Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi harmi Freyja, mutta uutta yritystä vaan. Kyllä se sieltä tulee :)

On: tänään aamulla tuli ovistestiin heti vahva viiva, vahvempi kuin kontrolliviiva. Eli joko olen raskaana tai sitten mulla on nyt ovis. Epäilen jälkimmäistä.

Te olette kyllä niin kovia kirjoittelemaan, että mukana ei meinaa pysyä! :)

Hurjasti onnea plussanneille! Paljon tarrasukkia matkaan mukaan!

Pahoittelut tädin kohdanneille.

Ja tsemppiä kaikille, missä kierron vaiheessa oletkin! :)

on: Kävin alkuviikosta gynellä ja hän löysi kystan vasemmasta munasarjastani. Hän veikkasi, että saattaa olla endometrioosi. Se onkin selittänyt kovat kuukautiskivut ja mahdollisesti sen, että raskautumista ei ole vielä tapahtunut. Sain lähetteen verikokeisiin ja ensi viikolla kun tulokset tulevat, olen viisaampi mitä asialle tehdään. Olen melko huojentunut, että jotakin löytyi, koska nyt asialle voidaan tehdä jotain. Sain myös kolmen kuukauden terolut-kuurin.
Mutta peppipupun kanssa olen samaa mieltä yksityisten hinnoista: lääkärikäynti 147€ ja verikoe 78€...Toki tykkään enemmän käydä yksityisellä näissä asioissa kuin terkkarissa! Onneksi olen joskus ottanut sairaskuluvakuutuksen! Nyt siitä on hyötyä.

Herranjestas ku ootte paljon kirjoitellut :) ihanaa <3 Kävin eilen täällä vaan kääntymässä,kun oli tosi kiireinen päivä. Illalla en sitten enää jaksanut kirjoitella. Olen lukenut kyllä teidän kaikkien viestit,mutta en rupea niihin nyt erikseen vastailemaan. Anteeksi itsekkyyteni :(

MadH91: Mites sun olot menee?? ;) onko oireita tullut lisää!!

Kaikille plussan saaneille OIKEIN PALJON ONNEA!!! <3 <3 aivan mahtavaa!!
Ovisten metsästykseen onnea ja tärppiä ;) <3
Ne jotka ovat saaneet tädin kylään niin pahoittelut ja onnea seuraavaan kiertoon! <3

Omanapa:

Nyt menossa kp 20 ja ovistestit ovat laimentuneet olemattomiin :) eli mä olen liittynyt piinailijoihin. IIIIK!!! Tänään otan kuudennen primon,eli musta tuntuu,että kovasti ollaan menossa tätiä kohti. Mahaa nipistelee yhäkin,mutta ei enää niin paljon. Se kipu on siirtynyt nyt enemmänkin tohon häpykukkulan kohalle. Nännit sattuu ihan sairaasti..ei siedä kosketusta yhtään :S Tissejä särkee aikalailla kokonaan,mutta nännit kyl vie voiton..AU!!!! Olen tosi väsynyt ja aika kärttyinenkin ollut...ei yhtään mun tapaista. Pahaa oloa ei ole ollut,lukuunottamatta sitä viikko sitten olevaa. En oikein jaksa uskoa,että plussaan tässä kierrossa.. :/ optimisti on muuttunut pessimistiksi. Liman eritys on huipussaa,vaikka ovis meni jo.. o_O voiko se tulla tällee myöhemminkin. Haluja on ollut ihan hullusti ja peittojakin on heiluteltu :D Miestä vaan häiritsee kun tisseihin ei saa koskea xD heh! Eipä tässä sen kummempaa ole.

PLUSSATUULIA JOKAISELLE PUHALTELEN <3<3

Pahoittelut Freyjalle,kyllä se vielä tärppää :3some
Tervetuloa sandy :)

Vähän luulen että täti kurvaa tännekin vkolopun aikana.Vähän jo tuhruttelee ja testi näytti edelleen negaa.Tosin sinällään ihan hyvä että ainakin tiedän ettei keskenmeno sekoittanu pahemmin kiertoo,26-28 se on ollu aiemmin.
Nyt olis kp 26 jos km lasketaan ekaks kiertopäiväks.

