Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on selkeesti meikäläisellä anatomian oppitunnin paikka. Mistä sä Siija tuon kohdunnipukkahomman tunnustelit? Ja mitä siitä voi päätellä? Oon nähny muiden täällä mainitsevan samasta.

Sorry, jos ihan hölmö kysymys :D
 
Minä niin toivon että tämä itku"kohtaus" olis hyvin varhainen raskausoire. Purskahdin itkuun kun kuulin vauvauutisia. Nyt on viides yrityskerta, enkä ole vielä edes tädin tultua itkenyt. Mutta nyt tuntuu siltä että haluaa niiiin sitä plussaa. Vielä vajaa pari viikkoa odoteltavaa... Nyyh...
 
Nessu: Tää menee nyt vähän too much information osastolle, mutta ihan sisäisesti sormella kokeiltuna kohdunnipukka tuntuu. Jos on pehmeä ja alhaalla tarkoittaa, että on auki hieman ja menkat luultavasti tuloillaan. Mutta jos loppukierrostakin ylhäällä ja supussa niin silloin on tiukasti kiinni ja siellä saattaa olla asukki sisällä :wink
 
Myssy:lle sympatiat. :)
Mekin kovasti olisi haluttu aloittaa yrittäminen jo maaliskuussa heti häiden jälkeen. Nyt vasta elokuussa saatiin eka yk. Keväällä oli ristiriitaiset tunteet kun kuuli vauvauutisia. Oli tottakai iloinen ja onnellinen muiden puolesta, vaan ei voinut olla ajattelematta että miks ei itekin jo voisi olla...

Toivotaan että sulla hormonit itkettää ja plussaa luvassa! :) +++
 
Freyja, toivoa ei oo vielä täysin menetetty.. Kiitos :) mä piän peukut et saatte hyödynnettyä tulevan oviksen hyvin ja tärppi käy :)

Gatusa, ei se kokonaan pois oo ollukaan, oksentaminen on sentään ollu välillä tauolla.. Koitas sääkin jaksaa siellä, levätäkin! :)

Elli28, no voihan piru, on siel sit esikosta kestäny kauan pahoinvointi... Mitäs tekis mulla vielä 10viikkoo jälellä sit ;) ihanaa, talletukset tuottakoon tuloksen!!

Kiivi, pahoittelut menkoista <3 mä luulen et alkuun terolut vois lyhentää ja säännöllistää sun kiertoa. Jos ovistestit on näyttäny plussaa joskus ni sit ei pitäis clomeja heti räpeltää. Mut tutkimuksiin vaan ni sit saa siihen avun :)

Mimi. Voi tulla oviksen aikaan vuotoa :)

Darkmimosa, sais sinneki plussa jo tipahtaa!!

Silv, ovisplussasta 24-48h yleensä on ovis :) tai sit tuo 12-36, mut suuntaa-antaviahan noi on :)



Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Nessu, lisään vielä Siijan too much information osioon, että kohdunnapukka eli kohdunsuu kertoo hyvin kierron vaiheista. Sen saa tunnustelua parhaiten päivällä tai illalla (aamulla saattaa olla niin ylhäällä ettei siihen ylety). Kädet pitää ehdottomasti pestä hyvin ennen tunnustelua!!! Mulle kohdunsuu ainakin kertoo hyvin oviksen ajankohdasta (mehmeä kuin alahuuli, ylhäällä ja auki) ja siitä, onko se jo mennyt (kovempi, tuntuu nenänpäältä). Ennen menkkoja se mulla myös laskeutuu alemmas. Laitan vielä googletetun kuvan, jossa nro 2 osoittaa kohdunnapukkaa. Sori, jos joku tästä saa ällökohtauksen :grin

2-uterus-diagram.png
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, ei näy kuva :o
Täällä on tullu toisenki kerran rusehtavan vaaleenpunertavaa vuotoa pyyhittäes :o montako päivää sitä voi tulla? :D
 
Onnea Käpyselle plussasta!

