Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ps. tajusin väärin ;) Juu terkka vois olla hetken mykkänä! :D Meinasin kysyä yhdeltä meidän luokan opiskelijalta, joka on terveydenhoitajaksi lukenut aiemmin ja ollut äitiysneuvolassa töissä, että mitäs tommoseen mahdetaan suhtautua, mut en sit kehdannut... :D

lucky87: kattoinki tarkemmin noita sun viestejä, sanoit et on vähän huono olo ja väsyttää, kuumottaa paleltaa yms. Ootko mitannu ettei olis kuumetta?

Madh91: en usko että on kuumetta. Muuten vaan väsyttää ja tulee sellasia kuumia aaltoja ja välillä vilunväristyksiä yhtenä iltana oli palan tunne kurkussa ja kuvotti, mutta sekin meni ohi.
Ymmärsit väärin. :) en tarkoittanut että hiljaa pitäis olla. :D hyvä että saa neuvoja. Itse olen anoppilassa vielä, en pääse testailee, pitää seurata tätä oloa lauantaihin asti. Toki jos oireet pahenee pitää mennä lääkäriin jo aikaisemmin, mutta ei vaikuta päivystys luontoiselta.
Enemmän noihin kierto häiriöihin kallistunut kun oli tuo huonompi puoli vuotamassa pois nyt. Mutta mitään en voi kokonaan sulkea pois kun en ole kotona. Pitää vaan miettiä ja kuunnella kehoa... Sekös vasta ärsyttää. Kysy vaan kaveriltas. äsken kun naurahdin, tuli sellanen repäisy kipu navan alle. Tuttua ku esikoista odotin ja joskus oviksen aikaan ollut. Mutta napukka on kiinteä niin ei varmaan ovis nyt ole tai mistä sitä voi tietää. En taas tunne kehoani ollenkaan ku. Pitää miettii näin paljon. Nyt nukkumaan. Heissuli vei!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla alkoi siis kp 29/28-34 eikä tätiä näy. Oletetut oireetkin tuntuu jotenkin vähentyneet, paitsi aamulla yökkimistä hampaita harjatessa. Muuten olo et menkat alkaa justiinsa. Ehkä mä oon jo alitajuntaisesti luovuttanut tän kierron suhteen :D

Mietin et tilasin joskus Mammaksi.fi sivuilta Wondfo:n puikkotestejä ja ohjeessa sanotaan et niitä pitäis pitää astiassa väh. 3 sekunnin ajan et saa testin tuloksen. Netistä kuitenkin luin toisesta ohjeesta et 10 sekuntia! Samoin oli syksyllä kun tein plussan apteekin omalla testillä. Negaa nuo molemmat on toistaiseksi näyttänyt ja kontrolliviiva tullut esiin. Voisikohan siinä olla sittenkin virhe et oon pitänyt niitä liian vähän aikaa astiassa?

Jos on pitänyt liian vähän aikaa astiassa niin silloin näkyy kun se "pissa ei kiipeä" ylös asti. Jos sitä kiipeää ylös ja pääsee imeytymään sinne ylhäällä olevaan tyynyyn myös niin sitä pissaa on ollut tarpeeksi.

Iines : loistavia uutisia!!!
Riina: tervetuloa!:-)
Ja kiitos madh ja iines tiedoista!

Mikähän mahtais olla sit hyvä kierronpäivä mennä sinne lekuriin? Mulla taitaa edelleen olla 26/27-30, mutta toi tuhru mulla ei merkitse raskautta. :'( ärsyttää kun ne helvetin hanat ei aukea... ( anteeksi kiroilu)

Elmiina: Mulla siis puikkotestejä, ei liuska. Vai onko niissäkin joku tyyny? Noh ei auta kuin odotella :)

Suunnittelin et kävisin gynellä tässä keväällä vuositarkissa et jos nyt ei tärppää niin sit varmaan ens kierron aikana. Toisaalta jos oviksen tienoilla menis niin sais suunnilleen vinkin milloin oletetut tärppipäivät :)

Ei ku mulla onkin 29/27-30.

Vielä kysymys: mistä ostatte ovistestinne ja paljon kustantaa?
Meillä ukko luulee varmaan, että.mulla on joku nettideitti kun piilottelen täällä käymista. Eilenjo tivasi, että kenen kanssa datailen. En oo kehdannut kertoa, kun piti tjottailua harrastaa...