Pampero: aa, okka! Nyt mummuki tietää :-) onko se joku sama hormooni johon regoi?

Iines: syötkö primolutia? Mulla lääkäri määrää sitä jos laitetaan vauvapuuhille piste. Väitti, että saattaa estää raskautta

Taidan liittyä mukaan, kun tovin täällä olen jo taustaillut. Tuonne toiseen ketjuun jo jotakin olen kirjoitellutkin.

Eli ensimmäinen olisi yrityksessä, yrityskerta 3 menossa. Nyt on kiertopäivä 18/28-33, oviksen olin pongaavinani limoista ja nipistelyistä keskiviikkona. Siitä päätellen kierto ei olisi nyt kauheasti venymässä (eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeen oli tuo 33, viimeksi oli tuo 28). Hyvä niin. Ovis päästiin tässä kierrossa hyödyntämäänkin, joten nyt jännittää kovasti. Piinava ensi viikko tulossa.

Tuosta aikatauluttamisesta kun oli teillä aiemmin puhe, niin minä olen kovasti yrittänyt päästä moisesta eroon niin ei tarvitsisi stressata niin paljon. Tämä vauvanyritys aloitettiinkin sitten jopa vähän aikatauluihin nähden etuajassa, kun opiskelujen takia olisi ihan hyvä raskautua vasta kesällä. Alkuraskauden oireet kun saattaa lykätä kevään näyttötutkintoja. Mutta osaapahan olla nyt ainakin kevään stressaamatta. Mutta voi olla, että valmistumisen jälkeen tuleekin sitten stressi sitä suuremmalla syyllä...:rolleyes: Työkuviot ovat onneksi vakaat, joten siltä osin ei siis ole väliä koska tärppää.

Onnittelut kaikille plussanneille! :)
Pahoittelut tädeistä!:sad001

Ja plussatuulia meille kaikille yrittäville!

tervetuloa aida ja plussatuulia sinne :)

tsemppiä kaikille oli kierron vaihe mikä tahansa ja plussatuulia :)

on: kp 21/X ja saapi nähä mikä on homman nimi tässä kierrossa, huomenna tarkotus mennä lääkärii kyseleen voisko kattoo onko kaikki kondiksessa vai ei ja määrätä tarvittaessa mulle sit keltarauhashormonikuurin että saa kierron normaaliks taas. muuten ei olekaa mitää uutta, ihmeen tarkka hajuaisti ollu eile ja tänää, vähä päivä etomista.

Pampero: aa, okka! Nyt mummuki tietää :) onko se joku sama hormooni johon regoi?

Ei ole, mutta lutenisoiva hormoni ja istukkahormoni on rakenteeltaan saman tyyppisiä. Yksinkertaistaen, jos lutenisoiva hormoni olis vaikka AHA ja istukkahormoni AHAA niin ovulaatiotesti ei välitä siitä ylimääräisestä A:sta perässä, vaan näyttää plussaa aina kun rakenteessa on AHA (on se sitten lutenisoivaa tai istukkahormonia). Raskaustesti sitten vaatii sen koko ketjun AHAA että näyttää plussaa.

Peppipupu: Piparitohtorilla käynti on kallista... Varsinkin jos oikeasti haluaa jotain tulosta raskautumisen suhteen... :( Mut onneks ei sun miestäkään lannistanut tuo hinta, ja ymmärtäähän sen jos hänellä niitä lapsia vielä ei ole :)
Tsemppiä ja jaksamista.
Ei sitä kannatakkaan lähteä kellon kanssa peiton alle, kyllä siitä kannattaa myös nauttia. ;)

Ja noi ovistestit; ihan just niinkuin elmiina mainittikin ;) Samankaltaisia, mut kuitenkin erilaisia.

