Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on Bio-Folin. Kans se 400mikrog. Ainut mitä meidän apteekista sai!

Muoks. Ainiin ja tervetuloa! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tervetuloa Ratamo! Samoihin aikoihin mäkin renkaan jätin pois, mutta menkat tulleet kyllä normaalisti. Kurja tilanne sulla, mutta toivottavasti gynellä selviää sitten mistä kyse, kun kierto noin pitkittynyt.
 
Ehhehehee, kp1, verta tuli pyyhkiessä! Peruin siis testit.. :D toivottavasti ei tuu mitään mega kuukautisia, mutta helpotus tää oli silti!
Jos laskisin raskausviikkoja niin nyt ois 5+3 ja se kkm oli kans viikoilla 5+3.
Kylläpä voi ihminen olla onnellinen kuukautisten alkamisesta :D Seuraava kierto on kyllä sitten tärppi, toivottavasti ;)

Muoks. Ehkä mä lasken kp1 vasta huomisesta, pian vaihtuu kuitenkin vuorokausi.
 
heips, liityn tänne mukaan, kolmatta lasta tässä yritellään :)!

takana vaikeet raskaudet ja vielä vaikeemmat raskaus-ja synnytyksenjälkeiset masennukset. en oo tähän asti uskaltanu ees miettiä kolmatta lasta, mutta nyt on tullu sellanen päätöksen hetki. ite oon tosi hedelmällinen, ja mun äitikin on saanut kaksi lasta neljästä ehkäisyn kanssa, että pitää miettiä "lopullisia ratkaisuja". monestihan täällä pohditaan lapsettomuuden ongelmia (jotka on siis mielestäni vaikeita ongelmia ja paikallaan pohtia ja paljon empatiaa ja tsemppiä), mutta oma tilanne on sellainen, kuten äidillä, että lapsia tulee vaikka on ehkäisy käytössä, ja sekin on - uskokaa tai älkää - ongelma. tällä hetkellä oon lopettanu pillerit terveyssyistä pysyvästi, ja myös tulin siihen tulokseen, etten ois valmis sterilisaatioon ennen kolmatta lasta, jota nyt siis yritetään.

kp 50, eli ekoja luomumenkkoja odotellaan, ja kaikille toivon onnea yritykseen ihan hirveesti!!
 
Dawwe, mitä silmäni näkevät, ihanaa!!! :) onnea onnea onnea kovasti :) ihanaa :)

Grangerille kans onnittelut :)

Gatusa, ihana örkki siellä, määki tahon tommosen! :D kameleontti varmaan ainoo liskontapainen mitä voisin harkita ottavani kilpikonnan lisäksi matelijoista.. :)

Mimi, hyvä et siel alkoi uus kierto. Ilmeisesti sulla ollut vaan kierto jossa ei oo ovista tapahtunut. Stressi on aina huono kaveri :) vti on hyvä testata pois ja sehän tarvii alapesun ennenko pissanäytteen antaa ja ilmottaa samalla et on menkat ni tietävät jos on verta pississä ettei oo mistään muusta kyse. Mut tosiaan, noi pitkät kierrot on inhoja ja valitettava tosiasia on et hyvin harvoin julkisessa terveydenhuollossa puututaan kiertohäiriöihin ennenko ennestään säännölliset kk on ollu pois sen 3kk ja pillereiden lopettamisen jälkeen puututaan vasta melkeen vuoden kuluttua lopettamisesta. :/ se on iso menoerä, jos kaikille suoritettaisiin rutiinisti heti testit.
On ne kotiraskaustestit luotettavia. Liian aikaisin eivät näytä välttämättä mut kyllä niiden pitäis osoittaa raskaus hyvin luotettavasti. On niitä hyyvin harvoja tapauksia joissa ei oo testit näyttäneet, mut kyllä niihin voi luottaa. :)

Kiivilintu, piti sanomani et ei kantsii millään ruiskuilla alkaa kotioloissa pelaileen, miehen värkki on siihen paaaaal parempi vaihtoehto ;) mut tosiaan joku puolisen tuntia ne siittiöt ui sinne kohtuun eikä kohdun asento vaikuta siihen että pääsevätkö. Siihen vaikuttaa muut asiat ja ne olis tutkittava. Tutkimuksiin olis teidän tie, julkiselta pääsee jo jos yritystä noin kauan täys. :) välillä huomaan tekstistäsi et kovinstressaantunut olet, sekin voi vaikuttaa. Tsemppiä!

