Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinjoo ja siis jätin eksän kans ehkäisyn opois ja sit kun erottiin aloitin minipillerit, jotks siis nyt jätettiin pois :)

Onnea plussalaisille!!!

Ja erityshalit Satralle (I feel you!) ja Chipmunkille tsemppihali!

Mä jännitän Madh:n, Freyan ja muiden piinailijoiden kanssa ihan kympillä!=)

ON : terkkuja vaan lääkäristä. Kaikki rahat hupenee nyt sit fukin pinppilääkärille, jes! Nimittäin meinasin lentää persuuksilleni kun kuulin summan tästä sisätutkimuksesta ja ultrasta : 180€. Huomenna kuulemma pitäis mennä labraan klo 10 ottamaan hormoniarvoja = 200€ ja sit ens viikolla uusi ultra = ehkä just toi sama 180e... jepjep...

Hiukka hissuskiin kyselin kullalta, että mitäs tehdään... Henk koht olisin sitä mieltä, että jättäisin leikin jo tässä kohtaa kesken, mutta ukkelirakas haluaa, että jatketaan ainakin jonkin aikaa.

Ultrassa kaikki päälisin puoli ok, kuulemma oikein kauniit munasarjat mun ikäiseksi (kohta 38v.) hah kiitti! =) Mutta samaan syssyyn totesi, että " pakko on suoraan sanoa, 70-80% pareista olisi mun ikäisenäkin jo tullu raskaaksi tässä ajassa, jos seksielämä ok" Jep, ei muuta ku kättä taskuun.
Mä sitten kysäisin, että jos jätetään noi vauvahaaveet kokonaan, niin kuinka tää mun kierto sitten korjataan. Totes, että voi syödä sitä Primolut Noria (kuulemma ei hyväksi jo raskautta toivoo), mutta kierto luultavasti palautuu normi kakkatiputteluun (ei ihan just käyttäny tota sanaa), heti muutaman lääkkeettömän kierron jälkeen.

PRK!!!!! Hieman on hämmentynyt olo. Ei huvittais kyllä maksaa edes näitä alkutestejä, mutta kuulemma (ja olen samaa mieltä) ei ala vääriä hormooneja mulle huvikseen syöttämään.

Kaivaudun nyt peiton alle syömään suklaata.

Tännehän satelee sivuja pitkin päivää! :) ... Taidanpa olla pikkusen tippunu kärryiltä.. :smiley-ashamed005

But eniwei..
Tsemppiä plussan saaneille!! Tarrasukkia matkaan! :smiley-angelic003
Malttia niille joille testin tekeminen eessä..
Onnea Ovisten hyödyntelyyn! :dance011

JA pahoittelut tädin kohdanneille / negan tehneille.. ne ei oo kivoja.. ( jos niitä ei oikeasti siis odota ) :wink

ihanaa, paljon onnea plussanneille! ja monella muullakin on jännät paikat<toivottavasti saadaan lisää plussia! valaa meihin muihin toivoo!

tänne olikin tullu 20 sivua tekstiä, hieman kesti kahlata läpi :D santralle upeaa reissua roomaan, itse olin juuri minilomalla barcelonassa ;) harmi, että ovis ilmeisesti meni ohi/ei ollu ollenkaan, koska reissussa innostuttiin petipuuhiin oikein kunnolla :D

oj: vaikuttaa siltä, että menkat alkamassa..vähän rusehtavaa limaa tuli tänään töissä, meinasin melkein purskahtaa itkuun, vaikka en missään vaiheessa aatellu, että nyt olis tärpänny..en oo nyt laskenu kunnolla, mutta joku kp36 menossa? silti niin kova pettymys.

soitin eilen myös terveysasemalle, että saisin ajan omalle lääkärille ja testattais niitä verenkuva, kilpirauhas ym. juttuja ja vastaanottovirkailija oli kyllä niin tyly, kun sanoin meidän yrittäneen vasta yli puoli vuotta raskautta, tuntu tosi kurjalta, kun ei oteta vakavasti omaa hätää. sain kuitenkin ajan, mutta siihen on vielä yli kuukausi.

tänään sain myös postista kirjeen lapsettomuuspoliklinikalle<tuntu kieltämättä aika karulta lukee se kirje, mutta sitte saan ainakin paremmin tietoon ,että onko kaikki kunnossa vai saisko lääkityksestä apua.

huoh, koitan etsiä positiivista mieltä, mutta nyt kyllä kieltämättä vähä itkettää :/ kiitos kun saa purkaa omaa pahaa oloo. tästä tulikin ihan masisviesti.. :D

Niin ja piti lisätä, että EN MISSÄÄN NIMESSÄ ala kellon kanssa seksiä harrastamaan. Eli mun huumori loppuu siinä kohtaa jos ei kevyillä avituksilla raskaus ala. Olkoon sitten koko homma. Mä ompelen koko värkin ennemmin umpeen.

