Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulipa mieleeni, että voiko siitä olla jotain haittaa raskautumisen kannalta, jos ovulaatio tulee aikaisin? Ehtiikö kohdun limakalvo muodostumaan sellaiseksi, että pikkuinen pystyisi siihen tarttumaan? Mulla on nyt näissä kahdessa ensimmäisessä luomu kierrossa luteaalivaihe ollut normaalipituinen (12 ja 11 päivää), mutta pidempikin saisi olla, jotta mahdollisuudet olisi paremmat. Ovulaatio sen sijaan näyttää vaan aikaistuvan. Mielipiteitä ja kokemuksia?

:anyone
 
jellis mä muistan ku seiskal piti opetella tekeen villasukat mut mä osasin jo ku olin lomal opetellu neuloon niitä ja tein nopeesti, opettaja käski alottaa alusta ja tehä silmukat eri tavalla :) mä oon itseoppinu käsitöissä, opin ennen ala-astetta neulomaa perus neuletta ja sit aloin kattelee neule/virkkuu kirjaa jossa kaikenlaisia ohjeita. nyt sit oon tehny äipälle vähä sitä sun tätä, villasukista villatakkiin ja nyt on tulossa sit huivikauluspusero joka neulottu kohoneuleella. äippäki naureskelee monest ku juttelee skypessä mun kans et melkei aina mä oon puikot kädessä samaa aikaa ku juttelen hänen kans. harjotus tekee mestarin ja nyt sit voin neuloa katsomatta neuletta :)

larissa mulla on hiukka yli purkillinen vitamiinei. vai että näit unta että lähetit mulle vitskui ja suklaata, kaunis ajatus. täällä ei voit vitamiinei tunneta ni oon onnekas ku myyh laitto mulle sillo niitä. inshaAllah sulla tärppää tässä kierrossa ja se työ mihi aioit hakea saat sen, eihä raskaus ol mikää syy kieltävään vastaukseen :) ei aikasesta oviksesta ol mun tietääkseni mitää haittaa raskautumiseen eikä liiemmin kyllä myöhäsestäkää siitä minä olen todiste :)

ukko kerto eilen illal et hänen puolituttavansa vaimo sai vähä aikaa sit lapsen oisko jossai 7-8. kuulla, painoa 800g. liian rankka työ mut ei ollu pois töistä ei kertonu lääkärille suppareista jne mut lapsi on elossa alhamdulillah. niitten esikoinen synty kans samoil viikoil ja on elossa, 1v3kk ikää nyt. minä jo päivittelin et kumpi on tärkeempi äidille lapsen terveys ja turvallisuus vai raha ni raha näytti vievän pitkän korren ku tuollai riskeeras.
 
Gatusa, jos vitskut alkaa loppumaan niin mie voin laittaa sulle vuorostani uuden satsin :wink Mie olen muuten samanlainen neuloja, en sitä työtä tartte koko ajan katsoa ja puikot vaan heiluu :grin Kauhea toi tuttusi tarina, mutta hyvä että loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Larissa: Aikaisesta oviksesta ei ole tietoa/kokemusta, mutta mulla on lyhyt luteaalivaihe: 10-12 päivää. Ei näköjään ole ollut haitaksi raskautumiselle, vaikka itse olin siitä edellisellä kierrolla lähes hysteerisen paniikissa. Kuinka aikaisesta ovulaatiosta olisi kysymys? Ja oliko ajatuksenasi siis, että luteaalivaihe pitenee vai että koko kierto lyhenee oviksen myötä? Edellistä lasta yrittäessä mun kuukautiskierto oli 29pv, ovulaatio tuli noin kp18. Nyt kierto on lyhkäinen, keskimäärin 26pv ja ovis näyttäisi olevan jossain kp15-16 hujakoilla. ---> Tässä kierrossa tosin ei hedelmälliset limat ole vielä esiintyneet, vaikka limatulppa tulikin aikapäiviä sitten. Joten epämääräisissä tunnelmissa täällä.

