Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aattelin kans että eikai noilla viikoilla vielä mitään käy jos sattuis raskaana olemaan. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ai niin, täälläkin on aivasteltu. Se on aika epätyypillistä minulle, mutta sama oire oli myös raskaana ennen plussaa. Ja nyt poskia kuumottaa niin, että oksat pois. Mies tuossa jo kuittaili, että ei kai hän mitään niin härskiä ole onnistunut tekemään, että poskia punoittaa.. Voiko sellaista edes saada psyykattua itselleen? Voihan tuo johtua ihan mistä tahansa, kuten myös nenän tukkoisuus ja kaikki muukin. Haluaisin uskoa raskauteen, mutta minulla ei ole tissioireita! Eli en voi olla raskaana.. :D

Nyt puhutte minulle järkeä..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Täällä ollu ny viikon flunssa eikä oikein mitään raskausoireita. Tissitkään ei ollu kipeät, toisin ku viime kierrossa kun luulin et oon raskaana. Sillo ne oli iha turvoksissa. Heheh.

Huome ois eka kk päivä. Tänään haalea plussa.
Millon teidän mielestä digi kannattaa tehdä? Säästelenkö sitä vielä pari päivää?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Alby, en tiedä. Minulla oli toukokuussa km ja sen jälkeen ensimmäiset kk tulivat vasta 36 päivän kuluttua. Normaali kiertoni on ennen km ollut 25-27 päivää. Tänään on kp26 ja dpo 11. Eli niiden pitäisi kai alkaa ihan koska tahansa tai sitten ei. :)

naranja, mitä mitä?! Minulla on sinun plussasi mennyt ihan ohi. Paljon onnea!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Digillä varmistettu.. Ei raskaana :(
Kuukautisia odotellaan.. Miten voi käydä taas näin?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pepe: mua jotenkin lohduttaa se et sain tietää keskenmenosta suht ajoissa. Vaikkei se siinä hetkessä lohduta niin jotenkin tiedän ettei vielä ollut aika.

Toisaalta taas itse oon miettinyt et ehkä jatkossa en tee testiä ennen kuin menkat jää oikeasti pois. Ja kun teen testin niin meen lääkärille varmistaa asian :D

On: Kp taisi vihdoin saapua tänne. Surullistahan se on mut näillä mennään. Eilen soitin neuvolaan ja kysyin et miten menetellä jos ja kun vielä raskaaksi tulee niin kuulemma ei edes kolmannesta keskenmenosta saa mitään ylimääräisiä tutkimuksia tai tiheämpää seurantaa. Kyllä pistää savun nousemaan korvista et kun säästetään niin sit säästetään kunnolla.

Tulevaisuudessa en taida varata neuvolaa ennen kuin tiedän et onko siellä edes elämää. Jotenkin kolmatta ei edes osaa iloita kun nämä kaksi ovat molemmat menneet kesken epämääräisesti. Kun eipä näköjään mun kohdalla vuodottomuus ja kivuttomuuskaan takaa mitään.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Freyja Miten toi voi olla mahdollista :mad::mad: Tosin tässä on taas yks syy miksi käyn yksityisillä,valitettavasti julkisesta terveydenhuollosta mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa muutenkaan,ei pelkästään näissä asioissa.

elaffy Kuulostaa kyllä niin lupaavalta :signs003
 
Freyja on tää kyllä aika perseestä mimmoset erot on neuvoloissa. Mulle kun nimenomaan neuvolasta sanoi että nyt kolmannen raskauden kans otetaan jo tukilääkitys näillä näkymin ja jos se menee vielä kesken ni antaavat lähetteen keskussairaalaan gynelle ja tutkitaan mikä mättää.

Mulla raskaudet on varmaan menneet kesken rv5 + koska sillon oon kirjotellu oireiden yhtäkkisestä häviimisestä. Toki eihän se mitään varmaa ole, mut olettaisin. Vuoto onkin alkanu sit n. viikkoa myöhemmin.

