Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tänään kp 28/28-30, ei vielä tätiä näkynyt, mut kokoajan tunne, et kohta tulee kylään:oops: toivotaan että ei. Testaan viim.lauantaina. Mikäli tarvetta. :cool:Eikä ole mitään oireita..o_O
 
Ompas monella nyt tilanne että tarveis testata pian. Plussatuulia!! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ei se mimi välttämättä suoraan lyhennä seuraavaa kiertoa. Nuo oli vaan teorioita. Eikä se lutisvaihe lyhene vaan munasolu kypsyy aiemmassa vaiheessa kiertoa jonka vuoksi limakalvot ei välttis ehi tarpeeks "kasvaa".. kuhan vaan kehittelen siis teorioita sille miks kierrot heittelehtii :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Tiarella. Tilaa hm: netti kaupasta. Tai netti kirppiksiltä löytyy kans

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mju: nyt tuli stressi tuosta liikunta ja rasvaprosentti jutusta

Siija: onnea vielä kerran!!! Kyllä sä sieltä pikku ihmisen maailmaan saat!!!

On. Tänään tuli pyyhkiessä pitkä venyvä valkovuoto klimppi ja vatsa turvoksissa... Joten eiköhän ne menkat sieltä ole tulossa... Katsellaan niin kauan ku jotai tapahtuu suuntaan tai toiseen
Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Dawwe: Munasarjoissa on useita eri kypsymisvaiheessa olevia munasoluja. Yksi munasolu kypsyy ensin ja irtoaa - sen jälkeen loput munasolut surkastuvat kun munarakkula muuttuu keltarauhaseksi. Tämä selittää sen, miksi tytöillä on satoja tuhansia munasoluja syntyessään vaikka kuukautisia ei tule läheskään niin monia. Tämän kuukauden munasarjojen toiminnalla ei ole ymmärtääkseni vaikutusta seuraavan kierron munasarjojen toiminnalle. Jos jollain on parempaa tietoa, niin saapi hihkaista! :)

Ja mä puhuin aiemmin siitä luteaalivaiheesta, niin itse luomupimu - tuo kuukautiskiertoguru - kertoi itsellään olevan vaihteleva luteaalivaihe. Joten mä huokaisen ja lakkaan miettimästä sitäkin. Joten jos joskus tulee lyhyempi lutisvaihe, niin se voi seuraavassa kierrossa olla sit jo tarpeeksi pitkä.

ON: eilen oli reilummanpuoleiset ovulaatiolimat, tänäänkin vielä selkeästi eggwhiteä. Aamulla oli tosi tuntuvat nipistykset alavatsassa mutta loppupäivästä ei enää mitään. Joten veikkaan aamuista ovulaatiota? Jos huomenna tulee vielä ovislimoja, niin sitten en kyllä tiiä. Jos on kuivahko päivä, niin sit se oli tänään. JOS tästä kierrosta sattuis tärppäämään, niin täytyy sanoa että on vauva todellakin tekemällä tehty: mä karmeassa flunssassa, miehellä oli tositosi raskas pitkä työpäivä joten lapsen nukahdettua oli makuukamaripuuhat kaukana romanttisesta... Edellisen kerran lasta yrittäessä sovittiin, että jos haluttaa niin touhutaan, mutta jos ei tee mieli niin sitten ei sekstailla - oli ovulaatioaika tai ei. Tänään tilaisuutta ei vaan enää voitu jättää käyttämättä, kun eilen ei kyetty (olin niin kipee) ja tänään olo vähän helpottui ja oli vielä oletettu ovulaatio.

Tsemppiä jännäilijöille, teitä on hirmu monta! Muistakaa tulla HETI tänne kertomaan testeistä ja tilanteista. Eli ensin tänne, sitten voitte kertoa puolisoillenne. ;)
 
Noooo toivotaan ettei enskiertoa tulis ;) eli nyt plussapuhureita PALJON! :)

On: tänään on jomotellu alamahaa vasemmalta puolelta, tuntuu ihan siltä että menkat olis alkamassa vaikka nyt on kp8/27-38. Mietin jo yhdessä vaiheessa että otanko panadolia ku särkee välillä niin paljon :/
 
Siija, lisäsin sut jo plussanneisiin. Onko ok? Puuttuukos muita plussanneita? Jouduin nimittäin kahlaamaan ihan hiton monta sivua taaksepäin kopioidakseni tän listan... Ja uudet kuumeilijat voisi lisäillä halutessaan itsensä ja testipäivänsä listalle tai pyytää jotakuta päivittämään! Näitä päivämääriä on niin kiva jännäillä. :)

Lucky 18.8
Kiivilintu 24.8.
Siija 25.8
Aida 25.8.
Elli Etana 25.8.
Käpynen 27.8.
Nessu 1.9.
Silv 3.9.
Jellis 5.9.
elaffy 6.9.
Kaziska 6.9.
Elli28 10.9. kp 29/28
Freyja86 11.9
Mimi 20.9.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Ambriina?
Etsijä?
Sintti2014 ?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
PepeXXL?
Fiamma ?
Larissa?
Lauruska?
loora84 ?
( yht. 34)

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, (yht.21)
 
Onnea Siija.. :)

on.Täällä palattu Tampereelta ja huomenna olis työpaikan kekkerit. :) Onneks täällä täti alannu pakkaamaan kamojaan ja kp.t tuntuu menevän nopsaan.. :) Perjantaina kp.7/27-46
 
Muokattu viimeksi:
Hei kaikille! Taidan itsekkin tulla tänne puolelle kuumeilemaan!
Onnea jo tämän vuoden plussanneille! :) <3 Toivotan myös plussa tuulia jännittäjille! <3
Itse saan odottaa syyskuun ensimmäisiin päiviin vielä tuleeko tätiä vai ei, mutta tottakai toivotaan parasta ettei tuu. ;)
Aivan ihana tämä foorumi, saapi vertaistukea ja höpötellä täällä mielin määrin vauvvoista yms! <3
 
Tervetuloa melkein kaima luckylady :) niin ja tosiaan onnea matkaan!!!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kylläpä on monella nyt jännätpäivät meneillään, täällä siis jännityksessä mukana :smiley-bounce022
Toivotaan että se plussaaalto nyt lähtis ja kaikki saisi niitä tuplaviivoja testeihin :whacky011
Täällä elellään päivä kerrallaan, tänään vasta kp4/37.
 
