Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos täsmennyksestä elmiina :) Eli täytyisikö ymmärtää, että saatat palata pian kuumeilijoiden pariin..? :wink

Se alkuperäinen aivoitukseni ja pohdintani oli, että voisiko siis omega 3 ajaa saman asian kiinnittymisen suhteen kuin disperiini kun molemmat ohentavat verta?

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Noniin, vaaleanpunaista tuhrua tullut. Tiedetään kaikki, mitä se meinaa.. :( Jää kyllä nyt todella lyhyeksi tämä kierto..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä on paha äiti, söin omegat foolihapot ja d vitskut tunnollisesti kunnes jollain rv 7 pahoinvoinnin takia ne jäi otin vitskucocktailin iltapalan kanssa ja heräsin aamulla siihen että kalanmakuinen purjo kutitteli kurkussa veriarvot olivat hyvät vauvan selkäranka näytti olevan kunnossa ja d vitamiini taso veressä erinomainen niin jätin pois kokonaan. Muutenkin normioloissa mun ruokavalio on niin monipuolinen että mun pitäisi saada kaikki ihan ruoasta.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Testailin taas ihan varmuudeksi, koska huomenna sukulaisen häät ja negaa näytti rfsu testillä. Kp 33/27-28
 
Haha eläväinen kertomus taas Mju :grin Ehkä tämä "synti" annetaan sulle anteeksi. :wink Luultavasti suurin osa normaalia monipuolista ruokaa syövistä mammoista saa kaiken tarvittavan ja lapset syntyy ihan normaaleina :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Mutta hienoahan se on että se mikä jää ruuasta puuttumaan voidaan nykyään ottaa purkista eikä siten kenenkään vauvojen tarvitse kärsiä puutoksista joista osa voi olla vakaviakin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
liuskat käyn ens viikolla ostamassa viimestään, jos nyt ei sit täti tule sitä ennen kylään,pöh pitikin mennä se digi "tuhlaamaan":rolleyes::grin juu ja multivitan mammavitskut on ollu käytössä jo pidemmän aikaa
 
Mä taas oon syönyt tunnollisesti viime syksystä lähtien mamma vitskua ja D-vitamiinia ja molemmat raskaudet menneet kesken :D Tosin en kyllä usko et vitskuilla olisi merkitystä niihin, mut tosiaan ei nekään takaa mitään.

On: iltapäivällä lämpö oli noussut 36,97 et jännä juttu. Ei mulla kyllä mitenkään kuumeinen olo ole. Paitsi et väsyttää ja vähän aamusta oli flunssainen olo. Vielä pitäis jaksaa illaksi lähteä töihin. Tänään ei mahassa oo ollut mitään nippailuja. Luulen siis et täti sieltä kurvaa kylään kun ei oo yhtään tunne et olis voinut tärpätä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heips! Uskaltaiskohan sitä tännekkin ilmottautua :) Olen siis 24vuotias, ja yritellään nyt sitten toista kertaa raskautua. Ensimäinen raskaus meni tuossa kesäkuussa kesken rv 20+3 ja kaksostytöistä tuli enkeleitä :( Nyt kuitenkin antanut enemmän tilaa ajatukselle, että uusi perheenjäsen saa tulla kun on tullakseen. Raskas kesä ollut, mutta nyt pieni(aika suuri) toive raskaudesta piristää hieman :) Toisia kuukautisia tässä odottelen vkl saapuvaksi, kierron pituudesta en kyllä osaa sanoa mitään, nyt kun ensimäinen kierto menossa synnytyksen jälkeen...

Kovasti plussatuulia kaikille!
 
Tervetuloa mukaan IkuinenJännittäjä! Kauhea kokemus sinulla ollut :( Toivottavasti saat pian kokea uuden ja pysyvän onnen :)

Freyja, ei täälläkään ole mitään oloja. Viime kierrossakin oli enemmän vaikka kumia vielä käytettiin :grin Dpo 4 kylläkin vasta.