ja munkin piti lisätä vielä, että juon sillon tällön greippimehua, juurikin vaan sen takia, jos tärppäis paremmi :) ei siitä haittaakaan voi olla :D

peppipupu: joo, samaa mieltä ton seksin harrastamisen suhteen, ollaan kuitenkin oltu sen verran monta vuotta yhdessä, että ei ihan samalla innolla jaksa enää, mikä varmaan on ymmärettävää. keskivaiheilla kiertoo kyllä yritän saada useemmin intoo vireille, että olis mahikset. mutta multa puuttuukin vielä se esikoinen, niin kova hinku saada se eka syliin<3

Peppipupu: Ohoh, olipas hintaa :confused: Ymmärrän kantasi, että kahden lapsen äitinä ei enää ole halua rankempiin hoitoihin. Ja onhan ne järkyttävän hintaisiakin, kun käsittääkseni 2lasta on se "kiintiö", jonka jälkeen kela ei korvaa lapsettomuushoitoja vaan kaikki jää itselle maksettavaksi (onko jollakin tästä parempaa tietoa..? vai oliko se niin että kahden lapsen jälkeen ei pääse enää kunnalliselle puolelle hoitoihin?). Jos teillä on menty tulee jos on tullakseen fiiliksellä, eikä ole niin kellon tarkkaan ajoitukset ollut, niin en mä pitäis tuota 6-7kuukautta vielä ylettömän pitkänä aikana yrittää :O Pakko muuten sanoa, että niin hauskasti kirjotit ton "ompelen koko värkin ennemmin umpeen" että rupes naurattaan :D

zorro: en muista taustojasi, mutta onko teillä jotain erityistä kun puolen vuoden yrittämisen jälkeen menette lapsettomuuspolille..? :)

Voi zorro, mä pidän sulle peukkuja!!! Olen toki onnellinen kun on noita natiaisia, ja välillä tuleekin sellainen olo, että mikäs tässä on ollessa. On ukon kanssa kuitenki enempi aikaa esim reissata ja tehdä aikuisten juttuja. Hyvä elämä yhdessä ilman yhteistä lastakin. Miehellä ei ole omia lapsia, mä tiedän jo kuinka se parisuhdetta välillä rasittaa. Jos näin on jossain määrätty, niin olkoon se sit niin. Jos olisin ekaa yrittämässä olis tilanne ehdottomasti toinen. Lapset on ihania ja niin rasittavia:-) hauskinta on se, että ekaa odottaessa en edes tajunnut, että mitä isommaksi ne kasvaa, sen kivempaa äitiys on! Meillä ainakin huumori lentää tyttöjen kanssa ( paitsi kun on vanhemman kanssa menkat samaan aikaan)

Peppipupu: okei. Tietysti sen ymmärtää että miehen toive lapsesta saattaa olla vähän erilainen, ja hän on enemmän valmis rahallisestikin panostamaan hoitoihin. Toivottavasti teillä tärppää :)

Heips! Tännekin ilmoittautuu yksi "kuumeilija". Kotona on 09/2013 syntynyt tyttö ja hänelle sisarus olisi haaveissa. Muutaman viestin olen tuonne "Toista vauvaa kuumeillen"-ketjuun kirjoittanut, mutta laitetaan tännekin kun näitä kovasti luen :)

Tahdon nimittäin onnitella plussanneita, ainakin siis S1N1 ja djh :)

Ja MadH91:lle täytyy sanoa että kyllä noi sun oireet niin hyvin sopisi raskauteen :)

Meillä on siis nyt menossa yk1 ja tais tämä kierto mennä ihan ohi. Kroppa on vielä sekaisin edellisestä raskaudesta (osittain imetyskin menossa), enkä ennenkään oikein tuntenut kroppaani. Viime kierto oli 25 pvää, mutta nyt ovis ei ainakaan tainnut olla silloin kun tuon lyhyen kierron mukaan olisi pitänyt olla (kp12-13). Veikkaan että ovis oli alkuviikosta eli kp17-18 (limojen perusteella)ja nyt vasta kp19 oli sutinaa...

Täälläkin siis lähinnä odotellaan seuraavien menkkojen alkua... koska lie se sitten on. Toiveet kyytiläisestä olisi aika epärealistisia :sad001

Osaisko joku vielä suositella noita ovistestejä? Mistä kannattaa ostaa? Mulle ihan vieras juttu, mutta koska olen malttamaton, niin tod.näk. pakko alkaa testaamaan jos ei nyt ihmeellä tarttuis yk1-2.

