Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun piti jo edelliseen viestiin laittaa kysymystä, että onko jollekin muulle määrätty 1g foolihappoa? Ootteko huomanneet millaisia vaikutuksia? Mulle lääkäri kirjoitti samalla clomit ja noi foolihapot jotka aloitinkin heti.
 
Jos joku viisaampi tietää niin kertokaapa, että kun siis tulee noi "ovis limat" niin onko ovulaatio silloin juuri nyt/menikö jo vai onko vasta tulossa?? o_O
Kovasti ollaan kyllä :love022 ja :sign19 talleteltu, mutta kysymys kuuluukin, että kauanko tätä täytyy jatkaa. Hahaa laughing7 Siis varmaan hamaan tappiin, ku oon naimisis ton kaa, mut anyway :wink
 
Siija, toi taitaa mennä ihmiskohtaisesti. Mulla oli limat 1 tai 2 päivää ennen ovista näemmä. Ootte kyllä varmaan rakkautta antaneet juuuuuri oikeaan aikaan, sillä ennen ovistahan sitä juuri pitäisi antaa eikä vasta oviksen hetkellä. :grin Sain ovisplussan testiin eilen ja toissapäivänä (kp 17 ja 18) ja limat oli kp 16. Kp 17-18 oli nännit todella arat ja vasen munasarja tuntui siltä, että se räjähtää.o_O

Kiivi, kiva kuulla sun kuulumisia. Mukavaa, että siellä kuulostaa parisuhdeasiat taas paremmalta, mutta tyhmä se koulupaikkajuttu :mad:

Dawwe, kuulostaa rankalta toi sun kokemus :sad001 Mutta uuteen yritykseen vaan, jos sellainen on olo:)

On. Viimeinen kumi käytetty, saas nähdä ostaako mies lisää vai ei. Minä en osta.:grin
 
Aurinkoinen 11.7
Anis 12.7
Satsa 13.7
Elli28 15.7.
PandaKarhu 16.7.
Lucky 17.7
naranja 18.7
Mustikka 18.7.
elaffy 18-20.7
Siija 24.7.
Aida 24.7.
Sintti2014 31.7.
Granger ?
Etsijä ?
Nuuhku?
zorro86?
DarkMimosa ?
loora84 ?
Lauruska?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Silv?
Larissa?
Myssy?
Ambriina?
Etsijä?
Dawwe?
( yht. 28 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella (yht.15)

Yritin päivitellä listaa,korjatkaa jos on korjattavaa :)
 
Aurinkoinen 11.7
Anis 12.7
Satsa 13.7
Elli28 15.7.
PandaKarhu 16.7.
Lucky 17.7
naranja 18.7
Mustikka 18.7.
elaffy 18-20.7
Siija 24.7.
Aida 24.7.
Sintti2014 31.7.
Granger ?
Etsijä ?
Nuuhku?
zorro86?
DarkMimosa ?
loora84 ?
Lauruska?
Herhis?
Diku?
jonnamaria?
Silv?
Larissa?
Myssy?
Ambriina?
Etsijä?
Dawwe?
Freyja86?
( yht. 29 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella (yht.15)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jonnekin pakko purkaa kun alkoi ahdistamaan. Tänään jotain pienen vuodon tapaista joten toivon sen kp1:sen alkavan pian.

Henkinen paha olo on jotenkin rankkaa. Ei pelkästään tämän keskenmenon takia vaan muutenkin. Siis kun tuntuu että teen mitä vaan niin ei tuo olo muutu paremmaksi. Ja kun ympärillä olevat ihmiset tuntuu tietävän et mikä olisi parasta. Työ kuulemma auttaa, mut silti vaan työnnän ajatukset muualle käsittelemättä niitä. Samoin jos teen jotain kivaa, niin siltikään en anna ajatuksille valtaa. Ja sit jotenkin tuntuu pahalta kun en osaa toimia oikein. Aika tässä varmaan auttaa mutta en oikein voi tehdä mitään kun välillä vaan pääsee itku :'(


