Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaa mieltä olen Gatusa, että tekemällä ja kokeilemalla oppii parhaiten! Niin miekin olen suurimman opin saanut ennen kouluja :) Ei niillä opinnoilla mitään tee, jos ei ole harrastuneisuutta!

Kaziska, onhan tota tuhruttelua ollut jo 5 päivää, viime kierrossa taisi olla 6 tai 7. Oliko tossa mun edellisessä viestissä "too much information" :grin Tosiaan varmaan hormonien tasaantumisessa ottaa vaan oman aikansa. Olen kyllä jo siitä tyytyväinen, että molemmissa kierroissa ovis on tullut ajallaan, kertoohan sekin jo jotain :)
 
Muokattu viimeksi:
Larissa: mulla taas noi puutyöt on ehkä enempi mun juttu. Toki myös ompelen paljon mut neulomisesta ei tuu oikein mitään :D mut mulla on kans toi koulutus ehkä vähän vaikuttanu asiaan, sisustussuunnittelijaks luin reilun vuoden mut jäi kesken.. Remontointi ja toi vanhan tuunaus toimii mukavasti pään tyhjäykses :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Perjantain kuulumisia:

Jostain syystä tahi toisesta on nukkumatti tuntunut olevan vallalla viime päivinä, sellasta 12-14 tunnin unta on tullut nukuttua ja jopa aamulla olen herätyksen jälkeen saattanut painella menestyksekkäästi takaisin unten maille. Isännän kanssa tultiin siihen tulokseen että on tainnut helteiden aikana tulla jonkin verran univelkaa kerättyä. Myöskin painajaiset ovat pysyneet hetken poissa joten sekin varmasti vaikuttaa unen laatuun. Minulla on taipumus oireilla stressin alla painajaisilla ja valveunilla.
Viime viikonloppu tuli vietettyä viihdepainoitteisesti, joten tänä viikonloppuna ihan hissukseen olen kotosohvan kulmassa kirja kädessä.


-Elli-
Elämääni mä tahdon sen, pienen iltatähden suloisen.
 
Mä oon vähän laiskansorttinen noiden jos jonkun sorttisten käsitöiden kans... Oon nyt uskonut ku vara-äiti on mulle tolkuttanut, että osaan tehdä melkein mitä vaan mihin ryhdyn, öljynvaihdosta, virkkaamisen kautta leipomiseen. Mut oon vaan laiska. :D
Kp14 ja aika mojovan sorttista menkkajuilintaa tuntuu olevan....lämmöt tällä kertaa tänään 36,8...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Huhuilen täältä että elekää ny hyvät naiset omin päin ruvetko sitä disperiiniä käyttämään... Voi olla aikamoinen riski, kun ei oo tutkittu tai ollu ongelmaa johon se auttais ni ennen. Näin huolestuneena melkeen terveysalan ammattilaisena en suosittelis omin päin ottaan mitään kuureja kuitenkaan. Ei sekään mikkää taikanappula ole, se auttaa niillä kellä on sille tarve, mut ilman suoraa suositusta joltain terkalta, hoitsulta tai lääkäriltä ni en kyllä leikkis asialla :)
Ja vaikka kuinka sitä saa apteekista ilman mitään reseptiä ni katsokaa hyvät ihmiset pakkausseloste, jossa selkeesti kerrotaan et kenelle ei jne. Tilapäisesti särkyyn voi käyttää mut elekää hengellänne leikkikö. Pahimmat virheet lääkehoidossa sattuu kotona! (faktatietoa). Ja jos käytätte, niin katsokaa et teitä hoitava taho tietää että käytätte. Jos tulee vaikka toimenpide tai muu vastaava ni voi vuotaa vaik kuiviin jos ei siitä tiedetä ja osata varautua. :)

Kiivi, tutkimukset olis hyvä aloittaa ajoissa, jonot on pitkät ja muutenkin saisit selvyyttä ni ei tarvii pähkäillä.

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Hienolta näyttää Gatusan ja Silvin aikaansaannokset! Teidän käsityöpuheista innostuneena katselin eilen työväenopiston ompelukursseja, mutta olivat menneet jo täyteen :( Paljoa en osaa tehdä, mutta olisi kiva osata tehdä edes jotain yksinkertaisia vaatteita ja vähän laiska olen itse opettelemaan :)

Millaisia ovistestejä teillä on käytössä? Katselin eilen niitä nettikaupoista ja niitä tuntui olevan hurjasti erilaisia.. Onko niissä jotain oikeita eroja? Vieläkään ei ole tätiä kuulunut täällä, mutta jos gynellä käynnin jälkeen saisi normaalin toiminnan käyntiin, olisi kiva tarkistella mihin ovis sijoittuu. Voi kyllä testejä mennä paljon, kun ei mitään tietoa kierron pituudesta :grin
 
