Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nella, mä laskin siinä mun varhaisessa keskenmenossa sen ensimmäisen runsaan vuodon kp 1. Siitä sitten oletettavasti about kp 16 oli ovis. Ja muistaakseni kp 29 (vai oliko 30) sain ekan plussan :) Ehdin siis pari negaa hätäisenä testaamaan. Mä uskon että mulla kierto olisi ollut ihan normi pituinen. Ovis oli todennäköisesti pari päivää aikasemmin kuin edellisessä kierrossa (seksiä kun ei harrastettu enää tuon kp16 jälkeen, niin eipä se kovinkaan paljon myöhemminkään voinut olla...)

Dawwe, mä ymmärrän hyvin sun ajatukset tuosta tukilääkityksestä. KUn teillä tosiaan on jo kaksi hyvin mennyttä raskautta takana. Ja jos vika tällä kertaa olisi ollut sitten itse alkiossa niin siirtäisikö sitten vain keskenmenoa... EHkäpä mä kokeilisin vielä sen kolmannen kerran ihan luomusti, ainakin pari kiertoa :) Mun on tietysti helppo sanoa kun tuo oma maha-asukki tuolla on. Meilläkin kyllä vielä kolmas ajatuksissa, ties mitä kokemuksia sitten omalle kohdalle osuu. Tsemppiä kuitenkin mihin ratkaisuun päädyttekään. Oot erityisesti ajatuksissa :)

Naranjalle onnittelut vahvistuvasta viivasta! Sä kyllä saisit tuolla jo digiin ihan kunnon tuloksen :)

Elaffy, tosi isot sympatiat täältä menkkojen takia :Heartred Ihanasti sun miehesi sulle sanoi, ja aivan oikeessahan hän on. Ja eihän sitä oikeesti tiedä vaikka saisitte ihan luomusti pian plussan :) Kun teillä on nyt tuommoinen "vaihtoehtoportti" auki ja ehkäpä se vähentää stressiä jne ja sehän usein on pareja auttanut.

Kiivi, testin tekoon vaan! Ja vaikka oliskin nega, niin sittenhän saa vielä jännittää lisää uusia testejä taikka menkkoja :) Mutta teet vaan sen testin, katsot tuloksen viiden minuutin sisään ja sitten heität sen roskiin tai jonnekin pönttöön ettet ala liikaa tulkitsemaan. Mä olin asennoitunut itse jo negaan kun niitä testejä pari ehdin tekemään, mutta tuntuihan se sitten helvetin hyvältä kun tulikin plussa! :hello2


Voih naiset! Kyllä tää naisen osa on välillä kova. Ei noi miehet ihan voi ymmärtää mitä kaikkea me kropassamme koemme. Oltiin sitten raskaana tai ei.
Voimia kaikille teille voimanaisille ja tänne vaan purkamaan ajatuksia ja tunteita! :Heartred
Mä arvostan :notworthy:notworthy:notworthy teitä kaikkia :)
 
Tänään kp 20 dpo 5. Ihan normi olo, mitä nyt rinnat kosketusarat, mut ne nyt on ollu jo oviksesta asti. :p

Onnea vielä Naranjalle, digiä vaan kehiin :wink

Täällä odotellaan "rauhallisesti" ensi viikkoon :happy119
 
Granger, kyllä julkiselle päästään varmasti - sitten 11kk kuluttua.. Yritystä on takana nyt jo se 15kk ja väliin mahtuu yksi kkm 8+4, joka meni kesken toukokuussa. Kun kerran olen raskaaksi tullut luomusti, pitäisi taas yrittää se vuosi. Näin lääkäri sanoi.. Sairastan reumaa ja olen ollut vajaat kaksi vuotta jo ilman kovempaa lääkitystä, kun sitä ei voi yrittäessä käyttää. Nykyinen lääkitys ei riitä ja kivut ovat välillä sen mukaiset. Siksi toivon, että raskaus saataisiin alulle pian. Lääkäri käski tekemään lapset nyt ja unohtamaan ne sitten sen jälkeen kokonaan, että voidaan ottaa käyttöön vähän järeämmät hoitomuodot. Reuma saattaa hidastaa raskaaksi tulemista, vaikka sen ei pitäisi hedelmällisyyttä alentaa. Toivotaan, että keksivät jotain ratkaisua syyskuussa asiaan. Siihen asti pitää vain jotenkin sinnitellä.

