Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kylläpä taas mielikuvitus laukkaa ja vaikka minkalaisia raskaus oireita olevinaan kehitellyt... on vatsan vihlontaa, rintojen arkuutta ym..Vaikkakin järki sanoo, että jälleen kerran kuvitellut kaikki oireet:) ekalla yk:lla olin mukamas niin raskaana, ettei nega tullut kuuloonkaan..kyllä piti omaa mielenterveyttä miettii sen jälkeen miten ihminen voikinkuvitella niin paljon :):rolleyes:no löysin sit tään palstan ja huomasin etten mä varmaan ole ainut hupsu...heh..:rulez:)
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Aika jännää tämä kyllä on yhdessä piinailla :p
Täällä kp 25/30 dpo 9. Kohdunnipukka edelleen pysytellyt ylhäällä ja kova on. Välillä alamahaa tuikkii.. Jännää :grin
 
Hei. Olen uusi foorumilla, mutta olen jo pari kk lukenut naita palstoja ja yrittanyt oppia raskausslangia. Tiedan nyt, mita tk, kp ja dpo tarkoittaa, mutta paljon viela opittavaa, varsinkin, jos tassa menee viela pitkaan.

Olen 37-vuotias, ja ensimmaista kertaa yritan tulla raskaaksi. Aiemmin ei ole ollut sellaista miesta, jonka kanssa olisin halunnut vastuun ja kokemuksen jakaa. Nyt on, ja hanen aloitteestaan paatettiin aloittaa yritys muutama kk sitten. Soin pillereita noin 20 vuotta, ja on ollut aika jannaa huomata, miten omat hormonit vaikuttaa kehoon, tuntea ovulaatio yms. mita aiemmin en ole kokenut. Kierto on onneksi saannollinen (27 paivaa), vaikka menkat on paljon niukemmat kuin pillerien kanssa. Muutaman kuukauden yrittamisen jalkeen ei ole tarpannyt, mutta odotukset on korkealla. Maanantaina aion testata, jos ei menkat ala sina paivana.

On ollut kiva lukea muiden kokemuksia, ja miten sita uskoo monien oireiden olevan raskaudesta johtuvia, vaikka eivat ole. Mulla varsinkin, kun monet tuntemukset (esim. nannien arkuus ja lampotilan nousu oviksen jalkeen) on ihan uusia, niin sita sekoittaa paansa helposti. :-)
 
Kauheesti tullu taas viestejä, tottakai hyvää työpaikkaa pitää hakee, jos sellainen tarjoutuu! Kun ei sitä koskaan tiiä meneekö kuinka kauan et lapsukainen tulee. Nyt en muista kuka kertoi aiheesta.

Tervetuloa kaikille uusille, mukaan mahtuu ja lyhenteet oppii kyllä, vähitellen ja aina saa kysyä! Itsekin olen ihan tällä viikolla aloittanut, palstoja olen kyllä jo pidempään lueskellut.
 
Tellervo: Ja noi raskausoireet, mä oon jo pillereiden aikaankin tuntenu niitä ihan siis toiveajattelua et entä jos sittenkin, pari kuukautta sitten oli lievää kuvotusta ja nyt ollu huimausta et neuroottisena mäkin siis seuraan....
 
Nessu muistaakseni kyseli oireista ennen plussaa..
Mulla alko viikko ennen kun menkkojen piti alkaa hervottomat pms oireet.Miehellekin kirosin että nyt se kolmas km sitten sekotti kierrot totaalisesti ja menkat alkaa viikkoo liian aikasin.Eipä sitten alkanu :grin
Kuumeinen olo,palelu vaikka ulkona oli helle,menkkamainen olo mahassa,pahoinvointi,tissit ja nännit kipeet.Nuo nyt muistan.Tosin moni noista oireista saattaa mennä teroluttien piikkiin,ne kun aloitin oviksen jälkeen ja aiheuttavat samanlaisia oireita kun raskauskin..Tiedä sitten mutta viis päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää sain digiin 1-2 ja oletettuna alkamispäivänä 2-3 :)
 
Niin just, unohdin mainita vielä Nessu, että minullakin tuli PMS-tyyppisesti kauheet finnit suun ympärille, vähän niin kuin ennen menkkoja tuppaa tulemaan. Naama oli kuin perunapelto :D on se vieläkin, hehe.

