Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pepeXXL ja naranja herttileijaa paljon onnea molemmille, ootte supereita ja tottakai teitin miehet :) kaikki tsempit ja tarravaatetukset mukaan teille, ootte päivän piristäjät :) oli mukavaa katsoa noin kauniita kuvia <3 PALJON ONNEA!
 
Blueroseteddy niin ihailtavaa ja ihanaa =) mieletön asia ja onnittelut viikoista <3
Gatusa mitäpä tänne, mitäs sinne? mulla ei mitään tietoa koska alkaa menkat, huomenna mahdollisesti testiostoksille eli raskaustestin hakuun. mies haluaa tietää ja minä myös, mies toivoo positiivista tulosta.. minäkin mutta on jotenkin jännä olo kaikesta, ollaan tultu nyt toimeen ja heti alkanut käyttäytyy hyvin kun näpäytin erolla kun ei muuten uskonut.. saataisiin kaikki vielä toimimaan hyvin jos tästä raskaus tulisi eli ei sen kanssa ongelmaa ;) rinnoissa tuntuu jotain pientä kipua kun painaa käsillä, vatsa turvoksissa :O naputan kokoajan miehelle mutten raivoa kuitenkaan kuten ennen vaan tällä kertaa se naputus on semmosta äidillistä neuvomista ja niuhottamista pikkujutuista ja nauran sisäisesti itselleni kun olen niin pikkumainen. kiitin kiltisti miestä vaikka toi kaupasta vääriä vastaavia tuotteita mitä olin pyytäny, en edes riehunu vaiks normisti oisin haukkunu et ei ei ei kun ei oo samaa nytte, nyt olin että kiitos ja kiva kun kävit kuitenki ehin huolestumaa susta! kun se oli kauppiaan kans ettiny mulle yhtä ruisleipää jonkin aikaa :D huomenna kp31 ja tänään tuli semmonen etova olo ja pysähdyin hetkeks ku oltii kävelyllä sillo, meinasin et jos laatta tulee, no meni ohi sekin ja voi johtua taasen mistä vaan.
 
kiivi inshaAllah saat plussan testiin :) eipä tänne ihmeitä, ukko kiukkuaa ku on väsyny mut se nyt ei ol mitää uutta, päätä särkeny joka päivä. väsyttää mut iha normi raskautta tää vaa on. menispä jo kesä ohi ku on liian kuuma yksinkertaisesti ei jaksa mitää oikein.
 
Larissa harmi ettei ole semmoista napullaa: ihana, koska laittaisin sitä sulle :) ja Gatusalle haluaisin kans laittaa tosta kommentista ihana napin painalluksen :) kiitti kun sanoitte noin, haluun plussata mutta jospa onkin nega niin hohhoijaa.. sitte täytyy vaa ootella ja kattoa tai jotain siihen suuntaan. oon kolunnu jokikisen raskaustestin lyhyen elämäni aikana enkä tiiä mikä olis varma nakki, joku puikko ehkä.
Gatusa voi sitä ukkelia, väsymys tekee paljon.. sun neiti kuulostaa kunnon ninjalta, välillä vähän lepää ja sitte antaa taas potkuja ja kunnolla =) koitahan jaksella ja hyviä vointeja koko perheelle <3 aika menee äkkiä :)

Turussa ukkostaa ja välkkyy kokoajan, hui vähän pelottaa.. :smiley-angelic006
Yhtäkkiä rinnat turpos, mistälie ukkosen voimasta suurenivat tai sitten kun niitä pari kertaa tullut puristettua kun kokeilin tuntuuko yhtään kipeiltä, huomenna varmaan (tai siis tänään kun klo 00:32) palautuneet ennalleen.

:smiley-bounce016
:talk017
PLUSSAA PLUSSAA PLUSSAA PLUSSAA
 
Muokattu viimeksi:
Onnea Sasta, PepeXXL ja naranja plussasta, tarrasukkia yms <3

on: mua jännittää ja pelottaa kovasti tämä raskaus. Toivon et viikot kuluisi et saisi selvyyden onko mukana joku vai ei. Viimeinen kesäloma viikko alkaa tänään ja sit olis paluu töihin. Oikein muita raskausoireita ei enää oo muu ku rinnat ihan älyttömän kipeet, lämpö on koholla edelleen ja välillä kyl närästää ja etoo ja se on iltapainoitteista. En oikeen illalla saa syötyä enää mitää. Ja niin ku tänäänki heräsin sit vessaan neljän jälkeen eikä enää uni tuu.. ja ny olis nälkäki :/
Kuinka te muut olette saaneet aikanne kulumaan ja kuinka paljon olette itseänne rasittaneet raskauden alkuviikoilla? Kun mietin täs et uskallanko lähtee pyöräilemään töihin kun on 14km suunta?
 
