Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa

kävin täällä viimeks maanantaina ja nyt oon niin ulkona teist :D

Ainakin S1N1 ja DJH olivat plussanneet.Onnea ja tarrasukkia matkaan..jos oli joku muukin plussannu ni onnea.Näitä on vaan niin ihana aina lukee kun tulee plussia.. :)

Pahoittelut tädin kohdanneille ja tsemppiä kaikille oli kierto sit mis tilaantees vaan..

on.tänään pärähti ovis plussa testiin ja tänään päiväl pupuiltiin. :) toivottavasti ajois ettei myöhästytty..ainakaan eilen ei ollu ihan vie plussa se ovis testi mut tänään oli.ja nyt illal oli menkka jomotuksii et oliskohan ajotus ollu kerrankin oikeen kunnolla oikee no sitä joutuu ootteleen..ostin muuten nyt sit punkku pullon ja aattelin näitten kahen viikon aikana pari lasii juoda jos vaik olis hyötyy :D niin ja on nyt kyl ollu ihanaa kun mies on koton...

Olipas tekstiä mitä kahlata! :)

MadH91; Kiitti kysymästä.. Täällä kp11/29 ootellaan ovista. :wink Joko teit testin? :) :smiley-angelic003
^Tänään kävin siinä papa kontrollissa kun viime käynnistä jo aikaa noin kolme vuotta.. :smiley-ashamed005 Purin sille hoitajalle kaiken kyllä mitä mieltä painanut.. Mullahan on ollu muutamia vuosia sitten jotain häikkää noissa papa-asteissa ja sainkin kerran jo lähetteen kolposkopiaan mutta se lähete jäi käyttämättä kiireiden ja oman saamattomuuden vuoksi.. Sen jälkeen kävinki tuon 2011 papan joka oli normaali.. Lisäksi olen sairastanut (mitä sitä kieltämään, tyhmänä ja himokkaana) klamydian ja en tiedä kuin kauan sitä sairastin ennen kuin sitte puhkesi kunnolla oireet nykyisen miehen kanssa, joita vielä 6kk oireilin ennen kuin tajusin käyä testeissä.. :smiley-ashamed005 Joten on vähä ollu huolta sitte noista kierroista kun ehkäisyn jättämisen jälkeen ollu nii "oudot" verrattuna siihen kun touhuttiin kumen kans.. Onneksi oli hyvä kuuntelija se hoitaja ja oli sitä mieltä että katotaan ensin tuo papa ja jos lääkäri laittaa jotain mainintaa niin katotaan siitä sitte eteenpäin.. Oli kuitenki vähä ihmeissään kun nyt menny kierrot oudoiksi vaikka ei oo ollu mitään hormonaalista moneen vuoteen..
Mulla vielä lisäkis jotenki "hauraat" kohdunkaulan seinät ja sano tuo hoitajaki aamulla et "elä nyt suutu.." <-- viitaten siihen että saadaan näyte otettua. Ja kirjottiki sinne labraan hyvän ja kattavan lähetteen jotta tutkivat sen näytteen kunnolla, eikä hutasten. :smiley-angelic001 Sinne voikin sitte soitella helmikuun lopulla.. jolloin taas tiedetään ollaanko jo uudessa kierrossa vai oisko tärpännyt.. :wink
iines86; ihanaa iltaa sinulle ja miehellesi! :love7

Kaikille joita en nyt mainitte kun en kaikkien nimimerkkejä muista.. :smiley-ashamed005 maltti on valttia vai miten se meni.. :wink Tsemppiä siis kiertoihinne naiset! :)

loora: Paljon onnea ovisplussasta..mä pidän peukkuja että tärppää :wink

Lumikki: Kiitos paljon! :love7 Mulla kans ollut papa joskus tasolla kaksi. Ekalla kerralla se ehti muuttua sitten normaaliksi kun menin uusinta testiin. Toisella kerralla kakkostason aiheutti hiiva. Mutta Olen itsekkin klamydian sairastanut nuorena..kaksikin kertaa :smiley-ashamed008 Molemmilla kerroilla onneksi huomasin sen ajoissa,kun mulla oireili se pissatulehduksena samantien. Kumia olin aina käyttänyt,mutta molemmilla kerroilla se meni rikki niin ettei huomannut ees. Näitten välillä oli siis aikaa..eivät tulleet peräkkäin :oops: Olin sinkku aikoina myös aika villinuori. Mutta aina muistin ehkäisyä käyttää. Mutta eivät ne kondoomitkaan ole aina 100% kuten omalla kohdallani jouduin toteamaan :confused:

Hyvä kun olet saanut nyt lähetteen labratesteihin yms :) Ja että tutkivat sitten kunnolla!! Tsemppiä paljon oviksen metsästykseen :p

Kiitos. :)
Mulla klamydia oireili toistuvina Hiivatulehduksina, verta sekstatessa + turpos nivelet.. :confused: mut onneksi hoidettii pois eikä ole moisista enää tarvinu kärsiä.. nyt vaan toivotaan että ei ois mitään vaurioita tullu kun yleisin tieto tuostakin viheliäisestä taudista on tieto lapsettomuus.

Lumikki: Ai sulla tuli tollaset oireet...oiskohan mullakkin ollu hiiva kerran niitten aikana, ei muista :) Hyvä,että se löydettiin. Kyllä klamydian tarvitsee aika kauan olla ennen kuin se aiheuttaa sitä lapsettomuutta. Puhutaan ihan vuosista! En usko,että sulla on mitään hätää :)

Nega raskaustesti tehty. Huono homma tässä on se, että kierto on taas pitkä (nyt kp24 ja siis ovisplussa tänään), mutta hyvä homma se, että mä oikeesti osaan lukea kroppaani ja tunnistaa oviksen:hello2 Tässä vois oikeestaan jättää testitkin jo pois, kun oviksen tunnistaa ilmankin. Huomenna vasta päästään vällyjen väliin, eli liian myöhään varmaankin. Mutta ens kiertoon sit kaikki panokset peliin :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Mulla ei tämä teidän seuraaminen ihan vielä kunnolla suju. Menee vähän nimimerkit ja asiat sekaisin, että kellä nyt oli niitä lapsia entuudestaan, kuka kaipailee esikoista, kellä yritystä kuinkakin kauan takana jne :grin

Pampero, ainakin kirjoitit siitä imetyksen vaikutuksesta kierron pituuteen. Mä oon nimittäin pohtin että näinköhän täälläkin imetys vaikuttaa. Nimittäin tämä ensimmäinen (kunnon) kierto esikoisen jälkeen oli 25 pvää. Nyt tässä kierrossa (joka yk1) oottelin sitten ovista sen 25 pvän mukaan, mutta ei kyllä tuntunut yhtään siltä. Meillä esikoinen on nukkunut yöt syömättä jo pitkän aikaa (miksi varmaan menkat alkoivat), mutta tosiaan tän kierron alussa tyttö heräsi muutamana yönä ja imetin. Olisikohan mullakin imetys lykännyt ovista..?!? nimittäin vajaa viikko myöhemmin tuota "alkuperäistä" ovista oli tunne että voiskin nyt olla se ovis :) Niin että tästä kierrosta tulisikin about 30 pvää. Mä uskon muutenkin että tuo 30 olisi mulla oikeampi kierron pituus. Kun nimittäin muistelen että mulla menkat oli aina suunnilleen samaan aikaan kuusta.

Tilasin muuten jonkun suositteleman linkin kautta ovistestejä 14kpl ja raskaustestejä 6kpl :) Kiitoksia vaan, kuka nyt olikaan :grin Ens kierrossa sitten kokeilen miten nuo ovistestit meille sopii.

Tänään siis kp20. Viisi päivää olisi uuden kierron alkuun. Tai sitten jos tuo ovis tosiaan oli myöhemmin, niin tässähän voi mennä vielä 2 viikkoakin! Olisin aika malttamaton aloittamaan uuden kierron, kun tätä ei oikein kunnolla tullut hyödynnettyä. pöh.

