Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lucky: koeta kestää! Meidän kaikkien kyllä pitäis ajatella myös muita kanssaeläjiä. Ainakin on hyvä yrittää keskustella toisen kanssa jos jokin asia paina. Huomaan kyllä itsekin et aika usein tuijotan vain omaa napaani (erityisesti nyt kun tuolla masussa tapahtuu jotain), mut aina voi yrittää parantaa omaa käytöstään.

Larissa: Tsemppiä menkkakipuihin! Ne on ihan hirveet. Ehkäpä ens kierrosta sit jo pysyisi täti punainen poissa :)

Ja naranjalle tervetuloa!

Gatusa: Ihanan näköinen paita sulla tulossa :) Mä olen väsännyt juhannuksesta asti siskolle pitkävartisia sukkia. Hieman muunnellen tuota garnstudion ohjetta :) http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=110&d_id=43&lang=fi Vika sukka kärkeä vaille valmis :)

Vielä olis tekemättä Blueroseteddyn villapaita ja hänen lapsensa villatakki sekä muutama muu työ pitäis koota :D Ehkä mä syksyyn mennessä uskallan jo ruveta sit tekee vauvajuttuja ;) Kun ois se nt-ultra takana. Jotenkin en edes halua hötkyillä ja intoilla tästä ennen sitä.

On: Eilen piti sit katsoa yksin futista kun mun suosikkijoukkue eli Hollanti pelasi. Mut eihän siitä mitään tullut kun väsymys vei mut sänkyyn klo 21. Ja samalla alkoi taas se turvotus kipujen kera, ehkä se on ihan normaalia alkuraskauden kipuilua. Tänään poksui 5+0 käyntiin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Huomenta naiset! Minä olen kerrankin tälle kesää aikaisin ylhäällä. :) mies vielä nukkuu ja minä juon kahvia.

Tämmönen turvotus oli eilen illalla. Kokoajan tuntuu .turvonneelta.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1403588807268.jpg
    1403588807268.jpg
    43 KB · Katsottu: 122
naranja tervetuloa! :)

gatusa onpas sulla ollu mielenkiintonen ultraaja siellä.. huh

lucky toi kuulostaa niin tutulta tuo miehen toimiminen...ja itse oonkin tyytyväinen että on töissä nyt ja saa olla ihan niin kuin itse haluaa ei tarvi kuunnella toisen mutinaa ja määräilyä... ;) taas ollaan vaan liian kauan oltu samankaton alla.. :D koita jaksaa.. miehet on välillä niin pöllöjä! :)

on. kivutkin on pikkuhiljaa poissa.. vaikka välillä vielä tulee aaltoilevaa kipua ja sit menee ohi vähän niin kuin lieviä supistuksia.. noh eiköhän elämä ala taas hymyileen :)
 
Seuraavat testipäivät:
Lauruska 23.6
Herhis 24.6.
Diku 27.6
DarkMimosa 29.6
loora84 1.-19.7
jonnamaria 27.6
Marikki 2.7.
Silv 2.7
Sintti2014 5.7.
Ambriina 8.7
Anis 12.7
Marras 13.7.
Satsa 13.7
Lucky 17.7
naranja 18.7
elaffy 18-20.7
Elli28 ?
Myssy ?
Granger ?
Etsijä ?
Mustikka ?
Nuuhku?
Aida?
zorro86?

( yht. 23 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Freyja86, Dawwe, Myyh, Tiarella (yht.17 )

Lisäsin jonnamarian ja elaffyn :)
 
Lääkärissä käyty ja verikokeissa kaikki oli normaalia :) Lääkkeiks tuli terolutit kun on mukavampia käyttää kuin lugesteronit,kortisoni ja sitten vielä dehydroepiandrosteron joka on myöskin hormonia.Luulis että näillä lähtee :grin
 
Marikki Löysinki sille lyhennöksen reseptistä DHEA :grin Se on sukuhormoni ja vaikuttaa kuulemma kaikkiin hormoneihin.Ne kun laskee iän myötä niin kokeillaan sitäkin kun täytän syksyllä jo 34.Ulkolaisilta sivuilta oon löytäny tuosta jotain tutkimuksia.Se vaan huono puoli että sitä valmistetaan ainoostaan yliopistollisessa sairaalassa ja apteekit sitten tilaa sieltä.Onneks Kotkassa on yks apteekki joka pitää sitä valmiina ja haettiin sitten samalla sieltä.
 
no hiisi,miksei miulle tollasta oo annettu...(oon yli 40 :rolleyes:) toisaalta kokeiden perusteel kaik hormoonit ok,mutta harmi että mun munikset on nii wanhoja jo.