BlenQ Ihan normaalia elämää saa elää sano lääkäri mulle :) Tosin mulla on niin järkky pahoinvointi etten pysty paljoo muuta tekeen kun makaamaan :confused: Viikot sais kyllä kulua nopeesti että pääsis ar-ultraan!
 
Täällä on tänään dpo 10. Raskaana tuskin olen, mutta mietin kyllä yhä noita mahakipuja.. voivatko liittyä vain yhä edelleen tuohon km vai pitäisikö lähteä lääkärille varaamaan aikaa? Ei ole tällainen kipuilu minulle kyllä normaalia.. Eilen ei tahtonut uni edes tulla, kun oli niin kovat "menkkakivut". Ja nyt aamusta sattuu taas reisiin.

Missä vaiheessa ja miten te, jotka olette hieman apua tarvinneet raskaaksi tulemiseen, olette lähteneet asiaa viemään eteenpäin? Me emme odota vuotta enää tässä vaiheessa, mutta nyt ei kyllä voi oikein sanoa vain, että joo joo, ollaan me jo yritetty, kun papereissa näkyy tuo km. Yksityinen lienee ainoa vaihtoehto siis. Millaisista summista ihan oikeasti puhutaan, jos haluamme perustutkimuksia ja tarvittaessa jotain tukilääkitystä näin alkuun (itse en mahdollista inssiä pidemmälle ole tällä hetkellä valmis menemään)? Onko klinikalla merkitystä? Tampere taitaa olla meillä se lähin paikkakunta, josta niitä löytyy.

Vielä olisi neljä päivää piinaa, mutta en kyllä hirmuisesti jännittää lopputulosta. Voi olla, että jätän testaamisen vielä myöhempään, jos täti ei kurvaa paikalle. Km jälkeinen kierto oli kuitenkin sen 36 päivää..

Anteeksi vain tämä omanapailu. Onnea plussista, ihan kaikkia en varmasti ole vielä edes onnitella!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Eilen höpisin teille vuodosta ja aikasemmin mainittin siitä, että tarkotus ois pillerit taas alottaa. No pillerithän pitäis alottaa aina kp1, eilen tottakai siitä ko sitä rusehtavaa vuotoa tuli jonku verran niin aattelin, että siinä se kp1 nyt sitte on ja vuotoa tuli päivän aikana vaan se tippa kaks, mutta ekan pillerin sitte kuitenki popsin naamaan jo illalla... Nyt sitte yön ja aamun aikana ei minkään näköstä vuotoa... Yleensä kyllä kun pillerit on ekana vuoto päivänä alottanu niin menkat on kyllä tullu sillon ihan normaalisti... Josko tuo vuoto nyt sitte tänään alkas kunnolla, vai tosiaanko mukamas pillereiden alotus laitto niin sekasin, ettei niitä tulekaan... o_O
 
Mh-, mun muistaakseni pillereiden aloituksesta huolimatta on itsellä aikoinaan menkat aina jatkuneet normaalisti, ehkä loppuneet hieman aiemmin mutta eivät kuin seinään. Kannattaa varmaan tehdä uusi testi, jos olet epävarma siitä meinaako se vuoto sittenkään menkkoja.