Niin joo, mullahan pyörii aivan liikaa ajatukset tässä lisääntymisessa :rolleyes: Tänään sitten repäsin ja menin kuntosalille! Tuntu hyvällä tavalla kauhealta :grin Pakko saada jotain sisältöä elämään. Ihan kivasti päivät täyttyy vauvaa, koiria ja kotia hoitaessa, mutta koska olen kotona vielä monta kuukautta, niin pakko jotain muutakin keksiä. Ylipainoakin on niin paljon että ei olisi pahitteeksi sitäkin tiputella. Viime raskaudessa paino jopa tippui puoleenväliin asti, mutta ihan tarpeeksi ehti silti tulemaan. Pari kiloa on vielä jäljellä.... olishan niistä (edes niistä) kiva päästä eroon ennen uutta raskautta :)

Rentoa viikonloppua kaikille!

Sandy, älä välitä, itsekin olen välillä sekaisin kuka oli kuka eikä tahdo aina muistaa muiden taustoja. Täällä kirjoittelee niin paljon porukkaa :) Mulla on siis 1v2kk ikäinen lapsi, ja mulla tuo imetys on aina pitänyt menkat hyvin poissa. Menkat alkoi vasta 9kk synnytyksen jälkeen ja kierrot on ollut pitkiä. Mutta tosiaan kun imetys väheni niin kierto lyheni heti huomattavasti, nyt taas kävi toisin päin eli imetin enemmän ja kierto piteni. Sullakin varmasti se imetys vaikuttaa :) Ensi kierrosta alkaen odotan toiveikkaana lyhyempiä kiertoja, kun imetys on nyt loppunut kokonaan. Tulee vähän vauhtia tähän yrittämiseenkin, kun ei tarvitse aina niin tuhottoman kauan odottaa :)

Melissae: minä kokeilin macaa mutta oksensin sen pois. En maun takia vaan vähän myöhemmin kun olin ottanut sitä. Olin kyllä kipee.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Moikka! Osa teistä varmaan muistaakin mut tuolta Raskaaksi 2013-ryhmästä :) Ainakin Gatusa :) Teki mieli kirjoittaa nyt tänne, koska mä valehtelematta luen JOKA ILTA teidän kuulumiset ja tunnutte oudon tutuilta :D Jännitän aina teidän jokaisen tilanteita ja iloitsen riemuistanne! :)

Tissikeskusteluun osallistun sen verran, että...Kyllä isoista utareista on haittaa aika lailla! Mulla oli ennen raskautta 80D ja se oli hyvä... Nyt on 85G/H/I(riippuu merkistä) ja kyllähän nuo aika painavat on :D Mies kyllä tykkää :D

Macasta sanoisin sen verran, että olen lukenut paljon tutkimuksia siitä, että raskaana ei kannattaisi käyttää... Muistaakseni keskenmenoriski kasvaa ja vauvalle voi aiheutua monenlaista vaaraa... Itse käytin ennen raskautumista greippimehua(juon kyllä muutenkin päivittäin), omenaviinietikkaa ja macaa. Superfoodeista suosittelen MSM:ää nivelvaivoista kärsiville! Itselläni auttoi polvikipuun :)

Tässä nyt viimesiä raskausviikkoja tuskastellaan :D Suunniteltu sektio edessä rv 39+1 eli 3.3., mutta kaksi tyttöä on syntyny rv 38+0, joten uskon siis synnytyksen alkavan spontaanisti aiemmin... Kipeitä supistuksia on ollut n. rv 23 lähtien ja selän takia olen ollut sairauslomalla lokakuusta lähtien. Nyt en ole muutamaan viikkoon nukkunut kunnolla. Nukun 0-4 tuntia yössä ja päiväunet. Sektio pelottaa, raha-asiat stressaa, sopivaa asentoa ei enää löydy tän jättimahan kaa, yms. Haluan silti ajatella positiivisesti, sillä niin iloinen olen tästä pienokaisesta <3

Tsemppiä kaikille! :) Luen varmasti jatkossakin teidän kuulumisia! :)

ihana kuulla sinusta kolmassittenkin kohtahan sinä saat sen pienokaisen syliin vihdoin. jos sektioon joudut ni sittehä tuo pienokainen on tasan 8v nuorempi ku mun esikoinen :) toivottavasti saat nukuttua edes jonkin verran ja tilanne paranee, raha-asiat on kyl tehokas unen poistaja sen ison vauvamahan lisäks joka vaikeuttaa asennon löytämist.

