Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
lucky87: Joo seuraile vaan sitä miten olotila muuttuu :) kun kotiin pääsette ja jos testi on nega, mittaa kuume sit samalla jos olo yhtään on vielä samanlainen kuin ollut nyt :) ja lekurille jos pitkään jatkuu!
Kohdunnapukkaa varmaan oppii ajan kans tunnusteleen ja tuntemaan sen oikut, mut musta itsestä tuntuu et mä jätän sen ihan jollekin muulle ja keskityn johonkin muuhun (itse kun kokeilin, oli melkein ulottumattomissa, ja kaipa ehkä se kiinteä oli, mut en nyt tiedä tulinko yhtään viisaammaksi).

freyja ja satsa: Se on niin yksilöllistä miten oireet menee, älkää nyt vielä luovuttako ;) Jännäilen teille plussaa täällä silti!! Ja muutenkin olisitte varmaan kohta suunnilleen siinä 4+0 menossa, et ne oireet voi sieltä viel pamahtaa ja sit kaipaatte niitä pikkuisia oireita... ;)

peppipupu: Toi on harvinaisen älyttömän raastavaa kun korppa toimii oudosti! :/ Mää melkein sanoisin et jos hanat aukee, niin sit kun täti pakkaa kamansa ja häipyy niin vois olla hyväkin aika :)
Tai voithan sä soitella ja kysyä sieltä mihin oot menossa, miten heillä on tapana, kun sit taas siinä vaiheessa ku kierto alkaa, on mahis hormonimäärityksiin jo siitä kierrosta. Mut kantsii kysellä sieltä mihin aikaa on varaamassa :) ja tosiaan, koita nyt jaksaa sitä kropan kenkkuilua, se on raastavaa! Kyllä se siitä <3 *tsemppihali* kovasti tsemppiä sinne!

Iines86: Joo, kunnon vuodosta vasta, enkä tosiaan laskis näitä menkoiksi! ;) Siis herramunjee, vuoden menkattomuuden jälkeen ne onkin vaan pari pisaraa?! No way :D Luulis et olis kuin niagaran putoukset kun se hana aukea... Jos aukeaa :smiley-angelic001
Ihana kyllä oikeasti toi sun optimistinen asenne... :p ihan parani oma päivä kertaheitolla. Jippii, pääset mukaan jännäilijöihin! :cool: (eiks kukka sul kertonu et tää ei oikeestaa oo mittä kauhia kivaa?:grin noei, on tässä omat puolensa :p)

pampero: Hauskaa kun huomaa että joku tuntee omaa napukkaansa :) Itse en tiedä rupeanko siihen, ehkä mä saan aikanani kokeilla muiden napukoita ja katella niitä ihan tarpeeksi. :grin
Onko sun mies sit tosi paljon poissa? Vai onko vaan ajotukset menneet tosiaan niin päin piskulaa? :eek: Kyllä teillä se ajotus vielä menee kohdilleen, ja saatte nyytiäisen :wink tsemppiä ja jaksamista!

pömpylä: vattulainen sentään :mad: toivottavasti siellä nyt hilliintyis se vuoto niin ettei tarttis koko aika juosta rättiä vaihtaas...:sad001 Jännää kuinka oma kroppa joskus voi pettää ihan täysin luottamuksen... Toivottavasti jäis "ainutlaatuiseksi"... :)

s1n1
Siis sulla vasta dpo8?:) Yleensä kiinnittyminen tapahtuu 5-8päivää ovulaation jälkeen, et haamu voi olla oikeakin, mut kyllä yrittäisin sinuna malttaa sen noin viikon verran vielä :) HCG-hormonia alkaa kuitenkin erittyä vasta kiinnittymisen jälkeen ja siitä se asteittain nousee, eli viikonkin päästä voi olla vielä hailu viiva jos virtsaan ei erity tarpeeksi jo noussutta Hcg-hormonia. Ja muutenkin, liian aikaisin ei kantsii testata, jos kiinnittyminen ei onnistukaan ja nyt näkyy viivaa ja sit kun täti tuleekin... Mut en nyt manaa mitään. Yritän vaan ottaa huomioon asioita, että saisit mahdollisimman varman ja pysyvän tuloksen kun testaat. Koita malttaa :wink Tärppionnea sinne nyt sit! :grin (ja liimat mukaan kans...)

