Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pezdorado jopa siellä on tilanne, jaksamista ja tsemppiä. mut voin sanoa että parempi yksin ku huonossa parisuhteessa ja siitä se sotku tuleeki jos lapsen jälkee tulis ero ja sit alkaa tappelu tapaamisista, elatusmaksuista jne. mut suosittelen että kannattaa ennen ku toisen kans lasta yrität ni pistät pillit pussiin tämänhetkisen ukkos kanssa ettei tule ongelmia myöhemmin ja voin sanoa että etenki jos tulis poika ni kyllä sen huomaa ulkonäöstäki jos ei ole isänsä lapsi ja siinä vaiheessa viimeistää jää kiinni. minähä esikkoni ootin ja kasvatin yksin kunnes mun mies tuli kuvioihin esikon ollessa iha pieni mut mun mies on täällä saanu joiltai ihmisilt kuulla kritiikkiä. ja talon osto miehen kans jonka kans yhteiselost ei meinaa tulla mitää ei kyllä kannata siinä mieles et sit on tappelu siitä mitä kenenki kuuluu maksaa ja uus parisuhde jos sellanen tulee sulle toisen kans kärsii siitä stressistä.
 
Hyvää tiistaita upeat naiset! Aika monella testipäivä lähestyy :wink Edellisistä plussista alkaa olla jo aikaa, joten eikö olisi uuden aallon aika..? Voisin hypätä messiin plussalaineeseen sitten joskus ensi kuun puolen välin tienoilla :grin

Tänään pitäisi testien tulla postilaatikkoon. Onneksi ehdin illalla ennen miestä kotiin, se olisi kuvitellu mun seonneen, jos olisi nähnyt sen testimäärän :grin Ihan normaalihan mie oon, hehe :grin :rolleyes: Mies tietää, siis että mulla on testejä on valmiiksi, mutta ei ihan tiedä tätä mun sotavarustelun volyymiä. :grin

edit. Pezdorado, komppaan kyllä Gatusaa eli pistä ensin pillit pussiin edellisen miehen kanssa. Musta tuntuu, että pidät tätä miestäsi turhaan "varalla", jos hän ei ole hyvää materiaalia kumppaniksi/isäksi/talon ostoon yms. Ei tule tuosta hommasta kuin murheita kaikille osapuolille myöhemmin... :sad001 Pahoittelut suorasanaisuudesta.

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Pezdorado, aika hurjalta kuulostaa kyllä sun suunnitelma. Minähän en tietysti tilanteestasi mitään tiedä, mutta noin paperilla ajateltuna voisi olla yksinkertaisinta hoitaa ns. yksi asia kerrallaan. Tsemppiä kuitenkin kovasti ratkaisuihin. Talokaupoissa ottaa helposti takkiinsa ja kai sekin on hyvä miettiä kenen kanssa mahdollisesti tappelee elatusmaksuista ja tapaamisista. Mutta sinä tiedät parhaiten mikä sun elämään sopii, joten niillä mennään :)

Ja Larissa, mä myös ehdotan sitä plussa-aaltoa alkavaksi! Mäkin tilasin säkillisen testejä ja mies vaan naureskeli että pitäähän niitä nyt olla :)
 
Pezdorado ( tuliko oikein ) minäkin selvittäisiin ensin vanhat jutut ennen lapsen yritystä uuden miehen kanssa, koska lapsella on oikeus isäänsä ja lapsiahan siinä eniten kärsii jos on riitoja

Mä voisin ens viikolla kun menkat on alkanu pillereitten jälkeen ilmoittautua listalle:)
 
siis ei meille sen uuden miehen kanssa suhdetta tule:D ollaa ystäviä jne. Hän tietää missä mennää. Hänen idea sinänsä. :D

mies antoi luvan olla muiden kanssa ja tehdä lapsen jos musta siltä tuntuu mutta Joo pitää varmaa ensin sanoa että Joo tuntuu siltä. Hän tietää myös että en mä odottele ja hänellä on aikaa syyskuun 15 miettiä.