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Naranja onnittelut kihlauksesta :Heartred

elaffy tuttuja tunteita..Tunteet menee välillä niin vuoristorataa ettei pahemmasta väliä.Välillä tekis mieli lyödä hanskat tiskiin.Rahallisesti tekee meilläkin tiukkaa käydä yksityisellä mutta on se kuitenkin sen arvosta.Muutama kierto aateltiin kattoo tärppääkö näillä lääkityksillä ja sitten on pakko laittaa lisää rahaa palamaan lisätutkimuksiin ja ehkä kovempiin hoitoihin.

tähtönen Mulle ei varsinaisesti määrätty mutta lapuissa joita sain lääkäriltä luki että foolihappoa pitäis ottaa 1mg.Mulla menee nyt sitten 1,2 mg/pvä kun noissa vitskuissa on 400 mikrogrammaa ja sitten otan vielä erikseen pelkkää foolihappoa 800 mikrogrammaa.Vaikutuksista en osaa sanoo,terot ja kortisoni aiheuttaa niin paljon haittavaikutuksia mutta luulen ettei foolihappo mitään itse huomattavia vaikutuksia aiheutakaan.

Freyja niin kliseistä kun se onkin niin aika todellakin auttaa.Anna itselles aikaa surra,on se tapa sitten mikä tahansa.Asia kannattaa käsitellä ettei se jää mieleen painamaan.Mulla helpotti puhuminen asiasta ja tietysti tänne avautuminen.Paljon voimia :Heartred
 
Freyja, komppaan Satsaa. Toki työ ja mukavien asioiden tekeminen auttaa jonkin verran, mutta kannattaa myös huolella surra ja itkeä itkut, jos sellainen olo on, niin saa ne pois kaihertamasta. Löytyisikö teidän neuvolan kautta keskusteluapua? Pienikin juttutuokio ulkopuolisen kanssa saattais olla helpottavaa. Ja tänne saa avautua niin paljon kuin tahtoo!

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Onpas paska juttu että ihanat, vanhat "tutut" joutuvat kuumeilijoihin palata :sad001 Tai että yhtään kukaan! Elämä on epäreilua välillä, näin se vaan on. Toivottavasti Freyja saat tätä asiaa käsiteltyä ja jaksaisit vielä luottaa huomiseen. Mä ehdin kuumeilemaan naurettavan vähän aikaa (yk3), mutta väliin mahtui se yksi tosi varhainen keskenmeno. Kun niitä silloin kokemiani tunteita muistelen, niin olihan se ihan kauheeta, epätoivoistakin. Ja vaikka mulla ei ole kokemusta useammista keskenmenoista taikka pidemmästä vauvahaaveilusta, niin voin hieman kuvitella miltä tuntuu jos ne minunkin hetken aikaa kokemani tunteet jatkuisivat ja jatkuisivat ja jatkuisivat.... Voimia Freyja! :Heartred

Pahoittelut myös kaikille muille keskenmenon kohdanneille ja voimia tulevaan ja uskoa tulevaisuuteen! :Heartred Erityisesti Dawwe sullekin. Kyllä minäkin ehdin ihmetellä tuota mitä itsekin totesit että mikä on muuttunut. Sähän taisit vielä olla nuorikin ettei voi ajatella iän kauheasti vaikuttavan. Toivottavasti teille löytyy apuja ja pian saisitte sen pikkusisaruksen.

Kiivistä oli kanssa kiva kuulla :) vaikka kuulumiset ei sinällään olletkaan parhaat mahdolliset. Käyhän jatkossakin välillä moikkaamassa! :)

Mä käyn näitä joka pvä lukemassa, mutta kommentoida en jaksa kännykällä... kun olisi aina niin paljon asiaa :rolleyes::grin Yritetään nyt jotain muistella.....

