Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pepe, minusta tuntuu, että kaikki alle nelikymppiset ovat niin nuoria, että ei aleta tehdä millekään ongelmalle yhtään mitään.. Meillä alkaa miehen kanssa kolmekymmentä lähestyä mittaria, mutta neuvolassa lääkäri oli sitä mieltä, että olemme juuri oikeaan aikaan liikkeellä. Minusta ne olemme vähän viime hetkillä syttyneet tälle ajatukselle, kun ei edes onnistu kerrasta.

Jos ihan rehellisesti lasketaan, on tämä yk15. Tärppi kävi viimeksi yk13, joten muutaman kerran joudutaan vielä harjoittelemaan. Lapsen saan siis tällä laskukaavalla aikaisintaan vuonna 2016. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy, Ai teillä niin kauan yritystä takana! Toivottavasti pian tärppäis ja jaksais loppuun asti pitää tiukasti kiinni.

Itsellä ikää 19 ja ens kuussa tulee vuosi ehkäisyn jättämisestä. Mutta pitkien kiertojen takia vasta yk8 oisko ollut.. Nyt terot käytössä mutta tuntuu ettei nekään riitä. Mutta kyllä se tästä. Niin sen kuuluukin mennä raskaaksi tulen kun se niin on tarkoitettu. Toivottavasti kuitenkin pian. :)

Mulla äiti 39v nyt rv8 ja tuntuu niin epäreilulta että sillä tärppäs ekalla kierrolla ilman ehkäisyä. Mutta ihanaa että hälle se suodaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Alby: mä kun odotin esikoista, oli mulla koko raskauden ajan elohiiri samassa paikkaa oikeallapuolen vatsassa :D

Larissa: mulle lääkäri selitti tuon kp 6 alkaneen vuodon, joka siis jatkui oikeiden menkkojen loppuun saakka jonai hormoonien heittelynä. En muista enää tarkkaan mut ota siitä sit selvää...

Elaffy: eiköhän sut oteta lääkäriin, mutta omalla kohdalla sanottiin että kun on vuosi takana "epämääräistä" yritystä ni ei aloiteta muuta kuin vaihdetaan terolut lugeihin kiertoa tasaamaan. Sit ku on se vuosi tosissaan yritetty ni sit harkintaan järeämmät aseet eli käytännössä syyskuulla jo soittoaika olenko ovuloinut ja sit ukko siemenneste tutkimuksiin ja sit jatkot suunnitellaan. Eli hyvinki voi olla että sullaki keltarauhashormooni aloitetaan keposinki perustein jos ei perustutkimuksissa mitää muuta häikkää ole kuin luteaali vaiheen lyhyys... Korjatkoon viisaammat...
Eikä sun tartte täältä olla pois, senkus märehdit tänne murheitas, onnenpäiviäs ilmottellet ja kaikkee maan ja taivaan väliltä... Pääasia lienee stressaamisen ehkäisyyn että ei tarkertuis jokaikiseen pikkujuttuun niin kirjaimellisesti ja nyt oon tuon nukahtamislääkkeen avulla huomannu miten paljon paremmim jaksaa olla stressaamatta kun on virkeä :)


Kiivi: täällä kans olis kyl ihmettelemistä kerrakseen ku kp 11 puuhasteltu viimeks ja kp 14-15 oli EHKÄ ovis jota en testaillu mitenkää... Saatto mennä myöhäsemmäksi ja kamalat riidat ja univajeet ollu...ettei kyllä mitenkää uskois tärpin käyneen... Odotan kyllä ihmeissäni menkkoja miks eivät ole alkaneet...
Sait mut nauramaan ääneen ku kuvittelen sut juokemassa rintoja pidellen ja irvistellen kivusta :D

Sintille: voimia tuleviin hetkiin. Parisuhde ongelmat on kyllä ihan sieltä ja syvältä. Mutta kun lapsen aika tulee teille niin se kyl sit tulee kans

Larissa: aika hyviä olis teidän kortsut jos sieltä läpi olis simppoja päässy :) tai sit ukkos on tökkiny neulalla reikiä siihen :)

On. Kiivi: täällä samaa vikaa et laimeesta pissasta testattu tänään nega (siis mähän nään siinä viivanpaikan kun tarpeeks kauan tuijotan yhteenkohtaan)

Huomenna pitäis olla menkka päivä... Mutta tänään on vatsa kramppaillu jatkuvasti... Eikä kyllä yhtään tunnu että menkat tulis... Rintojaki kivistää ja pakottaa... Huomiseen siis!!! Niin ja nää vilun väreet tällä helteellä :/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Lucky, juu kyllä joskus huolivat lääkäriin. Ehkä sitten ensi vuonna.. Tai no, syyskuussa on se reumapoli, että jos sieltä saisi jo jotain apuja. Ottavat ainakin aika kattavasti verikokeita, mutta ei tietenkään mitään lapsettomuuteen liittyviä.