Ja niin... Miettikää kahdesti, että haluatteko niitä lapsia!!!!
Täällä oli meinaan niin katastrooffi-yö takana, että huhhuh. Tuo esikoinen 13kk, huus kurkku suorana klo 22-02. En saanut sitä millään takaisin nukkumaan ja aina kun laski sen sänkyyn niin huuto alkoi. Ihan hirveetä ja hermot oli aika kireällä. Ja on edelleen, herätys oli heti kuuden jälkeen mukavasti karjuen, eli ei paras aloitus päivälle. Tuolla on tosi pahana nyt tuo eroahdistus, eli koko ajan kitistään ja roikutaan puntissa. Onhan se kiva tietää olevansa tarpeellinen, mutta aika rasittavaa välillä...


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Jaksoja Maralle! Varmasti on rankkaa!

Kyselen vielä uudestaan et onko joku muukin muuttanu ruokavalioo terveellisemmäksi kun vauvahaaveita alkoi toteutteleen. 10 vuotta ja 10 kiloo sitten kävelin tosi paljon ja kävin jumpissa vielä muutamia vuosia sitten mut kun käy töissä sen 8 tuntia päivässä ja vajaa pari tuntii menee työmatkoihin aikaa ja kesällä ei ollu yhtään lomapäivää vaan syksymmällä on lyhennyksiäkin siirretty Huoh niin ihan on ulkoilukin jäänyt, pitänee nyt tsempata. Eilen ja toissapäivänä käytiin miehen kanssa kävelylläkin ja ois uimahalliin tarkoitus mennä useampiakin kertoja nyt syksyllä ja salille. Suklaan mussutusta on ihan minimissään mitä se oli 17-3 vuotta sitten ja siedätyshoidolle kiitos mm. raakaa porkkanakin pystyy jo syömään niin laajenee noi vaihtoehtokasviksetkin kun banaanit ja mandariinit tulee jo korvista ulos ja pakastevihanneksia tunnen joka ruokaan, onneks mieskin niitä syö!
 
Menkathan ne sieltä jälleen tuli. Ei tarvinnut taaskaan tehdä raskaustestiä. Nyt on sitten vuosi esikoisen yrittämistä täynnä. Tuloksena ei edes myöhästyneitä menkkoja eikä keskenmenoja - ei yhtikäs mitään. En tiedä mikä on, mutta ei ole tällä hetkellä oikein mitään tunteita - ei edes pettymystä, ehkä lähinnä tyhjä olo. Iski samalla hirmuisen flunssan päälle, joten luultavasti siitä johtuen ei juuri ole lapsiasiat mielessä. Mitänee alkaa tehdä päätöksiä mahdollisiin tutkimuksiin hakeutumisesta.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mira Meidän piti muuttaa ruokavalioo terveellisemmäks ja ite aattelin pudottaa painoo 10-15 kiloo..En sitte ehtiny :grin
Kunhan vauva syntyy niin ajattelin alottaa zumban pitkästä aikaa ja karppaamisen uudelleen.Noilla laihduin ennen miehen tapaamista tuon 10-15 kiloo,kummasti vakaa parisuhde turvotti kaikki takasin..:rolleyes:
Koirien kanssa lenkkeillään,tosin multa se on nyt jääny pahoinvoinnin ja väsymyksen takia.Jospa tää kohta helpottas niin pääsis taas liikkeelle ja jooga ois kans tarkotus alottaa :)
 
Satsa, minäkin tykkään zumbasta että jos sellanen löytyy sitten uudelta paikkakunnalta niin mielellään meen, mutta vasta kun vauva on syntynyt. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Oon miettinyt ostaa ne mutta tuntuu kalliilta mutta kyllä se lopulta säästää verrattuna että joutuu esim. Jäsen maksun aina maksaa. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
YRuokavaliosta: Oon jättänyt pois mun paheet, eli salmiakin ja energiajuomat. Kahvia en oo koskaan juonut, niin noita energiajuomia tuli tissuteltua, yks pullo riitti useammaksi työpäiväksi. Inkivääriäkään ei vissiin sais kauheasti syödä, tän sain tietää just kun tajusin kuinka hyvää se on. Alkoholia en oo juonut lainkaan muuta kuin kuukautisten aikana ja ennen ovista. Kaikki kiva kielletään... :( ;)
Sit syön niitä mamatabuja.
Välillä tuntuu että mies on tarkempi ton syöminen kanssa, se oli sitä mieltä ettei enää salmiakkia kun siinä on kans jotain ainetta. Äiti taas veti salmiakkia kun odotti mun veljeä, vaikka se ei sitä muuten syö. Mä en taas niin välitä muista karkeista.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
cupcake: kiitos tänne kuuluu ihan hyvää, väsymystä, päivittäisiä kipuja oikeassa reidessä ja alaselässä. neiti treenaa oikein kunnolla päivisin ja öisin nukkuu, inshaAllah tää on hänen rytmi syntymän jälkeenki ni yöt on suht helppoja. :) rv 22+2 menossa. neulon äipän paidan kaulusta nyt että saan paidan valmiiksi ku hihat on jo valmiit ja ommeltu paitaan, kauluksen jälkee pitää selvittää vyyhti lankaa ja neuloa muutama pari sukkia inshaAllah :) mitäpä sinulle kuuluu cupcake?