Gatusa:
Mun lapsuudenystävä sai juuri vauvan rv 28+: 690g! Heidän ei pitänyt edes saada lasta, mutta jonkun ihmeen kautta tulikin raskaaksi. Tällä hetkellä näyttää sille, että kaikki on hyvin. Hurjaa!
 
oletpa sie ystävällinen larissa, mitähä mie sit keksisin sulle vuorostaa kiitoksena jos kerran noin tuumailet, en kuitenkaa halua rasittaa sinun kukkaroa... joulukuun loppupuolella nuo vitskut loppuu vasta ku purkissa on 120 tablettia. ja suomesta on kallista lähettää mitä oon huomannu ku äippä laittan jotai ja sillo ku myyh laitto.
minä en tunne sitä perhettä jossa tuo tapahtu mut ukko tietää miehen jonka vaimo tosiaa sai just liian aikasin molemmat lapset ja vielä samasta syystä eli liika rasitus aiheutti et synty ennenaikasena, täällä ku ei äippälomaa tunneta, parempi työllistää itse itsensä. :)

kaziska alhamdulillah pikkunen siellä voi hyvin ystävälläsi. on se hurjaa ku noilla viikoilla jo syntyy.
 
Voi voi.. Pahoittelut menkoista Pandakarhulle ja Aidalle :sad001 Todella ärsyttävää!!

Joo toivotaan Larissa, että nää mun fiilikset ei ois ihan harhaluuloja, mut sunnuntaina sen sit näkee.. Kunhan vaan malttais :rolleyes:
 
Kaziska, en tiedä kuinka aikaisin se ovis nyt vois olla, jää nähtäväksi :grin Siitä "limaköntistä" (ja himoista, kröhöm) minäkin lähestyvän oviksen tunnistan ja noista merkeistä 1-3 päivän päästä olen ovisplussan tikuttanut. Sitä varsinaista ovulaatiolimaa en ole ikinä äkännyt. Eli lähestyvän oviksen merkkejä odotellessa. Toki toivon, että luteaalivaihe pitenisi tuosta 11-12 päivästä ja jos ovis on aiemmin niin luonnollisesti kierto saattaa lyhetyä tai pysyä samana, jos lut. vaihe pitenee. Taas menee vähän spekulaation puolelle :grin Mutta hyvä kuulla, ettei aikaisesta oviksesta välttämättä ole haittaa.

Gatusa, en usko, että se niin isoa lovea tekisi mun kukkaroon (vaikka en todellakaan mikään varakas ole :grin), jos sulle vitskuja lähettäisin :) Mutta katsotaan sitä sitten lähempänä ajankohtana!
 
Täällä on puuhailtu nyt pari päivää peiton alla :) mitään tietoa ei oo minkä pituinen kierto mulla on, kun menkkoja ei säännöllisesti oo tullut niiden minipillereiden takia.nyt sit varuiks jokatoinen päivä ainakin treenataan lapsentekoa ;) jospa vaikka tärppäiskin :) nyt menossa kp.7 :)
Ja muillekin uusille tervetuloa kuumeilemaan :)

Pahoittelut tädeistä :( ja kaikille plussatuulia ;)

Itekkin harrastan jonkinverran käsitöitä. Nyt kun alkaa tuo syksy tulla, niin kaivan taas nuo kanavatyöt esiin iltasin :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Cupcake, mitä kuuluu? Onko vauveli vielä masun puolella? Täälläkin alkaa jakaantuminen lähestyä.
 
Larissa: oliks sulla se WomanLogin maksullinen versio? Muistanko oikein? Miten se eroaa siitä ilmaisesta (muutenkin kuin mainosten osalta)?
 
Pahoittelu menkoista!
Voi kunpa se plussa aalto lähtisi jo käyntiin!

Kaziska päivää meillä ei ole vielä.. Mutta tästä nyt on puhuttu jo niin monta vuotta että nyt rupee näyttään jo siltä että oikeesti mennään nimisiin :D

Alle 100 km kotiin jippii.. Tosin vielä poiketaan isomummulassa.. Kp 34 ei vieläkään tätiä..
 
Nuuhku: ihanaa, onnea hääjärjestelyille! Kyllähän se tosiaan aika vakavasti alkaa naimisiinmenolta näyttämään, kun vihkisormuskin on hankittu! Onko haaveissa isot vai pienet häät? Mä en ole koskaan ollut mikään hääintoilija, itsekin olen salaa karannut naimisiin, mutta toisten häissä on kivaa juhlia rakkautta.
 
nuuhku nautihan hääjärjestelyjen tekemisestä... :) tuosta tulikin mieleen et tässä pitäs ennen joulukuuta käydä imaamin luona ukon kans ku suomes ollaa menty aikoinaa naimisiin mut tässä maassa ne ei tunnusta mein avioliittoa joten pitää täälläki käydä rekisteröimässä liitto menemäl naimisiin näköjään... :) ei kyl tul mitää juhlia käydää vaa sanoos tahdon kuten tehtii suomessa ja sit varmaa ukon perheen kans vähä vietetää aikaa ei sen kummempaa...
 
