Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis en kyl tikuttanu niinkun tähän asti muutenkaan, mutta samat tuntemukset ja halut ja limat kun tähän asti oviksen aikaan... :o sitähän mä sillon viime viikolla täällä ihmettelinkin et what is happening :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tuohan on ihan loogista tuo kiertojen kulku. Jos esimerkiksi ensin kierto on 28pvä molemmin puolin ja jostain syystä munasolu kypsyykin hitaammin seuraavan kerran vaikka vasemmalla ja kierto venyy 32pvä niin tottakai oikeella puolella kierto jää lyhyeksi, koska kypsyminen on siellä alkanut edellisen irtoomisen jäljiltä mukaillen 28pvä

Eli toisian sanoen se pidempi 32päivän kierto on "kuluttanut" tulevasta kierrosta sen 4 päivää, eli kierto vois hyvinki olla vain 24pvä :D
 
Dawwe, siinähän on todella logiikkaa! Mutta entäs nyt, kun mun edellinen kierto oli vaan sen 24 päivää ja nytkin näyttää tulevan ovis aika ajoissa..? Mun kohdalla menee kylläkin ehkä vielä hormonien tasoittumisen piikkiin. Mutta ihan hauskaa näitä on miettiä :D
 
Kiitos dawwe :) en oo näin tarkasti asioihin perehtynytkään, oikeastaan ollenka ennen tätä kesää :D koko ajan oppii uutta! Mullahan oli ensin viikkoa pidempi kun normi, sit pari pv pidempi, ja nyt tuntua olevan lyhyt. Ja siis noi pitkät kierrot tuntu oikealla ja nyt tää lyhyt vasemmalla!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hah Larissa, ei munkana logiikka ymmärrä tän pidemmälle :grin

Mulla itellänihän kesti 6kk enneku kierrot tasaantu 30/32

Kutakuinkin mun kierrot oli pillereiden jälkeen:
23, 26, 28, 30, 26, 32, 30, 32 jne. eli sen lisäks että se pitenev kierto syö seuraavan kierron päiviä niin seki hormoonitoiminta vaikuttaa. Mut hormoonitoimintahan vaikuttaa molempiin puoliin yhtälailla eli joko kierrot pitenee vähitellen molemmin puolin, tai lyhenee. Luulisin?

Tsemppiä piinailijoille, tehkäähän ryntäys toukokuisiin!
 
Larissa: voi olla et mullakin menee sen piikkiin, mut en halua uskoa niin xD


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo nyt suuret aallot liikkeelle :smiley-bounce016:talk017:blob6:sign19
ja kaikki kevätvauvojen tekoon!!

Mä niin toivon ettei tää oo mikään kemiallinen, kun menin niin ajoissa testaamaan. No eipä tässä auta kuin piinailla vähän lisää ja tarkistella viikonloppuna onko viiva yhtään vahvistunut. Laitan sitten kuvaa.
 
Onnea Siija ja viivan vahvistumista! ^^ Ihanaa kun tulee välillä hyviäkin uutisia.

Liikaa on taas tullut negoja ja menkkoja. Pahoittelut kaikille niitä saaneille ja tsemppiä uuteen kiertoon. Teitäkin taisi olla jokunen, joille ei tule niin plussaa kuin menkkojakaan. Tsemppiä teille odotteluun. Tuo on inhaa kun ei tule mitään eikä pääse eteenpäin. :(

Tiarella taisi kysellä äitiyshousuista ja imetysliiveistä. En suosittele vielä imetysliivien ostamista. Itse oon saanut ostaa jo kahdesti isommat liivit eli jos tuossa vaiheessa olisin ostanut imetysliivit, jäisi kyllä käyttämättä (korkeintaan sitten jos rinnat pienenee taas imettäessä, mistä en mitään tiedäkään, kun ensimmäistä odotan). Onko sielläpäin lastentarvikekirpputoria? Kannattaa vaikka googlesta yrittää tonkia jos sellainen löytyisi. Sellaiselta itse löysin hyvät ja kohtuuhintaiset äitiyshousut. :>

Tervetuloa kaikki uudet! Teitä onkin ehtinyt taas kertyä sitten viime viestini. Toivottavasti käyntinne tällä palstalla jää lyhyeksi (vaikka itse kyllä jäin roikkumaan ja taustailemaan raskauduttuanikin, sen verran tärkeäksi tämä ketju ja täällä olevat ihmiset kehittyi yrittäessä.)

