Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Madh: näin mä ajattelinki. En mä mitään osaa tosta tulkita... Tuunko koskaan edes tulkitsemaan. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

No mä taas ajattelin jo ihan tänään testata :D (Jos vaan pystyn pidätteleen tarpeeks kauan, ja janokin olis jo nyt :grin) Mä vaan tiedän että jos jätän aamuun, mä pyöriskelen sängyssä yön ja nään testaus ja raskausunia ym... Itseasiassa näin jo viime yönä unta positiivisesta raskaustestistä :D

Mutta mä tiedän oikeestaan 100% varmuudella että tää on nyt ovis. Taas tuli niitä limoja, kohdunsuu on auki... Sillon 1,5viikkoo sitten kun testasin, testiviiva ei ollut kertaakaan kontrollia vahvempi, ja mulla on aina ollut ovisplussa kontrolliviivaa vahvempi. Eli mulla ei varmaan se tasavahva vielä tarkota ovista, ja tulkitsin testit sen takia vääräksi positiiviseksi. Tai sit mulla oli sillon joku lh-nousu ja oviksen yritys... Lisäks mulla oli sillon kohdunsuu ihan kiinni mikä myös kummastutti. Olin myös imettänyt tavallista enemmän, jonka vuoksi oletinkin että tämä kierto tulee olemaan taas pidempi kuin viimeksi (heti kun vähensin imettämisen 2krt/vrk lyheni kierto, mutta nyt tuli taas imetettyä päivisinkin matkalla. Nyt pari viikkoa sitten kyllä lopetin imettämisen kokonaan.)

Peppipupu: Mun gyne sano,että se että primot estäis raskauden on täysin huuhaa puhetta!! Mulla on gyne tuolta yksityiseltä puolelta. Primoja kun syö kp 14-23 tai sitten tuostakin eteenpäin niin se ei vaikuta mitenkään sikiöön tai raskaaksi tuloon. Primot estää raskaaksi tulon jos niitä syö esim kp 5 alkaen. :) Kysyin just viime tiistaina kaikki nää jutut.

Muokattu viimeksi:
gatusa: Hyvät vinkit sulla pihan laittoon :) Mulla ei oo vielä harmainta aavistustakaan mitä haluan meidän pihalle tehdä, enkä tiedä edes kuinka paljon tänne auringonvaloa tulee, kun on niin metsäinen tämä tontti :) Kuulostaa kyllä sun kasvatukset mistä oot kertonu, kivalle. Voi olla että määkin joskus jotain saatan sit kysäistä ;)

satsa: Siltä mustakin vähän tuntuu, et teitä jännittää enemmän melkeen ku mua :smiley-angelic006Mut, viikko menee loppukädessä aika piankin... :D Onneksi.

lucky87: No, kyllä jos sä haluat sitä seurailla, niin varmaan eri kierron vaiheista sit alat oppia... Kyllä sitä sit ku tarpeeks kauan kattelee, niin alkaa valaistua sekin asia. Mulle kans ei kerro mitään se, että mimmonen kohdunnapukka siellä on... :D sen mä huomaan et oma valkkari on runsasta, ja "tuoksuu kummallisen miellyttävälle" mut kohdunnapukasta ossaa mitään sanoo, kun sen et on se syvemmällä ku parina muuna kertana jos oon sattunut kokeilemaan... Tiedä häntä mitä sitten merkkaa, vai merkkaako mitään ;)Saitko sää aikaa lääkäriin muuten? :)

Pampero: No jos susta tuntuu, niin testaa vaan illalla, mut virtsan olis hyvä olla just joku nelisen tuntia rakossa ennenko testin tekee jos tekee muulloin ku aamulla :) Mä meinasin kans jossain vaiheessa, et jos sulla olis ollu just joku oviksen yritys, ja nyt vasta sit oikee... No, sen näkee sitten.:) Imetyksellä on kyllä omat vaikutuksensa kiertoon varmaan :) Yksilöllistä sekin.