Kaziska, ei mulla mitään tommosta WomanLog:ia ole :grin Sekoitat varmaan mut johonkin toiseen :wink

On. Jotain limaakin jo havaitsin :eek: Ehkä se ovis on oikeastikin tulollaan etuajassa. Seuraillaan tilannetta. :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on WomanLogPro, ja eipä siinä muuta taida olla kuin mainosten poisto. Onko ilmaisversiossa back-upia? Prossa on, eli joka viikko tekee Back-upin, jonka kautta saa tiedot palautettua jos vaikka itse vaihtaa luuria tai lapset poistaa sovelluksen vahingossa.

Jos ovulaatio on kovin aikaisin, niin voi olla, että se kohdun limakalvo ei ennätä paksuuntua riittävästi jotta kiinnittyminen onnistuisi. Luin, että greippimehua voisi luonnontuotteena käyttää juurikin limojen lisääntymiseen, mutten nyt muista millään että oliko se vain siihen "kuljetuslimaan" vaiko myös tähän limakalvon. Luulisi että molempiin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Granger: kiitos vastauksesta! Kun mä pohdin, kannattaisko vaihtaa siihen pro:hon, olisko siinä jotain lisäarvoa mitä maksuttomassa ei ole. Ne mainokset on kyllä hiton ärsyttävät. Toiveena tietty olis, ettei kohta tarttis seurata kuukautiskiertoa ollenkaan...:wink

Ovulaatiosta ja luteaalivaiheesta: Joka lähteessä sanotaan, että luteaalivaihe on yksilöllä aina sama ja vaihtelua on vain ovulaation ajankohdassa. Mä nyt en ihan 100% varma voi olla ovulaatiopäivästä mutta mulla vaihtelee oviksen jälkeinen aika 10-12 vrk välillä. Voihan olla, että munasolu irtoaakin vähän eri aikaan kuin kuvittelen. Lasken ovulaation olleen viimeisenä ovislimapäivänä (edellistä yrittäessä mittasin myös lämpöjä ja yhtenä kiertona tikutin) ja kun on eka "kuiva päivä", ovis on ohi. Ja mun laskuissa kp 1 alkaa vasta, jos kuukautiset on alkanut ennen klo 20, tuhruilua en laske menkoiksi. Onko muilla tarkka luteaalivaiheen kesto? Hormoniehkäisyn lopettaessa mä ymmärrän vaihtelut - silloinhan kropan hormonikierto vasta hakee paikkaansa, mutta mulla on ollut nyt menkat vuoden (ja ilman hormoniehkäisyä)...!?

Ja just kun kerkesin hätääntyä limoista, niin sieltähän ne tulla tupsahti. Mulla yleensä on ollut tosi runsas vv ovulaatiota ennen monen päivän ajan, joten siks tässä vähän hermostuin. Pitäis tietää, että vaihtelua voi olla eikä silti mikään ole pielessä! Kunhan totean oviksen ohitetuksi, pitää arvuutella tarkemmin, mutta nyt veikkaan 27-28 päivän kiertoa.
 
tellervo, mira, mara, jellis, käpynen, johanna, nessu.... jne jne. olette mulle uusia joten tervetuloa...:D ja plussaa kovasti.

Kerronpa nyt itsestäni jotai kun niin paljon uusia tullut ryhmään, mun taustailun aikana että ihan kun olisin uuteen ryhmään tullut :) Eli olen 26v 3 vuotiaan pojan äiti. Lapsi kuume vaivannut jo 15 vuotiaasta asti ja vuodesta 2009 kun nykyisen mieheni tapasin kasvoi vauva kuume valtavaksi... pillerit olleet satunnaisia pätkiä käytössä kun mitkään ei käynyt mulle. Aina vaan lääkäri niitä mulle suositteli. Ehkäisyrengaskin kokeiltiin... järkyttäviä homooni oireita tuli kaikista... joten päätin kysyä että eikö tosiaan muuta lääkettä ole käytössä, sain terolutit sitten kun lapsi kuume oli enkä ilman pillereitä ollut raskautunut. Ensimmäisestä terolut kierrosta sitten poika sai alkunsa... puuhastelulla melkein jokatoinen päivä. nyt sitten toista yritetty ja toinen haaveissa. Edelleen kakkosta teroluteilla koeiltu tuloksetta. perhesuunnittelu polilla käyty ja siellä nyt vasta vaihdettu terolut lugesteroniin, jota en päässyt vielä viimekierrossa aloittamaan. Lääkäri ku meni sanomaa että raskaaksi voin tulla ilman lääkkeitäkin, mutta ei älynnyt miehelleni täsmentää että vaatii ahkeeraa puuhastelua hedelmälliseen aikaan ja tuon säännöllisen kierron helpottamaan ovulaation pongausta :) nyt varmaan ukko uskoo johonki ihme hedelmöittymiseen vaikka tasan tarkkaan tietää kuinka elimistö toimii :) tai ainakain kuinka pitäis toimia :) puuhastelua siis todella harvakseltaan... parisuhde kriisejä täälläkin ollut nyt kesäkuussa viimeks ja sillon ku esikoista odotin. nuo kriisitkin paljon vaikuttaneet yhteiseloon. Lisäks vielä poika nukkuu keskessä ni sekin vaikeuttaa puuhasteluu ja miehen työvuorot kun jokatoisen viikon poissa kotoa. Nyt oikeestaan parisuhde elämä ok. tällä hetkellä...

