Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jep laurushka katos ku tässä menee pari kk ennen ku saan ompelukoneen inshaAllah ni jotai tässä välillä pitää keksiä, aattelin käyttää materiaaleina bambua, puuta, tosi ohutta paperia, ohutta kangasta mahdollisesti. yhdistän taiteen, luonnon ja valaisimen mun ideoissa :) juu annetaa nimi joka päätettii jo alussa inshaAllah eli ennen miehen veljen kälyä, jos haluavat ni muuttakoot ite nimeä omalle lapselle.

elmiina vais että vauvakuume nousee taasen, kyllähä se aika menee nopeesti ja se tärppi voi kestää vähä aikaa kuten tiedätki kokemuksesta.
 
Itsellä käytössä enemmän tai vähemmän päivittäin mammavitskut, en ole ainakaan kiinnittänyt huomiota että aiheuttaisi huonovointisuutta... Puolukkamehua juon päivittäin, pitäisikin ostaa lisää. Maitoa olen jostain syystä alkanut juomaan nyt, en siis ole moneen vuoteen (~8v) juonut koska en tykkää siitä -nyt maistuu kyllä ihan hyvälle....
Kp7 ja käsittämätön määrä limaa ollut tämän aamun.... O.o


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tervetuloa kaikki uudet :) laittakaa joku nyt plussa aalto käyntiin ja tyhjennetään tää palsta!


Täällä eilen otettu viiminen Tero ja nyt jännitetään alkaako menkat vai ei :) ekassa terokierrossa alkoi heti seuraavana päivänä viimeisestä terosta eli tänään pitäis sen mukaan. Ja viime kierrosta alkoi myöhemmin plussan jälkeen :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pahoittelut negojen ja tädin kohdanneille!
Tervetuloa uusille :greet025

Taustalta teitä kyllä seuraillu,paljoa ei jaksa kirjoitella kun olo väsyny ja karmea 24/7..Ylihuomenna ar-ultra,jännittää kyllä kauheesti!

Paljon tsemppiä kaikille ja plussapuhureita :Heartred:Heartred
 
Moi kaikille! Oon lueskellut jo kuukauden päivät ja tuttuja nimiä näkyy olevan :) eli uusi kuumeilija mukaan ilmoittautuu! Oon 33v ja menossa (apua) ens kuussa naimisiin. Ensimmäinen virallinen yk takana ja nyt kp 10/yk2 menossa. Kävin gynellä varuiks kattomassa että siellä on millä lisääntyä ja gyne toivotti onnea matkaan. Ajatus lähti siitä että kesäkuussa mulla alkoi olla kaikenmaailman oireita, joista mieheni sitten alkoi epäillä.. Itsellä ei ollut käynyt mielessäkään raskaus kun varmoilla päivillä ja ulosottomiestekniikalla oltiin niin hyvin ehkäisty jo vuoden päivät. Sitten se olikin pieni pettymys molemmille kun täti tuli ja päätettiin, että hyvä se on alottaa tekeminen heti eikä hetken päästä :) Kuume on hetkessä noussut korkealle molemmilla!

Tässä omanapaista esittelyä, täytyy töiden lomassa selailla vähän taaksepäin viimeisimpiä kuulumisianne.

Foorumi on vaikuttanut ihanalta ja on ollu mahtavaa lukea ja jännittää teidän taustalla :)

Onnea plussanneille ja plussaa sitä odottaville toivottaa Jellis :)
 
tervetuloa jellis ja plussatuulia. :) tääl on oikeesti iha mahtava porukka, ite saanu neuvoi ja tukea tosi paljon ja kaikki ymmärtää toistesa tilanteita tosi hyvin alhamdulillah :)

pepexxl tsemppiä :)

satsa tsemppiä ultranodotteluun, maltan tuskin oottaa et pääsen kuulemaa mitä näkyy :)

on: eipä ihmeitä esikko rannalla ni tämä mamma sai vapaan aamun eli saan tehä mitä lystään ja eka asia oli tietenki loikoilla sängyllä mahollisimman pitkään ku väsyttää, että teki hyvää. ukko eilen tokas mulle et eipä sinne joulukuulle enä ole pitkä aika reilu 4kk ja neiti on täällä inshaAllah...ite olin tyytyväinen et ukkoki tajus et pitää hiljallee alkaa suunnitella asioita ettei jää iha vikoille viikoille kuten sen tyylillä yleensä tapahtuu.
 
Oih, kohtahan sulla Gatusa jo pieni sylissä :) Aika menee niin nopeasti!

Plussa-aaltoa todellakin kaivataan! Tsemppiä siis kaikille!

