Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Larissa: mulla vähän sama, olen aika realisti itseni suhteen mutta toisten suhteen en. Mun aiemman kokemuksen mukaan tärppikierto oli oireeton (vielä monia päiviä plussaamisen jälkeen) ja sitä ennen monessa kierrossa oli raskauteen mahdollisesti viittaavia oireita. Nykyisinkään peruskierrossa (silloin kun ei vielä yritetty eikä ollut hormonaalista ehkäisyä) oireet ei ole joka kierto samat joten siitäkään ei voi vetää johtopäätöksiä. Eli joka kerta on paras ajatella vain, että normaali kierto, normaalit tuntemukset... Tärppi on sitten vain super-superonnellinen-yllätys. :) Mutta huh, sulla enää alle viikko odoteltavana!

Mimi: mahtavaa, että asiat lähtevät nyt liikkeelle! Vaadit sen raskaushormonitestin! (Miksei ne vois ottaa sitä samalla siellä labrassa ilman lääkärin lähetettä?)
 
Emmä ymmärrä miksei ne samalla vois neulalla tökkästä ku sinne meen, no mutta pääsin edes joihinkin testeihin :) jos sekin näyttää negaa niii sit haluun kyllä jo lääkäriin :D
 
Fiamma: Täällä petipuuhia piristetään asuilla ja öljyhieronnoilla (sotkusta, mutta sen arvoista) :wink

Mimi: Toivottavasti saat asiaan pian selvyyden! Varmasti hermoja raastavaa.. Tsemppiä!

Pakko on kanssa ylistää tätä foorumia ja ketjua. On ollut todella hieno löytää kohtalontovereita, joiden mielessä pyörii samoja ajatuksia kuin omassa päässä ja omia ajatuksiaan saa jakaa muille. Mies kun ei aina halua keskustella tai se menee yleensä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Jos päiväkin jää väliin ettei käy täällä niin on jo vieroitusoireet! :grin:p
 
1,5 tuntii meni taas lukee 3 sivuu uutta tekstii.. Hidasko? :D

Tervetuloa kaikille uusille :)

Nessu, mä lopetin epillerit huhtikuussa 2013, siitä sit jossain vaiheessa kierto meni tosi säännölliseks aina 30 päivää. Nykysen miehen kanssa ollaan oltu huhtikuusta asti takas yhdessä niin heti ekalla yrittämällä tuli sit plussa :) Täällä siis tänää rv 17+0.

Mikä toi miestarinajuttu oli mistä joku tässä sivu tai kaks taaksepäin mainitsi et on keskusteltu pari viikkoo sitten?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Feliddzi: kerrottiin vähän kuinka on kohdattu jnejne. Yllätyksekseni aika monella oli ns yhden yön juttu paisunu vähä vakavemmaks, luulin olevani ainoo :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hah löysin tollasen netin syövereistä :D oisko hirveän kiva?
 

Liitteet

  • 6 days past (4dpo).jpg
    6 days past (4dpo).jpg
    12.8 KB · Katsottu: 132
Kiivilintu: mikä toi on? :D

Tiedättekö, mä oon ihan varma että mun tuurilla menkat alkaa huomenna enneku aamusta meen sinne labraan! :D
 
Juu olihan tekstiä ilmaantunut :)

Meillä ei piristystä juuri tarvita, ollaan molemmat hyvin seksi elämä painoitteisia joten sen kyllä heti näkee toisen naamasta jos tauko on ollut liian pitkä :D Ja eikun hommiin ;)


-Elli-
Elämääni mä tahdon sen, pienen iltatähden suloisen.
 
Kiitos kaikille lämpimästä vastaanotosta :) Kiva että täällä on kohtalontovereita. Mäkään en viitsi ihan jokaista yksityiskohtaista vauvakuumeyksityiskohtaa miehelle vuodattaa, kun ei se jaksa ruotia ja analysoida jokaista oiretta tai tuntemusta.

Mitä foolihappolisää te muuten popsitte? Mä oon syönyt tähän asti ihan normi Multivita Plussaa, jossa on foolihappoa 400 mikrogrammaa, vai mikä se yksikkö on. Tänään olin menossa apteekkiin ostamaan saman valmkstajan raskausvalmistetta, josta on mm. A-vitamiini jätetty pois, mutta myyjä ei suositellut. Sanoi vaan, että monivitamiinivalmisteissa foolihappo ei imeydy tarpeeksi hyvin. Sen sijaan hän suosittele jotain todella hinnakasta 30 tabletin pakkausta erillistä foolihappovalmistetta, joka on tarkoitettu raskautta suunnitteleville ja odotuksen ekalle kolmannekselle - tabletit sisälsi myös jodia, jota en läheskään kaikista muista valmisteista oo bongannut. Paketin hinta oli melkein parikymppiä, eli tyyriin puoleinen.

