Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa uudet tänne jännäilemään! Meitä onkin paljon! Tänään siis kiertopäivä 2/30-36 mutkin saa lisätä listalle kysymysmerkillä. Kauheen mukava et monet muutkin haaveilee esikoisesta niin ollaan samassa elämäntilanteessa. Kovin pitkältä vaan tuntuu odotella ens kuun lopulle ja testipäiville ja monilla on vielä kuukausien tai vuosien odotus takana!

Mä eilen kyselin et olisko mahollista saada syyslomaa niin kuulemma ois ihanaa kun vuosia on tehny töitä aina vaan ihan minimini lomilla ja edellisessä työpaikassa ei saanu oikeen ees palkatontakaan. Varovainen lupaus tuli et ens vuonnakin vois työt vielä jatkua, onhan tää mulla jo vaikka kuinka mones työpaikka niin ihan kiva jos sais vähän pidempään töissä olla yhessä paikassa! Ja kun tuolla on niin paljon iltaa ja viikonloppua niin saa parempaa palkkaakin. Nuorempana oli työpaikat lähinnä harjoitteluja et muutaman satasen sai kuussa ja opiskellu oon vuosikaudet samoilla tuloilla.

Kauheeta kun sitä rupee laskeskeleen et jos äitiysloman pääsee alottaan vasta vuoden -16 puolella vuoden -15 sijasta saa vähän parempaa äitiyspäivärahaa. Vuonna -12 oli vielä niin pienet tulot et tänä vuonna ei kovin hyvää äitiyspäivärahaa ois vielä saanu. Ja oon ainakin työelämään saanu jalkaa ovenrakoon ennen lapsukaisia.
 
Mira, äp rahaa voi hakea myös muistaakseni viimeisen 6kk tulojen mukaan, jos eroa viimeiseen verotietoon on vähintään 20%. Näin muistelisin. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin voi mut jos on työttömänä vaikka edeltävät kuukaudet niin se ei auta tai jos toinen lapsi tulee niin että laskettuaika on alle 3 Vuotta edellisen syntymästä saa samaa äp rahaa kun edellisen kohdalla, koskee kolmatta, neljättä jne raskautta myös
 
Tervetuloa uudet myös minunkin puolestani! Teitä on tullut niin paljon, etten ole tainnut kaikille toivotuksia muistaa kirjoitellakaan. Toivottavasti visiittinne jää pikaiseksi ja tärpit tulevat mahdollisimman pian!

Täällä on kp 7/26-33. Kävin äsken apteekista foolihappoa ostamassa. Mies alkaa syödä niitä myös, joten nyt on mistä aloittaa. Miten muuten greippimehun juojat, millä kiertopäivillä olette sitä juoneet? Vai ihanko koko kierron ajan?
 
tervetuloa uudet ja kaikille plussatuulia :)

kiivi hyvä että koe meni hyvin, inshaAllah saat paikan ja tietenki toivon että saat plussan testiin kans :)

johanna pahoittelut menkoista pitiki niiden saapua paikalle höh...

on: täällä jotenkuten nukuttu yö mut sit ukko kerto mulle et näki unta et oli jonku thai naisen kans sillai, olin et kiitti vaa oliko pakko kertoo mulle, enkö mä muka ol tarpeeks ja pakko kertoo ku oon viel raskaana. kiitos hormonit taas ylireagointiongelmasta. väsy on aikas massiivinen vieläki, kai se vie useamman viikon ennen ku alkaa kunnol toipua täst unettomuuden aiheuttamast väsymyksestä. nyt alkan tuntuu viel painetta alhaalla et iha ku neiti painais päällä alaspäin.
 
Aida* parantaako tärppien mahdollisuutta jos mieskin alkaa syödä foolihappoa?

Minä ajattelin testipäivää 30.8.(dpo12) Jos ois kotona testejä, niin ei varmaan malttaisi oottaa sinne asti.
Tilasin testit raskauskeijulta. Ootteko muut kokeillut niitä?

Ja joku aiemmin kyseli (ei uudella nimet Jää päähän) Niin esikoista täälläkin yritetään :)


Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Aida, join tässä kierrossa greippimehua menkkojen loppumisesta dpo 1 asti. Oviksen jälkeen ei kannata juoda. En muista tarkkaan miksi, liittyiköhän jotenkin kiinnittymiseen. Dpo 5 jälkeen ajattelin myös kokeilla sen viinilasillisen toimivuutta kiinnittymisessä :grin

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
sabetti: Joo, täällä oli aiemmin puhe että lääkäri oli ohjeistanut miehenkin syömään foolihappoa. Parantaa ilmeisesti siittiöiden laatua jos on ongelmia. Ajateltiin, ettei haittaa ole jos kokeillaan. Varsinkin kun tuo Folliren on sen verran halpa.

Larissa: Kiitos. Pitää siis yrittää juoda sinne ovikseen saakka. Harkitsin, että lantraisin appelsiinimehun kanssa, jos saisi vähän paremman makuiseksi. Tai sitten pitäisi opetella tekemään vaikka aamupalasmoothieita greippimehusta.
 
tuosta foolihaposta, voin suositella että mieski syö sitä koska sen on todettu tutkimuksis parantavan laatua, normivahvuisena voi mennä vähä pidempään mut auttaa. meillä mies söi mun kans 5mg foolihappoa päivittäin ku täällä ei pienempää vahvuutta myydä ja toisin ku lääkäri oli sanonu (ei toiveita luomu raskaudesta miehen laadun takia vain icsi hoidolla) meille tuliki luomu plussa samassa kierrossa huonojen uutisten kans ja nyt menossa 23+1 täällä alhamdulillah.
 