menkat myöhässä 4 päivää. kp 32/24-27 negatestin tehneenä... ovista en pongannut kp 14-kp17 lima oireet tulivat kp 17-kp 20 mutta en sen kummempia oireita tuntenut enkä ovista pongaillut kun testit loppu kesen joten jos voihan kierto olla pidentynyt jos ovis on myöhätynyt. siinä mielessä voi vaikka tärppikin käydä kun puuhastelua oli tuollon loppukierrosta ehkä kp 18 lähtien muutaman kerran... :) mutta millonkahan viittis uudelleen testailla.... :) periaatteessa huomenna olis kp 18:sta se dpo 14 ni vois vaikka menkat alkaakkin :D tai sitten ei. pitäis niitten kohta puoliin alkaa... rintoja aristellu välillä ja niitä kramppeja alavatsalla ollut...mutta tähän mennessä ne alavatsa krampit eivät ole kertoneet yhtään mistään. Menkkajomoja välillä tullut. väsyttääkin välillä tavallista enemmän että oon ihan hyvissä ajoin menny nukkumaan. tiedä sitten... kyllä se täti sieltä tulee kun vaan maltan odotella. Ainakin makean himo tänään ollut hirveä. Leivoin valkosuklaa juustokakun ja toffeeta, mutta yhtään en ole syönyt :)

Sori pitkän pitkä omanapa kertomus jälleen...
 
Minäkin täällä taas viikonlopun ja alkuviikon taustaillut :D

Tervetuloa uusille, teitä olikin tosi tosi paljon ja ootte olleet aktiivisia keskustelee :) Oon siis käynyt vaan kännykällä lukemassa enkä yhtään muista mitä kaikkea olitte ehtineet jutella.

Joku kyseli tuosta ruokavaliosta. Mä en oo muuttanut oikeastaan ruokailutottumuksia suuntaan tai toiseen. Oon aina ollut normaalipainoinen ja syönyt mielestäni ok. Paitsi että toki tiedän noiden kasvisten tärkeyden, ne vaan tuppaa helposti jäämään pois :( Mut mies on innostunut muuttamaan omia ruokailutottumuksiaan. Hänen kun pitäisi syödä paljon enemmän kuin mitä syö. Se vaan et hänellä tuppaa tuo syöminen unohtumaan tai sit se menee epäterveellisten juttujen naposteluksi. Meillä siis alkaa varmaan ruokaremontti :D

Mä oon ihan hurahtanut noihin käsitöihin. Innostuin siis siitä saippuasta. Kirjoittelen tuonne blogiin sitten kunhan ne valmistuu käyttöön asti :D Nyt oon väsännyt joululahjoja :P päätin et annan saippuaa ja sit teen villasukat tai jonkun kivan pienen pehmolelun/amigurumin lahjaksi. Onneks nuo amigurumit valmistuu lähes yhdessä illassa :D

ON: Tänään siis 8/29 ja oon ollut kirjaimellisesti märkä siitä lähtien kun täti pakkasi kamansa. Hieman olis ovisoireita mutta en millään voi uskoa että se muka jo nyt olisi. Mietinkin et pitäiskö alkaa tikuttaa jo ettei vaan mene ohi :D Ja tosiaan aloitin tässä kierrossa jälleen juomaan sitä greippimehua ja limat on kyllä lisääntyneet huimasti. Toivottavasti toisi tosiaan plussan tämä kierto kuten viimeksi greippimehukierto toi :)

Plussia puhaltelen kaikille! Erityisesti piinailijoille :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top