Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kiitos :)

Aika pienet häät en halua kun kaikkein lähimmät ystävät ja sukulaiset.. Ne kummin kaiman siskot saa jäädä kyllä kotio :D
En oo kans mikään kauhee hää ihminen.. Ja oonkin sanonut että voin mennä naimisiin jos joku kertoo paikan ja ajan.. ;) noh ehkä mä kestän yhdet pienet juhlat järjestää.. Ja kaikkein parastahan on että itte saa askarrella koristeet! Askartelut ja käsityöt on kans mun juttu :)

Freyja saippuan tekeminen on kyllä hauskaa ittekkin jokunen joulu sitten tein paljon saippuaa lahjaks nyt oon miettinyt niitä jalka yms suola systeemeitä jos niitä vaikka tänä jouluna.. Viime jouluna olikin sitten tumppuja, sukkia, tossuja ja pipoja tais olla yks virkattu laukkukin joukossa:)

Toivotaan lucky että sieltä plussa tulisi tääl on ainakin niin peukut pystys!

Eihän tää ny vaan taas oo minkään superkuun ansiota että kierto pitkittyy.. Ärsyttävää!
 
heiii!
joku täällä kyselikin mun kuulumisia, koulun penkillä sitä ollaan ja kiirusta pitänee, yrittämisessä on siis taukoa. Ehkä vuoden päästä syystalvella aletaan taas yrittämään, sitä ennen kuumeillen vaan, sikäli sääli kun niin haluaisin kolmannen, mutta nyt on tää koulu ja aattelin sen suorittaa kunnialla loppuun ilman keskeytyksiä. :) vauva on siis toiveessa heitimiten kesällä 2016 kun olen valmistunut :) siksi jo syystalvella aletaan yrittämään, jospa onni suosisi ja vauva saataisiin tuolloin kesällä 2016, munkun pitäisi valmistua 31.5.2016 :) voin siis olla/haluan siis olla suht pitkällä jo raskaana kun koulu multa loppuu jos kaikki menisi suunnitelmien mukaisesti :)

Toivotan siis kaikille pikaisia plussia! mun käyntini täällä on aika vähäistä, kun koulu ja lapset + maatila vie aika paljon ajastani. Välillä kuitenki käyn kurkkimassa täälläkin ja vastaamassa jos suinkin kerkiän :)
 
Tiedän, tiedän hätähousu!!! MUTTA näkeekö joku muukin haamun??? :-o kp 26/30 dpo 10. Iltapissasta ja varmaan tunnin pidätyksellä. Kun viimeksi testasin negan niin se hitto vie oli nega, nyt en ookkaan enää varma.. Apuaaaa :-D

Sent from my C5503 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1408555286216.jpg
    1408555286216.jpg
    48.5 KB · Katsottu: 151
Mä näen jotain mut en tiedä harottaako silmät omiaan :) Pidän peukkuja <3


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. :-)

Jotkut kommentoivat ruokavaliota ja liikuntaa. Olen itse nyt jattanyt alkoholin melkeen kokonaan pois. Paatin, etta vaan sina paivana, kun menkat alkaa, niin juon viinia tai kaljaa. Vahan edes lohduttaa. ;-) Nyt jatin kahvinkin pois, juon vaan kofeiinitonta (jossa oikeesti siis on vahasen kofeiinia). Ei ollu helppo juttu, mutta mies jankutti ja etsi kaikenmaailman tutkimuksia, jossa todettiin kahvin vahentavan hedelmallisyytta. Pakko oli uskoa. Sitten kun oon raskaana, niin saa kuulemma sen pari kuppia juoda huoletta, mutta jotta tarppais, on parempi olla ilman. Sen lisaksi oon vaan pyrkiny syomaan hyvin ja terveellisesti, erityisesti kayttaan kasvioljyja. Mina oon normaalipainoinen, niin olen antanu painon nousta vahasen. Naishormoonithan ei toimi, ellei rasvaa ole, ja kolesteroli (hyva) on myohemmin sikiolle tarkea. Ainakin on kierto tosi saannollinen, vaikka pitkaan soin pillereita.