Lumikki: Mitä sinne kuuluupi?

zorro86: Tottakai täällä saa purkaa pahaa oloa, ja toivottavasti se auttaa. Täällä kuitenkin ymmärretään fiilikset laidasta laitaan, joten paras paikka mun mielestä purkaa niitä omia ajatuksia, kun saa oikeasti sitä vertaistukea. :)
Se on aina parempi selvittää jos on jotain vikaa, vai onko ollenkaan. Se on todella tylsää, ettei oteta tosissaan pienen ihmisen hätää, mutta tosiaan se on se yleinen linjaus 1 vuosi yrittämistä ennenkuin tutkimuksiin, koska kuitenkin n. 90% tulee raskaaksi vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta.
Kaikki ei tule, ja se on tosi epäreilua, mutta tilanne, jossa hoidettaisi ja tutkittaisi heti kun naisesta siltä tuntuu, on vaan fakta ettei resurssit riitä, kun kaikesta koko ajan muutenkin leikataan. On se vaan typerää :(
Kyllä te sen esikon syliinne saatte <3

Sandy83: Tervetuloa mukaan :) Aika nopeasti sulla on kuukautiset alkaneet synnytyksen jälkeen :) Toivottavasti teillä alkaa pikkukakkosen odottelu pian! :)
Joo, kyllä ne omaankin mieleen istuis raskauteen noin teoriassa, käytännön kokemusta (kun ei ole raskaana ollut) ei oikeastaan ole :D

lucky87: Ootko kuinka kauan tarkkaillut kohdunnapukkaasi? :)
Mä olen ite huomannut nyt sen, että se on tooosi "kaukana" itsellä, melkein ei tavoita sormella edes. Kai se kiinteäkin on mut muusta en tiedä :D
Ja joo, kyllä vaikka piuhat olis poikki, silti on "kuukautiset", se ei ole niinkään tyhjennysvuoto nimeltään, vaan ne on vaan kuukautiset, mut ei oo mahdollisuutta raskauteen. :)

Melissae: Mä en oo mitään muuta konkreettista ruokavalionmuutosta tehnyt kuin sen, etten syö kovinkaan paljon leipää, (itseasiassa vain yhden näkkärin/päivä) ja muuten tosi paljon kasviksia, marjoja ja proteiinia. Mut en oo kyllä tuollaiseen ryhtynyt :) Mitä superfoodeja oot tuputtanut ja itse syöt? :)

freyja: Pahoittelut tädin saapumisesta :( Kyllä mä vaan sanon et melkeen olisin mieluummin nähnyt sulla plussaa ja itsellä sen tädin kuin toisinpäin :( Tsemppiä uuteen kiertoon! :)

djh: Onnellista odotusta sinne, tarrasukat ja liimat mukaan! :) Saat sä täällä vielä, ja tulekin kertomaan kuulumisia :)

veronicat: Tsemppiä sinne! Toivotaan ettei täti tulisikaan...:)

bluerose: Testaat sitten kun susta siltä tuntuu ;) Mäkin voisin periaatteessa jo testata, mut ihan vaan haluan olla varma, ja siks vasta viikon päästä ;)

Pampero: On kyllä aika outoa kieltämättä! Meinasitko että kuitenkin ottaisit raskaustestin käteen, etkä nyt odottelis sit pari viikkoa, et olisko tää ollut ovis? ;)

myy85: Hyvä että siellä mennään eteenpäin, edes tavalla tai toisella. Tsemppiä ja jaksamista! :)

iines86: Mukaan jännäilemään siis ;) Mulla kans (jos oli ovis) niin sen jälkeen nännit on olleet nyt sen kaks viikkoa arat. Vaihtelee kyllä päivästä riippuen kuinka arat, mut arat on :) Optimistinen pessimisti, olisiko parempi kompromissi kuin suoraan loikata pessimistien laivaan? ;)
Toivottavasti siellä nyt kuitenkin tulee se plussa, nyt kun on oviskin paikallistettu. Mutta jos jotain positiivista etsii, niin sä tosiaan hei sait sen plussan oviksesta!! Se on jo iso juttu :)
Täällä kans mun miestä häirittee se, että tissit on kiellettyä aluetta xD Tissimies kun on... :D