Elaffy, tsempit sinne <3

Tsemppiä myös kaikille muille tasapuolisesti :)"

Omanapa, täällä viedään "viimeistä" kesätyöviikkoa. Pahoinvoinnit hurjina ollu rv7-> ja tiputuksessa ollut diagnoosilla hyperemesis. Nyt koitan jaksaa tän viikon töissä vaikka vielä on heikko ja huono olo. :) sais edes vähän palkkaa ;)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Ihana kuulla susta MadH :) Voi miten sua on koeteltu kun oot tiputuksessa asti ollut.

Kiivi: en minäkään kyllä ruiskulla alkaisi itsekseni pelailee. Kun tiedä sitten niidenkään hygieniasta vaikka kuinka sitä ruiskua puunaisi.

Uusille tosiaan tervetuloa mukaan :) Jollain oli tuota hankaluutta siinä et tulee helposti raskaaksi. Voin kuvitella ettei se tosiaan ole kovin mukavaa. Kun aina ei elämäntilanne tai oma terveys ole siinä kunnossa että lapsi olisi tervetullut. Mulla myös suvussa taustalla helposti raskautuneita. Itsellä varmaan vaan ei oo onnistunut stressin takia. Ja kun tosiaan onnistunut niin sit on mennyt kesken.

ON: Kp2/29-39 ja ollut taas sellaiset menkkakivut et ei kiva juttu. Lisäksi huomaa pientä ärsytystä ilmassa. Toki syynä voi olla työtkin. Tänään olis työpäivä 8/9 ja sit loppuu :D Odotan niin huomisiltaa! Päätettiin et lokakuuhun asti odotellaan ja sit sinne tutkimuksiin. Toivotaan kuitenkin et ei tarvis sinne asti mennä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on käytössä ne multivitan raskaus&imetys vitamiinit, meidän apteekkari suositteli niitä jo yritysvaiheessa...
Tosin nyt en oo varma menikö tän aamun vitamiini viemäriin... Yöks.
Muok. Istun nojatuolissa, peiton alla, villapaita päällä...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
What a f.... Eilen illalla alko pieni juiliminen vatsassa. Tällä kertaa vasemmalla puolen enemmänkin kun tähän asti ollu aina oikealla. Mut nyt on vasta kp11? -muistaakseni.. Mitähän mitähän. Ja nyt pissaaminen sattui. Ja kerralla repii sit ylös vatsaan asti. Tarttukohan se perkuleen vti nyt sit puheista :D eilen siis ei mitää tällästä ollu, kunhan juili vaan. Yleensä pupuilukaan ei oo tuntunu hyvältä ajatukselta jos vti on tulossa mut nyt ei muka sekään vaikuttanu. Eäh, ihanaa olla nainen <3


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu tein muute sen eilen töissä, vajaa 3h pidättelyä ja nega. Naureskelin itselleni siel vessassa et mitähän sä ämmä ny kuvittelet, negaa se näyttää kuitenkin. Silti v-tutti kun se sieltä tuli. Viime kierrossa oli kp15 kun kuvittelen oviksen olleen. Tuo mun my days näyttää et ovis olis ens vkon ti ja netissä joku (en nyt muista mikä sivu..) näytti et se olis vasta ens to. Oliskohan tulossa lyhyempi kierto nyt?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
madh ihana kuulla sinusta pitkästä aikaa, jaksamista hypermesian kanssa, inhottava vaiva oikeestiki. yritä jaksaa muutama päivä vielä ni sit on työputki ohi. juu mein kami onki ovela likka, ukko luuli et kameleontit on tyhmiä, aamulla anto sen olla auringonkukas mut koska meniki toisee laitto takas taloonsa (jossa oli pieni rako ylhäällä) ja esikko ku meni kattomaa kamia ni totes hei missäs se on eli likka lähti tutkimaa ympäristöö ja päätti näyttää että ei hän mikää tyhmä ole kyllä hän pääsee ulos jos haluaa. ukko iha paniikissa oli ni totesin että anna likan tutkia uutta kotia kyllä se taloonsa menee sit jos haluaa...tietty oli laitta laatikkotalon taatelipalmun viereen joten likka voi piileskellä iha hyvin siellä palmun sisäosisssa, ukko sano et hän vetää koko palmun tänää kyl matalaks jotta löytää kamin...

täällä neiti nukku yön mutta minä en, heräsin jossai 01 aikaa ja sen jälkee en ol nukkunu. ärsyttää ja väsyttää ni otin äipän villapaidan että alan sitä neulomaan, eipä tässä kauaa mee ja seki on kohta valmis ku nyt alko kaula-aukon ja kädenteiden tekokin jo. äippä on iha tohkeissaa siitä jo ku näytin et katoppa missä mennää. mut ihana et maryamin unirytmi on se et illal käydää jossai klo 21 nukkumaan ja herätää aamulla koska yöllä ei potkiskellu mua vaikka tuuletin oli päällä.
 
