Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anis: oli lääkärikäynnillä oli mukana ja lääkäri sanoi että voin tulla raskaaksi ilman lääkityksiä mutta tarviin kiertoa säännöllistämään tuon keltarauhashormoonin. Joten mies otti asian kirjaimellisesti että voin tulla helposti raskaaksi :) onhan se nähty että helpostippa tullaan :) exän kans kuus vuotta yhteiseloa josta 3 vuotta ei mitään ehkäisyä sitä alko nuo kierto ongelmat tulla esiin. Nyt tämän ukkelin kans esikoinen sai alkunsa terolutin ekakierrosta lähes jokatoinen päivä puuhastellen mutta nyt on puuhastelua kerran/ kaks kertaa kierrossa joista ehkä kaks kertaa osunu oviksen aikaan. :/ vaikka mulla olis clomit ni en raskautuis silti ku puuhastelua ei ole silloin ku pitäis tai sit on 4-5 päivää ennen ja ei siitä mitää tuu
Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mua kehotettiin syömään disperiiniä. Se tuntuu jakavan mielipiteitä sen toimivuudesta, mutta koska siitä ei haittaakaan ole, päätin sitä kokeilla.
Toki ainahan voi olla, että nämä kaksi keskenmenoa meni kesken sen takia, että olivat epäkelpoja tähän maailmaan ja luonto siis korjasi vaan pois vialliset.
Tätä disperiiniä on meidän neuvolassa käyttäny yks äiti, jolla oli 4 varhaista keskenmenoa ja oli käyny yksityiselläkin kysymässä mitä tehdä, hälle määrättiin disperiini ja seuraava raskaus oli onnistunu ja mennyt loppuun asti.
että oliko sattumaan vai auttoiki disperiini, sitä tuskin ikinä täysin varmasti voi sanoa.

Disperiinin "teho" siis perustuu siihen, että se ohentaa verta, jollon kohdun hiusverisuonissa verenkierto vilkastuu ja se luo suotavammat olosuhteet alkion kiinnitymiselle.
Annostus riippuu monista asioista, mulle sanottiin että voin ottaa 100mg/vrk, mut käytän aluksi 50mg kun kuitenkin takana on kaksi onnistunuttakin raskautta.
Jos vielä menee kesken, nostan annostusta ja katsotaa mitä lääkäri muuta sanoo..
 
Uskaltaiskohan sitä disperiiniä kokeilla omin päin, jos sattuu käydä niin että saan pian testiin sen plussan ja sitten alkaa vuoto? Eli siis enskierrossa?
Hitto ku ei oo yhtään mitään tuntemuksia siitä että menkat alkais, normaalisti olis jo muutaman päivän juilinu ja kaikkea. Tulee taas pitkät pari päivää!
 
tosta disperiinistä juteltiin ihan hiljattain täällä.Jakaa todella mielipiteet.Mun mielestä meijä klinikan lekuri ei ollut sen kannalla.
Mie kokeilin tässä kierrossa taas pitkästä aikaa,mulla primaspan 100mg,jota kehotettiin ottaa ensiavuksi aikanaan kun se mun tukostaipumus löyty.
Noh miulla ei nyt ainakaa mitää apua siittä ollut tässäkään kierrossa,e viimeinen kemiallinen tai joku 11/13 saatii aikaan sellases kierros jossa käytin sitä.F**k,ei tässä tiä mihin uskoo.
dpo 16 ja nega,jotn ois ihan sikasiistii kun se vuoto viittis alkaa.!

Viimenen lomaviikko,huuuuuu,se ois kovaa orientoitumista arkeen ens maanantaina.
 
ai niin ja piti sanoo jo aikaa sitten,että mulla ei pahoinvointi aamulla liity mitenkään raskauteen,viime kierrossa oli tiuksti pahaa oloo aamusta,heti ku silmät auki sai,mutta mulla se vain enteili menkkoja,sillä testeihin ei tullut edes ajatusta viimeKÄÄN kierrossa.
Ja tosiaan nuo ovistestit voivat reagoida kierron lopun hormooneihinkin,kuten jo monesti todettu-tosin noin vahvat viivat laittaa kyllä hämmentämään,kuten mimillä nyt on...
 