Toivotaan tosiaan huikeaa plussa-aaltoa! :Heartred

Urheilusta ja rasvaprosenteista , niistä en kyllä tiedä mitään sen kummempaa mutta kun aikoinaan aloitettiin yrittäminen niin samalla olin jo tehnyt remontin elämääni, olen aina ollut alipainoinen ja oikealla ruoalla ja liikunalla sain lisättyä painoani sopivasti ja raskauduinkin. Km jälkeen olen laihtunut takaisin entisiin mittoihin, liikuntakin on jäänyt vähemmälle mutta omassa päässäni olen kans miettinyt ettei liika urheilu varmaankaan tee parasta. Onneksi on ollut tuo marjastuskausi niin liikkuminen on ollutkin kevyttä ja mieltä rauhoittavaa. :)

Joku myös kyseli miesten osallistumisesta kotitöihin, meillä mies kyllä tekee aivan kaikkea, lähinnä pyykkäys jää kokonaan minulle mutta mies on usein se joka täällä imuroi ja luutuaa, yhdessä siivotaan yleensä aina kerran kuussa, muuten vuorotellaan riippuen kuinka sotkuiseksi on mennyt :grin Mies myös auttaa paljon eläinten hoidossa, aika mahtavaa eli kotityömäärä saadaan tasapainoiltua aika hyvin. Tosin meillä ei koskaan ole ihan tiptop paikat, hallittu kaaos :rolleyes:

Tänään dpo3 :)
 
Sain jo soittoajat lääkärille, lääkityksiä ei tarvi tehdä muutoksia, mut kilppariarvot ois syytä olla kunnossa. Josko sitä sais jo ens viikolla siihenkin labra-ajan kun joka tapauksessa ne pitää ottaa et saa reseptin uusittua.

Jännät paikat täällä monella, ite oottelen tosiaan et menkat tulee ja jännään miten pitkäks noi kierrot venyy. Luomukierrot ilman pillereitä mulla on ollu aina pitkät 30-36. Kuulemma 30 on vielä hyvä mut 35 ei enää oo ovulaatioo. Pitää ens kierrossa ihan testata ovulaatiotestillä et tapahtuuko koko ovulaatioo. Ei vielä määrännyt mitään kiertoa tasoittavaa lääkettä, terolut ois kuulemma nimeltään, jos sellasta joutuu määräämään. Onko jollain ollu niitä käytössä?

Ihan hassua et vaikka on pillerikierto niin loppupuolella kuvittelee taas vaikka mitä oireita, ja mietin et pitäiskö sitä testata vaikka negahan sieltä tulee kun aika pieni mahollisuus on olla raskaana. Herkkä ihminen oon mut nyt tuntuu et oon vielä kahta kauheammin herkkis, yks päivä oli tosi huono olo, huimaa, mikä ei oo mulla tavallista ja menkkamaista juhlintaa, mitä ei yleensä oo näin montaa päivää ennen menkkoja. Vainoharharhaseks sitä jo ittensä tuntee...
 
Täällä kp 25 ja flunssa vissiin tulossa. Nenä vuotaa ja paleltaa. Näitä ei varmaankaan voi laskea raskaus oireiksi vaikka kuinka haluis :(
 
Syksy lähestyy ja heti flunssa-aaltokin :( pikaista paranemista kaikille! Ja plussa aaltoa kehiin!!!
 
Miten toi kahvin juonti? Mä oon tähän asti luullu et lähinnä siksi et tulee huono olo odottaessa ei juua kahvia, mut vaikuttaako se hedelmöittymiseen kukas sitä kirjoitteli muutama päivä sitten? Siis muutaman kupin jos päivässä juo?

Ja sori, tuli taas monta viestiä putkeen...
 
Nyt on taas ne samat juilit mitä viime viikollakin! Kropparaukka taitaa olla aivan sekaisin.. Jos se ovis nyt vasta on niin on kyl talletukset jääny, sunnuntaina viimeks.. Miehellä varmaan kuukautiset, siihen malliin mielialat heittää :D eikä oo kyl työvuorotkaan menny oikein yksiin tällä viikolla, mies 9-17 ja minä 16-00 :/ onneks tilasin siis niitä ovistestejäkin, saa ens kierrossa sit ihmetellä niiden kans!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mira83 mulla terolutit käytössä! Nyt alkaa neljäs kierto niillä. Pitää ainenkin kierron tasaisena tosin aika lyhyenä. (24-25) mutta parempi kuin aikaisemmat kiertoni jotka menivät 35-54kp.

Toivotaan että kiertosi ei veny!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mira: suositushan kahvissa on et max 300mg kofeiinia /pvä eli 3x 1,5dl kupillista. Mä en kyl varmaan kokonaan pysty pois jättään, viimeksikin join väkisin sen suullisen (minkä kyl sai päästää ulos 10min sisällä :D) mut se oli silti pakko saada :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top