Oon pahoillani että pidän teitä piinassa tän mun tilanteen suhteen ;)
Luckylle tossa mainitsinkin, että kun koklasin vähän limoja (en tiä miks), tuoksahtaa jännän.. miellyttävälle. Makealle :D (Ja tää niin teidän tartti tietää xD)
joku tunti sitten kävin vessassa, heti piti mennä perään uudelleen ei varmaan mennyt edes viittä minuuttia, ja silti oli pakko mennä. :D

MadH91: Nonih,mähän sanoin..nyt sun olo alkaa olee kans sellanen,että plussaa tulee ;) olen taas päivän aikana muuttunut optimistiksi..päätin,että tässä pysyn kun mielikin kääntyy kuitenkin siihen suuntaan :smiley-angelic002 Ihanaa kuulla tosta sun fiiliksestä..hui että mua jänskättää ^^ Mä ajattelin kokeilla piinaamis aikaa sillee,että en ajattele asiaa paljon ja elän päivä kerrallaan..en varmaan tuu siihen pystymään,mutta kokeilla aina saa :p Ja totta, oviksen olen nyt löytänyt niin sekin on jo iso edistys askel. Mun mieheni on myös tissimiehiä :rolleyes: tuottaa hänelle suuria vaikeuksia olla koskematta noihin mun "tykkeihin" <---hänen nimityksensä mun kaksosille :D hhahahhaha!!! Mä jään jälleen jännäilemään sun kuulumisia tänne ;) <3 PLUSSAA!!

ON: Huomenna pääsee onneksi parturiin laittamaan hiukset kuntoon. Alkaa olee jo aikakin :oops: saa siskon kanssa vaihtaa kuulumiset samalla :) Nyt on päivän aikana ruvennu olee ihan sairaan kylmä ja kädet tärisee jostain kumman syystä :confused: Mahaa nipistelee yhäkin...ja toi mun rakas päänsärky on tullut takaisin. ONNEKSI ON VIIKONLOPPU!! Huomenna on sitten illaksi varattu ravintolasta pöytä. mennää miehen kanssa juhlistaa sitä kun tule 6-vuotta yhteiseloa täyteen. Ei olla naimisissa,mutta kihloissa. eli meidän tapaamisemme vuosipäivä on huomenna. IHanaa ku ei tartte ite kokata ja saa ottaa ihan rennosti ja olla vaan <3:flower

Mä jännäilen teidän kaikkien puolesta täällä!! <3 tsemppiä myös Pamperolle testeihin <3

Iines86: Kyllä täytyy olla olemassa jonkunasteinen kuudes aisti... Mulla tuli nimittäin tämmönen samankaltainen olo - niin "varma" fiilis, kun ajettiin ensimmäistä kertaa tämän meidän omakotitalon pihaan. Mä olin ihan varma kun astuin autosta ulos, että tuolla me tullaan asumaan. Ja vaikka olinkin varma, silti jokainen käänne kaupanteossa jännitti siihen asti, kunnes kaupat oli tehty

Nyt fiilis on kyl todella, täytyy myöntää, se että vuotoa ei tule. Et sitä ollaan... raskaana. Silti mä joka kerta vessassa käydessä tarkistan tilanteen, ettei pääse täti yllättämään. Koska vaikka onkin se "varma" fiilis, niin silti jännittää. :D
Tuntuu, että jos nyt oikeasti mun fiilis osuu oikeaan, tää kaikki on ihan ihmeen kauppaa.
Tuntuu absurdilta tämä olo, hymyilen ja olen ihmeen onnellinen ja rauhallinen. Ei stressaa, vaikka jännittääkin. Vaikea selittää.
Yritä tätä nyt sit omalle miehelle selittää... xD Se ei kyllä tajua hevonkukkua mitä tarkoitan, ja vaikka hänkin toivoo et niin olis, se fiilis ei hällä ole (tietenkään, minähän se olen jonka sisällä se uusi elämä alkunsa saa, jos ei nyt niin joskus), eikä hän varmaan usko ennenko joko a) juttelen norjaa vessanpöntölle tai b) työnnän "pissitikun" kahdella viivalla varustettuna naaman eteen :D

Tissimiehet rocks! ;) täällä vaikeuksia, mutta nimitystä ei ole mun tisuleille annettu, ne on millon mitäkin ;) Vaikka mulla onkin tyyliin minipikkaset AA-kuppiset, nää on silti ihan unelmaa kuulemma tuolle yhdelle hiihtäjälle... :) onneksi!! (aina hävennyt näitä...)