Olen myos VAHENTANYT liikuntaa tassa kuussa. Tykkaan kayda juoksemassa ja jumpissa ja maastopyorailemassa, mutta olen lukenut tutkimuksia, joissa todetaan, etta rankka liikunta vahentaa hedelmallisyytta. Yritysaikana pitaisi kayda kavelylla, hoitaa puutarhaa ja kaikkea sellasta kevytta. Sanotaan, etta ainoastaan ylipainoisilla kuntoliikunta parantaa hedelmallisyytta, muilla painvastoin. Saas nahda, miten kay. Onko jollain muulla tasta kokemuksia?
 
on siinä haamu silja :)

no niin pikku oma napa nyt....tässä on paita valmiina. :) kokeilin että mahtuuko mun päälle että varmast sopii äipälle ni kyllä mahtu, ekan kerran näin kuvan itestäni tässä tässä raskaudessa kunnolla ja näytän koripallon nielleeltä melkeinpä.
Photo0439.jpg
 
SIIJA!!!! ON SIINÄ HAAMU!!!!! :wav:Heartred:Heartpink:Heartbigred:Heartbigred:talk017:talk017:talk017

:dance011:dance018

Miehän sanoin :wink

Testaa aamulla uusiksi!!



Freyja, aloita vaan jo oviksen testailu niin ei jää tässä kierrossa pongaamatta:wink
 
Tervettuloa ja pikaista visiittia uusille :)

Oliko plussanneita???? Onnea jos oli.
Pahottelut kp1 ja negoista :(

Asutko Tellervo missapain mailmaa?? Huomasin etta sulta puuttuu "scandi" kirjaimet :)

Taalla kp?, en oo jaksanu laskee ;) muistaakseni laskeskelin et ens viikolla vois testailla jos tarvetta, sillo ois menkat myohassa eli kierron loppua mennaa.

Plussia kaikkille tassa kierrossa!
 
nuuhku ei se ol oikeestaa järin vaikee ohje millä tein. näytin äsken mun langolle ni oli et kuviot toistuu hihoissaki ja kaulus on tuollai monikäyttönen, kehu sen ku kerkes ja ukko sano et emäntä katto koneelta ja teki kopion paidasta :)
 
Tellervo mainitsi aiemmassa kommentissaan vähentäneensä raskasta, sykkeitä nostattavaa liikuntaa raskautumisyriryksen takia.

Onko todella niin, että odotusta odottelevan ei kannata harrastaa hikiliikuntaa? Itse ratsastan, maastopyöräilen yms. muutakin sykkeet tappiin hetkessä nostavaa liikuntaa - mutta siis pitäiskö näitä oikeasti karsia nyt kun yritellään raskautua? Mitä sitten saa tehdä?

Hullukshan tässä tulee, jos pitemmän päälle saa vaan vähän köpötellä :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ei kait se auta kuin pissiä tikkuun uusiks huomenna aamulla :) Onneks on kasa noita halpis liuskoja ni ei haittaa. :p Niin ja on sit digi viel varmistukseks, mut sitä nyt ei uskalla vielä käyttää.. Toivottavasti ei ollu nyt vaan joku vika testissä.. Awww se ois niin ihanaa jos viivat vahvistuis :happy093
 
Siija, toivon koko syrämestä, että viivat vahvistuu, ja voi onnitella kunnolla :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Siija: Kyllä tossa oli selkeä viiva, joten onnea! Ois muutama kysymys teille "vakkarit". Meitä uusia on aika monta ja mulle ei ainakaan ihan kaikki lyhenteet ole selviä. Toki olen arvaillut niitä :rolleyes: mitä tarkoitta esim. dpo, lutaalivaihe..nyt ei tuu muita mieleen. ..:grinKiitos. Ja jännitys täälläkin yltyy, ei malttaisi odottaa enää vaan tekis mieli testata.:)
 
Dpo = days past ovulation eli montako päivää oviksesta ja eiks toi luteaalivaihe oo oviksen ja menkkojen väli? Selittäkää joku muu paremmin :D
 
Takaisin
Top