Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin menee noi työvuorot välillä niin et aamulla mä nousen kun mies on eteisessä suunnilleen menossa töihin et jotain saa aikaseks ennen töihin menoo ja mä tuun sit töistä kun mies on jo melke nukkuu menos mut osuushan meille joskus vuorot enempikin yhtee ja välillä on yhteisiin vapaapäivii
 
Ei hitto, taisin eilen täällä sanoa että oli kp 28/28. Katsoin just kalenteria ja tänään on kp 30/28! Mun kierto on viimeiset vuodet ollu tosi tasainen, venähtänyt korkeintaan yhden päivän pidemmäksi. Mulla on tämän kierron ja km välissä ollut vain yksi vuoto jonka kierto oli vain 17pvä, joten en tiedä mitä odottaisi. Kummallisia tuntemuksia vatsassa, eilen tuli yhtäkkiä ulkona kävellessä heikotus ja paha olo, joten oireita on, en vaan tiedä mistä :D :P Voi tuntemusten perusteella olla kummin päin vain.

Jepp, odottelen viikonlopun yli :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja mä oon ajatellut et vaikka pätkinä oon töissä ollu nää kaikki mitä oon tähän ikään mennessä töitä tehny nii ei sitä voi ruveta ootteleen et sit kun on oma talo ja vaki työt omalta alalta niin sit lapsia kun ei tässä enää nuorruta, kai sitä jotain pätkiä töitä löytyy äippäloman jälkeenkin ja ois niin kiva olla lasten kanssa kotonakin jos vaan rahatilanne sallii kun pieniä ne on vaa kerran elämässä. Ei vaa se köyhäily hirveesti taas vuosikausien opiskelujen jälkeen innostas, tuntuu et koko ajan on jotai extra menoo kun autovakuutus ja taloyhtiölle rempoista isot laskut ja ruokapankin menee aivan älyttömästi joka kerta rahaa. Säästää oon yrittäny mut aina noita menojakin tulee kun ois kiva lastakin varten säästää. Serkulta saadaan varmasti vaikka mitä tavaraa mut eihän nää menot tästä pienene lasten/lapsen kanssa. Jotenkin tuntuu et ei mitää ostele kun välttämättömimmän mut menot on silti kasvanu tulojen mukana. Mut ei ei työllä tässä maassa rikastu. Onneks on kirppiksetkin, niistäkin voi löytää vaikka mitä!
 
Hitsit, mihinkähän kaikkeen mun piti kommentoida :grin

Tervetuloa ainakin taas uusille! Luckylady13 oli ainakin liittynyt joukkoon, olikohan muita?

Kahvin juomisesta yrittämisen aikana: Liika on aina liikaa, mutta pari kuppia päivässä ei pitäisi vielä vaikuttaa negatiivisesti. Toki sen saa jättää poiskin jos tahtoo. Mulla menee muutenkin aaltoliikkeenä, että miten paljon menee kahvia. Välillä ei tee mieli ollenkaan, joten miksi väkisin joisin :grin

Liikunnasta: Jos on aiemmin jo liikuntaa harrastanut terveitä määriä niin en lähtisi pelkästään kävelylenkkeihin niitä määriä vähentämään. Mitään omalle kropalle outoa rääkkitreeniä ei varmaan kannata myöskään aloittaa vaikka liikuntaa voi toki rauhallisesti lisätä, jos sitä ei ole ennen ollenkaan harrastanut. Uskon, että tämä koskee sekä normaali-, ali- että ylipainoisia. Ruokavalioasioita parantamalla voi sitten vaikuttaa painoon, jos sitä on liikaa tai liian vähän. Tämä on siis vain mun henk. koht. mielipide. Kohtuus kaikessa ja rennolla otteella :wink

edit. Tässä on muuten tietoa sekä kahvista että liikunnasta, kun yritetään raskautta!
http://www.whattoexpect.com/preconception/photo-gallery/get-pregnant-now.aspx#/slide-9

Käpynen, kyllähän sie nyt jo voisit testata aivan hyvin jos menkat on jo myöhässä! Jännää!!!

