän tapahtuu kun mitään oireita ei mihinkään ovikseen viittaavaa ole. Yö kukkuminen lähti pois kun pääsin kotiin. Jos nyt tän kierron katon ni sit varaan aikaa lääkäriin vasta ellei tilanne muutu aikaisemmin. Ei varmaan kun ihme oireet on helpottaneet.

Muokattu viimeksi:
juu no nyt kävi niin et ylläri ylläri en pääsekää kuulemma lääkäriin. ukko menee töihi huomenna (oma pomonsa mutta silti minkäs teet ku tarttee rahaa) no sit pitää kattoo joku toinen päivä. josko ehtis oviski olla ja mennä ennen lääkäriä ja sit sais iloisen yllärin kun joskus pääsee lääkäriin asti taas.

Voi kurja Gatusa. :( Epäreilua kun miehesi menot tuntuu jatkuvasti menevän sinun terveyden(!) edelle. Toivottavasti pääset pian lääkäriin.

Gatusa: harmi kun sulla lääkäri vaan siirtyy ja siirtyy. Onneksi vaikutat kuitenki olevan ihan positiivisin mielin. Miksikä se murehtimalla muuttuu, ei ainakaan paranna. Joten toivotaan että siellä olis iloinen yllätys kun lääkärille menet :)

Takaisin