Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pezdorado: Jos kerta olette jo avioero-hakemuksenkin pistänyt vetämään ja muutenkin heikolta näyttää tulevaisuus kyseisen miehen kanssa niin mitään muuta kun pillit pussiin vaan. Tiedän paljon noita miehiä jotka vaan lupailee vaikka kuun taivaalta mutta mitään ei tapahdu, KOSKAAN. Siinä vaan pahoittaa oman mielensä ja pilaa elämänsä.

Aida: Toivottavasti saisit pian tikkuun vahvan viivan :wink

ON: Työpaikalla kyseltiin tänään jo leikkimielellä että noh, jokos on tärpänny :rolleyes: on se ihana kuulla että työkaverit on tukena tän asian kans. Oon nuorin heistä ja muilla jo lapsia niin mun vatsanseutua on alettu nyt kyttäämään sitten urakalla kun kuulivat viime raskaudesta :p että seuraavan kerran kun tärppää niin yritäppä siinä alussa sitten salassa pitää :grin
 
Hmmm.. Nyt ilmestyi mielenkiintoinen työtilaisuus, jota on pakko hakea. Mutta mutta. Meneeköhän vauvahaave muutamaksi kuukaudeksi jäihin, jos saan sen työn. Työ olis vuoden määräaikainen pesti eli mitä jos nyt kävisikin kohtalon oikusta tärppi ja joutuisin äippälomalle 3-4 kk ennen kuin sopimus loppuu..? Haen silti, ei se ota jos ei annakaan! :wink

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Tietty Larissa haet! Kuten on usein todettu, niin näitä lapsiasioita ei voi suunnitella ja kyllä ne sut mammikselle päästää jos flaksi käy.

Pezdorado: teidän kuviot miehen kanssa on aika sekaisin. Komppaan muita siinä, että koita hoitaa yksi asia kerrallaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hellou. Vihdoin jos uskaltautuisi tänne kirjoittelemaan.. Olen jo pari kuukautta seuraillut taustalla. Eli vauvakuumehan on aikamoinen..:-) Menossa yk.2 kp 26/28-30. Joten jännää on. Minut voi myös laittaa testi listalle. Testaan 22.8. (mikäli silloin enää tarvetta). :)
 
Jee sittenhän tässä päästään hulluilemaan oikein porukalla kun on monella piinaviikot menossa! :grin Mulla kun on sellainen lahja... lahja kehitellä jos jonkinmoista oiretta ja täysin kyseenalaistamatta liittää se raskauteen!!! :grin

Ovistuikkaukset ovat aika voimakkaita tällähetkellä, illalla viel varmistellaan, onneksi ukko nukkuu päikkäreitä niin jaksaa jaksaa vielä. Eikö ois jo aika tärpilleeeee!!!!
 
Kylläpäs oli tullut paljon tekstiä, kun en parina päivänä oo käynyt täällä juttuja lukemassa. Ja uusia tullut mukaan tosi monta, tervetuloa! Negojakin oli testeissä saatu, harmittelut niistä :sad001

Tähtönen87
, kyselit clomien käytöstä ja oireista. Sain clomit kun kierrot tosiaan veny ja paukku pitkästi yli 40 päivään. Haittavaikutuksia on ollu: huimausta ja aivojen sumuisuutta eli ajatus ei kulje, myös limat vähentyneet ja vuotopäivät vähentyneet. Kolme kuukautta syötynä ja vielä yks olis tuolla jäljellä. Miehen kanssa sovittu että se vielä syödään ja sitten uudestaan lekurin puheille. Nyt kiertopäivä 29/31-32, välillä nippailee alavatsaa ja pientä mahan turvotusta havaittavissa, Tisseissä ei mitään tuntemuksia, kun yleensä olleet sikahellät.

Minulla ollut vauvakuume jo vuosia, ehkä 7 vuotta. Miehen kanssa oltu 12 vuotta yhdessä ja viime joulukuussa hän vihdoin näytti vihreää valoa vauvan hankinnalle. Nyt on tullut pelko, ettei meille vauvaa tulekaan (vaikka järjellä ajateltuna käsitän ettei 8yrityskuukautta ole paljon). Mutta ikä painaa päälle, odotinko liian kauan, olisko pitänyt painostaa miestä enemmän...
 
Tervetuloa vain kaikki uudet!