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Tää on vaan niin taas tätä "oonkohan vai enköhän ole" :D tosin, nyt ei ole kyllä sellasia "kunnon" oireita, niinku ennen ekaa raskautta monesti muka oli. Silloinkin sitten kun raskaaksi tulin ei ollut mitään, mistä olisin huomannut olevani raskaana. Itseasiassa tein testinkin vasta rv 9 :D Oli vaan semmonen tunne että raskaana ollaan, vaikka testitkin näytti negaa vielä viikko menkkojen poisjäännistä.. itkeä tihrustin miehelleni, että miksi nämä näyttää negaa, kun olen raskaana :D..Tosin, eilen sanoin miehelleni että kuin voi olla maha näin valtava illalla, ja mieskin kyllä turvotuksen huomasi. Varmaan enteilee tädin saapumista....
 
IkuinenJännittäjä: Olen pahoillani kokemuksesi vuoksi! Ja vielä noin hurjan myöhään meni kesken. Tervetuloa joukkoomme, toivottavasti täältä saat haluamaasi tukea. Sovitaan, että seuraava raskautesi päättyy ajallaan ihanaan pieneen naperoon! <3

Vitamiineista: Syön mielestäni monipuolisesti, mutta yritän muistaa silloin tällöin napata jonkun vitamiinilisänkin. Varsinkin nyt, kun olen palannut töihin, tulee syötyä joka päivä tarpeeksi salaattia ja kasviksia lounaspöydästä. Mulla löytyi vielä viime raskaus- ja imetyskaudelta purkinjämä joka menee pian vanhaksi. Nappailen sen tyhjiin ja pitää käydä sit hankkimassa uusia. Se, missä on niitä öljyjä lisättynä, kiinnostaisi!

Mulla on aina ollut huono hemoglobiini, juuri ja juuri olen saanut luovuttaa verta. Mutta koskaan ei ole raskaanaollessakaan huipannut eikä muuta, vaikka välillä lukemat kävi aika alhaisina. Kai sitä on sitten tottunut siihen?

Freyja86: ehkä toi lämmönnousu kuitenkin merkkaisi jotain mukavaa...? :wink Mulla ei ollut ekan raskauden kohalla MITÄÄN oireita pariin ekaan viikkoon. Testiaamuna menkat oli noin viikon myöhässä ja oikein kuulostelin itseäni, että tuntuuko miltään? Ei tunnu, en VOI olla raskaana. Mutta olin kumminkin. :)
 
Pikaiset pahoittelut tädeistä ja negoista, ja ikuisellejännittäjälle tsempit!
Plussa aaltoa pitäis nyt saada kehiin kaikin voimin!! Jospa tää tästä vielä.
Napaan tuijottelua: siirryttiin tietoisesti tjottailuun miehen kanssa yhteistuumin, kummankaan stressinsietokyky ei kestä "yrittämistä". Kp6 nyt ja vuoto aikalailla loppu... Tästä nousuun taas! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Böö!tääl uusi kierto jälleen ja koetan viimein hakee mamavitskut-rooli ja d menny kyllä mut muistaakseni suositteli klinikalta viel sitäkin.multivita mamaa oon aina syöny.

Jep eli kp1 ja soitto klinikalle.puksutamme letrojen kanssa kohti folliultraa ja siitä...inssiin!kääk.päätin et otetaan se ny tähän kohtaan kokeiluun.toiv ois yhtä hyvä tulos kuin myyh:llä
Joten pillerivalikoima laitettava kuntoon.
 
terveisiä nettipimennon keskeltä. monta päivää on kulunu ku viimeks käyny täällä.
kiivi ihana kuulla sinusta, plussatuulia oikein kunnolla :)

jos joku plussannu ni onnea tuhannesti.

uusille tervetuloa.

täällä rv 20+4 menossa ja neiti sen ku kasvaa, iltasin on aktiivisin ku lämpötilat laskee. kivut jatkuu edelleen joten on vaan kestettävä. sain kuulla et miehen veljen käly joka oottaa tyttöä kans päätti että hänenki lapsi saa nimeks maryam, pikkuse alko ärsyttää mut antakoo. ite tässä oon suunnitellu vähä vaatteita ja katsoessani japanilaista tv kanavaa sain inspiraation suunnitella valaisimia sillä välin ku ootan että saan materiaalei vaatteita varten ja ompelukoneen joka on inshaAllah tulossa 2kk kuluttua mein kotiin :)
 