Jei, optimisti on parempi ;) Onneksi olkoon yhteisistä vuosista, ja vuosipäivän kunniaksi onnittelut! :) Nauttikaa olan takaa <3

Toivottavasti sun ovislöytö on nyt sit merkki et tää on SE kierto teille ;)<3 peukutan!! ja puhallan... plussatuulia <3

Päivä kerrallaan on hyvä asenne. Niin se elämä muutenkin menee, se et jännää jotain joka tapahtuu viikon/kahden päästä ei saa sitä kelloa nopeutumaan yhtään. Pitäisi jokaisesta päivästä vaan ottaa irti se mitä saa, nauttia olosta ja tehdä asioita joista tykkää ja jotka saa hyvälle tuulelle. Jokainen päivä ei oo yhtä helppo, huonoja päiviä on jollon kaikki näyttää mustalta, ja tuntuu et mikään ei onnistu, mut sit on kolikon kääntöpuolena ne hyvät päivät.
Kaikki se kuuluu tähän elämään. :)

juu multa voi kysellä iha vapaasti puutarhajutuist jne. :) meillä näköjää linnut on noukkin siemeniä ylös ku on ihmeest nuo nousseet taimet sekasin, retiisit yms yhes kasvimaapalstas on sekasin ku ukko ei tuonu mulle suojakangasta siihe... no kasvaa sentään :)

onnea iines huomisen johdosta :)

MadH91: On ihmisellä se yksi ylimääräinen aisti,silloin kun palaset loksahtaa paikalleen niin sen vaan tuntee :wink voi kun pääsis itsekkin pian siihen oman asunnon ostoon,meillä on se tämän vuoden puolella edessä. rivari kolmiota etsiskellään,omakotitalon rakennus alkaa sitten jossain vaihees elämää.

Hyvä,että sulla on tollasii fiiliksii eikä stressi paina :smiley-bounce012..miehille on niistä tuntemuksista ihan turha selittää mitään,ku ne on sellasii körmyjä jotka elää jalat maanpinnalla aika tiukasti :) Poikkeuksiakin varmasti löytyy. Mä luulen,että meillä mennään samoilla linjoilla,että usko raskauteen tulee vasta kun tikussa on kaksi viivaa ja se pitää lykätä siihen naaman eteen xD Toi ei varmaa uskois vaikka rupeisin oksentaakkin. se sanois varmaa vaan "sul ny on aina jottai vaivoja" laughing7

Tissimiehet tosiaankin rocks :cool05 Itse olen C-kuppi kokoa. Miestä ei tosiaan haittaa,mutta itseäni joskus nuo haittaa.. ovat raskaat ja aiheuttavat jopa joskus selkäkipuja :confused: Ei koolla ole niin väliä....oli kyse sitten tisseistä taiii..you know :wink

:signs001 Kyllä nautitaan!! Tää viikko on ollu niin raskas,että tulee kyllä tuo huominen ns. hemmottelupäivä tarpeeseen. Tulin niin hyvälle mielelle sun viestistä,että hymyilen täällä ihan solkenaan vaikka päätä särkeekin <3 Kiitos piristyksestä. Aina tosiaan pitää etsiä niitä positiivisa asioita,vaikka taivaanrannassa häämöttäisikin mustia pilviä. Aina jokaisen myrskyn jälkeen tulee pouta <3 Mäkin niiiiin toivon,että tää on mun kierto!! ja myös SINUN!!! :smiley-angelic003 Plussia myös puhaltelen!! *puuuuuh* <3

Iines86: Meillä kävi kauhia "munkki" tämän talon kans... (niinku olis nytki aika munkki jos tää fiilis osuu oikeaan)
Mä katsoin yhtenä kesäisenä perjantaina tylsyyteeni läpi omakotitaloja oikotieltä, kun paria kuukautta aiemmin mietittiin että tuleeko koskaan sitä täydellistä eteen, kun mikään ei miellyttänyt. Mä näin sen ja sit mä tunsin sen. Samana päivänä lähettiin jo katsomaan ja sen vaan tunsi... :D
Meille ei ollu vaihtoehto mitkää rivarit, eikä kerrostalot, kun kumpikin aina halunnut okt:ta, ja kumpikin kokenut rivarit ja kerrostalot ja todennut, että elämässä on tullut muutettua liikaa... mulla tänne muutto oli kahdeksas muutto elämäni aikana, ei kiitti lisää :D