Freyja, puikkotestit on vain liuskatestejä muovikuoressa. Jos avaat sellaisen joskus niin vilkaisepa uteliaisuuttasi. Helpompi ja siistimpihän niitä on käyttää :)

MadH91: Kiitos paljon..nyt vaan joo toivomaan sitä tärppiä ;) Tosiaan kun noita sun viestejä lueskelin niin en voinut olla hirnumatta paria juttua siellä :D Mulle taas sanottiin,että kiertopäivät aletaan laskemaan vasta kunnon vuodosta ei tuhrusta. Mut en sit tiiä tossa sun tapauksessa,kun edellisistä menkoista on kuitenkin jo aikaa :D Mä en yhäkään jaksa uskoa että ne on menkat ;) tittidiiii! Jännäilen täällä. Äläkä tosiaan hosu sen testin kanssa jos vasta 3+4 tj on mittarissa. Hyvä kun olet tollanen,että jaksat malttaa mieles ;) tsemppiä <3

Peppipupu: kiitos.Koita jaksaa niitten tuhrujen kanssa..uskon,että on erittäin masentavaa vaan odottaa :( Mun mielestä voisit soittaa ja kysyä mikä kiertopäivä olisi hyvä tulla. Kyllä ne lekurit neuvoo sitten.Noihin testeihin niin ostan tuolta www.halpatesti.fi sivuilta niitä ovisliuskoja ja sitten r-testejäkin on tullut sieltä tilattua..kaapissa odottavat :) erittäin nopea toimitus ja toimii hyvin. Tsemppiä myös sinullekkin jatkoon!!

Freyja: Koitappa tehä seuraava testi niin,että pidät sitä hiukan pitempään siellä astiassa :) mun mielestä se 3sek ei riitä mihkään vaan olen enemmänkin ton 10sek kannalla. onnea testeihin ;)

ON: Kp 18 ja mahaa juilii niin perkulesti,kyllä ne ovisoireet sieltä nyt sitten taitaa tulla :D Eilen illalla nukkumaan mennessä oli tosi pahaolo,mutta saattoi johtua myös siitä jännityksestä mikä mulla oli ennen gyne käyntiä. Nyt särkee pää (taas) ja on tosi väsynyt olo. Tissit turvoksissa ja arat..au! Pupuiltiin eilen kaikista oireista huolimatta ja vaikka kuinka tänää ois väsy niin meinaan houkutella sen äijän vällyjen väliin ;) Haluja ei oo mitenkään suunnattomasti,mutta pienikin kipinä auttaa :D hehee...olen julma! Mutta näillä eteenpäin..onneksi töissä on tänään hyvää ruokaa!! jottai positiivista ees tässäkin päivässä :D

PALJON PLUSSIA TOIVOTTELEN KAIKILLE!!
Piinailijat..koittakaa jaksaa,pian se päivä koittaa ;) mä liityn pian teihin! <3

kp 31/33 ei mittee olloi tai mitään :) ehkä hiukan olo että menkat vois tulla (suklaan himo), mutt toisaalta ei sitäkään, tosin voihan tässä käydä että kierto venyy taas sinne 47 ei voi tietää :)
ja tosiaan testaamiseen, kyllä sen pitää olla sen 5-10sek siel..ite pidän usein niin et näen että alkaa kiipiää, tosin mä teen suoraan suihkusta...puikko on todellakin kivempi kuin liuskat..

tervetuloa veronicat ja plussatuulia :)

tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut tädin kohdanneille.

on: kp ehkä 18/X eli ei aavistustakaan, oviksee viittaavia oireita on ollu nyt et saa nähä onko lähestymässä, pitänee yrittää saada tuo ukko viritettyy oikeesee mielialaa mikäli mahollista jossai vaihees kunha tulee kotii.

Nyt vaan omaa... Tosiaan kp15 ja kp16 tehdyt ovisplussat oli varmaan virheellisiä. Meinaan nyt tänään kp 22 tuli taas ovisplussa, ja pari päivää sitten alkoi ne ovikseen viittaavat oireet. Kp15 mulla oli kohdunnapukka kiinni, ja sillon ihmettelin että mitäs... ja aattelin et ehkä se ovis oli jo menny kp14. Mut taitaapi se ovis olla vasta nytten, kohdunsuukin on auki... (Mulla menee kohdunsuu kiinni aina noin 24h oviksen jälkeen.) Että näin se olis pitänyt omaan kroppaansa luottaa. Ketuttaa, meinaan tätä oikeeta ovista ei nyt sit enää päästäkään hyödyntämään :(

Meillä on kolmas lapsi ollut toiveissa 5/13 alkaen, 8/13 mulla alkoi menkat raskauden jälkeen ja siitä alkaen meillä on ollut YKSI oikein ajoitettu yrityskierto takana. SIIS YKSI. Harmitus on huipussaan :( (Mieheni on paljon matkatöissä.)

