Raskaaksi 2014

Huh huh kun on tullut tekstiä sitten viimekäynnin! Ihan kaikkea ei jaksanut lukea läpi.. Anteeksi. Ja puolet sanottavista unohtui jo..
Mutta tervetuloa uusille!
Paljon onnea plussista ja pahoittelut tädin kohdanneille! Toivotaan että uusi plussa aalto lähtisi käyntiin pika pikaa!

Mimillä on kyllä erikoinen tilanne. Toivotaan että asia ratkeaisi johonkin suuntaan mielummin raskautumiseen :)

Larissa mahtavaa että ootte pääsyt jo siihen yrittämis vaiheeseen, toivotaan että tärppi kävisi mahdollisimman pian :)

Ihania ultrakuvia myös laitettu!

On. Tää kiertohan piti olla se kesäloma kierto mutta koska nyt on ruvennut mahaan sattumaan ei menkkamaisesti vaan sattuu sekä pientä turvotusta havaittavissa ja yleensä ruuan jälkeen paha olo kaikelle siis voi olla myös joku muukin selitys.. Kamalasti en ole miettinyt tätä kiertoa koska jotenkin olisin varma että tästä kierrosta ei voi tulla mitään.. Noh katotaan :) nyt siis mahdollisesti dpo7-9 kai? Ovistahan en oo miettinyt mitenkään päin ja sen tarkasta ajankohdasta saatikka olemassaolosta ei ole hajuakaan.

Nyt on lähinnä pyörinyt mielessä häät (jos ne nyt vihdoinkin toteutuisi) joista on puhuttu jo monta vuotta, sekä kesälomareissu. Näin täällä..

Pistäkäähän naiset sitä plussapuhuria liikkelle! :wink
 
Rosebud 29.7.
DarkMimosa 1.8
Aurinkoinen 7.8.
loora84 11.8
elaffy 12.8
Granger 13.8
PandaKarhu 15.8.
laurushka 15.8
Elli28 16.8
pepeXXL 16.8.
Lucky 18.8
Larissa 20.8.
Kiivilintu 24.8.
Freyja86 24.8
Siija 25.8
Aida 25.8.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Ambriina?
Etsijä?
Sintti2014 ?
J3nni?
Dawwe?
Silv?
Anis?
Mimi?
Kaziska?
Myssy?
( yht. 31)

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka (yht.18)

Listan hännille siis :sad001
 
Hauska kuulla taas sinusta Nuuhku! Aloita sie meille se uusi plussa-aalto, ei taida olla testipäivä enää kovin kaukana :wink

Pahoittelut Marikki ja Myssy menkoista, mutta ei kun uutta onnistuneempaa kiertoa käytiin vaan!
 
Täällä testattu jälleen nega, ja menkkajuilinnat alkaneet. Olin kyllä laskenut tuon testauspäiväni väärin, sillä vasta elellään aikaa dpo 11. Ainoasta plussakierrostani sain näillä dpoilla jo erottuvaa haamulaista, joten uskon, että tämän kierron mahdollisuudet olivat tässä. Sunnuntaina odotellaan tätiä saapuvaksi.
 
Pahoittelut tädistä. Ja negoista. Missä plussat viipyvät?

Täällä tänään tosiaan dpo 9, eikä niin mitään oiretta, jolle ei jotain selitystä keksisi. Ja se selitys ei ole raskaus.

Jos tuo testilista pysyisi tuossa ilman, että siihen tulisi enää uusia nimiä, siirtyisi siitä 30 nimeä raskautuneisiin ja minä jäisin siihen yksinäni. Sen verran toivottomalta tämä nyt taas tuntuu..

Kaiken huipuksi olin ostanut kaupasta vahingossa pikkulasten hammastahnaa. Mikä järki on pakata aikuisten ja lasten hammastahna samannäköiseen tuubiin ja laittaa ne vierekkäin hyllyyn? Kääntäkää vain veistä haavassa, nih..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Huomenta :)

Nuuhkulla jännä tilanne, toivotaan siis ylläriplussaa!

Pahoittelut tädin saapumisesta Myssy ja Marikki! Toivottavasti ensi kierto olisi sitten teidän :)

Elaffy: Et sä yksin jää sinne listalle, jos jäät niin mä palaan sit sun seuraan :D Voihan toki olla ettei oireita ilmaannukaan ennen plussaa.