Jep, mun mies on hyvin jalat maassa-tyyppinen muutenkin, ei auta vaikka kuinka sanoisin et siitä tulee isä, se ei usko ennenkuin on todisteita. :D Tosin vaikka fiilis onkin, silti "jossittelen", koska 100%varmuus tulee vasta testistä. :)

Ei, koolla ei oo niin väliä ;) (mitä tulee eksään ja nyksään ni eksällä isompi mutta... nyksä osaa käyttää! Enkä neljän vuoden aikana eksän kanssa saanut kertaakaan;) ei se koko, vaan se miten sitä käyttää) Mutta kyllä melkeen itse ottais edes vähän isommat jos saisi valita, et tuntis oloaan ... naisellisemmaksi. :D

Sunkin viestit aina piristää ja pistää hymyilyttämään vaikka kuinka olisikin naama näkkärillä :D
Hyvä jos mieltäsi pystyin parantamaan kun päänsärkyä en pois voi viedä ;)

Sinne kans plussatuulia <3

MadH91: Oho,sä oletkin muuttanut useasti, mä oon sentää vasta 3-kertaa laughing7 eli ymmärrän kyllä,että ei enää huvittanut se muuttorumba. Se on kyl rasittavaa hommaa,en odota itsekkään sitä innolla! Teillä kävi kyllä ihan mahtava tuuri tuon talon kanssa,niin se elämä vaan ohjaa oikeaan suuntaan..välillä ihan huomaamattakin :)

Koko asiaa myös vielä,että mulla sama juttu että exällä oli isompi ja kookkaampi kuin nykyisellä. (Vaikka ei nykyinenkään huono ole) Mutta tosiaan osaa käyttää sitä oikein..enkä ole itsekkään saanut muiden kanssa koskaan kuin nykyisen :wink Sekin kertoo jostain. Äh...asenne se on ku ratkaisee onko naisellinen,ei rintavarustuksen koko, vaikka se on yleensä niin,että ne joilla on pienet haluaa isommat ja ne joilla on isot haluis pienemmät. Vaikka sitten on näitäkin joille mikään koko ei riitä :excited001

Lähetelekäämme sitten vaan näitä positiivisia viestejä niin saadaan molemmat hyvä mieli jokakerta :smiley-angelic003ja toivottavasti jotkut muutkin!

Iines86: Jep, aivan liikaa muuttorumbaa tälle elämälle :happy3
Joo ja tuuri vielä siinä, et tontti just semmonen mistä haaveiltu, koko talo... Ainoo oli et piti tehdä 3kk remonttia :smiley-angelic006
Täällä oli kaikki siinä kunnossa, et piti remontoida koko paikka, mut saatiin mieleisemme :cool14

Joo mulla kans nykyinen on just sanotaanko sopivan kokoinen, voi olla et eksällä oli jo liiankin iso, ja siks ei ollut niin kivaa enää. Plus, siltä sai ruikuttaa peittojen heilutusta! :smiley-angry026 Hiemanko on olo nyt naisellisempi kun on joku joka oikeasti tahtoo, ja osaa myös tyydyttää :happy112:love017 niin henkisesti kuin fyysisesti, niin keittiössä kuin peittojenkin alla :hello2

Se on vaan fakta, et kukaan ei oo koskaan niin tyytyväinen siihen mitä on kuin haluaisi olla :evil6 Tylsää, mut niin se vaan on. "on liian kylmä, on liian kuuma, liian lihava, ruma nenä, kauheet tissit......." listaa vois jatkaa loputtomiin. Hyväksykäämme siis ne asiat mitä emme voi muuttaa ja toivokaamme että on voimia muuttaa niitä asioita, mitä voimme muuttaa.:)

iinekselle onnea huomisen vuosipäivän johdosta! :love7 madh ja pampero<onnea testailuun jo nyt :wink

ja tervetuloa uusille! :)

pampero: laitoin ehkä vähän tyhmästi, että lapsettomuuspolille, virallisesti hormoni- ja lapsettomuuspoli :) ja en itekään arvannu, että sieltä nyt jo tulis..ja ei olla vielä kumpikaan 30-w, mutta mulla luultavasti CPO ja ei olla ees yritetty vielä vuotta..mutta toisaalta sukanvarressa on just sen verran ylimäärästä, että käytän nyt sen ajan. yksityinen gyne siis laitto lähetteen, ja sano että menee varmasti monta kuukautta..ei menny ees sitä, kun tuli toi lappu?! en tiedä mitä mies on mieltä, kun sen pitäis mennä antaan näyte..se maksaa melkein 100 euroo!!!