Täällä huono-olo alkanut vaivaamaan, niin jäänyt seuraaminen vähän vähemmälle, tekstiä oli taas 130 kirjoitusta :)




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kun ekaa lasta alettiin puuhaamaan, niin mulle avautui ihan kokonaan uusi maailma! Olinhan mä koulussa lukenut lisääntymisestä ja etäisesti muistin follikkeleita stimuloivan hormonin ja jotain muutakin ihmisen biologiaa. Mutta se itse varsinainen naisen kuukautiskierto ja lisääntymiseen liittyvät kommervenkit! Ovulaation tunnistaminen! Kaikki tämä, ihan uutta tietoa! Aloin pitämään ihmisen lisääntymistä ihmeenä, on todella hieno ja monimutkainen tapahtumasarja!

Kun sitten tulin raskaaksi, oli se jotenkin niin absurdia: minun sisällä elää nyt toinen eliö, tuleva ihminen. Ihan kuin jostain scifi-elokuvasta! :)
 
Täällä alkoi eilen vuoto :( Voi plääh! Ja loppu tänään?? Tekis mieli tehä kuitenki varmistustesti. Soitin gynellekin, kun oli niin epävarma olo, meinasi että sellanen kierto jossa ei ovulaatiota on usein vähän pidempi, tämähän siis 34 päivää, kun aiemmin ollut 30-32 näillä clomeilla. Masentaa, yk 9 tais alkaa.

Täällä oli onneksi myös positiivisia uutisia ja ihania plussia. Isosti onnea! :Heartred
 
Pahoittelut, Junttura! Ehkä yhdeksäs kierto toden sanoo ja saatte kesäkuun vauvan!

Täällä DPO2 ja aloitin varulta jo nyt punaviinimarinoinnin. Tosin ihan lasinpohjallisen vaan, mutta ajattelin jatkaa kierron loppuun saakka. Olkoon tämä minun hupsutukseni raskauden edistämiseksi!

Sitten ällöosastoa: Mulla oli viiden päivän selvät ovulaatiolimat, sen jälkeen yksi kuiva kokkarepäivä ja tänään taas runsaammin valkoista, sameaa valkovuotoa. Täh? Tiedän, että mahdollisen hedelmöittymisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, kun raskaushormonia ei edes voi olla vielä moneen päivään, mutta missä kuiva kausi? Vaan taitaa näissäkin olla yksilöllisiä vaihteluita ja varmaan se ovulaatioliman päättyminen on tärkeämpi havainto kuin (täysin) kuivat päivät? Toinen vaihtoehto on ihan normaali pH:n/bakteerikannan häikkä, sillä aika antaumuksella nyt pantiin parastamme tällä kierrolla! Ehkä liika rassailu nyt vaan ärsytti alapäätä. Onko kokemuksia?
 
Kaziska, mulla sama homma. Kunnon limat oviksen aikaan, eilen kuivaa ja tänään taas holahti valkovuotoa :eek: Ja mulla myös meneillään dpo 2. Mie aloitan viinimarinoinnin viikonloppuna :grin
 
täällä on alamaha taas niin maan pirun kipiänä ollu:mad: tosin pienesti pohdin että esikoisen aikaankin oli jossain alku vaiheessa ihan jäätävät vatsakivut... mutta niin...saapahan nähdä:p
 
Oon tuota punaviinimarinointia kans miettiny. Kertokaas naiset nyt sitten tuokin, että mistä siinä on kyse? :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyfi86, mikäs kierron vaihe sulla olikaan nyt menossa? Täällä kohtalontoverisi toinen vatsakipuinen.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muistaakseen olikohan Larissa joka kommentoi jollekkin kierron pituudesta. Olisikohan siinä ollut syy mun kierron pituuteen (32/28) kun en tuntenut ovista. Yleensä suht hyvin sen tunnen. Joten jospa sitä ei ollutkaan ja siksi kierto venähti :):confused:
 
Takaisin
Top