Luckylle plussaa! :)

Sandy, ihanasti tsemppaat kaikkia! ♡♥♡ Ja olet jo ihanan pitkälläkin. Onnea loppuraskauteen!

Freyjalle paljon voimia kipujen kanssa. Jos voisi edes puolet kantaa puolestasi..

Minut voipi poistaa testilistalta. Täytyy päivää katsella myöhemmin. Listalla on pysyttävä, kun emme yritystä kyllä jätä mihinkään, vaikka apua onkin tarkoitus hakea. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Hurjan paljon tsemppiä täältä Satsa sinulle! Sinä jos kuka olet raskauden ansainnut. ♥

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Satsa jee :)

Tänään kp1, tällä kertaa onneks alko ajoissa kun viimeksi kesti reilu 2 viikkoa positiivisesta raskaustestistä!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ihanaa Satsa! Nyt niin paljon toivomuksia uiversumille, että pieni pysyisi matkassa loppuun saakka :)

On. Ei ne menkat sitten alkaneetkaan. Soutaa ja huopaa :grin
 
En haluaisi yhtään innostua, mutta ehkä pieni toivo raskaudesta on virinnyt, vaikka mitään varsinaisia oireita ei tosin ole. Muutamama edellisenä yönä olen hikoillut kuin sika, ilmalämpöpumpusta huolimatta ja poikkeuksellisesti olen herännyt vessaan keskellä yötä. Eilen aamulla tuntui pientä menkkamaista jomotusta, mutta se meni nopeasti ohi. Odotin kuukautisten alkavan viimeistään eilen, mutta kaikki menkkaoireet ovat hävinneet. Itse menkkojakaan ei näy ja nyt on kp 30 / 28-31. Vaikka vuoto ei alkaisikaan, niin en kuitenkaan testaa ennen viikonloppua. Jos / kun ei tärppääkään, niin kestän sen kyllä, sillä henkisesti olen jo yrityskierrossa 12.
 
Sandy Kiitos :) Mä tosiaan oon ihan kahenvaiheilla mitä teen, netistäkin kun selaa ohjeita, on niitäkin monenlaisia disperiinin aloituksen suhteen:
1) aloitetaan kp 1 ja syödään ovulaatioon asti
2) alotetaan kp 1 ja syödään rv12
3) alotetaan ovulaation aikaan ja syödään rv12
4) aloitetaan kp 1 ja syödään rv30
5) aloitetaan positiivisen raskaustestin yhteydessä ja syödään rv12

Annostuksistakin on sanottu että 50-100mg/vrk. Minulle terkka heläytti kerralla ehdotuksena sen 100mg mut musta tuntuu että se on vähän liikaa. Verraten tarinoihin millä perustein muille on määrätty:
50mg määrätty sellaisille joilla ei löydy selitystä varhaisille keskenmenoille, sekä hoidossa käyville lisälääkityksenä
100mg korkean hb:n omaaville (160-170) ja lisälääkityksenä hoidoissa käyville tai joille on diagnosoitu se verenhyytymisjuttu jonka hienoa nimeä en muista.

Mä mietinki, että kokeilisko tuota ovulaatioon asti syömistä ja aluksi 50mg/vrk. Jättäis sen jälkeen tapahtuvan sitten "omilleen" ja jos ei onnaa niin kokeilis sitten sitä, että söis sinne rv12 asti.
Mies kyllä kyseli mitä tuumasivat ja sanoi, että jos ei haittaa ole niin kokeillaan. Iso asia, kun mies väläytti sitäkin vaihtoehtoa, että 2 lasta riittää.
Ymmärsi onneksi etten minä halua luovuttaa ja tyytyä vähempään jos ongelma ratkeaisi näinkin vähällä ja kyllä mua kiinnostaa tietää jos minussa on jokin vika.
Jotenki musta tuntuu, että mies on nyt enempi mukana kun on kaks epäonnea takana, ja omat silmät auenneet sille miten onnekkaita me kuitenkin loppujen lopuks ollaan kun on jo saatu kaks lasta. Välillä on semmonen olo kuin ois uudestaan vastarakastunu, hassua.

