Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä pidän IHAN JOKAISELLE paikkaa Toukokuisissa!!!! :Heartbigred Sinne mahtuu ja täytyy tulla mun seuraks!! Toki tässä nyt vähän jännittää pysyykö pieni mukana, mutta toisaalta mitäpä sitä etukäteen murehtimaan.

Larissa pyysi oireita:
-kohdunnipukka ylhäällä ja kova :sign17
-jano ja pissahätä (oire, syy, seuraus, kuka tietää)
-valkovuoto jatkui oviksen jälkeen
-nyt parin päivän sisään ilmennyttä on vatsan kurina heti aamusta ruokaa vaatien, vaikka aina ennen oon syöny vasta töissä aamupalan.
-närästys (lievä), mutta kuitenkin varsin epätyypillistä mulle.

On tätä aika vaikee uskoa :love7
 
Kiitos,Siija :) Aiotko myöhemmin vielä varmistella digillä? Todella nopeasti teillä tärppäsi loppujen lopuksi! :gen014
 
Onnea Siljalle ja tervetuloa uusille!

Mullakin uudet tuulet puhaltaa, sain asunnon itselleni ja näyttää sille että muutan aivan itsekseni.
Aika näyttää (ensi viikko) muuttaako mukana masu asukki mutta tän lorvimisen mestari miehen taidan jättää omilleen.


-Elli-
Elämääni mä tahdon sen, pienen iltatähden suloisen.
 
onnea silja plussasta, vauvaliimaa, potkarei, tarrasukkia jne sinne, mashaAllah :)

on: täällä ei ihmeitä illalla selvitin n.300g vyyhdin lankaa ja tänää alkaa sukkien neulominen. olo on iha hyvä mitä nyt väsyttää, alkaa tuntua et nytkö pääsee jotenki siihe ns kultasee keskiraskauteen orientoitumaa ja nauttiin siitä. ukko sano et huomen vie mut ostelemaa lankoja vauvannuttuja varten ni pääsen neulomaa myyhin pikkuselle makuupussin ja villapuvun, omalle housut loppuun ja jotain muutaki vaatetta lisäks. tällä kertaa langat kyllä saa selvittää myyjä kaupassa eli tekee mulle valmiit kerät inshaAllah ettei mun tartte ku neuloa koska eilen ukko sai kuulla mun suusta sanat voitko auttaa tän selvittämisessä ni oli et parempi ettei hän koske ku hän vaa ottas sakset ja pätkis selväks ei hänel kärsivällisyys riitä tuoho puuhaan :)
 
Ahaa, Siljalle vauvaonnea :hug003 Vähän kestää taas pysyä kärryillä mukana jutuissa.
Tänään näyttäs itsellä olevan kp4 ja vuoto lopuillaan.
 
Onks kaikki muut näppäriä käsistään, mä osasin verhot lyhentää, pari kolme kuukautta meni et sain aikaseks kun kesäkuun alussa tähän muutettiin nyt oli pakko kun illat alkaa lyheneen ja kai mä sit äippähousut osaan lyhentää kun niitten aika sit joskus tulee ja vauvalle villapeiton kutoo, se on helppo :)

Mites teiän miehet kotitöihin osallistuu? Meillä siivoo, vie roskia, jos muistaa ja tyhjentelee tiskikonetta, mut tiskikaappiin kun ei kuulemma tiiä missä niitten paikat on. Ruokaa laittaa harvemmin kun ei kuulemma osaa. Valmisruuat tulee molemmilla jo korvista ulos ja kotiruoka on terveellisempääkin niin yritän laittaa isompia annoksia kerralla.
 
mira meillä mies auttaa tosi paljon, vie roskat, siivoaa, auttaa ruuanlaitossa ja suht usein on jopa tehny ruuan ite ku osaa kokata tosi hyvin, pesee pyykit jne. ei halua että mä kumarrun liiemmin alas ku pelkää että vauvalle käy jotai jos kumarrun ja mua ei voi kuunnella näis jutuis liiemmin. lisäks hänel on fyysisest tosi raskas työ ni on joka päivä tosi väsyny mut silti auttaa. minä aattelin yllättää ukon tänää laittamal kanakastiketta ja jos on tarpeeks cous cousia ni cous cousia samaa tyylii mitä hänen äitinsä tekee.
mitä näppäryyteen tulee ni en tiä, sitä on vaa vuosien saatossa oppinu kaikkea jo ja mulla toiveena alkaa tehä iha myyntiinkin vaatteita tän vuoden puolella vielä jos saan saumurin ja ompelukoneen. lisäks neulon, osaan virkata ja puutyöt sujuu kans :)
 
Onko muut saanu plussia noilla marketin halpisteisteillä kun mä oon ymmärtäny et apteekin testit on luotettavampia et vaikka ois raskaana niin ei tulis välttämättä kahta viivaa. Väärää positiivistahan noi testit ei vissiin voi näyttää???
 
