Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa messiin Nessu :) Mulla on vasta yk 1 menossa :grin 10 vuotta meni yhteensä ensin pillereillä ja sitten e-renkaan kanssa. Monesko kierto sulla on luomuna ja montako kiertoa olette yrittäneet?

Silv, joo marjoja keräillessä tai koiraa lenkittäessa on iiiihan liikaa aikaa mietiskellä :grin Äsken tuossa itsekin tyhjensin pari karviasmarjapuskaa. Jos tästä kierrosta tärppäis niin meille tulisi vappuvauva :) Mutta joo pessimistinä niitä menkkoja ootan saapuvaksi. :grin
 
Stalkkaaja ilmoittautuu ;)
Olen jo jonkin aikaa seurannut foorumia, mutta en ole uskaltautunut mukaan. Pelkään että innostun tai stressaanun jos seuraan kirjoittelua liian tiiviisti.

Myöskin ehkä hiukan hävettää, että itse tulin vahingossa raskaaksi, vaikka täällä niin moni joutuu odottamaan vaikka yritystä olisi. Itsellä siis kuparikierukka petti vaikka oli toiminut viimeiset kolme ja puoli vuotta. Yllätyksestä toivuttuani totesimme isän kanssa että haluamme pitää lapsen. Emme ole olleet kovinkaan pitkään yhdessä, mutta haluamme molemmat lapsia, emme vaan olleet ajatelleet saada niitä ihan vielä.

Kierukka saatiin poistettua, mutta ultran mukaan sikiö oli n puoli viikkoa liian pieni. Reilun viikon päästä tuli km jonka päälle cytot.
Aikamoista vuoristorataa, kun ensin totuttelee ajatukseen, innostuu, huolestuu ja lopulta kaikki otetaan pois. Km tuli viikolla 7+4, joten kauhean pitkälle ei ehditty.

Nyt ollaan jatkettu niin kuin ennen, mutta ilman ehkäisyä. Tai siis, ehkä hiukan ahkerammin oletetun oviksen aikaan ;) Menossa kp20, kai. Toivon että kierto palaisi takaisin entiselleen. Km jälkeen ollut vasta yhdet kuukautiset, ja edellinen kierto oli tosi lyhyt.


Onnea kaikille plussanneille!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos Larissa ja Siija :) Tekin siis aika uusia yrittäjiä tällä saralla. Toivotaan kaikille iloisia ylläreitä mahdollisimman pian. Meillä tämä menossa oleva kierto on nyt neljäs aktiivista yritystä. Miten pitkät kierrot teille on vakiintunut ja ootteko tikutellu ovista? Mä oon lähinnä laskeskellut tärppipäiviä, joinain kuukausina oon myös ollut tuntevinani ovisajan, mutta ainakaan ennen tätä kiertoa ei oo tärpännyt. Nyt vaan peukut pystyssä, että tulis pian niitä odotettuja uutisia. Ei vaan millään malttais ootella :)
 
Tervetuloa Nessu ja Käpynen :)

Nessu: mä oon ollut viime syksystä lähtien ilman ehkäisyä. Pillereiden jälkeen tulin heti raskaaksi, mut se meni kesken rv 12+ ja sit 6yk tuotti taas tulosta, mutta km oli viime kuussa rv 7+. Mun kierrot ovat olleet siis 29-39 päivää noiden välillä :D Nyt odottelen taas et alkaako menkat, loppuviikosta ehkä pitäis tulla.

Oviksen tikutin kerran, tuossa viimeisimmässä plussakierrossa. Nyt en saanut plussaa ovistikkuun, joten en tiedä ovuloinko ollenkaan tässä kierrossa.

ON: Jotain tuntemuksia ollut taas, mut muuten ihan normi olo. Huomasin äsken et rinnoissa on pintaverisuonet tulleet todella pintaan, siis nännien ympärillä. Eipä oo tuollaista ennen ollut :D Kosketusherkät ovat hieman.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tervetuloa uudet :) meillä ei moniin vuosiin hormoniehkäisyä ja nyt yk2, viimeisin kierto 34päivää. Tänään kai kp15 ja ovia tikut tuli postissa ja pitihän siihen heti pissiä, haaleaa plussaa näytti :) ai että oltiin iloisia molemmat tästäkin vähästä :D ja Nessuko oli gynelle menossa, kävin itse viime viikolla. Vähän niinku todistamassa itselleni että jotain eloa on sisällä ja mahkuja isompaankin eloon. Tuli hyvä mieli käynnistä ja intoa puhkuen kohti uusia pettymyksiä :D sori tää kaikkiyhteenputkeen teksti, puhelimella nääs :) plussaa puuuuuh! :)
 
Tervetuloa myös käpynen! Itse olin myös aluksi stalkkaaja, mutta lopulta liityin keskusteluun mukaan jo ennen kuin jätettiin ehkäisy pois :)