Muillakin oli jännää aikaa. Tehkääs niitä testejä, että mekin päästään jännäämään!!! :)

On. Kp 7 ja hailua viivaa edelleen ovistestissä. Kohdunnipukka on jo noussut ylös ja se on pehmeämpi, eilen tuli myös hieman venyvämpää limaa eli ovista ootellessa :wink Ei se ainakaan ohi ole mennyt, sillä mulla kipeytyy nännit oviksen aikana tai heti jälkeen (ovishälyttimet :grin:grin:grin). Eilen oli aikamoiset muniskivutkin eli jotain siellä kai on tapahtumassa. Miten muuten osaatte sanoa, että kummalta puolelta ovuloitte? Mie tunnen kivut aina molemmilla puolilla.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on sen verran onnellinen tilanne, et vuosien pätkätöiden jälkeen sain vakityön just maaliskuussa.. Miehellä vähä huonompi homma kun sen työt just loppu kun se firma mis oli meni konkkaan ja mies päätti vaihtaa alaa (15v ajanu rekkaa..) eli palkka on nyt paaaljon pienempi kun ennen.. Mutta on kyl niinkin et pääsee millon vaan takas ajaan kun tahtoo.. Nyt vaan vähä "huilii" kun on mahdollisuus :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
käpynen testiä kehiin kuulostaa niin lupaavalta!!! :)

larissa josko se ovis sieltä ois tulossa lähipäivinä plussatuulia :)

on: pakko hehkuttaa nyt mitä eilen tapahtu illalla... neiti päätti näyttää eilen isille kuinka hän pitää iltajumppaa, potkiskeli niin että vatsa nous ylös siin kohas missä jalka oli ja sit viel potkas käteenki ku ukko laitto käden vatsalle, tuleva isi oli aivan onnesta soikeena mun vieressä ku sai nähä ja tuntea neidin potkuja. nyt aamiaisen jälkee neiti alotti taas treenit ja minä neulomisen ku neulon 2 paria sukkia äiteelle, eilen alotin ja tein jo yhen sukan eilen, toista alotin eilen ja tänää ois tarkotus tehä loppuun se ja alottaa seuraava pari inshaAllah ku ei ruokaakaan tartte tehä. olo on kyl tänää ollu vähä huononlainen ku väsy en ol saanu nukuttua ja aamiaista keittäessä ei lusikka meinan pysyä kädessä välillä ja heikotti. no sain kunnial kuitenki sen tehtyä ja syötii esikon kanssa. näköjää kohtu on jo aikas korkeella ku istuessaki tuntuu et hengitys on hankalaa.
 
Larissa: ennen en oo huomannu mitään kipua koko kierron aikana (paitsi siis menkat..) 2 kiertoo oikeelta, viikko sit vasen ja nyt tuntuu koko helkkarin alavatsa kipeeltä :D ja tarvis lenkille lähtee! Kerranki kun muuten olis motivaatioo ni eiköhän johki satu :D mutta varmasti menen, sattuu sit kuinka paljon vaan :D

Onko muilla ollu pää kipee oviksen jälkeen? Siis vähä ku semmosta jokapaikansärkyä, ei mitää jomottavaa.. Vai johtuuko tää nyt tästä ilmasta..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla ei ole kyllä ollu päänsärkyä oviksen jälkeen. Toisaalta hedarille saattaa olla miljoona muutakin syytä kuin ovis :) Oviksen jälkeen/aikana on kyllä niin selkeät alavtsakivut etten niistä voi erehtyä. Viime kierrossa dpo 0 makasin sohvalla ja mietin että munikset räjähtää, tai ainakin siltä tuntui :grin
 
Tervetuloa taas uusille! Toivotaan että plussa saapuu pian!

Plussa tuulia myös kaikille ja varsinkin lähipäivän testaajille! Toivottavasti se plussa aalto lähti nyt liikkeelle! :)

Joku kyseli miehistä ja kotitöistä. Meillä mies ei tee kotihommia joskus hyvin harvon saattaa tehdä ruokaa mutta muuten kotihommat on mun vastuulla. Mutta en kyllä myöskään valita itse kun en ole töitä saanut niin voin ihan hyvin tehdä ne kotihommat ja jos töitä saan niin luulen että sitten isäntäkin rupeaa tekemään kotitöitä.

Testeistäkin joku kyseli. Itse likasta plussasin apteekin omalla, mutta nyt oon käytelyt noita halppis testejä ensin ja sit jos joskus tärppi käy niin ajon varmistaa jollain apteekin testilllä.