Systerini on Italiassa lomalla,ja kuolailen täällä sen ihania lomakuvia joita postailee faceen :cool:
 
Mullakin kokeiden perusteella kaikki ok mut nää kaikki määrättiin vähän niinku varmuudeks.Toi DHEA on ilmeisesti aika uus juttu täällä..Kannattaahan sitä vaikka kysyä lääkäriltä :)

Voi kun pääsiskin lomalle!Kaikki rahat uppoo tähän vauva projektiin :rolleyes:
 
sanoppa muuta,rahat uppoo...pidän blogia tästä ja kirjaan kaikki menot siihen...no vähänhän se viel on kun tutkimukset ym alkoivat vasta toukokuun puolessa välissä...mut esim ivf-kortti jää meil kääntämättä ihan siksi ettei oo varaa yli 2000e siitä maksaa.Meillä ei varmaan ole edes niin paljoa käyttörahaa koko kuukaudessa,saatikka ylimääräistä.On tää siks aika piipin masentavaa
 
lucky iha ymmärrettävää että sulla menee hermot miehees ku tuollanen on. saa olla kiitollinen ettet ol samanluontonen ku minä, täällä ukko meinaa valittaa välillä et persus on kipee ku mä polvella kenkäsen siihe kunnolla ku se käy liikaa hermoille. auto ja noi muutki asiat on sellasia joista pitäs yhessä neuvotella.

freyja jep jep mun äiti ihastu toho mallii heti :) mulla on viel projekteina kunha saan nuttulangat ja myyh kertoo montako on kyydissä ja kunha pääsee turvallisille viikoille ni hänelle vauvan villapuku ja makuupussi inshaAllah. sit omalle pitää tehä housut valmiiks ja lisäks haluttais neuloa lisää. että mua jännittää seuraavat ultrat ku haluttais tietää kumpi tulossa että osaa sisäistää. mulla ku on ollu jostai syystä automaattisest puheessa aina että tuolla ois poika tulossa, sanon he, him en ollenkaa she, her. joten ois kiva oppia ajoissa kutsumaan oikein ja vaikka sillä nimelläkin jo ku meillä on lapselle nimi valmiina inshaAllah.

nuuhku ei täällä kätilöt ultraile. suomalaiset hoitajat ja kätilöt vois toimia tääl käytännösottaen lääkäreinä tietotaidoiltaan :)

marikki uskon että tekis mieli olla italiassa, missäpäin hän on? ite oon aikoinaa asunu jonki aikaa milanos ja sit sisilian eteläosassa pikku kaupungissa :) jos ne on jostai tarkkoja ja intohimosia ni se on ruoka..ferrarin lisäks :) ja ah ne pikku leipomot joista sai tuoretta leipää, pieniä pizzoja sellasia napostelupizzoi yms... ja pienet kenkäkaupat joista sai hyvälaatusta tavaraa edullisesti (sisilian eteläosan pikku kaupungissa sijaitsi kyseinen kauppa, sopii hyvin lapsiperheille ku rauhallinen) vaikka oliki tuontikenkiä pitkälti, mulla vieläki sieltä ostetut lenkkarit käytössä eikä ol tarttenu korjata kertaakaa ja siitä on todella monta vuotta ku ne ostin mut ne on vaa niin hyvät.