on: reilu tunti ja lääkäriin jipii!!! saa kyl tsekata et mikä on homman nimi ku mä en hirveest jaksa miettiä mitää tällä hetkellä ja oma etominen eilen oli jotenki outoa ja muutenki ollu välil iha hirveet mielialanvaihtelut, nyt tasasempaa mut tuos joku aika sit rpesin parkumaa yhtäkkiä ku muistin yhen kehtolaulun jota tuli laulettua esikoiselle ku hän oli vauva. lisäks raivarit ollu tuttui jne.

Kauhee kun on vaikee seurata kun ootte koko ajan niin aktiivisia (ja meillä koira syö välipalaksi nettipiuhoja, ettei pääse koneelle). Luen kyllä kaikkien jutut, mut jotenkin puhelimella vastaaminen on niin nihkeetä :D

santra sellasta se on pienten kanssa :)

on: no niin lääkärissä käytii mut mun lääkäri ei ol töis enää täälä joten soitettii sille ja sovittii et maanantaina mennää sen luo eli ohjelmassa 40km reissu lääkäriin. se tietää mun taustan ja on aina ollu avulias ni mieluummi menen pidemmän matkan hyvän lääkärin luo kuin meen paikalliselle joka ei välitä mistää mitää.
mut hei jotai positiivista, ovis lähestyy ku limat on venyvät ja kirkastumaan päin joten nyt pitää vaa saada ukko illalla sille tuulelle...

Lumikki.Kiva kuulla et sulla oli kiva hoitaja joka kuunteli. :) ja toivottavasti saisitte tärpin enne ku mitään joudutaan tekeen eteenpäin mut hyvä et tutkivat nyt kunnolla eikä hutasten.tsemppiä..

Iines.Kiitos.. :)

Pampero.Juu kyllä siihen omaan vaistoon ja tuntemuksiin kannattaa enemmän luottaa.harmi et oli nega mut kiva kun olit ite oikees oviksen suhteen. :) ja voi pöh kun ette kerkii käyttää ovista.toivottavasti olis kumminkin inan myöhemmin ja kerkeisitte vie..

Sandy.jos ei nyt oo tärppiä tullu ni toivottavasti täti tulee pian niin pääsette yritykseen piakkoin..tsemppiä :) ja onnea painon pudotukseen.itekkin sitä tarvis saada alas päin..

Kolmassittenkin.tsemppiä loppu raskauteen... :)

Gatusa.Kiva juttu et pääset tutulle lääkärille ni ei tarvii kertoo koko historiaa ja pääsee nopeemmin asiaan. :) toivottvasti saat sieltä jotain tietoo ja nyt ne peitot heilumaan..mä puhaltelen täältä plussa tuulia sinne päin.. :)

on.tänään oli haalentunu ovis testi sen verran et oli nega..ja mahakaan ei oo enää juilinu..toivottavasti ei pupuiltu eilen liian myöhään..eilen siis oli plussa ja torstain samanlainen ku tänään eli just ja just nega...

Olikohan ovis kuitenki kp 7/8 kun halut ja limat runsaat. Limat kyllä nyt kirkkaat mutta muuten oireet vähän helpottaneen. Tosin tänään jomotteli tuonne oikeelle puolen. Eilen Pupuilu aloitettiin mutta mies väsähti kesken kaiken joten siitä ei talletuksia tullut. Kp 6/7 viimeksi Pupuilu talletuksia tehty. :)

oi kiitos loora :) toivottavasti saat plussan testiin kierron lopussa :) minä tässä oon siirrelly taimia paikasta toiseen ja miettin joidenki kohal et mikäköhä se taimi on ku siemenet menny iha sekasin ni pitää pistää riveihin ja yks kasvi jota on tuhottomast kasvanu ni mietin et onkoha tilli, hitsi mein kasvimaa on täynnä sitä sitte.