On. Täällä on kp 2 se täti saapui vihdoin eilen kylään.. Ja kierto jäi mukavasti "vain" 34 päivään.. Huh. No eipä muuta kun yk. 5 vai 6 en muista.. Ja isäntä jo kyselee tärppi päiviä :D
 
Nuuhku, pahoittelut menkoista. Mutta toisaalta hyvä että vihdoin saapuivat kun sitä plussaakaan ei kuulunut. :) Ihana toi miehes asenne! Meillä ei vielä ole moksiskaan koko yrittämisestä enkä aio mitään näitä tärppipäivä yms. muita asioita hänelle tuputtaakaan. Hommaillaan silloin kun siltä tuntuu ja jos sattuu oviksen tienoille niin hyvä :wink

Noista kotitöistä. Meillä mies hoitaa ulkohommat (nurmikon leikkuun, halonhakkuut, lumityöt...) ja minä enemmän sisähommat, mutta niitäkin jaetaan. Ennen, kun oli kiirettä (opiskelin ja kävin töissä) nalkutin enemmän kotitöistä, että mieskin tekisi kun ei oma-aloitteisesti tehnyt. Nyt kun olen vaan osa-aikaisena töissä (mies tekee täyttä päivää) niin ihan mielelläni teen kotihommia. Ei tunnu ollenkaan väkinäiseltä, kun mulla kuitenkin on aikaa :) Tekee mieskin ja monesti tehdään yhdessä.
 
Joku kyseli kahvista yrittämisen aikana. Mä oon lueskellut paristakin ulkomaalaisesta tutkimuksesta, et kahvin juominen voi vaikuttaa hedelmällisyyteen sitä heikentävästi. Siks oon ite jättäny pois, ja teetäkin juon vain kofeiinitonta. Hyvin tottu viikossa parissa.

Mulla nyt viikko oviksesta, ja on ollu kummia oloja. En kans tiedä, oonko tulossa kipeeks vai mitä, mutta päätä särkee ja on vähän kuumeinen olo. Ei kuitenkaan sillai kunnolla. Yöllä ja eilen illalla oli alavatsa niin kipee, että oikein heräsin siihen. Muuten on jäätävä turvotus ja maha pitää möyrinää. Poikkeuksellista mulle tommoset.

Tänään kävin kuitenkin varuiks lekurissa hakemassa lähetteen gynelle, jos tässä kuitenkin vielä ens viikon jälkeen tulis menkat. Toivon, ettei. Mutta jos tulis, meen selvityttämään, onko kaikki niin kuin pitää.

Mutta olo on tosiaan ollut erilainen kuin muissa kierroista, joissa en kyllä oo varmuudella edes koko ovista bongannut.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Larissa, et varmaan mulle tarkoittanut edellisessä viestissäsi tuota ekaa kommenttia. Täällä vasta piinapäivät menossa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
SORI! Joo siis Nuuhkulle tarkoitin!! :D Korjattu on :) Sen siitä saa kun tekee monta asiaa yhtä aikaa....

Mutta siis sulle Nessu piti sanomani, että hyvältä kuulostaa noi sun oireet. Josko siellä olisi jotain hyvää tapahtumassa, siis poikkeavaa negakiertoihin verrattuna :wink
 
Sori kun itsekkäästi omanapailen.. koitan päntätä pääsykokeeseen joka on maanantaina mutta menkkakrampit muistuttaa mua menkoista, laitoin siteenkin jo valmiiksi. En uskalla katso onko tullut tuhrua nyt siis kp35/36..
Tekis mieli itkeä :( tää on niin väärin.. manaan jo nyt! Kriiseilen vaan niin koita tässä sitten olla positiivinen.
 
Lucky87, Kiitos! Toivotaan, että nimestä voisi olla jotain hyötyä!! :wink

Mira83, Itsekkin vielä pitää kontrollissa käyvä kilpirauhasen arvoja seurailleen, yritetään saada tyroksiini annos kohdalleen. :) Kuullut ainakin paljon, että jos arvot vinksallaan voi paljon vaikuttaa raskautumiseen ja voi olla riskejä odotus aikana. Tulipa siittä sitte hoppu saada arvot kuntoon, tässä jo muutaman kk syöny säännöllisesti ja yrittänyt kärsivällisesti odottaa josko ne arvot kohenis. :)

Kiitos Larissa jälleen! :)

Kiivilintu, jospa täti ois tulematta! Tsemppiä!:)