tervetuloa kaikki uudet tänne meidän seuraan :)

pahoittelut menkat saaneille, plussatuulia kaikille :)

on: neiti nukkuu yöt näköjään mikä on erittäin mukavaa, ite vaa ei saa nukuttua kunnolla enää jostai syystä. kipuja päivittäin reidessä ja alaselässä mut ne kestää kyllä. äipän paita on lähes valmis, ei mene kauaa ja saa alottaa sukkien neulomisen äipälle ja sit lähtee paketti kohti suomea. laitan kuvan paidasta kunhan saan sen valmiiksi inshaAllah. ukko alko aamuyöst höpöttää mitä kaikkee hänen täytyy ostaa ennen ku neiti syntyy, oli se kyl söpöä, eilen neiti iski nyrkil kahesti häntä kätee mut isi parka ei tunten.
 
Kaikista hyvistä ennakkoaavistuksista huolimatta, täällä alkoi yk 10. Täti kurvasi siis eilisillan menkkajuilimisten ennakoimana yöllä kylään. En käsitä että kroppa tuntuu vieläkin melkein joka kierrossa erilaiselta, vaikkei plussaa tule. Ei nimittäin ole koskaan ollut tissit niin kipeät kuin tässä loppukierrossa oli. Ihan kuin olisi mustelmilla ollut.

Nyt alkaa usko loppua onnistumiseen. Onneksi täällä on eläviä esimerkkejä kuinka pitkänkin yrityksen jälkeen on lopulta onnistuttu.
 
Pahoittelut menkoista sekä Aidalle että PandaKarhulle :sad001

Tervetuloa kaikille uusille! Johanna.. ja Tellervo taisi olla ainakin uusia tuttavuuksia :)

Gatusa, miten ne sun raskausvitamiinit on riittäneet? Näin unta, että lähetin sulle vitskuja ja fazerin sinistä. Siitä tuli mieleen, että oisko tarvetta? :grin Siellähän paita valmistuu hyvää vauhtia!

Siija, lupaa sinä että selviät ilman menkkoja testipäivään asti :wink Ja aloita se plussa-aalto!

Jollekin muullekin piti jotain kommentoida, mutta enhän mie enää muista että kelle ja mitä :grin

On. Täällä kp 5 ja piti jo huvikseen testata yksi ovistikku vaikka aivan liian aikaista onkin :grin Haamua siihen piirtyi, ei kummempaa. Ei jaksais millään jaksaa oottaa, että pääsisi senkin rumban aloittamaan. Seuraavan kerran aikaisintaan kp 8 (edellisessä kierrossa en saanut kp 9 edes haamua ja ovisplussa tuli jo kp 12).
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uudet ja pahoittelut tädeistä :(

Täällä pari päivää oviksesta ja ihan järkyt tissikivut! Mä en jaksa oottaa yhtään, mä haluun jo testata ja mä haluun sen plussan aaaaaargh..

Joku muukin oli käyny vihkisormus ostoksilla, samoin itse eilen :) onneks on sitä häähumua niin on jotain muutakin kuin tämä tuskainen odotus. Ja sillä yritän jo etukäteen välttää tädin tuomaa pettymystä, että häissä ja häämatkalla saa ottaa viiniä :)

Mua huvittaa ku gatusa vaan tekee sukkia ja paitoja ja itellä ei pysy mikään lanka käsissä, elävästi muista ala-asteaikaisen pilalle menneen joululoman kun jotain hiton pakkovillasukkaa itkun kanssa tein ja äiti purki ja teki uudestaan kun mä en vaan osannut :)
 
Takaisin
Top