ON: Kp 26 ja kai dpo 5. Mitään muuta oiretta ei ole kuin että aamulämpö edelleen koholla... Tai no en tiedä mitä tässä kierrossa oli ennen ovista mut verrattuna viime kiertoon niin korkeammalla on kuin viimeksi tähän aikaan. Vähän oli päivällä jotain pientä mahatuntemusta mut tuskin mitään suurempaa. Eli ei oo yhtään raskaana olo eikä kyllä menkkaolokaan :D Vielä on piinailtavaa. Kaipa sen kohta pitäis kiinnittyä jos tärppi olis käynyt.

Muuten oon innostunut niin suunnittelemaan saippuanvalmistusta etten oo koko vauvajuttua ajatellut. Hyvä vaan :) tänään ostin tarvikkeita saippuaa varten ja kun tää 9pv työputki loppuu ja alkaa "loma" niin kokeilen saippuan tekoa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tervetuloa mukaan Jellis :)

Gatusa, äkkiä se aika kuluu ja pieni ihmetyttönen on teillä jo sylissä :Heartpink Hyvä, että ukkoskin tajuaa alkaa tekemään hankintoja :wink

On. Täällä myöskin dpo 5, kp 18/28(tai 26, kun ovis oli ajoissa). Ei mitään oireita mihinkää suuntaan, mutta nythän sitä mahdollista kiinnittymistä voi alkaa kyttäilemään :grin Ollaan mun vanhempien luona lomailemassa ja ai että, kun tekis mieli möläyttää että on alettu yrittämään. Mutta pidän suuni supussa etteivät turhaan innostu :wink
 
niinpä kyllä se aika menee freyja. vai että saippuanvalmistusta kuulostaa kivalta :) näytähä tuotoksia meillekin.

larissa jep jep kohta neiti tulee, tänää on päivälläki aktiivinen jossai määrin näköjään.
 
Menkkoja täälläkin odotellaan, tänään kp 29. Ennen raskautta kierto taisi heilua 28-29 hujakoilla.. aamulla ja päivällä hieman menkkamaista juilintaa, mutta hyvin vähäistä. Kaipa ne huomenna sieltä taas tupsahtaa kylään..
 
Tänään saapui tänne täti. Mies kysyi, olenko jo valinnut, kummalle klinikalle lähdetään. Mistä minä sen tiedän? Vaihtoehtoja ovat fertinova ja ovumia. Ja koska on oikea aika sinne lähteä? Jotenkin nyt taas niin kurja olo näiden mahakipujen kanssa, että itkettää koko asian ajattelu valmiiksi jo..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy tsemppiä sinne isosti <3 olisiko sun mahdollista kysellä tutuilta onko kellään kokemuksia kummastakaan klinikasta ?
Se teidän haikara on vaan harhautunut reitiltään kyllä se sinne vielä löytää <3


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mju, kiitos tsempeistä. Meidän tutuilla on onnistunut tuo lapsenteko ihan itsestään tai sitten ovat niin lapsivastaisia, ettei koko asiaa tarvitse ajatella. Eli ei kyllä tule mieleen ketään, jolta kysyä neuvoa.. Sehän tässä vain lisää tätä pelkoa.

Jotenkin tuntuu, että ei ole vielä oikeutta soitella klinikalle, kun yritystä on tuon km jälkeen vasta niin vähän. Toisaalta lääkäri oli sitä mieltä, että meillä menee taas pitkään (vuoden yritys ennen raskautta), vaikka ei mitään syytä edes kertonut. Mietittiin kyllä, että odotettaisiin nyt vielä tuo syyskuun reumapoli ensin, että olisi sitten ainakin oma sairaus hoidossa ja siltä puolelta kaikki tsekattuna. Siihen vain tuntuu olevan vielä ikuisuus.. Anteeksi tämä valitus. Ehkä kohta helpottaa, kun otin panacodin. Jotain hyötyä edes siitä, että sairastaa kroonisesti. Saa riittävän tujuja kipulääkkeitä.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Entä täällä tai muulla foorumilla jos sieltä löytyisi vertailua ?
Kyllähän teillä on oikeus mennä, oliko niin että kun vuosi yritystä suositellaan tutkimuksia ja jos ikä on yli 30 jotain nyt en muista oliko 35 tmv niin sitten suositellaan jo aiemmin 6-9 kk muistaakseni.
Tietääkö sun reumalääkäri vauvatoiveesta ? Kannattaa kertoa sille ja klinikalle niin osaavat tarkastaa lääkitystä myös raskaaksitulon kannalta moni reumalääke käsittääkseni voi hankaloittaa raskaaksi tuloa.
Voimia sinne <3



