Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, sitä mieltä mäkin olen, että sitä varten en kyllä odota, että pystyis paremmin laskemaan, missä vaiheessa raskaus on. Jossain on lukenu, että kohdun limakalvo ei oo välttämättä km:n jälkeen tarpeeksi paksu ja sen vuoksi olisi hyvä odottaa yhdet kuukautiset. Mutta luulis, että jos kroppa ei oo valmis, niin ei silloin raskautumista myöskään tapahdu.
 
Aurinkoinen 11.7
Satsa 13.7
Elli28 15.7.
PandaKarhu 16.7.
Lucky 17.7
naranja 18.7
Mustikka 18.7.
elaffy 18-20.7
Siija 24.7.
Aida 24.7.
Sintti2014 31.7.
Anis 10.8
Granger ?
Etsijä ?
Nuuhku?
zorro86?
DarkMimosa ?
loora84 ?
Lauruska?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Silv?
Larissa?
Myssy?
Ambriina?
Etsijä?
Dawwe?
Freyja86?
( yht. 29 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella (yht.15)
 
Nella, mä sain yk 2 tosi varhaisen keskenmenon taikka itse pidän sitä ns kemiallisena raskautena. Ensimmäisestä positiivisesta testistä meni 10 pvää kun alkoi runsas vuoto ja testit näytti negaa. Tuo kierto "venyi" sitten 10 pvää pidemmäksi raskausyrityksen takia. Mitään taukoa ei pidetty, mutta tarkoitus oli ottaa stressittömimmin. Mulla kävi kuiteskin niin että olin tuntevinani oviksen (vatsapistoa) ja limoja oli tosi paljon. Tietenkin hyödynnettiin tämä tuntemukset. Ja niinpä sitten alkoikin uusi raskaus heti yk 3 :) Ja tämä on jatkunut loistavasti, ainakin vielä nt-ultrassa kaikki oli niin kuin piti :) Mä itse koen että tuo keskemeno teki "hyvää" mun kropalle. Niin kauhealta kuin kuulostaakin... Mulla kun oli pari aiempaa kiertoa jääneet tosi lyhyeiksi, paljon lyhyemmiksi kuin normaalisti. Mun tilanne on kylläkin siinä mielessä eri että esikoisen synnytyksestä ei vielä ollut ehtinyt kulua 1/2 vuottakaan. Mutta kuukautiset mulla alkoi jo reilu 3 kk synnytyksen jälkeen.

Itse siis koen että aikasempi meni kesken just sen takia että kalvot oli jo ehtinyt rapistua, kun kierto oli niin lyhyt ja ovis tuli myöhään. Yritti siis kiinnittyä, mutta ei siinä onnistunut :sad001 Ja että seuraavassa kierrossa paikat oli ns "uudet" ja siksi kiinnittyminenkin onnistui. Lisäksi mulla taisi tuo ovulaatio tulla pari päivää aikaisemmin, niin ehkäpä sekin auttoi.

En siis teinä mitään taukoa pitäisi, mutta ehkäpä yrittäisin ajatella sillä tavalla "välikiertona" että yrittäisin olla stressaamatta ja antaa "luvan" sille ettei raskaus tässä kierrossa alkaisikaan. En tiedä auttoiko noi ajatukset mun kohdalla, mutta ei siitä haittaakaan voi olla. Täällä kuumeilijoissa oli myös tuo Mandah, jolla oli varhainen keskenmeno ja sitten heti seuraavasta tärppäsi :)
 
Päivitinpä itseni joukon hännille. Yk 9, kp 2/28-35. Varasin tänään ajan lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle, aika puolentoista viikon päästä. Aattelin, että kun kerran tulee kalliisti maksettua lääkärikäynnistä, niin varaan sitten ajan semmoselle, joka 100% varmasti tietää asioista. Haluaisin saada selvyyttä näihin epäsäännöllisiin kiertoihin ja siihen kuinka se mun kohdalla vaikuttaa raskaaksi tuloon.