Mä nyt muutenkin leijun jossain missälie pilvissä ja huuruissa. Siskolle syntyi yöllä pieni pojanpallero ja minusta tuli taas täti! <3

Mutta kp 8/30 eli piinallista jännitystä ovulaation ajankohdan suhteen


Mutta suuresti onnea kaikille plussanneille! Varsinkin Satsan onni lämmittää mieltä kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. Samoin Gatusan pieni ihme jaksaa ihmetyttää!

Kovasti voimia ja jaksamista kaikille meille epäonnen kohdanneille, jaksetaan yrittää - se on sen arvoista!

Tervetuloa uusille, joita en ole muistanut toivottaa tervetulleeksi ja tsemppiä kaikille piinailijoille!

Tää ketju on niin kiva paikka, että välillä ei ees harmita joutua takasin. Seuraavalla kierroksella tosin toivon pääseväni täältä pysyvästi siihen saakka, jos joskus on aika kuumeilla vauvasta nro 4 :)
 
Dawwe, olen kyllä samaa mieltä, että tämä on huippuketju :) Täällä miekin vaan roikun vaikka en ihan samassa asemassa vielä teidän kanssa olekaan :D

Tosta disperiinistä, mitä hyötyä siitä on jos käyttää vain kp 1 ja ovulaation välillä? Eikö sitä tarvittaisi eniten juuri vasta oviksen jälkeen auttamaan kiinnittymissä ja pysymisessä? Valaiskaa blondia :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Disperiini "ohentaa" verta, jollon se vilkastuttaa verenkiertoa.
Netin sepustuksista ymmärsin, että vaikka sitä söisi vain ovulaatioon asti se voi auttaa kiinnittymisessä, sillä lääkeaine ei häviä heti verestä kun lääkkeen ottamisen lopettaa vaan vähitellen.
Joissakin oli suositeltu tätä lopettamista siksi, ettei menkkojen aikaan sitten vuoda kuin seula, ja siksi pitäisi lopettaa hyvissäajoin ennen menkkoja jos näitä hyytymistekijöitä tai korkeaa hbta ei ole todettu.

Matemaattisesti siis:
kp1-14 syödään disperiiniä
kp 15-28 ei
lääkeaineen vaikutus suurimmillaan kp 7-21 josta vähitellen hiipuu loppukiertoa kohti.

Siksi siis ajattelin ite syödä aluksi vaan sinne ovulaation seudulle, koska mulla hb on alle 130 normaalisti, aina olen ollut "huonoverinen" ja kun kaksi lasta jo on ilman ongelmia saatu.

Jos tänään käyn siis ostamassa disperiinit ja aloitan kp 8, syön sitä jonnekkin kp 18-20, kun kierto on ollut sitä 30-32pvän luokkaa, pitäisi tehoa olla vielä kiinnittymisen aikaan.

Jos vielä menee kesken, voi epäillä verihyytymien tukkivan istukan suonet, jollon lääkettä on syytä syödä ainakin sinne rv12 tienoille.

Haittaa ei toki ole vaikka söis pidempäänkin, joten saa nähdä miten kauan loppujen lopuksi tätä syön. Varsinkin kun otan pienempää annosta aluksi.
 
Elaffy, en miekään osaa olla poissa vaikka ei vielä yritetäkään. Jotenkin laannuttaa omaa kuumetta, kun saa teitä tsempata :)

On. Onkohan ne ekat luomumekat ihan oikeasti nyt alkamassa...? ÄLLÖVAROITUS! Erehdyin tunnustelemaan kohdunnipukkaa ja samalla mukana tuli limaista/klimppistä vaalean ruskeaa ja veren sekaista vuotoa, jota ei kuitenkaan ole tullut pikkuhousuun asti ollenkaan. Alavatsaa nipistelee kyllä menkkamaisesti. Aika lyhyeksi jää tämä kierto (23 päivää) kerta oviskin oli pari päivää myöhässä. o_O Tämmöistä se kai on, kun jättää noi hormonit pois...
Munkin viime kierto jäi lyhyeks 22, vaikka söin terolutteja vielä . En ehtiny syödä kuurin loppuu 4 pilleriä 10:stä vaan. Ja norm kierto oli 28-35kp . Toivottavasti nyt ei uutta kiertoa tulossa !