ON: Kohta meen käymään ultrassa ja saan varmaan vähän tietoo alotellaanko seuraavan kans lääkitys vai ei, onko lääkäri samaa mieltä hoitajan kanssa.
Vuoto on tänään enää muisto vain eli rättipäivät ohitse ja mä kulkaas päätin että tärppi tulee heti. Tai ainakin pian. Suunnittelin jopa, jotta jos mies on yövuorossa parhaalla viikolla, hipsin kesken päivän töistä herättämään miehen hommiin :grin
Ovistestejäkin on vielä 7kpl eli pitäis tämä kierto niillä selvitä. Viime kierrossa ovis oli kp 15, nyt ei haittais jos olis hitusen myöhemmin...
 
Pepe, olen niin pahoillani :( Julmaa, kun sait kokea niin lyhyen ilon. Tämä sama pätee Freyjaan. Olen kyllä samaa mieltä, että testaamista kannattaa lykätä ohi menkkojen oletetun alkamispäivän. Ja käsittämätöntä, että et saa jatkossakaan neuvolasta enempää tukea!!! :mad::mad:

Elaffy ja Kiivilintu taitaa molemmat plussata ;)

On. Kp 23 ja dpo 6. No tänä aamuna tuli sitten pieni viiru vaalean ruskeaa limaista vuotoa. Öö wtf? No kai se on näitä hormonien lopettamisen sivuoireita. Edelleen toistan itseäni, että jos kumit ei olisi olleet käytössä niin huutelisin täällä jo kiinnittymisvuodosta :D Heheh. Hitto oon varmaan ihan hullu sitten kun eka yrityskierto pyörähtää käyntiin...

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, tai sitten en plussaa. Juuri alkoi näköjään vaaleanpunainen valkovuoto. Eiköhän se vuotokin sieltä kohta ala..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Huolitaankohan minua lääkäriin, jos luteaalivaihe jää noinkin lyhyeksi kuin 10 päivää? Vai pitääkö vain jatkaa yritystä se vuosi ennen kuin asialle tehdään mitään, vaikka raskaus on käytännössä kaiketi melko mahdoton noin lyhyellä ajalla?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
No voi hitto elaffy :( Toivoa on silti ettei se vuoto kunnolla alakaan. Mulla on sulle kaikki sormet ja varpaat ristissä!

Eikös tuo 10 pv luteaalivaihe ole vielä normaalin rajoissa?

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Pahoittelut Pepe ja Freyja :(
On kyllä niin outoa, että jossain kunnissa saa varhaisultran ja tukilääkityksen tarvittaessa, ja joissain taas ei. Eikö pitäis olla koko Suomessa samat oikeudet kaikille?

Miten teillä on kierrot menneet varhaisen keskenmenon jälkeen? Mulla meni siis kesken viikolla 5-6 tai ehkä ennemmin kemiallinen raskaus, joka tuli vuotamalla ulos. Voinko tästä yrittää päätellä ovulaatiota eli kun vuoto alkoi viime viikon alussa olisi ovis todennäiköisesti ensi viikon alussa? Ja kuukautiset tulisi (tai toivottavasti ei tule) noin kolmen viikon päästä? Vai voiko olla, että kuukautiset tuliski aiemman kierron mukaan? Huh, vaikeeta tää laskelmointi. Varmuuden vuoksi pitää varmaan loppuviikosta lähtien yrittää saada seksiä päivittäin.
 
Elaffy toive on vielä!
Pepe ens kerralla varmasti tärppää!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minä vielä säästelin digiä ja tein uuden liuskan.. Taitaapi olla vahvempi kuin edellinen :)
Voi hitsiläinen.. pahoittelut ja halauksia Pepelle. Voiko kuitenkin olla ettei digi vielä näyttäisi?

ImageUploadedByVau Foorumi1405407862.899763.jpg



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Nella mulla ainaki edellisen keskenmenon jälkeen pysytteli samoissa ku kierto "normaalisti" eli 28-32 päivää oli kierto.
Mutta, tää on yksilöllistä ja varhaisenki keskenmenon jälkeen kierto voi olla sekasin ja siksi jotkut suosittelee, että odotellaan ne "oikeet" menkat, tämä kun on tyhjennysvuoto..