Satsa
: Jos se täti nyt kurvaa paikalle, niin on se positiivista et kierto varmaan asettuu melko nopeasti kohdilleen, yrittäminenkin luonnistuu paremmin. Jos se tädin vierailu, jos se nyt tulee niin jäis sitten viimeiseksi ;)
Aida: tervetuloa mukaan! :)
Gatusa: sielläpä ihanan lämmin... :) Lääkärikäyntikin jo huomenna, ihanaa. Jännäilen täällä sun puolesta käynnin "tuloksia"! :)

omanapa: Olot on pysyneet suht koht samassa, tosin eilisestä lähtien on ollut kumman semmonen jännä olo, et ei oikeen maita ruoka, en tiedä onko olevinaan pahaa oloa, vai mitä, ei vaan maistu :D (melkein haaveilis et mieluummin olis "oikea" paha olo, kuin tämmöinen epämääräinen olo...
Aivastelen ja pärskin, nenu vuotaa :D Pissattaa, usein... Housut puhtaat;) (JEEEE!)

Semmosia jänniä kivunkaltaisia tuntemuksia alavatsassa, ei oo mitään menkkajuilintaa, mut on jotain kuitenkin...

Se on niin jännää kun koskaan ei ole itse raskaana asti ollut, silti alaa opiskelleena periaatteessa tietää asioita, mut sit kun kaikki on niin yksilöllistä, niin ei koskaan tiedä, että mitä sitä osais itse odottaa. Sen takia mua melkeen jännittää et miltä se sit oikeesti tuntuu kun on raskaana :D

:smiley-ashamed005 mut... Mä eilen miehelle vihjaisin, kun on nyt ollut muutaman päivän semmonen "fiilis". En oo kehdannu aikaisemmin sanoa teillekään, kun pelkään ehkä silti et jos oonkin väärässä... :smiley-ashamed004
Mut mulla on jotenkin kummallinen olo henkisesti.. Semmonen olo, et sitä vuotoo ei tuu.
Semmonen olo, et sitä olis raskaana :smiley-ashamed005 Melkein nolottaa kyllä sanoa ääneen että on vaan semmonen olo, mut on jotenkin niin selittämätön fiilinki. Seesteinen ja ei osaa jotenkin enää edes "odottaa" vuodon alkamista, vaikka onhan tässä vielä viikko aikaa hanojen aukeamista varten... Tää on vähän jännää. :smiley-ashamed008

anteeeeeeksi! Kilometri jälleen kerran. :smiley-ashamed004

hitto, yritin lyhentää mut silti se jäi... pitkäksi :smiley-ashamed005
ymmärrän sit kyllä jos ette jaksa mun jaaritteluita lukea!! :dance011

Elmiina: hyvä tuo ahaa esimerkki :)

Aida: Tervetuloa jännäilemään ja haastelemaan!!!

Freyja: pahoittelut tädistä! Tärppionnea kuitenkin piakkoin. Aika arpapeliä tää on. Voisi melkein sanoa että on lottovoitto jos tulee raskaaksi ainakin näin voin itsestäni sanoa :) Vaikkei lasta voikkaan verrata mihinkään peliin. No. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Pitäis yrittää elellä niin terveellisesti ja liikkua.

Gatusa: minäkin haluan lämmintä ilmaa ja auringon paistetta. Varsin lyhyt on tuo teidän talvi. Odotan kevättä että pääsee istuttamaan tomaatin siemenet, kesäkukkia, sipulia. On nimittäin huhtikuussa talovalmis ja sitten pihan laittoa. Taidan yrittää hahmotella mun kasvimaan johonkin nyt kevään aikana ja miettä miten piha muutenkin laitetaan. Omena puita ainakin 2 tulee äiti istuttamaan sinne. :) 1rivi mansikkaa olisi kans kiva laittaa. :) aurinkoiselle puolen nää kaikki tulee laittaa. Tulkoon sitten muut iltaauringon puolelle jotka sitä valoa ei niin kaipaa. Pensas aidan istutus myös olisi edessä.
Onko muuten kellään kokemusta mistä kannattaisi pihan teko aloittaa jos tietää mihin esim se kasvimaa tulee :) nurmikosta vai just noista Pensadaidan istutuksista? Maaperä on melko savista, vanhaa viljelysmaata joka oli pajuttunut. jos siihenkin olis jotain vinkkejä niin vastaan otan mielellään. Hiekkaa vaan sekaan vai jotain ruoka multaa koko alueelle vai vaan noille istutus alueille.