Tsemppiä sinne, jospa kuitenkin täti olisi eksynyt!

Eiköhän se ole lääkekaapille vielä könyttävä, kun Panadol ja litalgin eivät tuo helpotusta. En ymmärrä, miten voi olla tällaiset kivut ihan normaalissa kierrossa. Ei ole ikinä ennen ollut.. Melko runsasta oli vuotokin.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Huomenta! Täällä sitten herättiin tänä aamuna jo viideltä! Likka nukkuu vielä..eikä edes koirat jaksanu nousta aamu pissoille... No mä oon ihan virkee.. :D

Eilen jo pitikin sintille lähettää voimahalit <3
Samoin kaikille tädin kohdanneille!

Kiivi sais kans jo nousta testaamaan... ;)
 
Elaffy, aika epäreilua ja käsittämätöntä, että teidän pitää muka alkaa vuoden verran yrittämään uudestaan! Ei nyt mene ihan mun kaaliin, kun kerta lähes 1,5 vuotta olette yrittäneet. Ja eihän se keskenmeno siinä mitään muuta merkkaa kuin sitä, että jotain tutkimuksia pitäisikin saada! Ärsyttää sun puolesta :mad:

Lucky, ei kyllä jatkossa kumit ois ehkäisynä jos jo eka kierrossa olisi simpat tulleet läpi, hehe :D Mutta siis oikeasti olen sitä mieltä, että tämä vuoto johtuu just jostain hormonien heittelystä. Tai sitten keltarauhanen ei ole älynnyt ottaa tehtäväänsä vielä kunnolla. Mikäs siellä on nyt tilanne? Milloin muuten testaat?

Nuuhku, anna mullekin jostain tota aamuvirkeyttä. Tänäänkin olis pitäny olla hereillä 5.00, mutta nousin 6.30 :D Onneksi on liukuva työaika ;)

Ellille pahoittelut menkoista :(

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo larissa! En kyllä yleensä näin oo aikasin hereillä vaikka meidän perheestä aamuvirkuin olenkin... Mut oikeesti kello 5 ihan virkkuna... Huoh.. Tästä tulee vielä niin pitkä päivä.. :D
 
Heippa taas hetken jälkeen!

Meillä täällä selvisi toissapäivänä nt-ultrassa että on tulossa eri munaset, eli omissa pusseissaan ja istukoillaan olevat kaksoset :Heartred mutta myös ikävempiä uutisia. Toisella B vauvalla niskaturvotusta yli 6mm, eli todella paljon :( A vauvalla kaikki oikein hyvin, ainakin nyt ja niskaturvotus normaali (1.9mm). A vauva vastasi viikkoja 12+5 ( eli vähän enemmän kun ajattelin) ja B vauva 11+6. Se selittynee sillä että ovat eri munasoluista ja varmaan hedelmöittyneet/kiinnittyneet eri aikaan ja kaksosista kai toinen aina hiukan pienempi. Riskiluvut hälytti ja edessä meillä mahdollisesti monia todella vaikeita päätöksiä, sillä masussa kuitenkin kaksi lasta..Ja kaikki päätökset suuntaan tai toiseen vaikuttaa molempiin jollain tapaa.

Olemme menossa tänään erikoislääkärille 4D ultraan tarkistettavaksi vielä ja suunnittelemaan jatkoa. Olo on niin sekava ja suoraan sanottuna kauhusta kankea että en voi sanoin kuvata. Aluksi olimme molemmat suoraan sanottuna järkyttyneitä kaksosraskaus tiedostakin, meillä esikoinen kuitenkin vasta 1,5 vuotta..mutta nyt kaiken tän muun jälkeen tiedetään että siitä me varmasti selvittäisiin vaikka päällä seisten! Tää kaikki mitä tuo valtava niskaturvotuksen määrä toi tullessaan, on niin pelottavaa että lamaannuttaa. Onneksi tänään saadaan taas tietoa enemmän!
 
Melkoinen yllätys marinamelina teillä ollut siellä! Ja ihan varmasti on paljon sulattelemista! Oikein paljon voimia! Kyllä te selviätte vaikka mistä! <3 tulehan kertomaan mitä 4D:ssä sanottiin!
 
Voi MarinaMelina! Minun suurin haaveeni on ihan pikkutytöstä asti ollut saada vielä joskus kaksoset. Lapsena sitä ei ymmärtänyt monikkoraskauden riskejä. Teillä on vaikea tilanne ja ainoa, mitä siihen osaan sanoa, on että kuunnelkaa sydäntä. Toivon teille paljon voimia matkaan! Asioilla on tapana järjestyä parhain päin ja haluan koko sydämestäni uskoa myös nyt niin käyvän.