Btw. muistaakseni se, että tulee ruskeaa tuhrua ei ole vielä kp 1, vaan se lasketaan siitä päivästä jolloin hanat kunnolla aukeaa. Korjatkaa taas viisaammat tarvittaessa :wink

On. Täällä kp 22 ja dpo 5. Eilen yöllä oli joku voimakas kipukohtaus. Sellaista viiltelyä ja nipistelyä keskellä alavatsaa ja en saanut unta ennen kuin se loppui. Jos ei olisi kumit käytössä niin intoilisin täällä jo kiinnittymiskivuista :grin :whacky059 :smiley-angelic006

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Onnittelut plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan :)

On: Täällä pientä vuotoa ja armoton alaselkäkipu. Hyvä kun pääsee liikkumaan. Hoitotyöhön ei edes voi kuvitellakaan lähtevänsä... Työterveydestä sanottiin ettei oo lääkäreitä enää tälle päivälle. Onneks tajusin soittaa naistentautien polille ja pääsen sinne päivystysasiakkaana :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
freyja mulla oli juuri ennen vuotoa yleensä kunnon alaselkäkipua ja sit levis alavatsaan ja se ties sit kunnon vuodon alkamista. yritä jaksaa kipujen kans, inshaAllah kaik tulee ulos itestää ettei tartte lääkkeit tai kaavintaa. hali sinulle.

kiitos kiivi, tulehan kertomaan mitä testi sanoo :) juu vaikuttaa kunnon ninjalta välil lepopäiviä treenissä tai keskittyy selkäpuolelle ja välil yrittää venyttää tuonne rakon suuntaan väkisinki mikä alkaa jo huvittaa pikkusen itteä ku on niin itsepäinen ku neidin lempiharrastus on ylläri ylläri rakon puskeminen ja potkiminen mut nyt ei oikei onnistu ni eilen yritti venyttää rakon suuntaa epätoivosesti.

blenq iha normi elämää ellei lääkäri toisin sano.

hohhoijaa se ois sit rv 17+0 tänään, kyllä se aika vaan menee nopsaan nyt. eka tuntu että matelee mut nyt sit menee jo nopeesti, kohtaha tässä ollaa puolessavälissä. ukko ehdotti et mennää joku päivä katteleen mulle jotai vaatteit ni totesin et hän tietää mun maun, minä ku en kirppiksille tykkää täällä mennä ku paljon porukkaa enkä halua ottaa riskiä et joku tönäsee kunnolla vatsaan tai kaataa mut, täällä ku ihmiset vaa tekee mitä lystää.
 
Muokattu viimeksi:
kp 6 ja vielä vähän vuotaa. Ärsyttävää kun on vuotanu määrältään vähempi päivässä ku mitä normaalisti menkkojen aikaan, mut kestääki nyt jo 6 päivää aiemman 4 sijaan.
Onneks ei oo mitään kipuja, ei ees normaaleja menkkakipuja ja huomenna tovottavasti ei enää vuoda. Jo senki takia, että huomenna on se ultrakin.

Mietin ottaisko heti täsmäaseet ja käyttäis ovistestejä. On semmonen olo, että mitä pikemmin saatais uus yritys alkuun, sitä nopeemmin saisin tietää oliko tää vaan huonoo tuuria vai onko mussa oikeesti nyt joku vika.
Seuraava raskaus kun joko jatkuu tai lähettää mut tutkimuksiin ja pelottaa jo valmiiks ihan helvetisti, että entä jos onki tapahtunut jotain etten voikaan enää saada lapsia.

Sen verran ehkees jotain positiivista, että työt jatkuu lokakuun puoliväliin ja saan nollattua liiton päivät.

Että hengissä ollaan, pää täynnä ajatuksia.
 
dawwe hienoa että sulla on töitä, jaksamista vuodon kans, hyvä että alkaa hellittämään jo eikä kipujakaan ole. ite muistan kans erittäin elävästi edelleen ne monet kerrat ku joutu kokeen km:n takia kipui ja ei todellakaa ollu kivaa. voitha sä alkaa bongailee ovista mut älä stressaa kuitenkaa siitä tai tärppiä ei tul tasan tarkkaa, on huomattu omal kohal aikoinaa. :) plussatuulia ja tsemppiä ultraan.
 
elaffy Tsemppiä piinailuun,pidetään peukkuja :Heartred
Jos kokonaan käy yksityisellä niin saa varautua vähintäänkin tonnilla luulisin.Meillä menee n.1500,tutkimuksineen,ultrineen ja lääkkeineen.Verikokeisiin lääkäri olis kirjottanu lähetteen sairaalaan jolloin ei olis maksanu kun polimaksun vissiin.Sinne olis pitäny vaan jaksaa odottaa aikaa ainakin kolme kuukautta.
Lääkkeet on yllättävän halpoja,siihen nähden mitä oletin niiden maksavan ja kela korvaa niistäkin.
 
Takaisin
Top