Tähtöselle ainakin toivotan tsemii tuleviin hoitoihin! Varmasti jännät paikat siellä edessä :) Tietysti vielä pieni toive että plussa tuleekin nyt ettekä hoitoja tarvitsekaan! :)

Tiarellalle onnea kasvavista viikoista! :) Koetahan nyt luottaa, ei se ilon, onnen ja luottamuksen puute kuitenkaan yhtään vähennä sitä surua jonka joutuisi käymään läpi jos jotain sattuisi käymään

Jonnamaria, sullehan saattaa tulla plussa ihan milloin vaan! :) Jos vaikka ovis on siirtynyt, kunhan vaan jaksatte olla aktiivisia vällyjen välissä :wink

Ellille plussaa toivotellaan ja tsemii piinapäiviin :)

Siijalle myös plussatuulta! Kyllähän se ihan hyvin voi tärpätä jo ihan ensimmäisellä kerralla :) Kunhan ei sitten valtavasti pety jos joutuukin uuteen kiertoon. Mäkin muistan sen yk 1 kun olin tosi optimistinen jos vaikka kuuluisi siihen porukkaan joka heti tulee raskaaksi. No en tullut, mutta yk 2 jo tärppäsi, mutta meni kesken ja nyt yk 3 kasvaa tuolla masussa rv 16+1 :)

naranjalle onnittelut kihlauksesta ja samalla plussatuulia! Se oliskin mahtava kihlajaislahja :Heartred Flunssa voi ihan hyvin olla raskausoire :wink

Joo, nyt en enempää kirjoittele. Painoin jotain päivitysjuttua ja saattaapi tämä kone sammuakin ihan just :rolleyes: Yhteisesti vielä kaikille onnittelut joilla siihen on aihetta, pahoittelut surun kohdanneille ja kaikille, siis ihan kaikille, tsemii ja voimaa jaksaa surussa, ilossa, kuumeilussa, piinatessa ja raskaana! :):thumleft:thumleft
 
Mun piti jo edelliseen viestiin laittaa kysymystä, että onko jollekin muulle määrätty 1g foolihappoa? Ootteko huomanneet millaisia vaikutuksia? Mulle lääkäri kirjoitti samalla clomit ja noi foolihapot jotka aloitinkin heti.

Meillä sekä minä että mieheni aloitimme foolihappolisän kolmisen kuukautta ennen pillerien poisjättämistä. Ajatuksena siis oli, että foolihappotaso on riittävä, mikäli tärppäisi heti. Foolihappoa on siis ehditty napsia erinnäisiä purkillisia toukokuusta 2013, kun ehkäisy lopetettiin elokuussa 2013.
Nyt tässä yk 11 päättymässä ensi viikolla ja tuskinpa on plussaa vieläkään. En voi siis sanoa, että mitään olisin huomannut itse. Jatketaan nyt foolihapon syömistä, jos plussa vaikka joskus tulisi. Foolihapon käytön aloittamisestahan ei ole mitään hyötyä enää siinä vaiheessa, jos raskaus on jo alkanut.
 
Sandy kiitoksia. Nuori olen, 26v ja tosiaan ekat kaksi tuli helposti. Eihän se mitään takaa, mutta outoa tämä on. Mitään muuta tässä välissä ei muuttunut kuin pillerimerkki. Ennen esikoista söin melianea ja kakkosen jälkeen yasminellea.
Ei sillä pitäisi olla mitään merkitystä, mutta entä jos? Eihän niitä loppujen lopuksi ole tutkittu liiemmin, millaisia vaikutuksia eri merkeillä on eri ihmisiin.
Herää vaan kysymys, pilasinko itse mahdollisuuteni valitsemalla väärin? Ja voitte uskoa, että en tasan ainakaan niitä pillereitä suostu syömään enää tän jälkeen jos joskus ikinä raskaudun pysyvästi.
Terkkakin kuitenkin sanoi, että selvästi joku mättää, kun molemmat keskeytyneet ovat yrittäneet kiinnittyä ja sitten eivät vaan pysykään mukana.

Lähinnä mä toivoin uutta plussaa pikaisesti sen takia, että haluaisin nähdä jatkuuko se, sit pääsisin ainakin tutkittavaksi että mikä mättää, koska jotain vikaahan tässä nyt on.
Silloin kun kolmatta aletiin haaveilla, vaisto sanoi ettei tule olemaan helppoa. Mutta että näin vaikeeta?

Tuohon foolihappoon lisäten. Miksi minulle sitten sanottiin, että pitää aloittaa foolihappo vaikka olin jo raskaana? Jos siitä ei mitään hyötyä olisi raskauden jo alettua tuskin sitä neuvolasta olisi suositeltu aloittamaan.
Nyt kehoittivat jatkamaan keskenmenosta huolimatta sekä foolihapon että raskaus ja imetysvitamiinien ottamista.