Peppipupu: hui ompa kallista touhua, en taida ainakaan suinpäin sukkelaan mennä yksityiselle. Osasko se lääkäri perustella miks on haittaa raskautta yrittäville nuo primolut nor tbl:t kun nehän on samaa kun terolut paitsi vahvempaa. Minäkin pelkään joutuvani syömään pilleriä loppuikäni jotta saisin kierron pysymään shutkot tasaisena eikä mitkään pillerit voi olla hyväksi ainakaan pitempi aikaisessa käytössä. Olisko piuhojen leikkaaminen helpompi tapa... Paitsi että eikös siinäkin tule tyhjennys vuoto... Taitaa tulla. Korjatkaa jos oon väärässä.

Tervetuloa sandy!!! :)

On. Kohdunnapukka uutiset: nyt ihan alhaalla ja ihan vähän pehmeämpi kuin viimeksi. Ehkä hieman enemmän aukinaisemman tuntuinen. Pitää ees näitä uutisia kertoo kun ei nyt muutakaan kerrottavaa :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Eipä nukuta kun nukuin 12 tuntia putkeen sen sairastelun jälkeen.

Tuli flash backinä se että tuo yksityinen gyne olisi tahtonut tehdä keliakia ja laktoosi-intorelanssi testit. Ne minulle on tehty jo reumassa (veri (dna) ja biopsia suolesta), ja niissä puhdasta. Mutta mietin kuinka moni yrittäjä siistii ruokavaliotaan? Esim just viljat tai gluteenin ja maidon? Tai sokerin? Lueskellut paljon tuosta miten keliakiatesti voi näyttää negaa mutta onkin herkkä vain gluteenille tai vehnän jollekkin muulle osalle.
Esim tässä artikkeli (aika luotettava lähde joo) http://www.scientificamerican.com/article/gluten-sensitivity-may-be-a-misnomer/

Eli tuosta lähinnä lähti enemmän ajatus ruokavalion siistimisestä. Vitskut ollut monta vuotta jo käytössä, ja yritän niitä miehelle kans tuputtaa. Superfoodeja sille syöttänyt... Salaa ja tietoisesti :D

Melissae: kuules mä oon valvonut monta yötä jo näin putkeen. Kumpa vaan sais nukuttua. :)
Mulle itselle ei ainakaan sovi peruna, pasta, riisi. Vaalea leipä ym. Keliakiaa ei ole tutkittu mutta kyllä sen olossa huomaa kun turvotus sulaa vatsanseudulta kun em. Syönnin lopettaa ja alkaa syömään toisella lailla

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Säästyypähän yksi testi tulevaa kiertoa varten, sillä täti kurvasi tänä aamuna kylään :(

Hieman harmittaa mutta positiivista tässä on se, että nyt tiedän kiertoni pituuden eli se on 30-34. Ihmettelinkin et miten voi mulla olla 28 kun ikinä tuota ollut. Ja oviksen bongailutkin meni ihan harakoille :D Ehkä me jatkossa mennään vaan fiilispohjalta...

Pampero tein ekan testin dpo 8 ja se oli hyvin haalea viiva, ja nyt oon testannu joka aamu, viivat vaan vahvistuu koko ajan. Mä tosin testaan niillä tosi herkillä testeillä, et esim apteekin oma ei välttämättä näyttäis vielä mitään.

pahoittelut freya tädistä, toivotaan että plussa tulee sitten tässä uudessa kierrossa.

s1n1 onnea viivan vahvistumisesta aivan mahtavaa mashaAlah. tonnikaupalla tarrasukkia :)

on: aamuvirkku ilmoittautuu eli klo 5.50 herätty ja noustu. kasvimaa sen ku vihertää entistä enemmän ja päivä on näköjään kaunis ja lämmin. aurinkoista ja lämmintä heti aamusta, saapi nähä meneekö tänää 23 tai peräti 25 rikki tänää :)

Voi ei Freyja, olen pahoillani. Toivottavasti pääset pian perään odottajiin! Fiilispohjalta toimiminen kuulostaa ihan järkevältä. Tärppikin todennäköisempää ilman stressiä. ;)

Mä nyt sitten varmaan häivyn täältä.. Tänään testissä samanlainen viiva kuin esikoista odottaessakin. Voi apua, kyllä tää on taas jännää! :D

Nyt iiiiiiisoo plussa-puhallus teille kaikille!!! *puuuuuuuuuuuuhhhhh*
Odotan teitä piinailijoita lokakuisissa odottajissa. ;)

huomen olis testausta, mutta mietin että jos siirtäisinkin viikolla testaamista kun sitten olisivat kunnolla myöhässä :P heheh...en tiedä piinaako se itseäni vai teitä enemmän jotka odotatte tulosta :)

kp jotain, en muista, lukee kai tikkeris :)

Takaisin