Bluerose: kyllä täällä ainakin jännitetään toisia enemmän kun itseään. :)

Madh: nyt vasta kun ne oudot Menkat oli menny ohi. Kyllä se siellä elää :) hyvin yltää välillä just ja just ja välillä hyvin. Saas nähä mikä tänään tilanne päivittäin mä oon yrittänyt sitä nyt tulkita. Voihan se olla että se elelee vaan ihan omaa elämäänsä enkä koskaan pääse kiinni sen tapoihin :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
MadH just tuonkaltaen tunne oli mullaki kahessa aiemmassa raskaudessa enkä siks sorru nytkään testaamaan enneku se tunne tunne tulis taas. Sä kyllä taijat saaha sen plussan varmemmin ku minä. Tsemppiä!

Tervetuloa Aida! :)

MadH: ostan raskaustestin tänään kun käyn kaupassa. Mikset itse halua vielä testata, kun kyllähän se positiivinen sulla pitäis jo näkyä? Jos susta tuntuu et oot raskaana, ja viikon vielä fiilistelet ja sit tuleekin nega tikkuun, ja oireet onkin teroista johtuvaa niin voisin kuvitella että pettymys on vielä pahempi..?

MadH tee nyt se testi!!Kuulostaa kyllä niin lupaavalta :love017
Joo,kyllä se täti sieltä kurvas..Kivut on melkoset vaikkei vuotoo vielä pahemmin olekaan.Onneks on panacodeja niin voin hillua pienessä lääkehumalassa,mulla kun noi humahtaa ihan kunnolla nuppiin :grin

lucky87: Meinaan nyt vaan sit sitä, et hyvä kun tutkit, mut jos oot nyt vasta aloittanut niin itekään esim. osaa sit ajatella mitään siitä mitä huomaa, kirjaa vaan huomiot johki ni ehkä se valkenee joku päivä :)

dawwe: En vaan ymmärrä mistä se tulee :D Ja miten voi ollakin jotenkin niin... "varma" olo. Tuntuu jotenkin niin absurdilta silti tämä olo.

pampero: Okei, mä pidän peukkuja, että sulla siellä näkyiskin positiivista tulosta;) Meinaatko koska käyttää?

satsa: Pahoittelut tädistä, mut niinkuin jo sanoin, positiivista on se, että kierto näyttää asettuneen suht kohdilleen, joten on "tiedossa" milloin on myöhässä ;) jaksuja <3
kyl mä muuten.... mutku. Lääkäri ohjeisti :D kaks viikkoa, sen sisällä pitäis alkaa vuoto, jos ei, niin testi...

omanapa:
No... Voisinhan mä testata jo nyt, ja varmaan näyttäis jo positiivistakin jos nyt oonkin raskaana. (huomenna olis 4+0 JOS asiat on menneet niinkuin mä kuvittelin... kyllä, mä tahtoisinkin oikeastaan "varmistaa" tämän fiiliksen olevan totta, muttakun.... (periaatteessa vasta huomenna on se päivä, jolloin kuukautisten pitäis alkaa, joten ehkä mä odotan et ne on "myöhässä".) (tai ehkä mä en vaan uskalla, ennenkuin on "se" aika)

Lääkäri sanoi jos nega tulee 14.2. ja vuoto ei ole siihen mennessä alkanut, jotain muuta on vialla ja silloin pitää ottaa yhteys häneen.