Meillä mies auttaa vaihtelevasti kotitöissä, näyttää liittyvän suoraan siihen kuinka raskas työviikko on ollut. Nyt viikko sitten torstaina kotiutui tehtyään 20h putkeen töitä, 3h unta ja vielä 4h duunia ja on erittäin raskas fyysinen työ teollisuuspuolella :) mutta siivoilee viimeistään kun minulla palaa hermot sekasokuun :D

Sent from my ZTE Blade Q using Vau Foorumi mobile app
 
Mä treenasin kovaa yli 8 h viikossa kovaa punttia ja aerobista päälle rasvat aika alhaalla varsinkin silloin kun treenasin maratonille. Ikää 32 ja tärppi kävi tokasta kierrosta kun ajoitus osui sinnepäin 5 päivää ennen ovulaatiota. Treenaisin nytkin kovaa jos kroppa antais myöden.
Ainoa mitä en ole viimeiseen kolmeen vuoteen tehnyt niin en ole juonut alkoholia enempää kuin 2 lasia kerran kuussa ja tupakoinnin lopetin 7 vuotta sitten.
Uskon että liikunnalla saa silti enemmän hyötyä kuin haittaa aikaiseksi hedelmällisyyden kannalta ellei nyt puhuta kilpaurheilurääkistä ja aivan liian alhaisesta rasvaprosentista.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Entä onko muut lukenu vauva- ja perheaiheisia lehtiä, mä oon jo yli 10 vuotta ollu niihin koukussa ja kohta 2 vuotta tilaillukin....
 
Mira oikeassa olet väärää positiivista raskaus testiä ei ole, vääriä negatiivisia joo mutta ei vääriä positiivisia. Ne testit reagoi hcg n nousuun jota kehossa ei ole ilman raskautta jos positiivinen testi muuttuu negatiiviseksi voi olla kyseessä keskenmeno tai ns kemiallinen raskaus joka ei koskaan kunnolla alkanutkaan mutta sai kehon erittämään jo hcg tä. Negatiivinen voi muuttua positiiviseksi liian aikaisen testaamisen takia.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Liikunnassa varmaan pätee se et mikä tuntuu hyvältä voi tehä. Lajeja joissa voi pudota tai kaatua suurella riskillä ei suositella. Jos on liikkunu paljon ennen raskautta niin kroppa on tottunu siihen ja ei pelkkään kävelyyn tarvii vähentää, mut jos on liikkunu vähemmän on hyvä alotella varovasti, kuten esim. kävelyllä ja uinnilla.
 
Tervetuloa uusille! Ja Siija!!!! Onnea! <3

Ja Mira83: mulle on nyt heinäkuusta asti tullu vauvalehti, oon ennenkin paljon niitä lukenut (tykkään muutenkin lukee ihmisten OIKEITA tarinoita) mut nyt vasta uskalsin tilata..

Olitte hirveesti kirjotellu taas parin päivän aikana, unohdin jo mitä piti kommentoida :( Niitä oireita olitte ainakin koonnu yhteen.. Ja samanlaisia tuntemuksia itellä ollu nyt :eek: oletetusta oviksesta on nyt reilu viikko, tai siis kalenterin mukaanhan sen piti olla nyt tiistaina.. Eilen alko toi ihan kaamee turvotus illalla. Rinnat ei oo kipeet mut närästys tuli taas kylään. Pissattaa. Toiveet korkeella mut mut.. Ei uskalla kuitenkaan sen enempää ajatella asiaa :) toukovauva olis kyl toiveissa, toivotaan et siija vetää piinailijat joukkoonsa ;)

Työkaveri jää kuukauden päästä äippälomalle, oli hauska nähdä eilen kun edellisen kerran nähty kesäkuun alussa :D määki haluun semmosen vatsan! <3

Ainiin, kp18?
 
Takaisin
Top