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille yhteisesti. Seuratkaa Siijaa ja tyhjentäkää testaajien lista!

Taisi myös olla puhetta siitä että monella samaan aikaan plussa/negoja/myöhässä olevia kiertoja ym. Oon huomannut tässä täällä kauan roikkuneena saman. Mistä lie kuun asennosta johtuu (enkä edes usko moiseen) kun tuntuu olevan aina monella samaan aikaan samanlaiset tilanteet. Milloin on monella menkat hukassa, milloin tulee plussa-aaltoa. Ihan niinkun tommoset tarttuis netin välityksellä. :D
 
Vargynja, täällä totisesti toivotaan, että Siijan aloittama plussatulos laajenee aalloksi, joka imaisee mukanaan muutkin :)
 
Minulla on sellainen käsitys, että liian runsas liikunta saa kropassa aikaan stressitilan ja siksi tuo raskautuminen vaikeutuu. Sama juttu kai alhaisen rasvaprosentin kanssa, mutta luulisin, että voi liikkua liikaa vaikkei rasvaprosentti olisikaan alhainen ? Tai jotain sellaista :confused::)

ON. Tänään kävin gynellä selvittämässä puuttuvia menkkoja. Ilmeisesti mun kierto on jossain välissä "jäänyt jumiin" :confused:. Eli munarakkula oli aloittanut kypsymisen ja limakalvot valmistautuneet, mutta sitten se pysähtyi siihen. Sain nyt 3kk Terolut -kuurin, että saan normaalin toiminnan käyntiin, maanantaina pitäisi aloittaa ensimmäinen satsi. Helpottavaa kyllä tietää, ettei siellä ainakaan rakenteellisia ongelmia ollut ja ilmeisesti limakalvokin oli hyvän paksuinen raskautumista ajatellen. Kohti uutta yrityskiertoa siis :wink
 
Hormonitoiminnan normaaliin ylläpitämiseen tarvitaan rasvaa siksi naisten rasva% on suurempi kuin miesten ja esim rinnoissa rasvakudosta on selvästi miehiä enemmän jos rasva% on liian alhainen ongelmat usein alkavat, karvankasvu kuukautishäiriöt ja pahimmassa tapauksessa pois jääminen (samaan tapaan kuin sairaalloisesti laihoilla) jos liikkuu väärin ja jatkuvasti liian kuormittavasti ilman riittävää ravintoa ja palautumista (lepoa) saa varmasti kroppansa ja hormoninsa sekaisin mutta järkevästi urheillen monipuolisesti ja tehoja vaihdellen saa varmasti liikkua paljon ennenkuin sillä on ainakaan negatiivisia vaikutuksia raskaaksi tulemiseen, huomattava ylipaino puolestaan on yksi lapsettomuuteen vaikuttava tekijä joten pelko pois meiltä tavan kuntoliikkujilta järki mukaan tekemiseen :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ratamo, kiva että sait helpottavia uutisia ja terolutit. Inspaa kummasti yrittämään, kun tietää, että mahiksia piisaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tosta kierron lyhenemisestä, eli kun mun viime kierto oli 38 ja normaali on 27-28 nii tää kiertoko ois sitte vaan 17-18 pvä? eli ovis saattais olla pian, mutta sit luteaalivaihe jäis liian lyhyeks :o
 
Takaisin
Top