Kertokaas te nyt siis, minkä valmisteen ootte havainneet hyväksi. :)
 
Tervetuloa uudet, pahoittelut tiedätte kyllä mistä ja ONNEA, jollain on tainnut tärpätäkin! Luo toivoa tännekin päin. Pakko oli vaan kertoa ku kävi tää ihan legendaarinen homma; kp 27/26, tein testin. Sillä hetkellä ku sain tikun pissaan, alko järkyttävät menkat. Hyvä että meni sekin testi hukkaan... Mut vähä nauratti ku muillakin vissii käyny sama. Eli kp 27 olikin kp 1. Eiku uutta matoa koukkuun ;-)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Nessu, mä syön sitä multivita mamaa, ennen sitä jotain perus vitskuja, mutta niissä oli A-vitamiinia. Uskoisin että saan tarpeeksi vitamiineja ruuasta, mutta päätin pelata varman päälle.

Onneksi mimi sait ajan, toivottavasti käynti selkeyttää tilannetta!

Mies kyllä kuuntelee, ja saa kuullakin kaiken, mutta se ottaa kaiken niin lunkisti ettei sen seurassa viitsi loputtomiin spekuloida. Äidille en viitsi puhua. Oli tosi iloinen siitä aikaisemmasta yllätysplussasta, mutta nyt on koko ajan varoittelemassa että ei sitä toista plussaa ehkä tule yhtä helposti. Tarkoittaa varmaan vain hyvää, mutta latistaa kyllä mieltä. Pessimisti ei pety, mutta sillä asenteella varustautuneena ei kannattaisi edes aloittaa yritystä...
Joten en oo nyt puhunut asiasta sille mitään.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitokset tsemeistä!

Ja tervetuloa kaikille uusille! :)

Tädit ja negat sais kyllä nyt unohtaa täältä ja se plussa aalto käyntiin! Päästäs kaikki odottajien puolelle ;)

On. Täällä ei oo vieläkään tätiä näkynyt.. Huomen aamusta uutta testiä jos se täti ei saavu ennen sitä..
 
Kauheesti ootte kirjotellu!

Mutta pakko kommentoida tuota Nessun foolihappo kysymykseen nyt kun en kerkeä enempään kirjoitella, mutta tosiaan folirenia syön itse :)

Plussatuulia :) mut muuten voi ottaa testauslistalta pois jos joku päivittää jossain vaiheessa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Silv kiitos infosta.

Me ollaan tavattu 4,5 vuotta sitten netissä. Sillon oltiin vajaa 2 vuotta yhdessä ja erottiin meistä riippumattomista syistä ja nyt ollaan 4,5 kk oltu taas :). "Tauko" teki varmaan ihan hyvää toisaalta kun nyt menee paremmin ja erittäin hyvin vaikka ei aiemminkaan huonosti menny. Molemmat ehkä kasvettu vähän nii osaa arvostaakki toista ihan eri tavalla ^^.

Elli meillä vähän sama juttu, ei paljo piristystä tarvita.

Ja mulla on käytössä foliren foolihappo.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heippa!

Uskaltauduin nyt muiden uusien vanavenessä rekisteröitymään foorumille :) Pari viikkoa olen jo lueskellut juttujanne, mukavaa, että täällä on aktiivista porukkaa!

Meillä on vasta yk 1 menossa. Jätin ehkäisyrenkaan pois kesäkuun alussa ja silloin tuli normaalisti tyhjennysvuoto, mutta nyt on jo kp 66, eikä vieläkään mitään ole tapahtunut. Kuukautiset pysyy poissa ja viikon välein tehdyt testit näyttää vaan negaa... Aika piinallisia viikkoja tässä siis ollut. Varasin jo parin viikon päähän gynekologille ajan, niin jos ei mitään siihen mennessä kuulu, niin käyn tarkistamassa tilanteen.

Nessulle vastauksena foolihappokysymykseen: Minäkin syön Folirenia tällä hetkellä, kun sitä gyne suositteli. Se ei muistaakseni ollut kovin kallis, n.10e ja siinä on 100 tablettia.
 
Tervetuloa Ratamo! Ollaan näemmä melkein samoihin aikoihin jätetty rengas pois :)

On. Sekosin ja löin miehelle kauppalistan käteen, jotta saadaan keittiöremonttia alulle :grin Seinät jo maalasin, samalla ajattelin maalata eteisen ja vessankin, mutta huomenna sitten :wink Alavatsassa on jänniä tuntemuksia...

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Tuosta Folirenistä, onko se apteekista ihan ilman reseptiä? Ja mikä siinä on vahvuutena? Mietin et jos kans vaihtaisi siihen :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Folirenia saa ihan ilman reseptiä ja siinä on vahvuus 400 mikrogrammaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top