Silv, musta tuntuu että VTI tarttuu nimenomaan puheista.. Syksyllä viimeks sairastin sen kunnolla ja kun pyysin kaverin kautta tutulta lääkäriltä soittoreseptiä apteekkiin, niin sille kaverille tuli seuraavana päivänä eli täysin puheesta tarttuva vitsaus :D Mulla oli viime kuussa loppukierrosta kanssa vähän niinku oireita, mutta menivät sitten itellään ohi alle viikossa. Normaalisti aina vaatii antibiootin ja pari sairaalareissuakin sen takia. Tyhmä vaiva.

Gatusan kameleontti on ihan sairaan hieno :D

Niin ja tervetuloa uudet! Toivottavasti vierailunne jää lyhyeksi ;)

Foolihappokysymykseen, sitä apteekin 400mikrogrammaista alle kympin maksavaa, mikäsenniminytolikaan..

Omaa napaa: Ovistestin viiva vahvistuu, talletuksia maltettu joka toinen päivä ja nyt se onnistuu viikonlopun yli ihan työvuoroteknisistä syistäkin samaan tyyliin. Pitäkää peukkuja että tärppää :)
 
plussatuulia jellis...kami on vähä ku mä luonteeltaan...ja nyt se näytti et kyl hän yhen miehen voittaa oveluudes, mun pitäs kuulemma ettii sitä tuol kuumassa...
 
Mulla oli/on käytössä multivitan raskaus ja imetys, foliren ja lisänä disperiini 50mg.

Mä tosiaan soitin jo neuvolaan ja sain ekan ultran 2.9 jollon viikkoja ois jotain 7+. Tätsä ei tehny raskauden seurantaa, vaan ultrassa katotaan miten pitkällä olen kun viimesin vuoto oli se keskenmeno.
Paljon se ei heitä siitä mitä olis 28pvä kierron mukaan laskettuna, sillä ovishan mulla oli kp 18-19 eli neljä päivää myöhemmin ja juuri sen mun 32pvä kierron mukaan..

No nyt saa sit vaan odotella, että vaihtuuko varhaisultra kolmannen kerran keskenmenon tarkitusultraksi. Sen verran tosin luotan kroppaani, että tajuan jos näin käy. Tajusinhan sen jo molemmilla aiemmillakin kerroilla jo heti alussa.

Ja voi MadH miten mukava kuulla sinustakin! Ikävää kun on ollut vaikea alkuraskaus, mutta toivottavasti se siitä helpottuu!

Freyjalle paaaaljon plussatuulia! Jotenkin mä vana niin toivoin, että saisin sut samaan plussaketjuun..

Gatusan kameleontti se vasta otus on! Mä en kyllä oo mikään liskojen ja ötököiden ystävä, hyi!

Tasapuolisesti kaikille tsemppiä tulevaan! Päivitelkääs testilistaa, että pystyn kyyläämään kenen vuoro seuraavana :wink
 
dawwe jep jep on tuo tapaus kerrassaa tuo kami... inshaAllah tällä kertaa sun ultra on alkuraskauden ultra eikä vaa tarkastusultra, minä niin toivon että saisit pikkusen syliin siel huhtikuun aikoihi mikäli oikein laskin inshaAllah :)
 
Tervetuloa taas uusille!:)

Testi näytti kans negaa.. Joten tätiä saa odotella nyt siis dpo14-17? Kai :D

Reissussa kun ollaan niin sillon tällön täytyy vaaan nopeasti käydä kirjottamassa.. Mutta näin täällä!
Teille kaikille muille plussa puhuria! :)
 
Mä en pysy ollenkaan kärryillä tämän ketjun jutuista,joten jatkan nobodyna oloo tuolla pidemmän kaavan ketjussa.
Tosin taitaa meillä kohta jäädä yritykset,kun vaikuttaa ettei mun kroppa kestä noita lääkkeitä joilla stimuloidaan muniksii.
 
marikki mulla sama fiilis välillä etenki jos nettipimentoon oon joutun vähäks aikaa. likat on puhun nyt viimeaikoina pitkälti foolihappotuotteista et mitä käyttävät. muutama on tässä plussannu ja osa saanu menkat, monella on piinaviikot muistaakseni. siinä tiivistetysti. :) harmi että sulla kroppa ei tykkää noist lääkkeistä...jaksamista.
 
Takaisin
Top