gatusa: minäkin mielelläni luen noita istuttamisjuttuja<en oo mitenkään hirveen hyvä puutarhuri, kun on vaan tuo parveke :grin mutta sanon vaan ,että kun iskee kädet multaan, ni se on terapeuttisinta ikinä, varsinkin kun oma työ on tuolla päiväkodissa :)

plussatuulia kaikille! tänään on jo paljon positiivisempi mieli<perrrjaaantaiiii:talk017 ja sen kunniaks varmaanki kp1..

Mun muuttomäärät onkin sit hieman reilummat kuin teillä. Viime kesän jälkeen oon jo muuttanut 5 kertaa... Tullut eteen miehen kanssa yhteenmuutto, kosteusvauriokämppä sekä paikkakunnan vaihto :D Jotenkin sitä toivois et asuttais suht pysyvässä paikassa jos meille vauva joskus suodaan.

Päätin et pyrin keskittymään pääsääntöisesti muuhun kuin vauvahommiin. Mulla kun tuppaa ajatukset sit alkaa kiertää kehää ja jumitun siihen. Tuntui vaan et koko ajan kyttäsin itseäni, googlailin "oireita" ja mietin asiaa. Täytyyhän elämässä olla muutakin :)

On: Täällä tosiaan kp 1 tuli aamulla oikein rytinällä. Enpä enää muistanut et mulla on ennen pillereitä ollut runsaat ja kivuliaat menkat. Näköjään on vieläkin :( Ja tosiaan ne saapui paikalle ilman merkkejä kunnon virtauksella.

zorro86 onhan tuo terapeuttista ja palkitsevaa. parvekkeellaki saa ihmeesti kaikkee kasvatettua esim. pensaskrassi, orvokit, mansikka jne... :) ite ootan innolla mitä tuolta tulee ku linnut vissii pistän siemenet sekasin oikei urakalla ni pitänee näinä päivinä sitte pistää rivit järjestykseen tuolla kasvimaassa :)

MadH91: Sellasen talon sit saakin hiukan halvemmalla mitä pitää rempata :) Vaikka työtä oliskin niin se palkitsee sitten lopuksi :happy119 Mä en tiä miten tuun selvii siitä ajasta kun ruvetaa rakentaa.:smiley-angelic006 tuntuu,et hermot palaa nytkin liian nopeesti. Noh,siihen on onneks vielä aikaa.

Hyvä kun olet löytänyt miehen jonka kanssa on hyvä olla. Niin pitääkin ^^ Mä en oo yhdenkään kanssa joutunu vonkaamaan,mutta nykyisen kanssa ei tartte ees ku sanoo,että "kuule, mentäskö.." niin mies jo heti "joo..heti..nyt" :D viriili mies :smiley-ashamed005

Totta,ihminen ei tosiaankaan ole koskaan tyytyväinen itseensä. Aina olisi jotakin korjattavaa vaikka pitäisi olla tyytyväinen sellaisena kuin on! :happy090

zorro86: Kiitos paljon :love7 ja tsemppiä sulle noihin hoitoihin jos niihin joudut! <3

freyja: Olen pahoillani tädistä..ja se perhana päätti tulla vielä kvuliaana ja runsaana :angry5 tyhmääää!! Tsemppiä uuteen kiertoon. Kyllä te onnistutte pian! <3

