Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MadH: Mulla on kp23 menossa. Onko sulla se Terolut -kuuri siis vielä menossa? Eikö se pitäisi lopettaa, jos on raskaana? Äkkiseltään lukaisin Terolutin pakkausselosteen ja siinä oli tuosta tiputteluvuodosta näin:
"Odottamaton verenvuoto emättimestä tai tiputteluvuoto ei yleensä anna aihetta huoleen. Tällainen vuoto on todennäköistä erityisesti ensimmäisten Terolut-hoitokuukausien aikana.

Varaa kuitenkin heti aika lääkärillesi seuraavissa tapauksissa:

• jos verenvuoto tai tiputtelu jatkuu kauemmin kuin muutaman kuukauden ajan
  • jos verenvuoto tai tiputtelu alkaa, kun olet jo käyttänyt hoitoa jonkin aikaa
  • jos verenvuoto tai tiputtelu jatkuu vielä hoidon lopettamisen jälkeen."
Ei kun joo, muokkaus tähän et tuollahan olikin et sulla se kuuri jo loppunut :)

Gatusa: Onko se ihan joku julkinen lääkäripaikka, vai yksityinen? :)

Pampero: Okei, muutama päivä/viikko niin sit jos mietityttää niin voi varmaan jo pistää jotain erilaista testiä kehiin siellä ;)
No terolutit ei itsessään periaatteessa vaaranna raskautta mitenkään, kun ovat sitä keltarauhashormonia, mitä kehon pitäis normaalistikin tuottaa kun ovulaatio on tapahtunut, mut ei sitä sais kyllä pitkään / toistamiseen syödä jos on raskaana. Kummaa... :D(muoks. ei siis kummaa, vaan juurikin se, että kun istukka on muodostunut niin hcg hormoni alkaa pitää raskautta yllä, ennen sitä raskautta ylläpitää keltarauhanen keltarauhashormonillaan, jota siis terolut on. :)

Tuokin juuri yksi syy siihen, etten testaa ennen ystävänpäivän aamua, koska kahden viikon sisällä pitäis vuodon alkaa jos on alkaakseen, vaikka kuinkakin tiputtelua tulisi. (tosin teroluteja käytetään myös väli- ja tiputteluvuotojen hoidossa)
Mutta, tietääpä mistä johtuu sekin, jos raskautta ei ole ;) (eli voin syyttää tästä kaikesta teroluteja ;) )
Niin kauan kun housut on puhtaat niin toivoa on ;)
Eli kohta viikko siitä, itseasiassa huomenna, kun kuuri on loppunut. :)
(iiiiks, alkaa kyl kuumottaa vähän jo ;) )

Joo ja vuotoakin vois odottaa vasta terolutit lopetettuaan :laughing8 Mut jos nyt oikeasti on käynyt tärppi, periaatteessa en olis tarvinnut niitä lainkaan, mut hyvä se on näin jälkikäteen sanoa... laughing7 Gynekin sanoi niin, ettei voi tietää kuinka käy jos en teroluteja ota käyttöön, voi olla et käy niin ettei vuotoa tule moniin viikkoihin, ja kierrot heittelee tai voi olla että vuoto tulee ajallaan ja kierrot jää säännöllisiksi. Taustan takiahan hän ne määräs, tosin viimeks lopetin yhdistelmäpillerit, ja nyt sit taas minipillerit, oliskohan sillä (ja täysin muuttuneella elämäntyylillä) oma osansa asiaan jos nyt on onni käynyt? :sex

Onnea S1n1:lle ja Djh:lle plussasta!

Täällä täti kurvasi töissä kylään, tietenkin silloin kun erehdyn laittamaan ne vaaleat farkut töihin... Huoh...
Ovis plussan sain 27.1 ja selkeät ovis tuntemukset oli 28, joten luteaalivaihe jäi taas olemattomaksi, tokihan tilanne oli muutenkin se, että eihän me ovista päästy oikein hyödyntään.
MUTTA kun täti näin aikaisin päätti tulla kylään, se tarkoittaa sitä, että ovis on parin viikon päästä, kun olen ROOMASSA ja mies KOTONA (tai mun vanhemmilla) Siis kuinka huonoa tuuria voi saada näiden kanssa...?
Tää ei mee kyllä yhtään niinku pitäis :(
Saas nähä, ottaako ihan ovistestit mukaan Roomaan, että voi toivoa parasta, että se ovis ois kuitenkin vasta kun tulen kotiin... Keleeeee... Kyllä ketuttaa!