Itse haluaisin ajatella, että jos minulle kehitysvammainen lapsi syntyy, on sille tarvittu hyvä äiti ja isä ja meidät on valittu siihen tehtävään. Viisautta teidän päätöksiinne toivotan! Toivottavasti uutiset paranevat vielä. ♥♥

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
MarinaMelinalle voimia päätöksiin, hurjia tilanteita varmasti myös tuollaiset :Heartred

Täällä ei tapahdu mitään vielä, kp10 ja maratonviikko edessä, onneksi lomaa on vielä muutamia päiviä niin jaksaa jaksaa. Täytyy varmaan miehellekin hienovaraisesti ilmaista että nyt sitten pannaan ja oikein olan takaa. Yrittämättömyys ja tikuttamattomuus ei tuonut tulosta joten nyt kyllä aion yrittämällä yrittääkin. :grin
Minähän en luovuta...

Vieläkö Myyh täälläkin palstalla poikkeaa välillä?
 
Voimia MarinaMelina! Jo pelkästään kaksoset on iso yllätys niin nyt sitten vielä tämä... Yritän nyt vähän lohduttaa, että vaikka turvotusta on, niin se lisää vain riskiä kromosomipoikkeavuudelle, ei takaa sitä. Lähetän kaikki positiiviset energiat sinne, jotta teille syntyisi kaksi ihanaa tervettä pikkuista!!! Ilmoittelehan mitä jatkossa tapahtuu. :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Ai niin ja Elaffy sanoikin niin kauniisti jo tuossa ja olen samaa mieltä, että asioilla on tapana järjestyä :) Miekin olen aina vähän haaveillut kaksosista ja suku"rasitetta" siihen kyllä löytyy mukavasti sekä mun isän että äidin puolelta :D

Etsijä, sulla on niiiiiin oikea asenne! Antakaa palaa, ei kun siis panna ;)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi ei MarinaMelina! Vaikeita päätöksiä voi olla tulossa. Toki toivoa sopis että B-vauvalla oliskin kaikki ihan hyvin? Vaikealtahan tuo kuulostaa. Hyvä sentään että ovat erimunaiset, jos olisi jaettu istukka voisi tilanne olla vielä vaikeampi. Mutta no, vaikea se on nytkin...

Pakko tunkea nyt naamansa tohon ikäkeskusteluun :) Mie ehdin täyttää 30 just ennen kuin tyttö syntyi ja miusta 30 on jo ihan ikäloppu ensisynnyttäjäksi. Ja silti monet on sanonut just tota että parhaassa iässä ja ei teillä oo kummallakaan iästä mitään huolta (mies täyttää 44 kohta). Onhan se totta et monet on vanhemmallakin iällä saanut lapsia mutta kun ei se ole niin taattua ja sitä nopeammin se aika sitten loppuu kesken mitä myöhemmin aloittaa. Ja silti miulla on moniakin kavereita jotka on minuakin vuosia vanhempia ja tietävät haluavansa lapsia joku päivä mutta eivät pidä mitään kiirettä eikä yritys ole edes alkanut.

Nytkin miulla ois kiire alkaa yrittää seuraavaa mut mies ei pidä kiirettä. Olihan miulla kahdet lyhyet menkat jälkivuodon jo ajat sitten loputtua mut nyt ei olekaan sit kuulunut enää. Toki on minipilleritkin käytössä yhä. Kauheeta ajatella et nyt on jo heinäkuu enkä oo yrittämässä vieläkään. Tästä muutama päivä eteenpäin vuos sitten mie plussasin viimeks ja jotenkin haikea ajatella että jos nyt olis jo raskaana ei olis kuin vuoden ikäero tytöillä. Mä oon siis jo päättänyt että seuraavakin on tyttö :wink
 
Marinamelina: yhdyn noihin elaffyn kauniisiin sanoihin. Toivotaan että kaikki olisi kuitenki loppujenlopuksi hyvin

On. Aamulla testattu sama nega kuin eilen päivällä. En usko enää viivaksi muuttuvan vaan menkat sieltä on tulossa... Se miks ei ne ole jo alkanut ni lienee syy stressin määrässä jonka kävin läpi viime viikkojen ajan. Nyt se mylläkkä alkaa olla ohi ja oppinut nukkumaanki paremmin. Vois ne menkat sit tulla ettei kierto veny ikuisuuksiin.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Marinamelina, voimia ja toivottavasti kaikki kuitenkin on hyvin.

Pepe, mulla on normaalit menkkakivutkin välillä aika järkyttävät, mutta kun vuoto alkoi km:n jälkeen, oli kivut jotain vielä paljon kauheempaa. Ibumax onneksi auttoi, mutta sitä ennen varmaan tunnin kaksi makasin hiestä läpimärkänä sängyssä ja liikkua ei voinu, ku meinas taju mennä eikä muutenkaan pystynyt seisomaan.
 