Aloin miettii ovistestejä... Kun nyt on niin hirveä helle ja on tullut juotua enemmän vettä kuin normaalisti niin voiko nuo vaikuttaa testin tulokseen? Vettähän pitäis vähentää ennen testin tekoa ettei virtsa oo liian laimeaa. Et mitä jos ovis onkin mut testit näyttää vaan haaleaa viivaa :D Äh, ehkä meen vaan sillä periaatteella et se joko on tai ei oo ja selviää tulos sit joskus :P

On: Tänään taas nippaillut alamahaa ja tuntuu et valkkaria tulee reilummin. Muuten ei mitään oireita. Enkä oo kyl ovislimaakaan bongannut, pitänee kotona tutkia asiaa tarkemmin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tunnin pidätys ja ovistesti nega. Eilen tuli plussa tunnin pidätyksellä, tätiä odotellessa. Sais tulla pian ettei kierto kovin pitkäksi venyis!
Tiedä sitten kuinka sekasin kroppa on vielä siitä keskenmenosta :(
 

Liitteet

  • 1407145183305.jpg
    1407145183305.jpg
    28.5 KB · Katsottu: 113
Siis taas! Täti kurvas joo niinkuin ajattelinkin, mut taas tää on ihan erilaista kun ennen.. Ei mitään tuhruilua tms vaan vähä niinku tulis joku "limatulppa" ja sit heti kirkasta verta.. Toinen kerta siis jo, eikä ikinä ennen oo ollu. Kierto jäi nyt onneks siihen 31 pvään mut olis kiva tietää mitä tää ny meinaa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mimi: oliko sulla sillon pari viikkoa sitten ovistestissä yhtä paksut viivat kuin nyt viime päivinä? Onko siis mahdollista, että keskenmenon takia sun hormonikierto onkin niin sekaisin, että LH kohosi silloin korkealle, mutta ovulaatiota ei tapahtunut vasta kuin nyt? Hohhoijaa, jopa on joka tapauksessa aivan todella erikoinen keissi. Edelleen ei kuitenkaan menkkoja kuulu? Eli mikä sun kiertopäivä nyt olikaan?
 
Kp 13 tuli positiivinen ovistestiin eli ovis olis ollu kp14, nyt on kp29/28-27.. ei vieläkään mitään oireita että menkat alkais :(
 
Mä oon kyllä kuullut useita tarinoita, joissa positiivinen raskaustesti on tullut vasta pitkästi oletettujen menkkojen alkamispäivän jälkeen. Järkkyähän nämä piinapäivät on odotella, mutta ehkä huomis- ja/tai ylihuomisaamuna voisi testailla uudelleen, kokeilla vaikka sitä digitestiä kuten jotkut on ehdottanut. Mutta edelleen on toivoa, kun kuukautisia ei kuulu! Pidän peukkuja!
 
Mä sanoisin että aikasintaan parin päivän päästä uus testi ja suoraan digi. Tsemppiä piinailuun!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
saanen iloita- olen muuttunut aikaansaamattomaksi raivokanaksi,ja sehän taas tarkoittaa sitä että kohta saan ne menkat tänne.Jee.Parempi nekin kun tää kyttäily :(
 
Muokattu viimeksi:
Mimi, ovishan voi hyvin siirtyä, mutta kuukautiset ei juurikaan. Ja tällä tarkoitin vähän tota samaa kuin Katizka :) Eli josko sulla onkin vasta nyt ollut ovis? Kun jos sulla ei edes ole mitään menkkaoloja? Ja kuukautisten kun pitäisi alkaa aina noin 14 pvää ovulaation jälkeen ellei ole raskaana ja sullahan alkaa nyt olemaan se 14 pvää tuosta kp14 (mahdollisesta) oviksesta. Kun eikös nuo ovistestit tosiaan kerro vaan sen lhg-hormoonipiikin, mutta ei ole mitään takeita että itse munasolu irtoaa ja tapahtuu ovis.