On: mittasin sit aamulämmön huvikseni, 36,78 :D Viime kierrossa mulla oli tuotakin matalampaa lämpöilyä... Tosin en tiedä miten helleilma vaikuttaa aamulämpöön. Tänään siis kp 25 ja ehkä dpo4. Eilen koko päivän nivusia ja alavatsaa nippaili. Rinnat on turvoksissa mut ei arat eikä silleen pinkeät. Varautunut olen jo ensi kiertoon. Kaapissa odottaa greippimehu, ovistikut ja lämpömittari :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Aamulämmöt laskeneet selvästi, joten eiköhän täti saavu viimeistään huomenna. Kyllähän tämä toisaalta jo tiedettiin. Yk16 alkakoon..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Kuulkaas Freyja ja Elaffy, molemmat saatatte tässä kierrossa vielä aivan hyvin plussata :wink

Tuli mieleen, kun aiemmin puhuttiin veren paksuudesta/ohuudesta, hemoglobiinista ja näiden vaikutuksesta kiinnittymiseen. Kun tiistaina kävin luovuttamassa verta, hb oli 144 (eli ihan ok) ja veri kuulemma sopivan juoksevaa, pussi täyttyi viidessä minuutissa (yleensä mulla mennyt 8 min). Hoitajakin tätä aikaa ihmetteli, mutta sanoi sen olevan vielä ihan normaalia, vaikkakin nopeaa.

Kävin eilen apteekissa ja tuli juteltua omega 3-kapseleista. Syön jonkin verran kalaa, mutta 1-2 kapselia omega 3:a lisäksi. Kuulemma niidenkin kanssa pitää olla varovainen, sillä ohentavat verta! Jatkossa taidan ottaa vaan yhden per päivä... Mutta siis tässä voisi olla vaihtoehto disperiinille? Kommentoikaa taas enemmän tietävät näitä mun pohdintoja :grin

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Pitää todeta että tekstiä ja kuvia te ootte laitellu tosi paljon, mun pitäis lukasta noi 70 sivua mutten vielä jaksa.. jospa vähän myöhemmin tänään kun on tekemisen puute :) haluan kuitenki pysyä kärryillä. Tulin hiukan omanapailemaan: täällä menossa kp21 ja oviksen pitäis olla huomenna, hyödynnetty on jostain kp9 lähtien :D joten ei pitäis olla hätää.. viimeksi muutama tunti sitten ja vieläpä Conceive + kanssa. Tuota Conceive plussaa ollaan käytetty edellispäivänä, eilen ja tänään.. tuubista riittäis vielä seuraavaan kiertoon ja ehkä sitä seuraavaan mutta sen jälkeen täytyy tilata lisää. Mulla on jäätävät mielialavaihtelut :sad001 ei oo kivaa kun mies kärsii ihan sikana mutta onneks pyydän tasasin väliajoin anteeksi käytöstä. On tää silti kauheeta, nainen ja hormoonit.. kestämistä on! Sais mennä ohi tää vaihe. Pientä turvotusta, rinnoissa ei mitään elämää, tai no.. ne ei satu tai oo arat eikä nipistä. Muutenkaan mitään nippailuja ei oo ollut, liukkaudesta en osaa sanoa kun on ollut enemmän tai vähemmän sperman ja liukkarin yhdistelmää sisällä :love022
Halukkuus on selkeesti huipussa ja itsenikin sillä aina vaan yllätän, oon kuin duracel-pupu. Sitten naama tykkää kukkia, on tykänny jo useamman päivän. Mulla näemmä vaihtelee nää oireilut.. kun joskus oli jäätäviä vihlontoja ja tissit kipuili monta päivää ennen ovista ja loppui vasta kun menkat alkoi. Ehkä ihan hyvä ettei oo sen suurempia oireita tällä hetkellä. Ovistikkuun sain tänään selkeen toisen viivan muttei ollut vielä kirkuva, testit kuitenkin loppui joten oletan että H-hetki on huomenna tai viim. ylihuomenna jos mennään 36 pituisen kierron mukaan mikä mulla on ollut nyt jo pitkään. Tsemppiä niille joilla on piinaavaat päivät ja tsemppiä niille jotka hyödyntää ovista, muistakaa laittaa tyyny pepun alle ja tehkää lantiopohjanlihaksia :) :signs003 laitan tuttuun tapaan plussamylläkän omalta osaltani käyntiin, jospa minäkin pääsisin mukaan tällä kertaa :)
:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:wav:wav:wav:wav:wav:wav:Heartbigred:love7:love7:love7:love7:hello2:hello2:hello2:hello2:hello2:hello2:binkybaby:binkybaby:binkybaby:binkybaby:binkybaby:binkybaby:binkybaby:smiley-bounce016 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
jaaaa kp 32...plaah... itsellä tulee syötyä satunnaisesti noita omegoita ja imetys/raskaus vitamiineja, tulee jostain syystä aina huono olo tuon raskausvitamiinin jälkeen
 
Kyfi86, ethän ota sitä mamavitskua tyhjään mahaan tai heti aamulla?

Mikä sulle on normi kierron pituus eli onko jo menkat myöhässä?

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Larissa mulle tuli sairaan paha olo noista minisun mama vitamiineista kun otin tyhjään mahaan, hyi yök! Kannattaa varmaan aamupalan jälkeen ottaa :) tulikin mieleen että pitäis varmaan alkaa syödä niitä. Mulla on ollut kokeilussa vähintään 4 kuukautta: Foliren foolihappo, minisun Mama ja multivita raskaus- ja imetys vitamiinit. Tsemppiä :Heartred :)
 
Joo ei niitä tyhjään mahaan kannata ottaa. :grin Joskus heti aamupalan jälkeenkin tekee monivitamiinit pahan olon, mutta myöhemmin päivällä/illalla ruuan kanssa enää ei.