Nessu, mulla oli edellinen kierto 30 päivää (ovis oli 2 päivää myöhässä) eli uskon, että kierron vakiintuu siihen 28 päivään (ellei siis plussa tule). Tämä kierto olisi oviksen perusteella 26 päivää. Ovista olen nyt molemmissa kierroissa tikuttanut, mutta hyvin sen näemmä tunnistaa myös oireista eli näillä näkymin en jaksa enempää tikuttaa. Pelkkään laskemiseen en kyllä luottaisi. Oviksen tunnistamisen ohjeeksi suosittelen Luomupimun blogia. :)

http://luomupimu.blogspot.fi/p/ovulaation-tunnistaminen.html

Freyja, meillä on sama dpo ja samantyyppiset oireet :grin
 
tervetuloa nessu ja käpynen minunkin puolesta. itse olen vakioporukkaa ja olen täällä roikkunut vaikka plussasinkin keväällä.

käpynen pahoittelut keskenmenosta se on aina rankkaa vaikkei olisikaan suunniteltu raskaus alunperin mutta siihen lapseen kiintyy nopeasti usein. itsellä liiankin paljon kokemusta siitä surusta kun pikkunen otetaan pois mutta nyt 3v yrityksen ja usean vastoinkäymisen jälkeen ollaan raskaana ja puoliväli ohitettu reilu viikko sitten jo alhamdulillah.
plussatuulia :)

nessu plussatuulia ei kannata stressata liikaa ainakaan ja foolihappoa kannattaa jo yritysvaiheessa molempien syödä. meille ei annettu toivoa luomu raskaudesta mutta samassa kierrossa tuli tärppi ja mies otti silloin 5mg foolihappoa parantaakseen laatua ja itse söin kanssa foolihappoa.

on: jaahas lanko toi yllärin josta multa ei kysytty haluanko...kameleontti, villi sellainen. jouduin jopa alkaa opettaa ukkoa ja lankoa et mitä tarkottaa kun kameleontti on väriltään musta. totesin et se on vihanen ja luuleeko ne et kameleontti tykkää et otetaa alkuperäsest asuinpaikastaa ja sit viel roikotetaa hännästä. vertasin et tykkäiskö ne jos niitä roikotettas siitä mikä on heillä jalkovälissä...ei tasan tykkäis.
 
Silv mulla lähes sama! Mäkin täyttäisin 25 ja lapsen la heittäis muutamalla päivällä siitä yli :D tosin esikkokin syntyi sen kk etuajassa ja mulla ei oo täysaikasta lasta tulossa vaikka mikä ois niin se syntyis kivasti mun ja miehen synttäreitten välissä :D
 
Kun minä lopetin pillerit niin ei moneen kuukauteen kuulunut kuukautisia. Oikeastaan siitä alkoi oikea vauvakuume kun luulin että saattaisin olla raskaana kun tätiä ei kuulunut. Siinä sitten kokeilin teroluteja kiertoa tasaamaan, ja plussa sai tulla jos on tullakseen. Välillä taukoa yrittämisestä, välillä ovistestejäkin, muutama vuosi siinä vierähti. Plussa tuli siinä kierrossa kun en stressannut. Nyt on toiveissa pikkukakkonen, viides yrityskerta... Muutama näistä yrityksistä ollu semmosia että oli hirveesti oireita, viimeisimmässä ei juurikaan, ja koitin olla miettimättä liikaa. Mut ei iloista ylläriä tullut.

Jospa saadaan uusi plussa aalto nyt aikaan, naiset!? :)
 
Gatusa: hyvästi ja hyvästi. En vaan jaksa enää välittää ja märehtiä. Elän niinkuin itsestä hyvälle tuntuu... Ja jos tuntuu että asiat niin mietityttää ja ärsyttää ni meen muualle nukkuu.
Itsellä ainaki vauva tauko tekee hyvää ja täältä ihanasta foorumista kun malttaa olla pois ni tuntuu että helpottaa. Ikävä on teitä kaikkia mutta pakko jotain oli tehdä asialle ku pää koppa meinas levitä. Käyn mä täällä välillä kurkkimassa!

Täällähän on tullu sikana uusia! Tervetuloa!!!

Onnea mara!
Nuuhku: jännää!
Onnea dawwe!!!
Onnea granger!!

Mites darkmimosa ja muut alkupään tyttöset???