zorro86: Kiitos :)
Hyvä että pääsitte kuitenkin ajoissa selvittelemään asiaa :)
Yksityinen piparitohtori maksaa hunajaa, mut sille ei oikein maha mitään... Parempi vaan saada selville asioita ja sitä kautta mielenrauha :)

Freyja86: Argh, kyllä se nyt sit kehtaakin, ja vielä kipujen kanssa :(
Ohhoh, sä olet muuttanut sit paljon! :D Ehkä se on vaan ihan hyvä keskittyä vähän aikaa johonkin muuhun, rauhoittaa tilanne :)

iines86: Niin saa, ja saatiinkin. Oli kyllä ainoa varmaan mikä sopi meidän budjettiin (remontteineen..). :) On se palkinnut, alkuun kun muutettiin, meillä ei ollut kunnon lämmitystä toiminnassa, eikä juoksevaa vettä tai vessaa. :D Silloin oli vähän aikaa olo et jooo... Jos muutetaan takas vaan sinne rivarin lämpöön...
Khyyllä oli meillä hermot koetuksella kun remppaa piti tehdä... Mut selvittiin... :D
Herra Hoon kanssa on aivan mielettömän hyvä olla <3 eksän kanssa koin koko ajan et en oo tarpeeks hyvä ja stressasin alituisesti, en nukkunut tahi syönyt kunnolla.. Ja poltin tupakkia kuin korsteeni. :( Mut nyt mies, joka arvostaa ja rakastaa just semmosena kuin on :)
Viriilit miehet... :) Ihania. Kun tietää olevansa haluttu!! ;)

lucky87:
Ei sitä esittämään tarvi ruveta, mut joskus parantaa omaa mieltä kun yrittää hymyillä muiden mukana. :) Kukin meistä on omanlaisensa, ei tarvitse olla se joka naureskelee ja kuplii ilosta, vaan olla oma itsensä ja täällä jokainen otetaan mukaan omana itsenään ja persoonanaan :)

dawwe:
Hyvä että laajennus onnistui hyvin eikä tullut kalliiksi. :) Tiedän yhden pariskunnan, joka joskus haaveili laajentavansa ja remontoivansa taloaan, mut eivät koskaan saaneet aikaiseksi.
Pakko semmonen on olla, mulla on aina ollu etukäteen fiilis kun oon aikaisemmin raskaustestejä tehnyt, että nega sieltä tulee, nega se on. Nyt lähinnä vaan oottelen varmistusta olotilalle.
Vaikka silti se tuntuu absurdilta ja jännittää.
Ei se imetys oo rintojen koosta kiinni... Mulla tuntuu et on lähtenyt näistä mitättömistä kannuista kun on laihtunut, joten eiköhän sielläkin ;)
Onko siellä aktiivisuusranneke ollut käytössä?? :)

Melissae:
Mä joskus macaa kokeilin, kun luin että se parantaa hedelmällisyyttä... Syötin myös eksälle. :D Oli kyl niin pahaa et hyi olkoon!
Mulla raskausvitskujen lisäks d-vitsku ja omega3set käytössä :)
Toivottavasti vatsatauti pakkaa roippeensa ja ei palaa enää :)

loora84:
Onnea oviksen pongaamisesta! :) Nyt tärppionnea toivottelen ;) Nyt nautit olostasi ja nautiskelet punkkua lasillisen silloin tällöin ;) Eiköhän ajoitus oo mennyt ihan kohdilleen, tärppionnea matkaan!

Lumikki:
Nyt sit kunnon talletukset ovista varten ;) Testiä en oo vielä tehnyt... ^^
Eikä klamydian sairastamisessa mun mielestä mitään hävettävää ole, niitä sattuu :) Pääasia et huomasit ja menit hoitoon :) Onhan se hieman outoa, et kierrot menee yhtäkkiä oudoiksi, se on aina outoa, eikä välttämättä aina löydy syytä miksi.
Mut toivotaan nyt et eteenpäin mennään jokatapauksessa, mistä sitä tietää vaikka tärppäiskin nyt ;)

Pampero:
Pahoittelut negasta! Jos se nyt sit vaan oli se ovis, joten parin viikon päähän uusi! ;) On ihanaa varmaan kun huomaa osaavansa lukea omaa kroppaansa... Voikun määkin osaisin vielä joku kaunis päivä... ^^