Itsellä vielä 9pv testaamiseen, ainakin vau-laskurin mukaan. Jospa se täti ei tulis! Ihmeen rauhallisesti olen voinut ottaa nyt nämä päivät, välillä ottaa vähän mahan pohjasta, kun jännittää josko ois tärpännyt. :p
On kyllä ainakin ollut lähipäivinä hirmu ärsyke päiviä, en tiedä sitte onko johtuneet vain ovulaatio kivuista vai hormoonitko jyllää muuten vaan hurjana. Voi ukko parkaa! :happy093

Plussa tuulia kaikille ja stressaamattomia hetkiä, kyllä se aika vielä meille kaikille koittaa! <3
 
kiivi tsemppiä ja niihä mullaki oli et oli menkkakivut sillo ku niiden ois pitän alkaa mut eipä alkanu joten toivotaan parasta, inshaAllah menkat jättää tulematta ja plussa tulis tilalle :)

tervetuloa luckylady ja plussatuulia, inshaAllah tärppi käy pian :)
 
Gatusa anteeksi painoin puhelimella vahingossa en tykkää-nappia kun yritin kovasti tykätä :)

Tervetuloa luckylady!plussaonnea :)

Käpynen testaamaan pian!jos saatais plussa aalto!

pahoittelut menkoista kellä ne oli alkaneet.

on.hormonihoito on nyt tehny mulle jatkuvan "raskausellotuksen".nyt olis kp10 ja huomenna alkaa tikutus.eilen aloitettiin hyödyntäminen ja nyt mennää joka toinen taktiikalla ;)
 
Tähtönen, Ikävä että olet flunssassa :Heartred Mutta tiedätkö, mullakin oli pieni flunssa tuossa plussaamisen aikohin!! :) En nyt ihan muista oliko jo ennen plussaa vaiko vasta sen jälkeen heti... Jostain olen kuullut että kiinnittymisen aikoihin keho "laskee" tehojaan/suojaa, jotta se ihana "loinen" :Heartred:wink:Heartred pääsisi hyvin kiinnittymään.

Tervetuloa myös uusille! Taisi aika monta ehtiä tulla tänne ihan parin päivän sisään... :)

Jos joku päivittelee tuota listaa, niin mut voi lisätä sinne plussanneisiin jos vaan jaksaa. Vaikka kyllä mä silti tänne aina välillä kommentoin, oli nimi listassa tai ei! :grin Ja uusille vielä tiedoksi että mä tosiaan plussasin jo tuossa pääsiäisenä :Heartblue ja nyt odotellaan poikavauvaa jouluna syntyväksi :Heartblue
 
ImageUploadedByVau Foorumi1408704880.820211.jpg


Testit siis tuli ja oli kai sitä heti testattava.. Mut siis.. Mitä ne viime viikon oviskivut oli jos tää nyt näyttää näin?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Lucky 18.8
Kiivilintu 24.8.
Siija 25.8
Elli Etana 25.8.
Käpynen 27.8.
Nessu 1.9.
Silv 3.9.
Jellis 5.9.
elaffy 6.9.
Kaziska 6.9.
Elli28 10.9. kp 29/28
Freyja86 11.9
Mimi 20.9.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Ambriina?
Etsijä?
Sintti2014 ?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
PepeXXL?
Fiamma ?
Larissa?
Lauruska?
loora84 ?
Aida*?
( yht. 34)

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy (yht.22)

Sandy: Lisäsin sinut plussanneisiin!

Itseni tuonne listan loppuun kysymysmerkillä. Täällä nyt siis kp 3/26-33. Pahimmasta selvitty jo kai, vaikka vähän maassa tässä vieläkin ajoittain ollaan. Täti kuitenkin jo pakkailee kamojaan, joten kyllä tämä tästä. Päättäväisiä myös. Ostin kaupasta jo graippi-verigraippimehua (on muuten aika pahaa, ehkä siihen tottuu...) ja tarkoitus olisi hakea apteekista foolihappoa sellaisessa muodossa että mieskin alkaa niitä syömään. Mulla kun ollut tuollaiset vauvanyritysajan vitamiinit käytössä joissa se foolihappolisä jo on. Niitä ei kuulemma ala mies popsimaan! :grin

Pää pystyyn siis ja kohti uutta yritystä! Taas..

Muoks. Ai niin! Superonnittelut Siijalle!
 
Takaisin
Top