Santra87: Pahoittelut tädin vierailusta :( Mä niin kokeilin josko mullakin olis toiminut tuo vaaleat housut - keino mut ei.
Varmasti ketuttaa, suuuuret talletukset ennen rooman reissua? Ja toivo siitä jos silti tärppäis :)
Tsemppiä <3

MadH91, Kyllä mä vaan toivon, että ovis oliskin jo päivää ennen lähtöä, niin ei tarvis pelätä että jää hyödyntämättä.. Ja periaatteessa se on mahdollista, mulla vaan tuppaa tuo ovis tulemaan niin myöhään ensin oli syynä kapselin poisto ja nyt toi km... Josko toi seuraava ovis tulis aikataulussa, niin sen kerkeäis vielä hyödyntämään :P

Santra87: Toivotaan että seuraava ovis tulee ajoissa :)
Vaikka se tuliskin reissussa, niin kun teette talletukset just ennen lähtöä, niin siittiöt kuitenkin voi sen muutaman päivän säilyä siellä, joten ei hätä :wink Älä menetä toivoasi :grin
Jaksamista sinne tädin vierailulle... :p

Tottahan se ja nythän on vasta helmikuu, että vaikka ei tärppäisi niin vielä kerkeää kevyesti tärpin tälle vuodelle :D

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Madh9: millon testaat? Joo no luinki sen tuolta eli ystävän päivänä. Teroluteista että menkkojen pitäis viimeistään parinviikon sisällä tulla vuoto... :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
S1N1 onnittelut plussasta! Ja muille jos skippasin yli!

Ollut vähän heikko olo. Vatsatauti on sellainen kiva "alkuraskaussimulaatio", ainakin esikoisesta muistan vain sen kamalan pahoinvoinnin ja oksentamisen.

Sain testitulokset ja kaikki niin kuin pitää ollakkin. Pitäis vaan nyt saada napa kondikseen että voi huomenna soittaa ja kysellä mistäs niitä lisäverikokeita ja kierron ultraa saisi, ilman että täytyy yksityiselle mennä. Tilasin kuivausrummun, joten ei olisi heti varaa mennä yksityiselle uudestaan. Epäilen että gyne tahtoi sinne 21 kiertopäivälle vai kalenteripäivälle ultran jotta näkee onko luteaanikysta vielä paikallaan tai uutta tullut. Jos on puhdas ultra niin saisin clomit testiin. Jos kysta niin pitää ultrata niin monta kiertoa että antaa puhtaan ja sitten vasta clomit testiin.

Mut hei positiivista! Laihdutus alkoi vilkkaana, tosin uusin osa nestettä :D Mutta masuun ei mahdu oikein mitään niin tästä hyvä laskeutua terveemmälle ruokavaliolle - sanoo hän joka just söi pizzaa (1/3 osa meni vain) koska hirmuinen nälkä. Noh sitten tästä eteen päin? :D

Täälläkin vielä ollaan kuivilla :D Ja lauantai lähestyy. Jännä et päähän tulee aika ajoin mietteitä et mitä jos sittenkin olis tärppi käynyt... Mut sit taas et kohta kuitenkin täti kurvaa kylään..

Mietin tuota valkkaria et kun se sitä kellertävää niin voisko se olla alkuraskauden merkki? Viimeksikin kun sitä tuli... Niin ja se et vessassa pitäis käydä koko ajan. Toki tarkistamassa et näkyykö punaista :D lauantai, tule jo!