Mä kans täällä tosi paljon nyt omanapailen kun reissussa ollaan.. No huomenna ollaan kotona jos sit kerkeis oikein ajatuksella lukeen teidän juttuja!

Kp 33 tätiä ei näy vieläkään.. Mutta käytiin tänään hakemassa mun unelmien vihkisormus! Se on niiin:Heartbigred
 
Tervetuloa uudet!
Itse pidellyt hiljaiseloa kun mulla ensimmäinen ultra vasta viikolla 12. En raaski mennä varhaisultraan ja muutenkin on kai hyvä odotella että jotain oikeasti näkyy. Mutta jännittää.. Ei vieläkään uskalla iloita ennen ultraa. En ole mitään uskaltanut ostaa enkä suunnitella

Nessu: kuumeilin noin vuoden verran ennen kuin mies vihdoin itsekin halusi alkaa vauvoja tekemään. Lopetin vuosi sitten pillerit ja kerkesin monta kuukautta piinailemaan ja toivomaan joko olisi vahingossa tärpännyt. Googletin hulluna raskauden ensioireita dpo päivien mukaan. Ja kuvittelin itselle kaikki mahdolliset oireet. Mutta kun oikeasti raskauduin oli oireet vähäisemmät. Ei ollut pahoinvointia eikä nipistelyjä. Dpo 4 mulla alkoi flunssa ja siitä aamulämmöt on olleet hieman koholla. Muita oireita oli selkäsärky ja ehkä myös ruokahalu kasvoi. Dpo 10 sain ekan hailakan plussan raskaustestiin enkä vielä uskaltanut iloita. Sen jälkeen tein joka päivä uuden testin kunnes dpo 15 digitesti näytti 2-3 viikkoa. Tuolla viikolla kun testasin plussan alkoi tulla enemmän oireita. Tissit olivat kipeät ja turposivat.. nyt rv 9 ja melkein kaksi kuppikokoa suuremmat aika vähäiset oireet on ollu. Pahoinvointi ollut lähinnä kuvotusta eli kertaakaan en ole oksentanut. Mutta nyt makuaisti muuttunut kun ruoat ei enää maistu hyviltä. Ja jotkut hajut ällöttävät kuten käsienpesuaine vessassa ja hampaiden pesu on hankalaa.

Tsemppiä piinailuun! Mun ohje siis on ettei hirveästi kannata miettiä oireita ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Mutta tiedän, hulluksihan siinä tulee!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiitos vaatauksestasi Naranja! Ja onnittelut :) Olipa mielenkiintoista lukea, miten koit aivan alkuraskauden. Tottahan se on, että aivan turhaa miettiä jokaista pientä tuntemusta sillä ajatuksella, että mistähän tämäkin nyt on merkki. Vaikka koko vauva-asiaan suhtautuu rennosti, mutta silti jotenkin toiveet on niin suuret, että toivoisi mahdollisimman pian alkavan tapahtua :)

Toivon sulle oikein hyvää odotusaikaa ja tsemppiä ekaa ultraan. Mun muutamat ystävätkin on rauhassa odotelleet ekan ultran, ja ovat vasta sitten käyneet ostamassa esim. ekan potkunpuvun, jota ovat sitten hypistelleet oikein luvan kanssa vauvan tuloa odotellessaan. Kyllä säkin pian pääset vauvatamineita hommaamaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
pezdorado; kuulostaa kyllä vaikealta tuo tilanne. Oletko siis ajatellu niin että eroat nykyisestä miehestä ja yrität lasta tämän toisen miehen kanssa joka ei käsittääkseni halua parisuhdetta mutta lapsen haluaa? Ymmärsinkö nyt oikeen tuon. Onhan näitä perheitä joissa vanhemmat asuu erillään. Ootteko puhunut tarkkaan tän isäehdokkaan kanssa miten käytännössä asiat hoidetaan. Siinä on aika monta asiaa jotka ihan lapsen kannalta täytyy ottaa huomioon. Millä panoksella isä taloudellisesti osallistuu, hänellähän tulisi olemaan lainmukainen elatusvelvollisuus. Onko hän kuinka paljon lapsen elämässä mukana. Tapaako lasta säännöllisesti. Yms yms. Tulisiko teille yhteishuoltajuus. Kaikki tuommoset asiat kannattaa puhua täysin selväksi jo etukäteen.