Pillereistä kun täällä puhuttu, niin mulla ainakin on ollut kuukautiskierto niiden jälkeen ihan sekaisin sen puoli vuotta ainakin. Yhdistelmäpillereiden jälkeen ekat kierrot oli 35-60 päivää. Ja minipillereiden jälkeen kyllä säännöllisemmät, mut edelleen epäsäännölliset. Lääkärit on sanoneet, et pillereiden vaikutus ei voi kestää kuukausia niiden lopettamisesta. Väittäisin kyllä, et mulla on ainakin mennyt aikaa siihen, et oma hormonitoiminta lähtee täysillä toimimaan.
 
Sandy, monet on ilmeisesti raskautuneet heti keskenmenon jälkeen eli ehkä silloin paikat onkin sitten paremmassa kunnossa. Mistäs näistä tietää.. :rolleyes:

Vaikka kovasti haluisinkin raskaaksi, niin ainakin yritän olla asiasta stressaamatta. Me jätettiin kumit pois vasta viime kuussa ja mun mielestä oltiin jo myöhässä ovulaation kannalta eli en todellekaan olettanut olevani raskaana. Mutta siitä huolimatta tärppäs eli sikäli pitäisin mahollisuuksia raskautua pian uusiksi ihan hyvinä. En tiiä, oliko toikin sitten ns. kemiallinen raskaus, noin kaksi viikkoa myöhässä alko nyt sitten menkat/km ja normaalisti mulla on hyvin säännöllinen kierto.
 
Sandy: joo kp 45 menossa eikä tipan tippaa. Mökkiä kohti mennään taas. Pitää varmaan käydä aamuyöstä puskassa pissimässä tikkuun...