Lucky87: Joo ystävänpäivään meinasin jaksaa malttaa, just sen takia ku gyne sano et jos kahden viikon sisällä ei ala vuoto, niin sit testi kehiin. :)

Melissae: Tsemppiä sinne! :) toivottavasti saisit ultraa jostain, ei sulle yksityiseltä mitään lähetettä laitettu? Toivottavasti pian saisitte clomit kehiin :) Kuivausrumpu on niiiiin kätevä. Myö saatiin mun vanhemmilta lahjaksi kun ostettiin tämä talo missä asutaan ni on kyllä todella kätevä. Onnea laihdutuksen vilkkaasta käynnistymisestä! :) parempi se on se 1/3 kuin puolikas, tai kokonainen! ;) pienillä valinnoilla :)

Freyja: Onneks on jo ylihuomenna lauantai! Mä voisin kans testata jo viikonlopuna jos mun laskut pitää paikkansa, mut haluan malttaa, jos nimenomaan sieltä jotku hanat aukeekin yhtäkkiä... Jaksamista sinne viimeisiin piinapäiviin! :)

Freyjalla on kyl lupaavat merkit. Mulla muistakseeni muuttui kellertäväksi vuoto ja runsastu ja mlnena aamuna olin ihan varma että noniin, nyt ne menkat alkaa mut eipä vaan alkaneet ja sain digillä positiivisen tuloksen. Sillon tosin mulla oli semmlnen tosi seesteinen olo tiisaalta että tajusin että oon raskaana mut en uskaltanu uskoa siks sitä tuli vitkuteltua monta päivää ennenkö testin tein.

MadH kans lupaavia olotiloja, treffataan vaan 14pvä jos ei tätsä yllätä aiemmin.

Santraki laittaa vaan talletukset kohilleen ennen reissua ja nauttii sitten siellä Roomassa ja rentoutuu niin tärppi on taattu.

Ja täällä ollaan kuulolla kp 22/26-X

madh91: iha julkiselle meen mut onneks mun lääkärillä on oma klinikkaki ni tietää että on ammattitaitoinen. katos mä ku täällä ulkomailla vaikutan ni hankala saada amattitaitost hoitoo.

Freyja: juuri eilen lueskelin noista vuodoista ym, ja kellertävä vuoto nimenomaan on yleistä raskauden alussa :)

MadH91: Kiitti vinkeistä, koitan tässä alkuvuoden vaa tutustua kropan toimintaa. Ja sullahan kuulostaa tuo tilanne lupaavalta :) Toivotaan parasta! Mikä sulla muuten oli syy, et otit terolutn käyttöön miltei heti pillereiden jälkeen (jos saa udella).

Santralle onnea matkaan ajoituksen kanssa!

Dawwe: joo ystävänpäivänä sit ainakin sinne tulee plussa, mä peukutan täällä sen puolesta :)

Gatusa: joo niin ymmärsinkin et ulkomailla vaikutat :) hyvä jos on ammattitaitoinen lääkäri ja pääset lauantaina selventämään asiaa :)

Pampero ja freyjalle samalla :) joo on se ihan normaalia et on kellertävää vuotoa, kaikilla sitä ei tuu, kauheen yksilöllistä kaikki :)

Omanapa
Mä en tiiä närästääkö mua vai onko vähän huono olo vai mikä, koko päivänä ei oo saanu oikeen syötyä kun ei maita mikään...

Riina86: mulla syynä oli puhtaasti se, että neljä vuotta sitten kun jätin ehkäisyn pois, oli kaks vuotta kierrot äärimmäisen epäsäännölliset ja pitkät kierrot. Epäilin että mulla voisi olla pco, eli monirakkulaiset munasarjat oireyhtymä, ja halusin päästä gynelle asiaa selvittämään, joten menin yksityiselle ja sain sit ajan heti. Pcota ei löytynyt vielä, eikä sitä voi virlä täysin sulkea kuulemma pois, mutta lääkäri sitten määräsi terolutit saamaan kierrot säännölliseksi heti, kun taustaa kuitenkin tiesi. :)
Saa udella :) olen itse kätilöopiskelija ja multa saa kyllä kysellä muutakin :D

Toivottavasti sulla kierrot tasoittuu ja pysyy myös tasaisena pian! :) Omaan kehoon tutustuminen tässä asiassa on vähän pitkäpiimäistä hommaa, mut me kaikki ollaan niin yksilöllisiä et on vaan hyvin vähän semmosia asioita, jotka voi täysin yleistää koskemaan kaikkien naisten kiertojen vaiheiden oireita :)

Takaisin