toinen mies on eronnut vanhempi mies joka ei halua enää suhdetta mutta haluaa lisääntyä. Oon vakavissani että tälläinen voisi toimia. Ollaa aina oltu kavereita mutta nyt kun tilanne on sama niin voidaan kokeilla. :D oon hullu tiedän mutta kun en jaksa enää pettäviä juoppoja ukkoja. En pysty enää luottamaan.

meillä kun nyt on toi oma asunto myynnissä ja avioeroa haettu niin uskon että vaikka puhutaan vielä yhteisestä elämästä niin Se ei tule toteen..

ja sekin vielä että mun raskautumismahdollisuus on niin pieni, että tuskin tulee lasta.
 
Pezdorado: Minäkin suosittelen jättämään sun miehen. Ihan vain siksi, että sä olet ansainnut sellaisen miehen jonka kanssa oikeasti haluat olla. Älä siis tyydy mieheen siksi että ssen kanssa olisi "ihan sama olla". Näissä asioissa ei tarvitse tyytyä mihinkään puolinaiseen. Mutta joka tapauksessa voimia sinulle päätöksiisi!
Muoks. Ehditkin jo asiaa hieman valaista lisää. Hyvä että olet asiaa eteenpäin viemässä.

On: Dpo 14 ja hätähousu meni kuitenkin pissimään tikkuun. Negahan sieltä napsahti tai ihan olematon roskishaamunajatus reilusti testiajan jälkeen. Tihrustettu siis on, kun vaan jotenkin on edelleen toiveikas olo edelleen. Mutta katsotaan kurvaako täti kylään viikon aikana vai ei. Jos ei, niin sitten uutta testä kehiin.
 
Tuli muuten mieleen et ootteko alkanu muut syömään terveellisemmi? Mä jo tossa keväällä laihdutan 5% painosta ja oon muutenkin yrittänyt nyt syytä terveellisemmin ja oon painon saanu pysyyn keväisistä lukemissa. Oon nyt siis normaalipainon ylärajoilla. Liikunta ja ulkoilu on kesällä kiireiden takia jäänyt aivan liian vähäiseks. Pitäs sitä tsempata. Oon nyt syöny 20mikrogrammasta d-vitamiinia ja foliren-foolihappoo kohta vuoden ihan jo varuks. Joku tosta Foolihaposta kyseli pari päivää sitten. Mitenhän ne odotusajan kalasuositukset menee? Haikee ei ainakaan saanu syyä ja lohtakin vaan kerran kuussa, mitäs kalaa saa syyä kun pari kertaa viikossa sitä pitäs syyä kuitenkin? Mä itseasiassa 1,5 vuotta sitten jo laihdutin just lasta ajatellen ennen kesää normaalipainon ja talvella tuli paino koron kanssa takasin....
 
Odotusaikana ne suositukset oli että ei järvikalaa ja lohta kohtuudella.
MUTTA mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että jos tietää että on oikein valmistettu, eli kala on kypsää niin saa syödä ihan normaalisti.

Muutenkin ne neuvolan suositukset kannattaa lukea semmonen terve maalaisjärki mukana. Kun ruoka on oikein valmistettu niin ei se vaaraksi ole tai sit niitä pitäisi syödä semmosia määriä, ettei normaali ihminen siihen kykene.

Mä ite en karta mitään ruoka-aineita sen kummemmin kuin ennenkään. Alkoholiakin saatan ottaa sen lasin ruualla (jouluna viini ja kinkku ihan ehdoton), sillä se lasillinenkaan ei saa mitään vahinkoa aikaan kunhan se jää siihen yhteen.