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Avaudun minäkin omasta puolestani siksi kun tuli olo että se olisi nyt paikoillaan nyt kun on selvää etten ole yksin tämän asian kanssa, eli aloin seurustella (tavallaan yhä nykyisen) miehen kanssa oikeastaan prikulleen kaksi vuotta sitten ja silloin oli kesä 2012 ja kiihko, tulin raskaaksi alku syksystä 2012 elämäni tiedettävästi ensimmäistä kertaa (18-vuotiaana) ja huomasin tämän menkkojen myöhästymisellä.. en osannut ottaa koko raskautta vastaan ja käyttäydyin kuin mitään ei olisi tapahtunut, en iloinnut enkä surrut, ei tullut mieleenkään mitään rv:tä laskea en tiennyt niistä mitään silloin enkä koskettanut mahaa, en tuntenut mitään muuta kuin pientä katumusta ja hämmennystä enkä edes tiennyt mikä on ovulaatio.. no se meni kesken viikolla 6-7 en tiedä tarkkaan mutta tavaraa tuli paljon ulos ja kivut oli saatanalliset ja myös silloin sain ekat paniikkikohtaukset joita ei onneksi ole tullut kuin pari kertaa sen jälkeen, nyt ei pitkään pitkään aikaan (päivystyksessä sain lääkettä piikillä) = spontaani keskenmeno. me ei yritetty sen jälkeen ja seksi jäi todella vähälle kiihkeän kesän jälkeen, tilanne oli outo koska tuore suhde, mä en halunnut edes tulla raskaaksi ja olin muutenki täysin eri ihminen silloin kuin nyt, todella lapsivastainen ja free life forever young meiningillä, lieneekö se ikä siinä vai mikä.. no tämän saman miehen kanssa alkoi lämmetä ajatus sitten talvella 2012 että hei mitä jos oikeasti oltaisiin perhe, tuli kauhealla puuskalla vahva tunne että haluan sittenkin vauvan, haluan raskaaksi ja haluan sitä kaikkea mitä en osannut arvostaa ennen keskenmenoa.. haluan sen plussan testiin, sen mielettömän tunteen. noh yritystä jatkui ainakin kesään asti 2013 ja sain plussan jonka vuoksi kesällä menin gynelle joka sanoi etten ole raskaana ja että ihan normilta vaikutan gynekologisesta näkökulmasta, karvas pettymys.. lienee kemiallinen koska plussa ei vahvistunut ikinä ja menkat tuli.. hohhoijaa noita kemiallisia tai mitälie haamuja mulla riittää. kesällä sit alotin pillerit kovan vauvakuumeen kourissa, se gynen tuomio oli liikaa, aloin seota ja tulin ihan hulluksi sen vauvakuumeen kanssa, paras ystävä raskautui ja olin niin kateellinen :( söin pillereitä ajatuksella " en tule ikinä raskaaksi, helpompaa elää kun on varma ehkäisy eikä tarvitse pelätä tai jännittää aina josko nyt tärppäis" enkä syönyt sitten kuin kuukauden, jäljelle jäi 2 lätkää epilsuja zoely nimisiä (sain ehk.neuvolasta 3 lätkää ilmaiseksi) sitten se yritys jatkui toden teolla.. otin selvää ovulaatioista, luin kaikki raskausviikot läpi, aloitin foolihapot ja mamat, lopetin passiivisen tupakan polton, en juonut kuin tosi harvakseen, välttelin roskaruokaa, yritin kuntoilla, kävin kaikki poppakonstit läpi ja EI.. ei mitään.. kunnes loppukesästä 2013 sain clearbluen manuaaliseen + eli ristin/plussan joka jäi vajaaksi yhdestä kulmasta (luin että voi merkata ovistakin jos näin käy) mutta kuvittelin että tässä se nyt on, vihdoinkin raskaus.. mutta paskat, ovulaatio se taisi olla johon testi reagoi ja menkat alkoi ylläriylläri. sen jälkeen yritys jatkui ja kuvioihin tuli oviksen tikutus ja myös silloin tein profiilin TÄNNE marraskuussa 2013. greippi ja punkku jutut, peppu ylös tekniikat ja kaikki mahdollinen mitä täällä käytiin läpi kokeiltiin, sain joulukuussa cb digiin raskaana 1-2 mutta sekin muuttui menkoiksi, vitutus oli niin paha että muuttui masennukseksi ja elämänhalun loppumiseksi, samaan aikaan mieheni sisko tuli raskaaksi (miehen sisko koki kaksi keskenmenoa ja ollaan suht samanikäisiä, yrittivät yli vuoden, kuumeiltiin salaa samaan aikaan, pieni kateus iski) ja samaan aikaan myös majoitimme viikon viimeisillään olevaa mieheni veljen naista jonka raskautuminen oli näitä "kun katsoo mieheen tulee raksaaksi, eli kerrasta" ja tämä nainen on mua kaks vuotta nuorempi!.. voi herraparatkoon miten mä kestin! ja tammikuussa 2014 aloitin taas epilsut, toinen lätkä meni siinä, söin vaan yhden kuun satsin siis ja jätin sit siihen sen kolmannen heitinki sit roskiin.. varmaan jotkut täällä muistaakin.. ne ei sopineet mulle ja ne aloitin siksi kun tuli taas se ei tästä mitään tuu alan elää elämääni eri tavalla ja alan haaveilla jostain muusta kuin perheestä ja vauvasta ja äidiksi tulosta, raskaudesta.. siitä on nyt 7-8kk kun lopetin noi pillerit.. karulta tuntuu ja hiljaiseksi vetää, ei vieläkään raskautta vaikka tammikuun eli pillerikuun jälkeen yritettiin kuitenkin joka kuu.. paljon on tapahtunut, paljon on muuttunut parin vuoden aikana, olen kasvanut henkisesti PALJON, monta kyyneltä, monta unetonta yötä miehelle itkua tihrustaen miksi taas menkat alkoi, miksei me onnistuttu? en tiedä..

Ei muuta kuin tsemppiä rakkaat foorumilaiset, elämä antaa meille vielä paljon hyvää.. ainakin TEIHIN mä uskon :Heartblue itsestäni mä en tiedä jotenki höntti olo..
 