Sandy83
: Hyvä valinta lähteä kuntosalille! Saa ajatukset muualle ja siitä on muutakin hyötyä :) Voihan se imetys varmaan viivästää ovista, kun samoin esim. stressikin voi viivästyttää sitä :) Tai sitten jos sun kierto on vaan nimenomaan nyt sitten asettumassa siihen 30päivän tienoille :)

Kolmassittenkin<3:
Tsemppiä odotukseen, aika käy vähiin ennenkuin loppuu ;) Kohta on pieni sylissä <3 Kaikki menee varmasti hyvin :)

Gatusa:
No voi hiisi! Onneks nyt ovis lähestymässä ja kuitenkin pääset sille hyvälle lääkärille, eikä tarvii tyytyä huonoon. :)

Missä kiwibird9?

omanapa
Viime yö........ Illalla olin äkäinen kuin tikkuun astunut marjakarhu talviunilta herätessään. Onneks fiilis vähän tasautu nukkumaan mennessä, joudutaan miehen kanssa nukkumaan eri kerroksissa kun hoidokki (koiruli) ei suostu tulemaan portaita ylös, eikä sitä ihan noin vaan kannetakkaan... (yli50kg, ja kokoa.... ISO).
Illalla sängyssä makoillessa sit äksyilyn jälkeen itkeskelin itsekseni kun vatsaa juili hieman, enkä oikein tiennyt mitä itken.
Yöllä käytin koirulia sitten ulkona, ja menin pöpperössäni pelkät rintsikat ja pikkarit päällä tonne, ja ovi meni mun perässä lukkoon :D Siinä sit koitin ovea rynkyttää, mut mies yövuoroviikon jälkeen ei heräis maanjäristykseenkään. Pakko oli sitten mennä sateessa lähes alasti hakemaan vara-avainta pihan perältä.
Aamulla heräsin kun mies nousi ylös, käytin koirulit ulkona ja painuin takaisin sänkyyn, väsytti niin paljon.
Heräsin uudemman kerran kun kaveri tuli käymään 1-v tyttärensä kanssa (oi kuin söpö <3).
Kun he lähti tajusin etten ole syönyt mitään koko päivänä.
Eikä todellakaan tee mieli. Yritin syödä melkein väkisin rahkaa, mut ei mennyt kuin 1/4purkkia ennenko oli pakko lopettaa.
Mies tohon äsken tuli lämmittelemään lihapullia välipalaksi. Se otti ne mikrosta ja mulla melkeen lens yrjö! Ja itkuun purskahti siinä sit samantien. Meni ylös syömään välipalansa... :D
Massua juilii, housut puhtaat. Ilman rintsikoita on tuskaa.

Päivä kerrallaan...

Madh: kyllä mä oon iloisessa ja hymyilevässä seurassa itsekkin hyvän tuulinen. En mä niin apaattinen mielestäni ole että siitä kenenkään tartteis mainita niinku sillon harjoittelussa oli. Ei vaan tuo päiväkoti harjoittelu innostanut kun ohjaaja oli mikä oli.

Gatusa: ompas matkaa lääkärille mutta niin varmaan minäkin lähtisin jos hyvän tietäisin ja se mun taustat tietäis. Onnee oviksen hyödyntämiseen!!!

Plussa tuulia kaikille ja hyviä piinapäiviä jotka piinailee! Mulle tulossa varmaan jälleen lyhyt 24 kierto.

Loora: mehän mennään sit samoissa, mulla oli eilen ovisplussa. Tänään vasta päästään hyödyntään.. luulen et liian myöhään :( (jollei olis lapsia niin olis voinut hoitaa homman jo täs päivällä, mut niitten hereillä ollessa se ei ole edes haasteellista vaan mahdotonta :D) Toivon sulle plussaa, ja ehkä sit ens kierrosta meillekin :)

MadH: Kyl siinä tovi menikin, et oman kiertonsa vaiheet oppi tunnistamaan, mutta suosittelen ehdottomasti :)

Takaisin