Ei minulla sitten alkanutkaan kunnon vuoto. Tuhruttaa vain vähän ja nyt sekin kai loppui jo. Huomenna viimeistään on pakko alkaa.. ehkä..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Heippa !
Kun meille ei sitä kolmatta nyt syliin asti annettu, niin siirryn taka-alalle. Tuun varmasti lukemaan kuulumisia mutta itse jättäydyn nyt pois. Täällä puhaltaa uudet tuulet, tänään olin soveltuvuuskokeessa ja läpi pääsin joten lähihoitajaopinnot alkavat mulla heti maanantaina ! Jännnää ja oon niin intoo piukassa ! :) 2-vuotta kestää joten katsotaan jos vaikka tulis talvivauva 2016/2017 ! Haluun opiskella ja valmistua, joten meille ei hetkeen vauvaa tule. Jos luoja suo nii 2016 vuonna keväällä aletaan uudestaan yrittämään, siihen saakka vaan kuumeilen ;)

Toivotan kaikille hyvää jatkoa ja pikaisia plussia ! :) ♡

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
IkuinenJännittäjä olen niin pahoillani kokemuksestasi :'( toivottavasti on tärpännyt ja ei tule menkat viikonloppuna ;)

Gatusa, valaisimia? :D meinaatteko antaa valitsemanne nimen kuitenkin ?

Täällä on oireita vaikka teille jakaa! Siis pari kertaa on tullut jotain repäsykivun kaltasta, oon kuolettavan väsyny, huippailee ja kuulkaas lista jatkuu! :D vielä viikko piinailua snif!
 
ainiin, pahin kaikesta on tää jatkuva pissaaminen! :D siis miten pienestä ihmisestä (tai no en mä nyt mikään pieni oo vaan normaalipainonen ja aika pitkäki vielä :D) voi ees riittää näin paljon nestettä? :D

mullakin on muuten noi mammavitamiinit joista oli puhetta eikä kyllä oo pahaa oloa ollut niistä, sitä on muuten vaan ollu lähes aina :D
 
Larissa en mä oo ikinä oikein lähtenytkään, raskaanakin kuumeilin jo seuraavaa ja tänään viimeksi tytölle juttelin että pitää saaha uusi pikkuinen kun ei aikaakaan kun sä jo lähdet kouluun ja kylille ja muutat pois ja saat itte lapsia.. :P Ei ollu tarkoitus ottaa pillereitä väliin ollenkaan mutta kun imetys jäi osittaiseksi niin ihan näin pian en halua imetystä lopettaa (kun usein raskaus lopettaa maidontulon ainakin lähes kokonaan).

En tiedä lieneekö tehty omega-3 vaikutuksista kiinnittymiseen tutkimusta?

Ite en oo kalaöljyä enää uskaltanu syödä kun suositusannoksella (2 kapselia päivässä) + monivitamiinilla sain D-vitamiinin yliannostuksen viime keväänä kun aloin taas viettää aikaa ulkona auringossa. Monethan sanoo että sitä voi surutta syödä suosituksia enemmänkin mutta mä en ole uskaltanut ottaa enää ollenkaan. Mulla siis alkoi lihaksia pistellä ja ilmestyä sellaisia pieniä verenpurkaumia tyhjästä ihan pitkin kehoa kun liika D-vitamiini alkoi vapauttaa kalsiumia luista ja sitä alkoi verenkierron mukana kiteytyä suoniin ja lihaksiin (kannattaa googlettaa aiheesta, mä en tarkkaan muista miten se meni). Suurimmalle osalle ei kai kyllä mitään yliannosta tule vaikka söis kymmenen kertaa suositellun määrän. :) Yritän vaa vetää kalaa ja hamppu/pellavaöljyä mut vähiin jää.
 
Takaisin
Top