Muokattu viimeksi:
Huh, aikamoinen tarina Kiivilintu. Uskon kuitenkin, että sullekin se äitiyden onni vielä suodaan (tekstistä ymmärsin, että olet vielä nuori). Oletko missään tutkimuksissa käynyt? Ehkä sullakin se alkion tarttuminen on ongelmana? Anteeksi, en nyt muista että oletko tästä joskus kertonut... :sad001

Vähän hirvittää, että onnistuuko itsellä koko raskautuminen ollenkaan, kun olen niin paljon muiden surua täältä lukenut. Olen kuitenkin hyvää vauhtia lähempänä 30 kuin 20. Mutta vaikka kuume on välillä kova, olen tehnyt rauhan itseni kanssa tämän asian suhteen. Me saadaan lapsi ja jos ei saada, niin olen tyytyväinen elämääni näinkin. Oma pieni olisi vaan se piste iin päälle. Kun nyt edes siihen yritysvaiheeseen pääsisi...:grin

Mun hinku päästä äidiksi ei kuitenkaan ole niin kova, että adoptio tai toisten sukusolut olisi mulle vaihtoehto. Jos omista aineksista ei ole mihinkään, niin selvitään kahdestaankin. Näin siis ainakin nyt ajattelen.
 
Larissa täällä palstalla on nyt ollut todella ankeeta näiden suru-uutisten vuoksi, todellakin.. mutta minä uskon suhun ja hyvässä iässä olet, todella hyvä asia että sulla on asia hallussa, toimit esimerkkinä meille muille.. mä olen 21 ja mies piirun vaille 23. Ollaanhan nuoria, mutta jos nyt puolentoistavuoden ehkäisemättömän seksin jälkeen ei ole tapahtunut mitään pysyvää niin periaatteessa kannattikin aloittaa näin nuorella iällä, jospa se jossain vaiheessa tuottaisi tulosta.. kuulostaapa tylyltä, tulos? Ainakin näin mitä tämä yrittäminen on ja sain huomata ettei sitä raskauduta kun vähänkin koskettaa toista kuten koulussa opetettiin. No kuitenkin mulle on pikkuhiljaa tullut semmonen tietynlainen rauha myös, vaikka tuo aiempi pitkän pitkä viesti antoi ymmärtää ehkä muuta.. mutta olen todellakin jo sen pahan vauvakuumeen yli päässyt aikaa sitten. Toki haluan yhä muttei se ole pakkomielle eikä todellakaan päivittäin mielessä.. kokoajan rennommaksi mennyt tämä yritys ja viime kuussa parisuhde kuviot tökki joten senkin vuoksi ei tullut edes ajateltua koko ovista ja nyt se on kateissa. Ei olla käyty missään hoidoissa, olen miettinyt tota tarttumisongelmaa ja gynelle oon menossa vielä tänävuonna kun viime kerrasta on reilu vuosi aikaa ja silloinen käynti oli vähän outo.
 
Aikamoista sul on kyl ollut kiivilintu. Muutenki kun on surullisia uutisia kuullu muilta mua, on hieman alkanut pelottaan. Tein tänään toisen raskaustestin ja kyllä sinnekkin kaksi viivaa tuli <3 :wink Olen iloinen ja onnellinen. Toivon kaiken sujuvan hyvin :) Oltiin tänään vähä talkoilemassa anopin tykönä. Voi kun olisi niin mieleni tehnyt kertoa uutiset, mut ajateltiin et jos vaik tapahtuu jotain.. No Anopilla on synttärit ensi kuussa, et jos vaikka silloin olis jo jotain konkreettista näytettävää tuolloin. Kuinkas muuten milloin ultrataan ekan kerran? varasin ekan neuvolanki olis 28.7 silloin mennää jos oikein ollaan laskettu jollain vk 7.

Muuten mut saa laittaa plussanneisiin!
 
Kiitos Larissalle ja Sandylle kommenteista ja jelpistä :)

Sehän tässä tosiaan varmaan on tärkeetä, että pysyis jalat maassa eikä liihottelis tuolla pilvilinnoissa, kun kuitenkin yk 1 vasta menossa. Jotenkin sitä aina vaan toivoo, että josko tärppäiskin ja miksei saa toivoakin. :p Eli näillä näkymin testailemaan pääsen tosiaan juuri, kun loma alkaa, mikäli vuoto ei ala ennen sitä. :grin Todellakin tänään loppui limat ja ovis varmaankin oli siinä, että nyt sitten piinaillaan pari viikkoa.

