Nella mulla ainaki edellisen keskenmenon jälkeen pysytteli samoissa ku kierto "normaalisti" eli 28-32 päivää oli kierto.
Mutta, tää on yksilöllistä ja varhaisenki keskenmenon jälkeen kierto voi olla sekasin ja siksi jotkut suosittelee, että odotellaan ne "oikeet" menkat, tämä kun on tyhjennysvuoto..
Minä kävin just ultrassa ja tyhjähän se oli niinku arvelinkin. Ärsytti vähän, kun sattu tällä kertaa lääkäri, joka hoitaa pääasiassa diabetesta, mutta sijaistaa neuvolalääkäriä pari kertaa vuodessa. Oli vähän kaikki hakusessa ja tuli jo semmonen olo, että annahan ku minä :D
Mutta niin, lääkäri pahoitteli ja totesi, että keskenmenoja on 30% että ei kannata hätääntyä ja kannusti yrittämään uudelleen. Kysyin aspiriinista ja hän sanoi ettei hän enää näistä nykyajan hömpötyksistä tiedä, että keskustele terkan kanssa kun hän on ajan hermolla.
Kävin terkalla sitten sen jälkeen ja juteltiin hetki. Terkan mielestä on vähän outoa, että on kaksi onnistunutta raskautta ja nyt kaikki mitkä tarttuu menee kesken samassa vaiheessa. Sanoi, että toki voi olla että vika on alkiossa, eikä siksi kiinnity mutta suositteli kokeilemaan tukilääkitystä kun ei siitä haittaakaan ole.
Sain siis kehoituksen aloittaa disperiinin 100mg päivittäin heti ja jatkaa kunnes toisin sanotaan eli ainakin rv12 saakka kunhan ensin raskaudun uudelleen.
Terkka kumma kyllä suositteli odottamaan nyt yhdet menkat välissä, pakko ei ole, mutta puhui juuri tästä tyhjennysvuodosta. Sanoi kyllä, että tehkää vaan miltä itsestä tuntuu eli enpä usko että tässä mitään odotellaan..
Ensikerralla kun teen testin pitää olla yhteydessä neuvolaan ja varataan taas heti varhaisultra ja jatkoja katsellaan sitten siitä. Samoin jos mitään kysyttävää tulee tai haluan jutella, voi neuvolaan soittaa.
Ainut mikä mua askarruttaa, on se, että entä jos mä alotan disperiinin ja se helpottaa sitä kiinnittymistä. Kiinnittyykö sillon helpommin neki "vialliset" yksilöt, jotka ei kuitenkaan selviä loppuun asti?
Mä en ihan vähällä lääkkeitä haluaisi käyttää ja nytki pohdin vielä sitä, kokeilisko vielä kerran ilman tukilääkitystä ja jos vielä menee kesken, aloittais vasta sitten disperiinin...
Vaikeeta kun en haluais taas pettyä, mutta keskenmenon sattuessa, toivosin sen kyllä sitten tapahtuvan ennemmin kuin myöhemmin.