Minä kävin just ultrassa ja tyhjähän se oli niinku arvelinkin. Ärsytti vähän, kun sattu tällä kertaa lääkäri, joka hoitaa pääasiassa diabetesta, mutta sijaistaa neuvolalääkäriä pari kertaa vuodessa. Oli vähän kaikki hakusessa ja tuli jo semmonen olo, että annahan ku minä :D

Mutta niin, lääkäri pahoitteli ja totesi, että keskenmenoja on 30% että ei kannata hätääntyä ja kannusti yrittämään uudelleen. Kysyin aspiriinista ja hän sanoi ettei hän enää näistä nykyajan hömpötyksistä tiedä, että keskustele terkan kanssa kun hän on ajan hermolla.
Kävin terkalla sitten sen jälkeen ja juteltiin hetki. Terkan mielestä on vähän outoa, että on kaksi onnistunutta raskautta ja nyt kaikki mitkä tarttuu menee kesken samassa vaiheessa. Sanoi, että toki voi olla että vika on alkiossa, eikä siksi kiinnity mutta suositteli kokeilemaan tukilääkitystä kun ei siitä haittaakaan ole.

Sain siis kehoituksen aloittaa disperiinin 100mg päivittäin heti ja jatkaa kunnes toisin sanotaan eli ainakin rv12 saakka kunhan ensin raskaudun uudelleen.
Terkka kumma kyllä suositteli odottamaan nyt yhdet menkat välissä, pakko ei ole, mutta puhui juuri tästä tyhjennysvuodosta. Sanoi kyllä, että tehkää vaan miltä itsestä tuntuu eli enpä usko että tässä mitään odotellaan..

Ensikerralla kun teen testin pitää olla yhteydessä neuvolaan ja varataan taas heti varhaisultra ja jatkoja katsellaan sitten siitä. Samoin jos mitään kysyttävää tulee tai haluan jutella, voi neuvolaan soittaa.

Ainut mikä mua askarruttaa, on se, että entä jos mä alotan disperiinin ja se helpottaa sitä kiinnittymistä. Kiinnittyykö sillon helpommin neki "vialliset" yksilöt, jotka ei kuitenkaan selviä loppuun asti?
Mä en ihan vähällä lääkkeitä haluaisi käyttää ja nytki pohdin vielä sitä, kokeilisko vielä kerran ilman tukilääkitystä ja jos vielä menee kesken, aloittais vasta sitten disperiinin...
Vaikeeta kun en haluais taas pettyä, mutta keskenmenon sattuessa, toivosin sen kyllä sitten tapahtuvan ennemmin kuin myöhemmin.
 
Heissuliwei ihanaiset :Heartpink
Naranjalle hurjasti onnea plussasta :Heartbigred
Voimia monelle joilla ollut kurjaakin kurjempia kokemuksia km:ta,tuntuu kurjalta teidän puolestanne. :sad001
Meillä ollut viimoset pari kuukautta vähän vilinää ja vilskettä kotosalla,niin ei ole ehtinyt koneella oleskelemaan.
Nyt tilanne rauhoittuu :cool:
Tänään aika gynelle :)
 
Naranja, testaa huomenna vielä! Tai sitten illalla jo ? :)) jännää :))


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
freyja no jo on ollu vastaukset siellä, kyllähä nyt jo vois alkaa jotai tukilääkitystä esim progesteroni tai disperiini sulle kunha tärppää. en ymmärrä yhtää kyllä miksi tuollai sanoi sulle.

pepe pahoittelut negasta, inhottavaa ku tuollai käy, jaksamista.

naranja onnea :)

on: täällä esikko sai kesäisen vatsataudin ilmeisesti, inshaAllah minä säästyn siltä. vointi hänellä on kuitenki tosi hyvä ettei ol väsy jne iha normi mut pari kertaa tullu ylös hänellä. ite äärettömän väsyny taas vaihteeks, neiti illalla potkiskeli taas vaihteeks ja mukavaa oli tietää että hän on kunnossa. :)
 
Takaisin
Top