).(
Paremmin nukuttu yö. Heti aamusta pupuiltu, kun mies töistä saapui :grin Nännit yhä arat.
Puhtaat housut.:rolleyes: Ihan ok fiilikset.:p Masua juilii hieman, pissalla juoksee vaikkei oo ees kovin juonut.
Illalla leffailtaan kaverin kanssa, semmoseen jännään opiskelijailtamaan, ilmaiseksi leffa ja vähän leffaevästä jossain amk:n tiloissa. :happy

Iines: Voi kiitos :smiley-angelic003 Ymmärrän täysin et miks sullakin on "kiire" saada plussa vielä kevään aikana. Mä oon sortunut tekemään mielessäni "aikatauluja" tän raskaaksi tulon suhteen :smiley-ashamed008 Ensimmäinen oli se, että tulisin raskaaksi niin, ettei mun tarttis palata töihin vaan jäisin tästä suoraan äitiyslomalle. Se juna meni jo aikaa sitten... Toinen oli se, että lykkään tuon 1-vuotiaan hoitoon laittamista syksyyn, ja menen itse osa-aikatöihin, ja jos jäisin syksyllä äitiyslomalle ei tarvitsisi tuota pientä laittaa hoitoon välissä ollenkaan. Sekin juna nyt sit meni, olis pitäny tässä kierrossa tärpätä... Kolmantena ajattelin, että olisin raskaana ja alkupahoinvointi kärsitty ennen kuin palaan töihin. Sitten taas ajattelin että olisin edes raskaana ennen töihin paluuta. Mikään näistä nyt ei näytä toteutuvan. Ja ihan tyhmiähän nämä suunnitelmat oli. Ei se raskaus käskemällä tule, ja keskenmenoja ym voi aina tulla. Nyt päätin, että meillä ei ole mikään kiire ja raskaus alkaa kun sen aika on, nämä muut jutut ei liity siihen. Ei tämmöstä kilpajuoksua kukaan jaksa...

Latosutinaa, ai ihana, mä repesin tolle :DD

S1N1: oi että, nyt toivotaan kovasti että viiva vahvistuu! :)

Lucky: mun on ollut vaikea lukee tätä kroppaa pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen takia. Nyt oon oppinu limoista tunnistamaan tulevan oviksen ja kohdunnapukkaa seuraamalla myös otolliset hetket + koska ovis on mennyt. Musta se on ihan kiva ja luonnollinen tapa :) Näitä kikkoja ne meidän äiditkin on varmaan aikanaan käyttänyt, kun ei mitään ovistestejä ollut.

MadHi: Ei mun mies kauheen paljon poissa ole, ja suurin osa näistä oviksen missauksista on ihan omaa syytä :confused: Ensin jahkattiin että joko aletaan yrittään vai ei, sitten pidettiin taukoa etten olis alkuraskauden pahoinvoinneissa just meidän tammikuisella matkalla ja sit oli tää, että ovis oli kaks viikkoa myöhässä ja mä heitin hanskat tiskiin, ja just kun oltiin oltu viikko touhuamatta ja mies lähti reissuun, tulikin ovis :D Tänkin kierron olis voinut hyödyntää, jos olis vielä hypännyt vällyjen väliin heti kun limat ilmotteli itestään... Meillä on ajoitukset olleet joko liian aikaisin (5-7 päivää ennen ovista) tai liian myöhään o_O Nyt on pakko taas ens kierrosta alkaen tehostaa tätä yritystä... Toivotaan että sulle tulee plussa piakkoin :)

Paljon tarrasukkia Djh sekä S1N1 :) Toivottavasti viivat vahvistuu!