Jellis: niin näkyy :) ja tais nessukin olla siinä viikon sisään. Toki toi on mun normi kierron mukainen, et jos tää juiliminen meinaa ovista niin viikolla aikaistuu toi testipväkin. Mut tuollon listan mukaisena päivänä varmaan vasta testaan, oli kuinka oli.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ratamo, mä oon tilannut ison satsin ovistestipuikkoja mammaks.fi-sivulta. Sieltä saa edullisesti. Myös raskaustestejä. Ovat ainakin oman kokemuksen mukaan helppokäyttöisiä ja tulos on selkeästi luettavissa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
MadH:n kanssa oon samaa mieltä tuosta disperiinistä. Muistan joskus nuorempana et olin reissussa ulkomailla saksalaisen ystäväni luona ja menkat sattui alkamaan silloin. Tietty oli hirveät kivut ja pyysin saada jotain lääkettä. No mulle tuotiin Aspiriinia ja kas kummaa olipa aika runsaat menkat. Housut ja kaikki meni saman tien läpi :( Sen jälkeen en oo aspiriinia ottanut menkkakipuihin.

On: Kp jotain alkua ja menkat alkaa jo loppua. Eipä ihmeempiä, työt vihdoin ohi ja tänään vaan kotipäivää. Mukavaa viikonloppua kaikille :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Noo jokainen tehkööt omat päätöksensä itse :D

Vietetäänpäs kiva viikonloppu, mä uskallan juoda pari sidukkaa! :)

On: ei mitään poikkeavaa sitten aiempien kiertojen. Jos oireita ajatellaan niin ei mitään oireita ja kunto kaikinpuolin hyvä. Iso kivi vierähti pois harteilta tänään kun sain hoidettua kaksi mieltä painanutta asiaa huh! Vielä 8 päivää menkkoihin, voi menispä aika äkkiä eteenpäin!
P.S Dpo5 ja Kp huikeat 28/36 niinkuin tickerikin näyttää! Aika on mennyt heittämällä eteenpäin, nyt vasta tajusin että ei oo pitkä aika mahdollisen testin tekoon. Mulla on aspiriinin/disperiinin ja conceive plussan vuoksi jotenkin varma olo mutta en pety jos menkat tulee (hyvä se on nyt sanoa noin). Otetaan aika lunkisti tää raskaaksitulojuttu, melkein tuntuu oudolta olla vauvakuumeilija. Päätin että tähän loppuu mun disperiinin syönti, otin viimeisen tänään. Se kiinnittymisen ajankohtahan olis suurinpiirtein tänään joten lasi punkkua tai sidukkaa ois aika hyväkin vissiin. En mitään perskännejä ajatellut vetää :happy118
 
Muokattu viimeksi:
Freyja, pian pääsetkin jo ovista pongailemaan :wink

Ovistesteistä tuli mieleeni, että meinasin mennä äsken taas halpaan ja ostaa kaupasta ovistestipakkauksen. Onneksi maltoin mieleni ja sovin itseni kanssa, että tilaan netistä, kun tulee halvemmaksi. Samaan tilaukseen voisi otta r-testejä ja diginkin.... MIten niin ajatukset on jo seuraavassa kierrossa :grin
 
Muokattu viimeksi:
Gatusa no jopas on pienellä eläimellä monta käyttö tarkotusta. Eleleekö nuo siellä ihan luonnossa vai mistä miehes semmosen kiikutti :) suloinenhn tuo on! (Sori multa on ehkä unohtunut missä päin maailmaa elelette :oops:)

Jepulis sais kyllä kokonaan ne menkat jäädä poies.. Ja tänään kun rupesin sitten oikein katteleen niin nythän jo kp 29 kun kierto keskimäärin kestää 26 päivää (25-27) ei sitä tätiä vaan kuulu vaikka vähän väliä saa kattella housuun mutta pyh valkkaria riittää... Ääh on tää ärsyttävää kun testit näyttää negaa eikä sitten tätiä saavu... Mutta onhan tätä ollu liikkeellä... :/
 
nuuhku kyllähä täällä näköjää kameleonttei on iha villinä luonnossaki ku sieltä sen tänne kiikutti, voipi tosin olla et joutu kissanruuaks ku täällä liikkuu noita kissoja ihmisten pihoilla ja meilläki käyny välillä kun ei kerran kamia näy ei kuulu.

on: täällä on jostai syystä alkan tulee tunne et neiti ei välttämättä oota iha laskettuun asti. naureskelin äipän kans et päättää viel tulla suomen itsenäisyyspäivänä ja mein suvun likkojen tapaan on itsepäinen tapaus :) äitee suunnitteli että laittas meille joulukuussa paketin ni sanoin et kannattaa ehkä jo marraskuussa laittaa ku ei tiä millo neiti päättää tulla ulos ja täällä ei anneta valtakirjaa vastaan paketteja joten mun on henk.koht. haettava se joten marraskuu viiminen millo voi laittaa jos meinaa ennen neidin syntymää paketin pistää tuleen.
 