Kiivilinnulle iso rutistus täältä. Tuntuu kujalta mitä kaikkea joutuu kokemaan vain sen tähden että äidiksi tulisi. :sad001 Kaikkea hyvää ja tsemppiä.
 
Aurinkoinen 11.7
Satsa 13.7
Elli28 15.7.
PandaKarhu 16.7.
Lucky 17.7
naranja 18.7
Mustikka 18.7.
elaffy 18-20.7
Aida 24.7.
Siija 25.7.
Sintti2014 31.7.
Anis 10.8
Granger ?
Etsijä ?
Nuuhku?
zorro86?
DarkMimosa ?
loora84 ?
Lauruska?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Silv?
Larissa?
Myssy?
Ambriina?
Etsijä?
Dawwe?
Freyja86?

( yht. 29 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ (yht.16)
 
Joku kysy onko meillä todettu jotain vikaa. Vielä ei ole kun olen ollut 3kk jonossa yleislääkärille ja 1,5kk sitten pääsin ja kävin testeissä labrassa ja lääkärin piti soittaa takas ja sen piti laittaa mut jonoo heti gynelle.
Soitin perjantaina niitä tuloksia nii selvisi että lääkäri ei ole laittanut niitä tuloksia ja joudun jonottaa nyt lääkärin soittoaikaa jonka sain sit kuitenkin 2viikon päähän.. Jono ajat gynelle on 3kk eli vähän vituttaa ku alkaa taas uusi odotus. Ja stressiä on kyllä koko ajan. Vaikka nyt jo helpottaa :)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Noniin, tänään oli se poliaika ja ultra. Kohtu on tyhjentyny (onneksi, ettei tarvii kaavintaa tms) itekseen hyvin eli sinänsä positiivista vaikka tää kkm ihan kamalaa onkin. Tänää tais olla viimenen vuotopäiväki ku siteeseen on tullu vaan tippa :)
Lääkäri sano että uutta yritystä vaan putkeen jos siltä tuntuu! :)
Nyt mä pohdin että tilaanko niitä ovistestejä vai en, toisaalta tekis mieli mutta sitte taas ei :D
 
Tänään testattu puhdas nega, ei auttanut vaikka kuinka olisi sitä käännellyt ties minkä asteen kulmaan.. Usko ei tosin korkealla ollutkaan viime kierron km jälkeen. Tänään pitäisi olla dpo 13-14, tarkasti en osaa sanoa ja menkkoja odotan saapuvaksi huomenna tai sunnuntaina. Mitä nopeammin, sen parempi. Katse jo uudessa kierrossa.. :rolleyes:
 
Satsa 13.7
Elli28 15.7.
PandaKarhu 16.7.
Lucky 17.7
naranja 18.7
Mustikka 18.7.
elaffy 18-20.7
Aida 24.7.
Siija 25.7.
Sintti2014 31.7.
Anis 10.8
Granger ?
Etsijä ?
Nuuhku?
zorro86?
DarkMimosa ?
loora84 ?
Lauruska?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Silv?
Larissa?
Myssy?
Ambriina?
Etsijä?
Dawwe?
Freyja86?
Aurinkoinen?

( yht. 29 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ (yht.16)
 
Satsa 13.7
Elli28 15.7.
PandaKarhu 16.7.
Lucky 17.7
naranja 18.7
Mustikka 18.7.
elaffy 18-20.7
Aida 24.7.
Siija 25.7.
Sintti2014 31.7.
Anis 10.8
Granger ?
Etsijä ?
Nuuhku?
zorro86?
DarkMimosa ?
loora84 ?
Lauruska?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Silv?
Larissa?
Myssy?
Ambriina?
Etsijä?
Dawwe?
Freyja86?
Aurinkoinen?
Mimi. ?

( yht. 30 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ (yht.16)

Lisäsimpä itsenikin :)
 
Takaisin
Top