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jotain vertailuita lueskelin, mutta ei niissä mitään eroa oikein tuntunut olevan. Iän puolesta meillä ei ole vielä mikään kova kiire, mutta ei tässä nyt vuosikausia ole aikaa odotella kuitenkaan. Periaatteessa yritystä meillä on vasta muutama kuukausi, kun km jälkeen tuo vuoden määräaika alkaa periaatteessa alusta. Siksi julkinen puoli ei meitä huoli. Reumalääkäri on rustannut lääkityksen aikanaan jo kuntoon, eli sillä puolella kaiken pitäisi olla kunnossa. Neuvolasta laittoivat lähetteen kuitenkin vielä lisätutkimuksiin nimenomaan raskauden suunnittelua varten. Ja että jatkossa ei tulisi niitä keskenmenoja ainakaan reuman takia. Reuma ei laske hedelmällisyyttä, mutta jostain syystä tärppi voi viedä enemmän aikaa. Toiveissa olisi, että saataisiin jotain jelppiä siihen, että tuota aikaa plussaan ei menisi ihan niin pitkään, sillä tämänhetkinen lääkitys ei ole ihan riittävä. Jos lääkitystä muutetaan, täytyy vauvahaaveet jättää ja aloittaa ehkäisyn käyttö. Että siitä sitten valitsemaan oman terveyden ja lapsen väliltä..

Helppoa, eikö?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy: Voimia! Tunnistan noita sinun pohdintoja siitä milloin mennä hoitoihin ja mihin. Itsekin niitä pyöritellyt mielessä vaikkei meidän yritys olekaan vielä yhtä pitkä eikä odottamisen seuraukset niin hurjat kuin sinulla. Minulla tosin ikää jo 32 ja olemassa vain toinen munanjohdin, joten sillä noita hoitoja alkaa väkisin miettiä. Jospa se teidän haikara tosiaan on vain mutkan kautta tulossa, mutta tulossa kuitenkin. Ja mahdollisimman pian kiitos!

Minulla on tällähetkellä onnellisen tietämätön olo kiertopäivistä ja dpo on jotakin ei vielä niin mielenkiintoista. Päivät menee remonttihommissa joten sillä ajatuksen pysyneet kurissa.
 
Heippa pitkästä aikaa, täällähän on kirjoitettu hirmuisen paljon. Mulla on on ollut nyt ensimmäinen kesälomaviikko mutta siitä ei oo paljon päästy nauttimaan koska pahoinvointi on ollut niin inhottavaa. Huomenna lähdetään miehen kanssa viikoksi etelään, vähän on jännittänyt et miten lähtö menee ton pahoinvoinnin kanssa. Mutta kyllä me päätettiin, että lähdetään joka tapauksessa :) Toivottelen kaikille paljon plussia ja mukavaa elokuuta!
 
Tulin yön pimeinä tunteina kirjoittamaan seuraavaa: olen alkanut pohtia tosissani että mitä jos ei onnistuta ikinä luomusti.. oon tavallaan sanaton kun pyörii päässä tämä yli puolentoista vuoden yritys.. en vaan käsitä. Keskenmenon jälkeen uutta plussaa ei ole tullut eli pian kahteen vuoteen he*vetti! Mitä jos siittiöiden on mahdotonta päästä perille jos mulla on taaksepäin kallistunut kohtu? Rikkoutuiko jotain keskenmenon yhteydessä kun se sattui niin pirusti silloin? Olenko normaali? Onko vauva hyvä juttu oikeesti? Olenko ihan tampio? Onko tällä kaikella tarkoitus? Voisinko tai voisiko mies tehdä jotain vielä? Syvällistä.. Toisaalta oon aika cool tän yrityksen kanssa mutta tälleen oviksen tienoilla tulee tämmönen olo. Toivon ainakin oviksen olevan käynnissä. Suorastaan vituttaa jos tämä kaikki on turhaa ja mä raukka vaan haaveillut vuoden päivät jo omasta perheestä. Mies myös mutta mä oon tämmönen hormoonihyrrä näköjään taas niin tuntuu että oon se joka eniten kärsii. Ei ei ei.. ja tietysti myös oon aina into piukeena kun seuraava kierto koittaa mutta voi Jeesus kun menkat taas tulee 2 viikon päästä niin apua masennus ottaa ilon irti.

Menipä överiksi, sori joku varoitus olisi pitänyt alkuun varmaan laittaa. Toivotan kaikille hyvät yöt. Kovasti plussaa ja sen sellaista :) ootte jokainen plussan puolella mun silmissä. <3

Menee vähän hassuksi mutta pakko kysyä että onko täällä joku käyttänyt semmosta ruiskua ( ottaa ruiskuun spermaa ja vaikka liukkaria ja asettaa niin syvälle ja ruiskuttaa nesteet sisään ) apuna jos epäilee ettei mene perille asti vaikka mitä päällä seisontaa koittaa. Mulla on käynyt mielessä, niitäkin saa jostain ilmaiseksi ja tiedän että äidilläni olisi lääkekaapissa yks. Semmonen paksu muovinen.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top