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Huh, täällä on niin paljon tekstiä taas, etten kyllä enää loppuun päästyäni muista mitä kenellekin piti kirjoittaa...
Satsalle ainakin onnea ihanasta digin tuloksesta!

Ja Blueroseteddylle tsempit ultrakäynnille. Odottelemme täällä kuulumisia sitten!

on: Kiertopäivissä ihan sekaisin, piti laskea 24/26-33, dpo 8. Piinailla ei ole ehtinyt kun paria viimeistä työpäivää tässä puurretaan ja lomalle lähtöä valmistellaan. Matkakuume alkaa iskeä jo! Huomenna on viimeinen työpäivä ja kotoa startataan heti töiden jälkeen. Lento Nykiin lähtee sitten perjantaina. Yhtään ei ole ainakaan vielä ollut raskausoloja. Mulle iski jotenkin sellainen tyyneys, että varmaan en ole raskaana mutta ei haittaa. Outoa! Tosin vielähän se tässä viikossa ehtii mieli muuttua.
 
Alby, toivottavasti nyt olisi sulla sellainen 9kk pitkä kierto ;) Täällä ei tosiaan ne menkat vielä alkaneetkaan, mitä lie tuhrutteli. :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
onnea satsa digin tuloksesta mashaAllah :)

tottakai mä jännään kiivi sun testausta :)

dawwe täällä miniaspiriini on käytössä loppuviikoille asti, alotin ku plussa tuli ja lääkäri määräs.

on: ihanaa esikko on taas kunnossa inshaAllah. oli jo aamusta kyselemässä kuuleeko sisko jos hän puhuu tälle ni olin että kyllähän tuo alkaa kuulemaan ni alko heti "maryam mitä kuuluu?". eilen illalla miehen kans juteltii ja hän on kans innoissaa ja aikoo jutella pikkuselle ja tietty ku puhuin tuost rakenneultran vahvistuksest sukupuolelle ni oli et entäs jos onki poika ni totesin että sitten on. eipä se haittaa vaikka tulis pikku abdulrahman meille, tosin totesin et kieltämättä olin tosi iloinen ku lääkäri sano viimeks et tyttö tulossa ku mulla ollu kauhukuva kirjasta 7 veljestä ku esikko muistuttaa juhania siitä kirjast eli esikoista. :)
 
Alby, toivottavasti nyt olisi sulla sellainen 9kk pitkä kierto ;) Täällä ei tosiaan ne menkat vielä alkaneetkaan, mitä lie tuhrutteli. :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
Kiitos sulle! Tovoittavasti meillä kaikilla pian se pitkä kierto! Ja loppu meidän kärsimykset :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Elli28 15.7.
PandaKarhu 16.7.
Lucky 17.7
Mustikka 18.7.
elaffy 18-20.7
Granger 23.7.
Aida 24.7.
Siija 25.7.
Dawwe 8.8.
Anis 10.8
Etsijä ?
Nuuhku?
zorro86?
DarkMimosa ?
loora84 ?
Lauruska?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Silv?
Larissa?
Myssy?
Ambriina?
Etsijä?
Freyja86?
Aurinkoinen?
Mimi. ?
Sintti2014 ?

( yht. 28)

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja (yht.18)


Siirsin itseni joukon hännille kysymysmerkin kera. Tämä kierto meni täysin harakoille, kun ei oikein olla miehen kanssa kunnolla mahduttu samaan sänkyyn, saati peittoja heiluteltu. Nyt punnitsen jopa kierukan laitattamista, kun ottaa päähän kaikki niin rankasti, ettei pää varmasti edes kestäis vauvaa kuvioissa saati yrityksen tuomaa stressiä. Eilen oltiin molemmat sitä mieltä, ettei enää lapsia meille tuu. Nyt selvitellään parisuhdetta, jos siitä saatais vielä jotain kursittua kasaan. Kokonaan en haavetta vielä ole valmis jättämään, mutta aika näyttä. Poistun taustalle takavasemmalle ja tulen poistamaan itseni listalta kokonaan, kun lopullisia päätöksiä on tehty.


Täällä oli kovasti ikäviä uutisia tullut monelta. Pahoittelut ja voimia jatkaa eteenpäin. <3

Onnittelut tuoreille plussille ja myös tervetuloa uusille.
 
Takaisin
Top