Se oli sitten siinä se yk 11. Raskaustestirahat säästyivät jälleen kerran, yhden testin olen päässyt tekemään koko yritysaikana. Pienentä tuhrua tuli tänään aamulla vessassa ja menkathan ne sieltä jälleen kerran tulee. Yk 12 alkakoon.

Ollaan miehen kanssa keskusteltu lääkäriin hakeutumisesta. Toisaalta mies on sitä mieltä, että ei haluaisi ainakaan mitään kovin raskaita hoitoja, koska ne eivät ole luonnollisia. Mihin sitten vedetään raja luonnollisuuden ja luonnottomuuden välille? Ovatko esimerkiksi Clomit tai muut vastaavat jo liikaa? Mietin myös sitäkin, miksi edes mennä lääkärin vastaanotolle, jos haluaisi raskauden alkavan mahdollisimman luonnollisesti? Eikö se ole melkein sama jatkaa vain samaan malliin kuin tähänkin saakka? Toki saisi ehkä vastauksen siihen, onko meidän ylipäätään mahdollista saada lasta. Ehkä tässä tämä epävarmuus on raastavinta. Helpottaisi ehkä tieto, onko raskaus ylipäätään koskaan mahdollista. Onko koskaan meidän vuoromme? En oikein tiedä, mitä haluaisin. Haluanko lapsen hinnalla millä hyvänsä vai hyväksynkö, jos raskaus ei vaan ilman hoitoja ala...

Toivottavasti miehellä olisi jotakin omaa ohjelmaa viikonlopuksi. Minä voisin vaikka itkeskellä ja angstailla yksin kotona. En ole oikein hyvä puhumaan, enkä halua rasittaa miestä liikaa pohdinnoillani. Välillä pelkään vaan, että joskus purkaudun kunnolla, jos en onnistukaan pitämään kaikkea sisälläni. Kerran jo tuli itkunsekainen pieni romahdus miehen nähden, enkä halua sellaista enää. Haluan näyttää vahvalta ja itkeä yksin.

En ole vielä kertonut, että menkat alkavat taas, kerron sitten työpäivän jälkeen. Yritän keräillä itseäni, jotta pystyisin taas heittämään pientä läppääkin menkkojen alkamisesta ja kätkemään oikeat fiiliksi. Työstressiä sillä on muutenkin, niin tilannetta ei itkun tihrustaminen tai kiukuttelu auttaisi.
 
MarinaMelina, teille on elämä nyt heittänyt kunnon haasteen! Toivon että saatte pikaisesti lisää tietoa ja voitte sitten miettiä tulevaa :)

Nellalle pahoittelut menkoista ja kovista kivuista!

PandaKarhu, pahoittelut sinnekin menkoista. Kyllä musta teidän kannattaa hakeutua lääkäriin. jos tosiaan löytyy joku "syykin" vauvan saannin haasteisiin. Ja kyllä sun pitäisi puhua miehelle... josko hän ei edes tiedä miten kipeä tärkeä asia sinulle tuo vauvahaave on. Ehkäpä hänkin olisi myötämielisempi mahdollisten hoitojen suhteen, kun ymmärtäisi mitä sinä koet.

Elmiinan kanssa vähän samoja ajatuksia tuon iän suhteen. Itse olin vielä 29 kun esikoinen syntyi, mutta täytin 30 parin viikon päästä. Tiedettiin että halutaan useampi lapsi ja koska koimme molemmat olevamme jo sen ikäisiä ettei kannata odotella, niiin toisella oli lupa tulla heti. Ikäeroa näille tulee nyt noin 1 v 3 kk. Olemme siis onnekkaita :) Tiedetään haluavamme vielä kolmannen ja varmasti mennään sitten tämän maha-asukin synnyttyä ilman ehkäisyä.
Mulla on about puolet omanikäisistä kavereista saaneet jo lapsensa ja heitä ajatellessa tunnen olevani "vanha", etenkin kun tokaa vasta odotellaan ja kolmattakin suunnitellaan... Mutta sitten osalla ei ole lapsia ollenkaan, ehkä suunnitelmissa. Musta ei voi sanoa että olisi joku "lapsentekoikä". Kaikki ovat niin eri vaiheessa valmiita vanhemmuuteen ja on monta tekijää, jotka ei riipu vain itsestään :) Mun äiti oli 38 kun minut sai ja samaan ikään olen itsekin antanut itselleni aikaa. Ja kuten tältä palstalta huomaamme, ei Se lapsensaannin vaikeus tai helppous ole iästä kiinni. Kyllä mä tahdon uskoa että meistä kaikista vielä äitejä tulee ja vieläpä niin monelle pienelle kuin haluamme! :)
 
Takaisin
Top