Jokainen tekee tyylillään, mut mä en jaksa neuroottisesti pohtia mitä suuhuni laitan ja sen takia saanki kyllä sitten tuijotuksia osakseni, mutta tuijotelkoot. Hitto jos mun tekee mieli salmiakkia ni tasan minä sitä syön, samoin maksalaatikkoa. :grin
 
En muuttanut ruokavaliota mitenkään kun se oli reilassa jo valmiiksi. Tuo kala juttu taisi mennä niin että 2-3 krt viikossa lajeja vaihdellen (niiden myrkkyjen takia) tämä on itsellä ainoa puute kun lounasravintolassa harvoin on muuta kuin graavikalaa enkä luota alkuperään.
Silliä olen syönyt purkista ja lohta kerta viikkoon.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mira83, en ole muuttanut elintapoja. Paino on normaali (saisi olla enemmänkin), liikuntatottumukset ok (salitreeni, pyöräily, lenkit koiran kanssa), en juuri juo, ruokavalio on monipuolinen ja kasvatan kesällä kasviksia itse :) Foolihapon lisäsin kalsiumin, D:n ja omega 3:n kaveriksi. Greippimehun otin kokeiluun tähän kiertoon. Macaa on myös kaapissa, sitä voisi jossain vaiheessa taas koittaa :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Taas on uusia tullu paljon,tervetuloa :)

Johan on pezdoradolla tilanne..Tsemppiä kovasti ja toivottavasti asiat kääntyy parhain päin!

Kauheesti piti jotain kommentoida mut nyt lyö pää tyhjää..Jäi unet vähän lyhyeks kun kissa alko ropaamaan sälekaihtimen kanssa herättäen koirat,toinen pohje kramppas muutamaan kertaan ja tietysti pakolliset pissalla ravaamiset..:rolleyes:
Plussapuhureita puhaltelen ja hirmusti tsemppiä,olitte sitten missä vaiheessa kiertoo tahansa :thumleft:Heartred
 
Etsijä, sen lisäksi että ollaan samassa kohtaa kiertoa, kävin lukemassa sun blogia ja meillä on hyvin paljon samoja ajatuksia elämästä, maailmankaikkeudesta ja kaikesta :)
 
Dawwe, mä oon noiden ruokailujen suhteen ihan samanlainen!

Esikkoa odottaessa söin muutaman kerran sushia, ja muuta "kiellettyä" (osaksi myös puolivahingossa, kun en jaksanut stressata jokaista ruokaa) ja taisinpa joskus (hyyyyvin harvoin) ottaa lasin viiniä ruoan kanssa. Käytin myös ihan normi-vitamiineja, vaikka niissä oli A-vitamiinia. Kysyin kätilöltä asiaa ja se sanoi että se on ok (määrät on niin pieniä).

Jokainen tietysti taablaa tyylillään ja ehkä minustakin on tullut hieman hysteerisempi tämän kakkosen kohdalla, eli jäänee ne vähäiset viinitkin kokonaan pois. (Huomautettakoon tosiaan, että esikon kohdalla näin tapahtui ehkä kaksi tai kolme kertaa 9kk aikana!)
 
Jellis, Etsijä ja muut piinaviikkoilijat.

Täällä dpo 4, eikä millään malttais odottaa, että selviää, olisko käynyt onnellisesti. Tuikkasuja on alavatsassa toisella puolella ollut sittemmin liki päivittäin ja tissit kipeet.

Tää oli eka tikuttamani ovis, ja hedelmällisinä päivinä peitto kyllä heilui kerta päivään. Jotenkin on semmonen olo, että jospa nyt :) Pitäis keksiä jotain muuta ajateltavaa pariks viikoks, ettei vaan tätä miettis.

Ja sitten taas harhaudun lueskelemaan, mitä ensimmäisten raskausviikkojen aikana kropassa tapahtuu, ja mietin, josko sama olis käynnissä omassa ruhossa... Olis se yks toiveiden täyttymys <3

Pidetäänpäs piinailijat toisemme ajan tasalla tässä kituviikkoina, jos tulee jotain tuntemuksia. Ja te, jotka olette jo raskautuneet, miten pian tärpin jälkeen tuntemuksia alkoi tulla ja millaisia?