Tulikohan tähän nyt kaikki, jotka halusivat listoille? Eli seuraavaksi on Nessu piinapenkissä maanantaina. Hui, siitä sitten alkaa hurjat testitalkoot!


Nessu 1.9.
Silv 3.9.
Jellis 5.9.
elaffy 6.9.
PepeXXL 7.9.
Kaziska 7.9.
Larissa 7.9. (dpo 14)
Elli28 10.9. kp 29/28
Mamia 10.9
SuNWay 10.9.
Freyja86 11.9
Mimi 11.9.
Nennu 25.9.
Kiivilintu 29.9.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Ambriina?
Etsijä?
Sintti2014 ?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
loora84 ?
Aida*?
Elli Etana?
Lucky?
Kyfi8517730?
Mira83
( yht. 35)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy, Käpynen (yht.24)
 
mimi, mulla tuli oviksen aikaan liman seassa ruskeaa tuhrua eli voi!

Aida, itse lantrasin greippimehua vedellä (kun sitäkin pitäisi juoda enemmän oviksen aikaan). Eli varmaan appelsiinimehulla lantraaminenkin käy, kunhan greippimehu on sitä sokeritonta täysmehua eikä esim. rybb&deckersin sokerilitkua. :) Joltain ulkomaiselta foorumilta tosiaan luin että greippimehuakaan ei kannata juoda määrättömiä määriä eikä juomista kannata jatkaa kovin pitkälle oviksen jälkeen. Jotenkin luo liian happaman ympäristön jos juo liikaa ja vaikuttikohan kiinnittymiseen jos joi liian pitkään (en nyt ole varma).
 
Aaaaaarrrrgggghhhh! Alkas nyt vaa menkat jos meinaavat alkaa :/ kp32/26-28 eika mitaa.

Pahottelut uusista kierroista kiivilintu ja Johanna.
 
Kyllä sua nyt piinataan DarkMimosa :sad001 Mietin, että jos et olekaan tässä kuussa ovuloinut (sanoit vissiin ettei ole ollut tuntemuksia?) niin anovulatorinen kierto saattaa olla pidempi... Mur! :mad: No, toivotaan, että menkkojen puuttumiselle olisi parempi syy ja ne jäisi kokonaan pois! :wink

En muista pahoittelinko jo, mutta nyt ainakin. Eli olisi saanut menkat pysyä pois Johannalla ja Kiivilinnulla! Kiivi, ehkä voisi olla hyvä käydä gynellä vähän juttelemassa sun tilanteesta ja tarkistelemassa asiaa? Ehkä löytyisi jokin helppo apukeino ja päättyisi teidän plussan odottelu? :)
 
Muokattu viimeksi:
Kaziska: mulla siirtyy päivä sinne 6.9. Mut mulla ei oo väliä mikä pv siel listassa on, joka tapaukses oon varmaan niin malttamaton etten jaksa odottaa noin pitkälle xD eikä se nyt heitä kun muutaman päivän..

Aloin tekee 40-50-luvulta tuttua autonrengasjoutsenta, saas nähdä luonnaako! Alku hankala mut toivotaan et se tästä vähä helpottuisi :D saa ainakin ajatukset tästä toisesta projektista pois :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Päivämäärä muutettu sulle Silv, Elli Etanalle lisätty päivä ja sabettille lisätty päivämäärä heti listan kärkeen :wink

sabetti 30.8.
Nessu 1.9.
Jellis 5.9.
Silv 6.9.
elaffy 6.9.
PepeXXL 7.9.
Kaziska 7.9.
Larissa 7.9. (dpo 14)
Elli28 10.9. kp 29/28
Mamia 10.9
SuNWay 10.9.
Freyja86 11.9
Mimi 11.9.
Elli Etana 21.9. (dpo 14)
Nennu 25.9.
Kiivilintu 29.9.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Ambriina?
Etsijä?
Sintti2014 ?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
loora84 ?
Aida*?
Lucky?
Bella87?
Mira83?
( yht. 37)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy, Käpynen (yht.24)
 
Muokattu viimeksi:
DarkMimosa, koita malttaa vielä, jos vaikka se plussa kuitenkin pärähtäis. Joillainhan raskaushormonitasot nousee hitaammin kuin toisilla :)

Täällä oman testipäivän lähestyessä just mietin, että pitää hakee tai tilata r-testejä valmiiks - jos siis pääsen testaamiseen asti. Kotona ei taida olla yhtään. Toisaalta, jos mä nyt hommaan niitä testejä, saas nähdä, maltanko sitten odottaa tikkuun pissaamisen kanssa sinne ens maanantaille. Tässä vaaditaan nyt vimmatusti mielenlujuutta! :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nessu, mie tilasin oman satsini testejä kotitesti.fi:stä, kun oli aika edukas tuo kahden digin pakettikin. Ja siihen toki lisäksi lähti mukaan liuskat ja ovistestit :grin

Nyt pitäisi itselle perustella hyvin, että jaksaisi odottaa sen testaamisen kanssa vaikka noita liuskoja olisikin tuhlattavaksi... :grin Toisaalta jos tämäkin on lyhyt kierto ja luteaalivaihekin on taas lyhyt niin en ehdi taaskaan edes harkita testaamista :rolleyes:
 
Takaisin
Top