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tervetuloa uusille!
Mä jätin pillerit pois huhtikuun alussa, eka 1,5kk vuotoja tuli 2 viikon välein, sit päästiin yrittämään = huti, toka kerta tärppäs, mutta meni heinäkuun alussa kesken rv 5+3, nyt olis niinku yk3 menossa ja yk4 odotellaan. Menkat siis ton kkm takia melkein 1,5vk myöhässä >.<
 
Tervetuloa Käpynen :)
Nessu, mulla kierto ekassa luomukierrossa 30 päivää ja nyt oviksen mukaan tulossa saman pituinen kierto. Ekassa kierrossa ihan oireista ja fiiliksestä päättelin oviksen, mut tässä kierrossa ihan tikutin ja oireet oli oikeassa ja ovis tuli.
Onnea nyt matkaan Käpynen ja Nessu, että äkkiä tärppää :alien
 
Tervetuloa uudet munkin puolesta. Minäkin alan kaiken kohelluksen jälkeen tikuttamaan ensi kuussa. Vasta nyt kanssa aktiivisesti aloittanut iltatähden yrittämisen, vahinko plussan jälkeen, mikä ei tosissaan kestänyt. Mutta kohti uusia tuulia.


-Elli-
Elämääni mä tahdon sen, pienen iltatähden suloisen.
 
Tervetuloa Nessu ja Käpynen!

Meillä on myös ekat lapset saaneet alkunsa tjottailusta välittömästi, mutta oltiinkin tuolloin alle kolmen kympin. Nyt meni 5 tai 6 kiertoa jos tämä plussahaamu nyt vahvistuu tän kolmosen kans.

Meidän ehkäisy kun on ollut viimeiset 6 vuotta varmat päivät ja oman kropan tunteminen, ja menkat aina 26 päivän kierrolla, niin kuvittelin kyllä että kolmonen "tehdään" eikä saada... Tässä kierrossa kävin itse gynekologilla lähes puolivälissä toteamassa että folli oli kypsymässä ja se kohdun kiinnittymislima normaalin paksuista, otin ovistikut ja foolihapon käyttöön ja mies asensi ilmastointilaitteen makkariin ettei jää yrityksen puutteesta kiinni :) Jos plussa nyt pitää kutinsa, niin varsinaisesti tärppi olisi käynyt yk2, koska meillähän oli pakon sanelema kesätauko toukokuusta lähes heinäkuun loppuun, mutta kuumeilukiertojahan nuo kaikki on olleet, niin siksi aika tuntuu pitkältä.

Oon kyllä ihan fiiliksissä, josko sitä kuitenkin testailisi jo huomenna ja kävisi hakemassa digin viikonlopulle...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heissan :-) Minäkin varovasti liityn joukkoonne ihanaan.. Käyn aina välillä lukemassa täällä toisten ajatuksia ja uskaltaudun nyt mukaan..
Viimeksi ole "pyörinyt täällä kolmannen lapseni odotusaikana, kohta kaksi vuotta sitten :-) Hänelle ollaan kaveria koitettu saada alulle helmikuusta lähtien,vaihtelevalla aktiivisuudella asiaa kohtaan. Vaikka yritysaika ei vielä pitkä olekaan,silti pieni epätoivo jo nostaa päätään,joko meidän lapsimäärä on ummessa..? Toki olen onnellinen jo olemassaolevista lapsistamme eikä maailmanloppu olisi jos ei enempää siunaannu,mutta silti..vauvakuume on kova :-(
Toivon kaikille voimakkaita plussatuulia <3
 
tervetuloa pötkylä ja plussatuulia... älä vaivu epätoivoon vaikka ei välttämättä nopeasti tärppäisikään. :)

no niin ja se kameleontin poikanen jää meille asumaan, mies tekee sille jonkinmoisen asumuksen tuohon pihalle, no ainaki pitää ötökkämäärän kurissa :) ihmettelipä tuo vieläki et miksi se ei ol leppyn ni totesin et A) se vietii sen alkuperäisestä kotimaisemasta B) sitä roikotettii hännästä C) sitä ärsytettii D) se on stressaantunu.
 
Mimi: Voisin kuvitella, että neuvola lähettää sinut verikokeeseen ja jos et ole raskaana niin jättävät vain odottamaan tätiä. Minulle ainakin sanottiin keskenmenon jälkeen että pitää ottaa yhteyttä jos menkat ei tule kahteen kuukauteen. Mietin itse silloin, että niistä tulee pitkät pari kuukautta, mutta onneksi ei kierto mennyt pahasti sekaisin. Toivottavasti sullakaan ei ihan mahdottomaksi veny!

Tervetuloa uusille!
 
Mahtavaa kun muitakin uusia tulee mukaan! Ja täältä saa lukea ihania positiivisia iloisia uutisia! :) <3

On se jännä miten ainakin minun mieleni toimii. Tässä kuussa en tosiaan havainnut ovista ollenkaan, aiemmin oon sen limoista tunnistanut, mutta en oo tikuttanut (enkä aiokkaan, ehkä?). Ja niinpä ajattelin että kun ei oo ovista niin ei oo mitään mahistakaan, vaikka makkarin puolella ihan yhtä aktiivista kuin yleensäkin eli siitä ei kyllä jää kiinni. No näillä clomeilla kierto ollut sen 30-31 päivää ja nyt menossa kp 23 ja toivo alkaa kuitenkin nostaa päätään :)
 
Takaisin
Top