Gatusa: Itsekkin jännään täällä kuinka pitkä kierto tulee noiden primojen kanssa..periaatteessa pitäs alkaa ihan nopsaankin vikasta tabusta,mutta kun oma kroppa voi tehdä tenän milloin vain :D Itsellänikin tuota virittelyä tänään tiedossa, mies on vähän ollut muissa maailmoissa tässä muutaman päivän niin on pitänyt hiukan suostutella. Jotenkin tuntuu,et eilisen gyne käynnin jälkeen sen halut jotenkin lopahti. Sain sitä suostutella eilen oikein kunnolla sinne vällyjen väliin..MIEHET!! :D

Pampero: Oman kropan kuunteleminen ei välttis oo aina se helpoin vaikka kuinka siihen luottais :( Jotenkin sitä tahtoo uskoa sekä testejä,että kroppaansa..ja sit onkin ihan sekasin,et miten se menikään. Olen pahoillani että ovis meni nyt sivu suun :( Toi on varmaan raskasta ja raastavaa kun miehellä on tuollainen työ,että joutuu matkustelee. Oma mieheni on näin talvisin paljon kotona..mutta kevät,kesä ja syksy menee peltotöissä ja silloin näen häntä vain silloin kun tulee kotiin nukkumaan.(raskasta) Sadepäivät on tietty asia erikseen,mutta silloinkin huolletaan koneita tj. mrrr :mad: Siksi haluaisinkin,että tärppäisi pian,kun kevättä kohden ollaan kovaa vauhtia menossa ja kylvöt ruvetaan aloittamaan,niin silloin ei varmaan kertaakaan ehitä ovista hyödyntää :( koita jaksaa! Seuraavalla kierrolla sitten uuteen nousuun...älä murehdi,kyllä teille se kolmaskin vielä suodaan :) <3

Muokattu viimeksi:
Pampero: kiva kuulla että sinä seurailet napukkaa :) hassusti sanottu, mutta itse alkanut nyt seurailla.

Iines: eikös se olis romanttista jos vähän siellä kesäisin heinäladossa hommailis. :) laittautuu vimosen päälle ja ottaa piknik eväät mukaan.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

lucky: Kyllähän se ois jos olis lato missä ois heiniä eikä rojua. ja toiseksi, vaikka ei ois heiniäkään niin muuten kyllä onnistuisi, mutta lato sijaitsee pahaksi onneksi mieheni vanhempien tontilla xD ei olisi kiva tulla yllätetyksi sieltä. Arvaa vaan olenko pienessä mielessäni joskus toivonut romanttista latosutinaa ;)

Jos tulee toteutettua ni ota kunnollinen paksu viltti mukaan, ne oljet nimittäin pistelee ja kutittaa aika lailla :wink Sit viä jos on kärpäsiä ni avot. Romanttinen tunnelma taattu.

Tättärää...

Töitä tehdessä ei ehdi muuta kuin "rättiä" vessassa vaihtaa! ha! En tiedä mihin tää on menossa ja meneekö minnekään :eek: Vuotoa on ja todnäk menkat, siltikään en kyllä tätä omaa kiertoa tajua. Ei meinaa oo meikäläistä ollenkaan tai meikäläisen menkkoja tunnista tästä kaikesta... ei aikataulusta, ei määrästä, ei kivuista... ei mistään!!! :confused: Kaikki alko jo heti vuoden alusta... :angry Koko rytmi sekasi kropassa!!

Mää haluu olla taas 20v ja huoleton... sekä uskoa että kaikki on kauheen helppoo ja yksinkertaista :rolleyes: Vauvatkin tuo haikara eikä alulle laitto tartte kuin kalsareiden pesu samassa koneellisessa :p

Voi voi... avautumista ja lätinää!

Kiva kun uusia tyyppejä sekä uusia juttuja... kaikkee sitä täällä oppiikin :grin Napukka! he!
Meillä Isäntä ei varmaa malta odottaa että pääsee tutustumaan asiaan lähemmin... kunhan tässä pääsee takaisin normaaliin rytmiin eli ei "rättien" vaihtoa! :wink

Joko nyt jollain tärppää? tai lähellä edes? En tiedä että miten ens kierrossa tekisi noiden ovistikkujen kanssa o_O Jos vaan kellonlyömällä tasasee tahtii, joka toinen päivä laittais alulleen vauvantekokoneet, ilman mitään väsymys/pakko nukkuu selityksiä :grin nim. merk. SE olen Minä joka tarviin ne unet, joka ekana sen kyljen kääntää :p

Dawwe mennäänpäs me tosiaan samoissa, yhdessä päästään jännäilemään :)

Joku kyseli mistä kannattaisi tilata testejä niin itse olen tilannut ebaystä ja saa tosi paljon halvemmalla kuin suomalaisista verkkokaupoista. Tilasin syksyllä 50 ovistestiä ja 50 raskaustestiä, hintaa tuli 20 euroa postikuluineen. Tosin testit ovat siis halvimpia liuskatestejä.

Malttamattomana tein aamulla r-testin ja juuri ja juuri silmillä erotettava haalea haamu tuli testiajalla. Olen saanut näistä testeistä aikaisemminkin haamuja, mutta ne on tulleet vasta testiajan jälkeen. Jännityksellä odotan huomista aamua :) Tänään siis dpo 8.

Takaisin