Gatusa: Ole varovainen sanoissasi: entä jos tyttö onkin niin itsepäinen, että tulee uhallaankin kaksi viikkoa myöhässä! :p Jännä kyllä tuo, ettei anneta paketteja valtakirjaa vastaan. Mitenkäs sitten, jos on kuolemansairas tai niin vanha tai tai tai...? Mutta eipähän ainakaan mene paketit vääriin käsiin! Ja todellakin marraskuussa viimeistään saatava paketti, niin ei tarvitse pikku nyytin kanssa lähteä urheilemaan postiin! (Muakin kiinnostaa, että missä päin maailmaa olette?)


Jellis, Silv ja Elaffy: onpa tosiaan kiva, kun meillä on useampi tuskailija samaan aikaan! Tosin, jos tästä kierrosta ei tärppää, niin en todennäköisesti pääse testipäivään saakka, mutta silti! Syyskuun ekasta viikosta tulee suuri JÄNNITYSNÄYTELMÄ! :happy

Kiivilintu: joo, punkkua kiinnittymistä parantamaan! Mäkin oikeen odotan, että pääsen oviksen jälkeen ottamaan punaviinilasillisia muksun nukahdettua. Ihan vaan lääkkeeksi!:angel1 (edit: en siis ota punaviinilasillisia yhden illan aikana vaan lasi per ilta! Jos siis tuosta tekstistä sai vähän väärän kuvan...)
 
Muokattu viimeksi:
kaziska esikko jouduttii häätämää rv 40+6 ku ei meinannu tulla ulos joten kalvot puhkastii et vedet meni, ei oikei voinu oottaa kauempaa ku kokoa oli sen verra et 1vko lisää ja ois varmaa 5kg saattan olla lähellä painona. inshaAllah neiti tulis LA:n aikoihi tai vähä ennen, oon jutellu hänen kans monista jutuista tässä...minä oonki aikalailla ainoa perhees joka puhuu neidille ku ukon mielestä se on outoa. juu paree saada paketti marraskuussa jo ku ei noista pikkusista ikinä tiedä mitä niiden mielessä on. siel ois tulos varmaa jotai herkkua meille, en tiä laittaako jotai nuttua kans pikkuselle lahjaks. me asutaa tunisiassa.
 
Gatusa, mulla on sellainen olo että siellä on oikea suomalainen jäärä ja päättäväinen Justiina tulossa :wink Ja syntyy varmasti juuri silloin kun huvittaa :grin Sitä tarinaa ja seikkailua odotellessa! Gatusan seikkailut Tunisiassa :wink
 
niinpä larissa siitä tulee mielenkiintoista. mein suvun naiset on tulta ja tappuraa yleisest ottaen, mun äiti ja edesmennyt mummi ovat rauhallisimmat yksilöt...täti on sellai et oksat pois ja mä oon puolet hänen tulisuudesta joten tämä neiti jos tulee mein sukuun luontees ni voi ukolla olla totuttelua, oon jo varotellu et mein suvus likat on tulisia ja näkeehän se minustaki jo sen ku minä alan sisuuntua välillä. :) saakoha neitiä puettua ikinä mekkoon...aattelin tehä hänelle kun saan koneen ni nätin vaaleansinisen mekon.
 
Hmmm olikohan tämä kierto sitten tässä. Muutama tippa ihan kirkasta verta havaittu. Luultavimmin voin lukea huomisen (tai siis tämän päivän :grin ) ensimmäiseksi kiertopäiväksi. Palataan asiaan aamulla, ihanaa viikonloppua sisaret :) Enpä ainakaan ehtinyt tuhlaamaan ainokaista testiäni :grin :wink

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Hei taas te, jotka ootte käytelleet ovistestejä enemmänkin. Oon tikutellut tällä viikolla ovista viitenä päivänä. Pe tuli vahva positiivinen tulos, mutta jo tänään taas nega. Ilmeisesti testaaminen pitäis kai lopetellakin siihen, kun posit. tulee, mutta testasin ihan mielenkiinnosta. Eilen, siis samana päivänä kun posit. tulos, oli myös järkyt toispuoleiset alavatsakivut illalla. Tänään ei enää tuntemuksia.

Mutta tosissaan pointti se, että oon kuvitellut testien näyttävän lh:n kohoamisen useampana päivänä, mut ilmeisesti näin ei ole? No, pupuilu jatkukoon ihan varmuuden vuoks tiuhana... :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top