Täällä tosiaan saa ravata vessassa vähintään parin tunnin välein ja valkkarin väri muuttunut hieman kellertäväksi. Tiedä sit meinaako tädin tuloa vaiko plussaa. Toki mulla siis olis vasta 4+ ja oireet voi olla vähäisiä. Ja jos vielä testin oon "väärin" tehnyt vaikka yksi viiva testiin piirtyi. Tosin ekan testin tein silloin la kun oli kp 26 ja eilen päiväpissasta toisen kp 29...voihan se olla siis vielä liian aikaista :D

Latoromantiikka kuulostaa just ihanalta!

Djh: wuhuu!!! Tartasukkia ja viivan vahvistus onnea!!!!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

onnea djh plussasta, tonnikaupalla tarrasukkia sinne, aivan mahtavaa, kertoilehan jatkossakin kuulumisia :)

OI että,täällä haamuplussia jo tullut :hello2 jeiii!! Onneksi olkoon Djh ja S1N1 Mä toivon,että teidän molempian viivat vahvistuu oikein kirkkaiksi. tarrasukkia paljon mukaan!!

Niin ja kaikille yhteisesti tuosta Latosutinasta,että viltin kanssa asia voisi onnistua..keskikesällä kärpästen seassa ja sit sellanen oikein kunnon helle siihen päälle niin huhhu :excited001 Pitäs saada sitä hemmetin heinää jostain...ei huvittais ohran seassa touhuta..hehhe!! Kuivaussiiloon vaan..<--okei..ampui yli,mutta mua rupes niin naurattaa jotenkin tää mielikuva :laughing001 joo sori!

MadH91: No luulis joo,että mitä kauemmin menkat on poissa niin sitten viimein kun ne tulee niin oikein voimalla o_O Mutta niinkun sanoit,en laskisi noita menkoiksi :P Hyvä,että mun asenne saa sut hyvälle tuulelle..niin pitääkin, oishan se kamalaa jos sä rupeisit itkee. Mitä nyt täällä olen lukenut niin jännäilijöiden aika on ollut aika jännää luettavaa,mut sit tas toisaalta ahdistavaa. Miten itse jaksan koskaan sinne testaamiseen asti, kuitenkin testaan liian aikasin ja sit taas nega ja parun täällä taas viikon putkeen. no okei,en nyt ihan :grin Nyt aijon olla kärsivällinen...hööhöö..katokku mä olen! :D Leffailu tekee hyvää..pidä oikein hauskaa ja nauti kunnolla. :P PLUSSATUULIA <3

Pampero: Ompas tutun kuulosta toi suunnittelu..ihan ku elämä meniskin sillee ku haluaa :/ Olis muuten liian helppoo. Suunnittelin kanssa viime vuonna jo kaikkee töitten osalta ja synttäreiden ja ties minkä. Tosiaan..munkin suunnitelmienjuna puuskutti ohi jo ajat sitten. Puuh! Ehkä nyt taas uskaltais jottai pienii suunnitelmii ruveta tekee,ois syndet tulossa tuossa 6.3 ja kaverit soittelee "ootko jottai järkkäämässä ja plaa plaa" Kukaan mun kavereista ei tiedä meidän vauvasuunnitelmista, ja sitku oon vielä tällänen bilehile niin miten kerron niille sitten jos käy niin hyvä tuuri,että plussaankin tässä kierrossa. Ei olis kiva vielä niin aikasin puhua siitä kun se voi mennä kesken ja kaikkee..äääh... nonih,siinä taas suunnittelua..EI SAIS..pitäs elää päivä kerrallaan. :grin

Omanapa:

Kun pääsin kotiin töistä niin tuntu siltä,että mikään ei taas kiinnosta. Rupesin tekee ittelleni ruokaa ja tuli vaa sellanen tunne ku siinä yhes mainoksessa "EN TYKKÄÄ..EN TYKKÄÄ" sit se naurattikin yht äkkii...mulla on tänään mieliala heitelly kaikkiin suuntiin. Työkaveritkin kysys,et mikä mua vaivaa kun välil olen iloinen ja sitten taas naama norsunv*tuilla <---sori :oops: Tissejä särkee ja mahaan sattuu...näytän sotanorsulta:BangHead Joo..rauhotun! Hetkenpäästä varmaan hypin taas täällä ku vaaleenpunanen pomppuponi ja elämä on yhtä juhlaa...minä ja mun hormoonit. HUOH! Hyvä puoli täs on se,että halut on noussu taas vaikka fiilis on ollu mitä on :D

Plussia kaikille!!! :smiley-angelic003
Anteeksi sekoilemiseni!!:oops:

Heippa kaikille taasen!

Niin ajattelin itse testailla vasta viikonpäästä viikonloppuna kun oviksesta olis oletettavasti se 2 vkoa..? Ovistesteinä oon nyt käyttäny Davidin-testejä..eli ihan niitä liuskoja. Nyt oonki jo hämmentyny kun oon nii paljo lukenu et ne ovistestit näyttäs mitä sattuu..=/ no uskon että mulla piti paikkaansa koska la-iltana oli kyllä kovat oviskivut (tuntuu että alavatsa räjähtää).:confused:

Onnea haamuplussanneille djh:lle ja S1N1:lle..
Plussatuulia niitä odotteleville Freyja ja satsa..
Olisikin ihana kuulla että joku kesäkuisista keskenmenneistä pääsis toiselle kiekalle :anyone

Olo on hiukan epätodellinen vieläettä tässä pitäs jotain kiertoja laskea, ovistestejä tehdä ja niin edelleen.. 3 lasta kun ovat tulleet spontaanisti ja lähes heti jokainen saanu alkunsa.. Keskenmeno sai kyllä miettimään ihan koko kuvion läpi melko tarkasti:oops:

Tää on kai semmosta pitkäpinnasten hommaa?? eli pitkää pinnaa ja positiivista mieltä ihan joka ikiselle..:hello2
Itse olen lähinnälukenut vielä teidän muiden juttuja ettäoppis hiukan teitä tietämään ja koittanu ottaa opiksi teiltä! Ehkä aktivoidun kirjottelee usseemminkin kunhan lämpenen? :wink

Iines: Ahhahah :D Miks mulle tuli mielikuvat kunnon landemeiningistä..? :laughing001 Täytyy sanoa että pieni kevennys on paikallaan aina välillä näissä touhuissa, ei tätä pidä niin vakavasti aina ottaa :grin Teillä on niin putkeen menny tää kierto, että todella hyvät todennäköisyydet sulla plussata! :)

Djh:lle ONNEA! :gen014

On: ei taas tajua YHTÄÄN. Siis nyt oli ovistesti selkeä nega, aamulla oli sanotaan että lähes positiivinen. Mulla on noi testit kyllä ennen näyttäny aina ihan oikein, ei oo tämmöstä häröilyä ollu o_O nega on ollu aina selkee nega ja plussa plussa. Testimerkki kyllä vaihtui viime kierrossa PregCheckiin, mutta kyllä se viime kierrossa ihan oikein näytti eikä mitään ylimääräisiä plussia. Ärsyttää, oon aina luottanu ovistesteihin kun oma kroppa toimii miten toimii, mutta nyt meni nekin sitten :( Ehkä pitäis antaa olla koko tikuttelun ja mennä jatkossa vaan tulee kun sen aika on....