Aina ennen jos on tullut joku semmonen joku pienikin oire, tms oon aikaisemmin testannut ei oo jännittänyt, tehnyt vaan testin ja todennut, että "jaa". Nyt jännittää eri tavalla.
Voi olla kai oman pään tuotostakin, joten jos en ole, enpä taida luottaa enää omiin fiiliksiini samalla tavalla. En tiedä :D

Mut jostain syystä vaan haluan nyt pelata "varman" päälle, ja testata vasta sitten kun lääkärikin sanoi, jos nää on teroista, niin käytännössä on mahdollisuus vielä viikon verran hanojen aueta, ja sitten ei voi mitään. Turhaa negaa en halua tehdä, ja mielestäni se on vielä tässä vaiheessa turha, sillä on tosiaan aikaa vielä viikko punahilkan vierailua varten. (vaikka jonkun mielestä nyt saatu nega vois vaan viedä ajatukset muualle, ja varautuisi vuotoon, musta tuntuu et mulle se ei oo oikea tapa nyt hoitaa tätä...)

Ja jotenkin tuntuu, että vaikken nyt olisikaan raskaana, varmaan nipistää ja pettyy hieman jokatapauksessa, tuli se nega nyt tai viikon päästä, alkoi se vuoto viikon sisällä tai just 14.2 aamulla tms. Mahdollisuudet on "moneen".

Musta tuntuu, että sitä pientä pettymystä en pelkää, vaan jos vuoto tulee, se on tullakseen ja siitäkin ihan varmaan "iloinen" tietyllä tapaa, koska sit pääsen tutkimaan omaa kroppaani ja oikeasti yrittämään raskautta.
Jos nyt se vuoto ei ala (joo, iloitsen melkein jokaisesta vuodottomasta "outo-olo"-päivästä), ja nega tulee silti, niin sit pääsee selvittelemään missä vika -> eteenpäin mennään joka tapauksessa.

Seesteinen olo, kaipa siksi ajatukset on niin "selkeät" tämän asian suhteen... Ja ekaa kertaa elämässäni mulla on melkeinpä kärsivällinen ja luottavainen olo. Tapahtui mitä tapahtui.

Jännäättekste enemmän ku mää? :D

ps. ei pysty hetkeäkään olemaan ilman rintsikoita.... olkoon mistä vaan, tällaista ei oo ikinä ennen ollut. :)

Muokattu viimeksi:
ja jos plussa on tullakseen, se tulee silloin viikon päästäkin, joten miksi sitä hötkyilemään ;)
(tosiasiassa kutkuttaa mieltä, ja jos kaapissa olis testi, olisin varmaan tehnytkin, mutta kun olen nyt itselleni luvannut kerrankin malttaa mieleni ja testata vasta sitten kun siihen on oikeasti aihetta. )

madh91 juu onha täällä lämmin. mulla on kuule tunne että sä tuut plussaamaa nytte :)

lucky kannattaa ehkä ekana jos pystyt ni piirräppä eka pohjapiirros/kartta sun pihasta ja siihen kirjotat mikä tulee minneki. sit kannattaa ehkä mun mielestä ekana pistää aidanpaikka valmiiks ja sitte se kasvimaa. savimaa on haastava paikka istuttaa joten voitha sä multaa sekottaa sinne ni on ravinteikkaampaa ja läpäisee vettä paremmin. meillä on vastaava maa täällä ja voin sanoa että on hankalaa. ja tietenki jos mahollista ni poltatte puut mitä otatte pois pihalta ja sit tuhkan voitte käyttää kanssa hyödyks kuten ennenvanhaan tehtiin ku pelto kaskettii ennen. meillä on täällä edessä heinänpoltto että saa tuon maaperän paremmaks ku meille on tulossa sokeriherneitä, mansikkaa, pensas ja köynnöskrassia, basilikaa, minttua, orvokkei, auringonkukkia meloneja yms. ja kun alat istuttaa niin otapa selvää tykkääkö kasvit auringosta, puolivarjosta vai varjosta.
mä oon ite aina ollu puutarhaihminen ni tullu kasvatettua vähä kaikkea. minulta voi kysellä jos jotai tulee mieleen :)

MadH JÄNNÄTÄÄN laughing7
Gatusa miä tuunki ahisteleen sua kesällä kaikilla puutarha kysymyksillä!Olis tarkotus laittaa kasvihuone ja vähän muuallekin ajatuksena istuttaa jotain :)

Takaisin