Ite vertailin eri mamavitskuja eilen apteekissa, mutta en ostanut vielä. Lady vitaa en usko ostavani, kun niitä pitäisi ottaa 3 päivässä! Paketti riittäis vain 40 päiväksi... B-vitamiineja (sis. foolihapon), omega 3:a, kalsiumia ja D:tä olen jo jonkin aikaa syönyt.

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
juu hieman keskeytyi tuo viestin kirjoitus, tyhjään mahaan tulee otettua aamulla tosin olen kyllä sitten jonkun banaanin yrittänyt heti perään syödä niin ei kiipee ylös ja päivällä en sitten enää taas muistas ottaa:grin paha mennä sanomaan onko myöhässä kun nykyistä kiertoa en tiedä, ennen esikoisen odotusta oli aika tarkalleen 28-30. synnytyksen jälkeen söin sitten 3kk minipillereitä heti kun ekat menkat tuli ja nyt pillereiden pois jätön jälkeen on tullut vasta yhdet plus sitten vielä kerran iltaisin imetän... :rolleyes:
 
No sitten on kyllä paha sanoa onko menkat myöhässä vai ei :) Meinasitko kuitenkin testailla lähiaikoina? Koita ottaa vitamiinit illalla :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänne tulee niin hirveesti juttua, että eihän näissä millään pysy mukana :grin

Noista omegoista, eikö se ole parempi, jos veri on ohutta? Tietty ei varmaan liian ohutta... Itselläni on aina ollut hyvä tai suht alhainen hemoglobiini. Tarkoittaa se sitten, että veri on kanssa melko ohutta? Omegoita oon syönyt yleensä 2 kpl päivässä, mutta onkohan se sit fiksua.. Ihan pihalla näistä asioista.

Itsellä menossa kp 32/28-30. Tänään kävin ostamassa Prismasta liuskat, huomenna aamulla pitäis purkkiin pissailla. Digiä en raaskinut ostaa vielä, mutta jos on plussa tai jos menkat ei ala, niin sitten ens viikolla katson, mitä se sanoo. Kierto voi olla kyllä sekasinkin viime kuun km:n jälkeen, mutta samanlaisia tuntemuksia on, ku viimeksi plussan sain. Fiilis on pessimistisen toiveikas :)
 
Nella, iiks sun testausta siis ootellessa :grin Nähtävästi se että on hyvä hemoglobiini ei automaattisesti tarkoita sitä että veri on paksua. Tai siis näin sanoivat mun verestä tuolla luovutuksessa, kun hb oli ihan hyvä ja veri juoksevaa. Alhainen hb on ymmärtääkseni raskauden alussa huono, sillä hb laskee raskaudessa muutenkin entisestään. Paksu, tukoksiin taipuvainen veri on kiinnittymisen kannalta huono asia. Olikohan tässä mitään tolkkua :grin

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Kalaöljykapselit vaikuttaa veren hyytymiseen, ei hemoglobiinin määrään :) Vaikka runsas hemoglobiini tekee verestä ihan fyysisesti paksumpaa (ja vähäinen toki vähän ohuempaa) ei se välttämättä ole ongelma jos ei ole liiallisen tai liian vähäisen hyytymisen kanssa ongelmia. Se on se yhdistelmä, niinku tietty kaikessa muussakin.

Miulla on minisun mama äitiys- ja imetysvitamiinit käytössä. Niiden kanssa on moni valittanut huonoa oloa, ei kuulemma tule muilla merkeillä niin herkästi. Alunperin oli miullakin multivita, mut itellä ei oo noistakaan tullut kyllä huono olo niin niillä mennään.

Mulla on tällä hetkellä aivan naurettava määrä nappeja aamuisin, 2 kapselia sarviapilaa (lisää maidon määrää), monivitamiini, allergialääke, minipilleri ja kalkki- ja magnesiumvalmiste. Iltaisella 2 kapselia sarviapilaa ja 1 kalkki/magnesium lisää. Äh, kourallinen heti aamusta... Ja ajattelin vielä alkaa lesitiiniä syömään pienellä annoksella kun sen pitäisi ehkäistä tiehyttukoksia. Viimeinen liuska pillereitä jäljellä, nyt vaan toivotaan että mies on ehtinyt sulatella asiaa tarpeeksi... :)
 
Kiitos selvityksistä :) Jatkan siis omegoiden syöntiä, koska ne kai kuitenkin raskaana ollessa (ja muutenkin) on hyväksi. Muuten mulla on käytössä iherbistä tilattu Baby & Me -monivitamiini ja lisäksi satunnaisesti b-vitamiini ja magnesium, joita kyllä on tossa monivitamiinissakin.
 
Takaisin
Top