Se mitä ihmettelen tällä hetkellä eniten on tää vuodon vähyys. Siis verta tulee vähän, enempikin tulee ihan suuria hyytymiä ja kaikenlaista muuta rojua ja kaikki suoraan pönttöön..
Lisäks mun muuttunu oloni eilisen jälkeen. Sen pussin poistuttua mun olo oikeesti on kevyt ja jotenkin - onnellinen? Vai toiveikas?
Semmonen fiilis, että jos oon tähän pystyny aiemminkin niin pystyn uudelleenkin.

Voinko mä kuitenkaan olla onnellinen, vaikka mä kuitenkin menetin yhden mahdollisuuden tulla äidiksi?
Onko tässä mitään järkeä?
 
Tuo foolihappo auttaa alkion selkärankaa sulkeutumaan joten siksi suosittelevat ellei sitä ole alkanut syömään jo ennen raskauden alkua.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiitos kaikille onnitteluista.
Sandy toivoisin että flunssa tarkoittaisi raskautta.. Mutten voi uskoa kun sain tän lensun mieheltä. Sillä ei tosin ollu nii montaa päivää lämpöö kun mulla. Mulla noussu viitenä iltana vähän yli 37 lämmöt. Noh pari päivää piinaa vielä


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Foolihappoa pitäis syödä tosiaan ainakin kolme kuukautta ennen raskautta että siitä olis hyötyä.Itekin olen ihmetylly miks neuvolassa kehotetaan alottamaan kun on jo raskaana..Toisesta raskaudesta (ekastahan en edes neuvolaan ehtiny) neuvolantäti käski alottaan foolihapon syönnin.Sanoin että oon syöny jo yli vuoden sitä niin meinas vaan että hyvä,liian myöhästä se nyt oliskin alottaa :rolleyes: Jäi vähän wtf fiilis..

Dawwe
mä ehdin syömään pillereitä melkein 20 vuotta ja olen kans miettiny voisko niillä olla joku merkitys kuitenkin.Voisko vaikuttaa oman keltarauhasen tuotantoon heikentävästi?Sitähän mulla epäillään keskenmenojen syyks.
 
Mä söin melianea ennen esikoista n. 6 vuotta ja pillerit lopetin eikä kuulunu ekoja menkkoja kun siis tarttu heti, ennen kakkosta en syöny pillereitä vaan annettiin tulla heti ja yhdet menkat tuli ja sen jälkeen tärppäs.
Kakkosen jälkeen alotin yasminellet, söin muutaman kuukauden ja nyt sitten ei saada tarttumaan ja kun on tarttunu, menee heti kesken.

No ainakin seuraavan kans kokeillaan jo visisin tukilääkitystä ja sit pääsee tutkittavaks. Josko sais apua mitä tää ikinä onkaan.
 
Olkaa onnellisia te, jotka edes raskaudutte. Täällä on 15kk yrittämisen aikana ollut yksi alkuraskauden km, eikä mitään muuta ole tapahtunut. Seuraavan raskauteen taas yritetään se vuosi ja jos sekin menee kesken.. Nuoria me vielä olemme, mutta miten pitkään tätä rataa?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Siirryn tähän ketjuun tuolta odotusketjusta, km viikolla 5-6.

Oon nyt yrittänyt selvittää, voiko uudelleen yrittämisen aloittaa heti, ettei tarvitse odottaa seuraavia menkkoja. Ilmeisesti tosi ristiriitasia kokemuksia ja juttuja. Itse ajattelisin, että ois ok yrittää heti, kun noin aikaisessa vaiheessa meni kesken. Kunhan tää vuoto nyt ensin loppuu, mutta on kyllä jo vähentymään päin. Vaikee tietty tietää, milloin ovulaatio on vai tuleeko sitä edes nyt.
 
Nella, pahoittelut km johdosta. Yrittää voi heti,kun vuoto on loppunut. Ultrat on keksitty. :) Näin sanoi minulle lääkäri km jälkeen. Itse en ovuloinut km jälkeen.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top