Veronicat: Mulla noi Davidin testit näytti aina ihan sitä mitä pitikin ja plussa olis selvä plussa :)

Pampero: Totta, huumori on niin hyvästä näissä jutuissa :grin Landemeininki...hajosin:laughing021 Ehkä meijän touhu näyttäis tosiaan joltain landepaukkujen latosutina yritykseltä jossa ei ole mitään ideaa... OOOKEI!! Mä lopetan :D Ajoitukset on kyllä osunut nyt niin hyvin,että sinänsä olen ihan optimistinen sen suhteen,mutta järki sanoo vaan ett "ei se ny sieltä vielä tuu" mrrrr...tyhmä pää :confused: ÄLä tee mitään mikää stressaa turhaan...noi testit saattaa joskus mennä päin prinkkalaa...ei niistä aina tiiä. Luota kroppaasi!! :p

Veronicat: mäkin niin toivon et kesäkuisista pääsisi jatkoon ja saisi lopulta sen pienen nyytin kainaloon. Keskenmeno todellakin laittoi miettimään että ei plussa aina tarkoita että kaikki menee hyvin. Koko ajan mulla nytkin pelko persuuksissa että jos plussa tulee niin meneekö sekin kesken.

On: Täällä edelleen ilman menkkoja ja mietin et teenkö aamulla testin vaiko en... Kun jotenkin sitä ei haluaisi nähdä enää kolmatta negaa :D

Onnea plussista ja haamuplussista te kaikki plussailleet!

Pampero ja Iines: Olen itsekin paininut jo etukäteen tuon aikatauluttamisen kanssa: käyn eri paikkakunnalla töissä ja olen siis viikot ma-pe pois kotoa... Ja varmaa on, että sekin yrittämisestä puhumattakaan tulee syömään hermoja.

Sitten kyselen hyviä neuvoja kierron vaiheiden tunnistamiseen. Kierto on aina ollut (ennen pillereitä) mitä sattuu ja näkyy sama homma jatkuu. Eka kierto 24 päivää ja nyt mennään kp 26 eikä tädistä oo tietookaan. Oisko noista testeistä mitään apua? Kaikki muutkin vihjeet tervetulleita... Tuo napukka-asia täytyy panna korvan taa.. :)

Freyja mä koitan edelleen olla liikaa miettimättä.. liikaa myöskään yrittämättä ja koitan edelleen ajatella että keskenmenoon oli syynsä.. :angel10

Mua tavallaan harmitti sekin että lääkäri sano että jos kierto ei tasaannu (niinkun mulle kävi) niin kannattaa tehdä ovistestejä että pystyy selvittämään kierron ja sen myötä oviksen. En olis halunnu alkaa testailemaan.. se tekee tästä jotenki niin "tekemistä":angry3

No nyt on kuitenkin testit tehty ja nyt vaan odotellaan.. kierron pituudesta ei oo tietoa ja kerkeen varmaan mummoksi ennen kun meille vauva siunaantuu? :smiley-bounce022
No kyllä mä ymmärrän et mun iän takia se lääkärikin hötkyili.. mutta nyt hiljakseen vaan. On se vaan jännä että kun saa keskenmenon niin siitä vauvan saamisesta tulee jotenki tärkeempää.. tai hmm.. isompi halu onnistua! En myönnä olleeni kuumeilija edellisessä osotuksessa (km päättyneessä) mut nyt oon hiukan jo enemmin..

Onkohan minun huomenna järkevää testata vai pitäiskö jättää suosiolla sunnuntaille . Apteekin oman testin kävin kuitenki. Kotona raskauskeijusta tilattuja ottaa

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mitkäs sun kiertopäivät on Lucky? Mä oon itse sitä mieltä, että testaa kun siltä tuntuu, ei siinä paljon järkeä tarvita ;D mä oon itse sellainen että testaan tosi hyvissä ajoin niin se nega ei tunnu niin pahalta tai esim sitten menkkojen alkaminen ei tunnu niin ikävältä kun on osannut niitä jo odottaa testien perusteella. Toki munkin tapauksessa voi käydä niin, että kyseessä vain kiinnittymisyritys, kun käytän kuitenkin niitä tosiherkkiä testejä.

Takaisin