Onko mahdollista tänään vällyjen väliin? Jos vaikka olikin ovis vasta nytten :)

Mikä sulla muuten on tuon raskaustestin vahvuus? Onko mikä merkki?
 
Mies lähti tänään mökille, eli ei päästä yrittämään vielä. Merkistä ei mitään hajua, joitain halpoja liuskoja noi on :D halpatestiltä tilattuja :)
 
Mimi: Tosiaan voihan se olla ettei testi vielä näytä plussaa. Tai sit sulla tosiaan ovis vasta nyt. Mut aina kannattaa yrittää talletella :)

On: Bongasinpa sitten kirkasta ovislimaa :) Testiä tosin en tajunnut tehdä :D Eli kaipa se ovis tosiaan on tulossa/menossa. Ainakin muutama talletus on tehtynä. Jos se olis tänään niin kierronpituudeksi jäisi se 34pv. Se vaan et jännä ettei testit sitä näyttänyt eilen. Tai sit se on vasta huomenna :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
kiivi ihana kuulla sinusta, ihana että teillä kaikki taasen kunnossa ja ootte yhessä, plussatuulia oikein kunnolla että plussaat :)

plussatuulia kaikille muillekin.

on: 20+0 tänään jipii puoliväli alhamdulillah. neiti sen ku kasvaa ja vahvistuu. yö meni joten kuten ja kerranki mies nukku vieressä, yleensä mä nukun yksin ku ukko nukahtaa olkkarii. löytypä tehokas apu vatsavaivoihin kans...oliiviöljy, 3rkl 2 krt päivässä ni kyllä toimii joten olo vähä parempi.
 
Onpas nyt useammalla ihme meininkiä, kun ei kuulu plussaa, ovista tai menkkojakaan. Mur! :mad: Syytän tätä hellettä, ei me pohjoisen naiset olla tämmöiseen totuttu.

mimi, sinuna testaisin uudelleen parin päivän päästä uudelleen aamupissasta ja jollain luotettavammalla testillä. Onhan sekin toki mahdollista, että sulla on ovis siirtynyt ja ovuloitkin vasta nyt. Tai voi sekin olla mahdollista, että sulla vaan nousee hcg hitaasti.

Freyja, tuliko ihan sitä juoksevaa kirkasta limaa? Mie en ole onnistunut sitä pongaamaan, mutta nyt molemmissa luomukierroissa on tullut sellaisia isoja limaklönttejä 2-3 päivää ennen ovista. Luin, että ne johtuu siitä kun kohdusuu aukeaa ja lima ei enää tuki siittiöiden tietä.
Toivottavasti siellä olis nyt sulla se ovis tulollaan ja saisitte sen hyödynnettyä :wink

on. Täällä oli tosiaan eilen ovisplussa testissä. Ovis on kyllä selkeästi ollut tänään, sillä alavatsassa on juilinut menkkamaisesti ja nännit on arat. Ei voi kyllä oireista etehtyä :grin
Nyt sitten alkaa se piinailu...

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
larissa juu ei olla näihi lämpötiloihi pohjoses totuttu, tääl paistuu sisällä ja ulkona paitsi illalla... plussatuulia, inshaAllah tärppää :)
 
Lisäsin Kiivilinnun listaan ja palautin laurushkan myös paikalleen, kun oli jossain vaiheessa pudonnut jonosta :wink.

Hitto mitkä juilimiset on meneillään masussa! Ja alaselkään sattuu myös. Jos en tietäis, että on ovis meneillään niin luulisin, että on menkat alkamassa :grin

Rosebud 29.7.
DarkMimosa 1.8
Silv 3.8.
Aurinkoinen 7.8.
Myssy 10.8
Anis 10.8
Mimi. 10.8
Kaziska 10.8.
loora84 11.8
elaffy 12.8
Granger 13.8
PandaKarhu 15.8.
laurushka 15.8
Elli28 16.8
Lucky 18.8
Larissa 20.8.
Kiivilintu 24.8.
Freyja86 24.8
Siija 25.8
Aida 25.8.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Ambriina?
Etsijä?
Sintti2014 ?
J3nni?
Dawwe?

( yht. 30)

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka (yht.18)
 
Takaisin
Top