Ja vielä tuohon ruokavaliokysymykseen, mä syön muutenkin perusterveellisesti ja monipuolisesti, joten foolihapot lisäsin vaan mukaan, ja tietoisesti oon jättänyt kovia rasvoja entisestään pois ja nyt alkoholin sekä kahvinkin laitoin pannaan, että olis parhaat mahdolliset mahikset raskautumiseen :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Helou!
Liitympä minäkin joukkoon.
Eli poistatin hormonikierukan 10.7, jonka jälkeen alkoivat menkat 13.7 ja tänään sitten seuraavat menkat, väliä tuli 37pv. Ompahan jokin aikaväli mitä seurailla, sillä menkkoja ei kierukan aikana ollut joten oma kierto täysin mysteeri.
Tänään siis yk 2 ja kp 1.
Toive olisi saada oma pieni ensikesään mennessä, että tärppionnea tarvitaan. Vaikkakin noita omia pieniä meille on jo siunaantunut kolme kappaletta, pikkuprinssi 08, pikkuprinssi 10 ja pikkuprinssi 13 <3 tämä ajankohta siksi, ettei kuopukselle ja mahdollisesti tulevalle seuraavalle tulisi yli 2vuoden ikäeroa, kokemusta kun on noista kahdesta vanhemmasta, joilla ikäeroa 1v5kk, niin menevät niin hyvin yhdessä ettei tottakaan, joten leikkikaveri tälle pienimmäisellekkin ;)
Aktiivisesti tästä eteenpäin yritän olla mukana juuri tässä ketjussa ja seurata ja jännäillä teidän kaikkien muiden kanssa mitä nämä päivät tuovat kellekkin tullessaan :)

-Nennu-
 
Nessu, mulla tulee ainakin olee niin vaikeeta tää piina-aika että todellakin tarvin kaiken mahdollisen vertaistuen. Tänään on aamupäivän aikana tissit kipeytyneet tosi paljon, mikä on mulla kyllä ihan normaalia. Samoin alamahassa tuntuu että jotain siellä tapahtuu, mikä sekin on normaalia. Mulla on jotenkin nyt ihan hullun hyvä fiilis, siitä gynen tsemppauksesta ja ekasta löydetystä oviksesta ja kaikesta. Jospa nyt, tosiaan :)

Jotenkin kun sais pidettyä pään kylmänä eikä uskois jokaista (normaalia) vihlasua ja vihlaisemattomuutta. onneks nyt tietää ainakin koska pitäis kalenterin mukaan täti tulla että joku järki sen puoleen.. Ja ihanaa kun te ihanat naiset ootte siellä jossain hengessä mukana <3

Nennu, tervetuloa :)

Ja ruokavaliokeskusteluun, samoin ite syön hyvin ja puhtaasti jo valmiiks, mutta greippimehu, vehnänalkioöljy ja foolihappo on jotenkin kummasti elokuun alussa ilmestyneet listalle mukaan (samoin ku se kassillinen ovis ja r-testejä, tosi rennosti ja tjottaillen, haha tällänen on-off-kaksonen kun olen)
 
Heips.

Mua niin harmittaa kun en kerkee täällä tarpeeks usein käymään niin on ihan mahotonta kommentoida teille vaikka haluisin...:( Tuntuu et käyn vaan nykyään kirjottmassa omastanavasta vaan.. Toivottavasti saisin aikaa lisää ni pääsisin mukaan paremmin teiän juttuihin...

Plussa tuulia toivon teille kovasti... :)

Täällä tylsä vaihe kun täti kylässä.. kp.4 Meillä tuli nyt täyteen vuosi yritystä.. :(
 
Takaisin
Top