Munkin neuvo on että nykyinen suhde pakettiin ennenku alat lasta toisen kanssa yrittämään. Muuten voi tulla aikamoinen sotku. Vaikka enhän tunne miestäsi kuinka hän suhtautuisi asiaan. Raskausaika on kuitenkin jo itsessään vaativaa aika ajoin joten sen tulisi olla mahdollisimman stressitöntä. Olet varmasti jo miettinyt asiaa tarkkaan ja monelta kantilta kerran olette suunnitelmissa edenneet jo noin pitkälle. Omasta kokemuksesta kuitenkin sanon että itse olen aika pitkälle ollut lasten kanssa yksin ja nyt kun nykyisen miehen kanssa odotetaan niin onhan tämä kaikin puolin erilaista ja helpompaa. Kun molemmat haluaa yhdessä lapsen ja molemmat haluaa huolehtia. On se toinen siinä jonka kanssa jakaa ajatuksia ja sitä odotuksen ihmeellisyyttä. Arjessa tulee yllättävän paljon tilanteita joissa se toisen vanhemman läsnäolo helpottaa asioita paljon. tuo myös tiettyä turvallisuuden tunnetta. Yksinkin selviää, monet monet on selvinnyt, niin minäkin. Tsemppiä hirmusti mihin tahansa päädytkin! Tämä ei ole tarkoitus olla paapatus viesti, ihan vaan omasta kokemuksesta ajatuksia.
 
Viimeksi en tiennyt olevani raskaana ennen kuin menkat oli myöhässä. Olin ihmeissäni kun ei ollut pms-oireita, joten ihan kalenterista piti tarkistaa koska kuukautisten oli tarkoitus alkaa. Noin pari päivää ennen rinnat tulivat aroiksi ja turposivat. Olivat niin kipeät että valittelin äidille, mutta ajattelin että myöhästyneitä pms-oireita ja että vuoto alkaisi puoli viikkoa myöhässä.
Ei alkanut ;) Sen jälkeen oireina huimaus ja väsymys sekä vessassa ramppaaminen.

Nyt kuvittelen itselleni näitä samoja oireita. Järki taas keksii kaikille loogiset syyt.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Tässä uusin ultra kuva: ) 5päivää edellä menee eli nyt 12+6 eli nyt on pahin aika takana ja juhlan paikka :) uusi la 25.2.2015 alunperin oli 2.3 ja tosi hyvin kehittynyt ja aivot normaalit. Rakenneultra 10.10 :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1408467968387.jpg
    1408467968387.jpg
    44.6 KB · Katsottu: 118
Nessu, kysyit oireista ennen plussaa!

Hengästyin helpommin kuin aiemmin (olen hiljattain aloittanut juoksuharrastuksen, joten kummastutti kun kävelylenkkikin koiran kanssa hengästytti, vaikka kunto on varmasti parempi kuin ennen), "oudot" alavatsatuntemukset (ihan kuin pieni mato pyörisi), muistaakseni huimausta ja vatsa meni täysin sekaisin kahdeksi päiväksi! Plussasin seuraavana päivänä. Ja tietty menkkatuntemukset juuri niinä päivinä kun niiden pitäisi alkaa.

Nyt rv 6+3, etova olo on astunut kuvioihin, väsymys, huimaus, perusjutut.

Pidän sulle hurjasti peukkuja pystyssä!!!! :)
Ja kaikille muillekin tietty kans!


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Voisiko jo olla se meidän kierto. Ihan hirveää, kun kokee näitä oireita, joille vielä ei varmasti ole edes mahdollisuutta.

Huonovointisuus, erityisesti jokaisen ruoan jälkeen. Etoo, mut ei mitään oksentelua. Hajut tuntuu todella voimakkaammilta kuin normaalisti.

Dpo3 menossa vasta...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Noin aikaisin Nessu minä ennen plussaa ajattelin et on onnistuttu. Kävin lenkillä ja haistoin niin selvästi kirsikkapuut, ruusut ja meren vuoroin lenkkireitin varrella. Viikon päästä oviksesta oli sellaisia repäisykipuja alavatsalla hieman. Uskaltauduin testaamaan haamun, koska itselleni jokakuinen pms-migreeni ei tullut päivää ennen kuukautisten aloituspäivää.