Minä se oon sellanen valittaja persoona viimeisen päälle. Itseä aina naurattaa kun valittelen eriasioita. Muita ei aina huvita niinkään. Kai mä osaan olla valittamattakin. Miehelle tulee yleensä valitettua. Harmittaa jos ei muuta sanottavaa ole kun se tulee töistä. Kyselee kuulumisia niin "mitäs tässä,töissä, pojan kans kotona ja ulkona oltu ja päähän koskee kun hartiat jumissa ja väsyttää". Ensimmäisenä se kuulee ne valittamiset eikä noita muita kuulumisia ollenkaan sit se luulee että kaikki on ollu ihan peestä vaikka muuten oon hyvällä tuulella ei varmaan pitäisi sanoo noista pään särystä ym. Omavika.
Mua harmittaa tää mun rintavarustus, pieni ja tubulaarinen. Sillä en maitoakaan saanut tulemaan... Hävettää enkä osaa olla sinut asian kanssa. Ei pienessä vikaa kunhan olis ees rinnat rintojen näköiset ilman rintsikoita. No sitten kun on lapset tehty jos niitä vielä tulee niin sitten jos jotain täytettä miettis. Onneks mies ainakin sanoo tykkäävänsä.
Mä tykkään positiivisista ja nauravaisista ihmisistä. Itse piristyn heti kun joku nauraa ja hymyilee tosissaan. Mulla ehkä on sitä apaattisuutta jonkun verran niinku joskus päiväkoti työharjoittelussa se ohjaaja töksäytti. Mutta toisaalta en pysty esittää hyväntuulista/miellyttävää jos ei siltä tunnu. Ja jos on kiva olo niin sit on tosi kivaa!!
Minä oon tykännyt tosta rakennus ajasta. Tulee muuttovalmis. Vihdoinkin oma jota saa suunnitella ja kaikki on uutta

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Mä olen muuttanu elämässäni 2 kertaa ja tätä nykystä ok:ta laajennettiin että mahutaan isommanki perheen kanssa. Kumpikaan ei haluttu muuttaa pois täältä maaseudulta eikä täällä ole taloja myynnissä. Laajennus sujui hyvin eikä ollut kauheen kallistakaan. Uuden rakentamistakin mietittiin mutta se maksaa ihan järettömästi eikä haluttu elinikästä velkataakkaa.

Mulla on kans jonkunlainen kuudesaisti ja lisäks oon nähny pari täysin pakkansa pitävää enneunta. Siks mä ootan nytkin sitä tunnetta enkä oireita.

Niin ja mulla on kupit kokoa E, enkä silti saanu imetettyä ku 3 kuukautta kumpaakin lasta. Mä haluisin pienemmät, rintsikoiden osto yhtä helvettiä ja pidäpä vähänkin avonaisempaa paitaa ja heti jutellessa katsotaan rintavakoa eikä silmiä. Toivon että laihtuessa kuppikokokin pienenis...

lucky87
Mulla pamahti vatsatauti yövuorossa, ja kolmen yövuoron josta viimeisellä alkanut oksennus rumba veti ihan veteläksi. Ei voinut nukkua koska makuulla oli huono olo, mutta istuessa hyvä fiilis mutta aivan järkyttävä väsymys. Vieläkin vatsa mouruaa ja pitäisi huomenna duuniin palata. Mutta ei mitään oireita enää onneksi. Paitsi mouruaminen, mutta se voi johtua tästä paastosta. Niskat vielä jumassa siitä oksentamisesta. Kaikki hajut ärsytti. Mies piti olla kaukana minusta koska sen haju ällötti, tai lähinnä mitä oli syönyt ja juonut ällötti. Sen takia naureskelin raskauspahoinvointi -simulaatiota. Mies oli että ei ole kiva juttu tää, en uskaltanut kertoa että tämä voi olla samanlaista kun olen raskaana. Olkoot sitten jännä ylläri ja voihan olla ettei seuraava raskaus ole samanlainen. ;D

MadH91
Macaa on hehkutettu lisäävän libidoa niin miehellä että naisella ja hedelmällisyyttä. Lähinnä vitamiineja, koska D-vitamiinin puutos vaikuttaa hormonituotantoon ja puutetta monella suomalaisella.

Clearblue digi otin käyttöön tänään, kp 8/24-27, mutta se on paska laite. Meni heti jumiin ja käski tehdä uuden testin. Murrr... Noh huomenna, en jaksa muutenkin niin kuivasta kropasta vetää irti nestettä. Tuli hiukkasen nestehukkaa ja virtsaaminen ollut rajattua ja taas ei voi hirmuisesti juoda vettä kun muutenkin rajamailla vielä toi pahoinvointi. Siis kaikki öklöttää normaalisti kun palautuu koettelemuksesta.

Takaisin