Nyt kun viikkoja on hurjasti kasassa (4+4) niin rinnat on juuri sellaiset kuin niiden aina toivoisinkin olevan :) No en ehkä kipeät, mutta sopivan kookkaat. Maran lailla mun lenkkeilyharrastus tuntuu nyt paljon raskaammalta, hengästyneenä saa juosta ja jalat menee hapoille jos tavoittelee samaa vauhtia mitä kesän läpi on tullut hölkättyä. Tässä pitäisi vielä saada puolimaratoni vedettyä syksyn aikana, koska en usko synnytyksen jälkeen ennättäväni pitkän matkan kuntoon vielä ensi kesän aikana. Katsotaan miten käy, kovasti olen jo synnyttämässä vaikka samaan aikaan on pelko pöksyissä että pääseeköhän sitä edes varmemmille viikoille.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tervetuloa uusille tähän huippukivaan jännäysporukkaan! Ja mukavia kuulumisia plussanneilta! Niitä on aina niin mukava kuulla. Toivotaan, että pian päästäisiin me loputkin osallistumaan. Harvassa paikassa on kuumeilijat ja siitä plussanneet samassa porukassa. Antaa vertaistukea, toivoa ja tsemppiä monella tasolla!

Larissa:
ilman muuta haet! Onpa jännää! Sitten jos saat paikan, on aika vasta miettiä "entäs jos". On ihan itsestäsi kiinni, haluatko keskittyä uuteen työhön vai jatkatteko lapsen yrittämistä samaan aikaan. Kerrothan, miten päätät ja miten käy! Tsemppiä!!!

Nuuhku: onnittelut sormuksesta! Millos teillä olikaan häät? Onpas sulla kaksi isoa, ihanaa asiaa yhtä aikaa prosessissa. :Heartred

Raskausoireista: Mun ymmärtääkseni noin viikkoon ovulaation jälkeen ei voi olla vielä raskausoireita, kun raskaushormoniakaan ei ole vielä veressä. Herkät ihmiset kuitenkin tuntevat oireita jo heti kiinnittymisen jälkeen, viikkoa ennen kuukautisten poisjääntiä. Minä en ole koskaan ollut herkkä hormonivaihteluille, joten viimeksi raskausoireetkin puuttuivat kokonaan ennen kuukautisten poisjääntiä. En tiedä, muuttuuko se toisessa raskaudessa, herkistyyköhän sitä sitten niille hormoneille? Onko muilla useamman lapsen äidillä kokemusta? Minusta kun tuntuu, että nykyisin ovulaationkin aikohin hormonivaihtelut saa aikaan lievää pahoinvointia. Tai sitten kyse on jostain ihan muusta.

ON: Limatulppa huomioitu kolme päivää sitten, mutta ovulaatiolimat ei ole vieläkään saapuneet. Tosin ovulaatiota odottelenkin vasta kiertopäiville 15-16. Mulla kyllä monesti limat kestää monta päivää etukäteen. Lapsi on räkiksessä ja nyt flunssaoireita on tulossa minullekin. Toivottavasti en tule niin kipeäksi, että oviskin siirtyisi! Enkä niin kipeäksi, ettei jaksaisi touhuta vällyjen välissä!!!
 
Mara, tsemppiä oloista huolimatta, ja onnea vielä, että olet ennättänyt jo tuohon vaiheeseen :) Granger, kyllähän sitä nyt puolimaratonin tempaisee, vaikka olis vauva matkassa ;) Aika sisupussi olet.

Mutta kiitos teille ja muillekin, jotka olette tähän mennessä jakaneet tuntemuksianne tärpin jälkeen. Noita on supermielenkiintoista lukea. Mä oon tarkoituksella pitänyt joka kierrossa enemmän tai vähemmän tarkasti päiväkirjaa fiiliksistä ja havainnoista, että oppisin tuntemaan kroppaani paremmin. Ja toisaalta, jos ja kun onni osuu omallekin kohdalle, on kiva ehkä jälkikäteen katella, että tuoltahan se tuntui.

Huomenna voikin muuten fiilistellä aihepiiriä kattomalla Liviltä illalla alkavaa uutta tuotantokautta Erilaisista äideistä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Huuh, reilut 30 sivua oli teksiä tullut :) Täällä palailtu etelän matkalta ja sehän menikin hyvin vaikka etukäteen sitä niin jännitin sen pahoinvoinnin takia. Mulla ei ollut pahoinvointia oikeestaan nimeksikään eli saatiin nauttia lomasta täysin rinnoin :) Nyt menossa siis 8+4.
 
Takaisin
Top