on: olipa ihana saada kerranki loikoilla pitkään sängyssä aamulla ja on hiljaisuus kun ukko töissä ja esikko mukana :) väsyttää kyllä vieläkin jonki verran, mies ihmetteli että missäköhä se kohtu oikein on ja sit silitteli vatsaa ja oli vähä aikaa ennen nukahtamista iha tohkeissaa. ne hetket on kyl parhaita ku ukko innostuu tuosta kasvavasta vatsasta ja on niin hellivä ja silittelee et siellä se vauva on inshaAllah ja kasvaa. totesin et ootappa kun liikkeet tuntuu läpi ni alkaa kenkiä sua yöllä :)
 
Muokattu viimeksi:
Laskeskelin kans että n.tonni on ainakin jo palanu..Noihin testeihin suurin osa.Mikäli haluttas vielä lisää testata niin ainakin toinen menis vielä.Tosin niitä ei lääkäri pitäny tarpeellisena ainakaan vielä.
 
Tervetuloa naranja :)

Lucky: kurjan kuuloista käytöstä mieheltäsi :(. Voimahaleja!

Tänäänkin on tullut vähän valkkaria, voi olla että johtuu lähestyvistä menkoistakin eikä kiinnittymis yrityksistä. Menkat älkää tulko pliis :). Mitä taikoja vois tehdä että saatais plussat kaikki :)?
 
Gatusa, kuvatunnisteissa lukee Giardini,ja sitten joku paikka mistä oli ihania kuvia oli tunnisteena Etna Nord.
Kelpais!!
Oon eläissäni käynyt kerran "etelässä" ja sekin oli kun olin vajaa 18v.Sen koommin en ole Ruotsia ja Viroa kauemmas päässyt,ja pienimmät lapset ei oo olleet koskaan Suomesta pois.Pikkusen takapajuista vissiin.Ainakin niin annoin itselleni kertoa eräällä palstalla,kun tunnustin saman.

Lucky,joo uskon että piuha palaa.Mie en niinkään stressaaja oo,eli mua ei niin kauheesti häirää vastaavat ko sua,mut mua sen sijaan häirää ihan hirveesti just ruma ja ajattelematon käytös-oon saanu kestää sellasta ihan liikaa yhden elämän eestä.

Satsa,toivon että teille toisi apuja nää lääkkeet ym.Oletteko julkisella/yksityisellä?
Kyllähän sie raskaudut näemmän,mutta km...niihinkö ei oo mitään syytä löytynyt?
Tänä vuonna jo kaksi,henkisesti ihan hirveän raskasta ja surullista.
Mutta niistäkin pitäis osata repiä se positiivinen puoli ja keskittyä siihen.
Voimia ja yrityksen intoa teille :Heartpink
 
Kiitos Marikki :Heartred Yksityisellä käydään.Löysin tän lääkärin kun käytiin edellisestä keskenmenneestä ar-ultrassa.Sama lääkäri sitten ultras keskenmenon jälkeen ja päätti ottaa tutkimukset ja hoidot asiakseen.Mitään syytä noihin ei oo tosiaan löytyny ja harvemmin kuulemma löytyykään.Toisesta keskenmenosta tutkittiin sikiökin sairaalassa eikä mitään vikaa.
Henkisesti on pirun raskasta mutta jostain sitä vaan näemmä löytää voimia nousta ja yrittää uudelleen :)
 
etna nord on ainaki sisiliaa eli ovat siellä käyny ja giardini on muistaakseni kans siellä... :) meillä esikkoki on päässy ulkomaille ku matkusteltii aikoinaan jonki verran. kysy hältä alpeista ja hän vastaa miltä näyttää ja tuntee muitaki paikkoi. me matkusteltii ennen tänne muuttoa jonki verran. sukua löytyy italiasta ni tuttu esikolleki, siis miehellä on sukua siellä.

tsemppiä satsa ja hienoa että sait avut jo nyt käyttöön inshaAllah nyt tulis tärppi ja pikku sissi pysyis matkassa.
 
Heissulivei naiset! Juhannukset on nyt lusittu täälläkin, ja kämppä on ollut sen näkönen nyt sunnuntaista saakka kun vieraat lähti. Niin ihanaa kuin onkin saada noita rakkaita ihmisiä kylään niin voi jösses sitä siivon määrää...

Menkkoja ei vielä kuulu ja pari päivää olen nyt voinut tosi huonosti ja oksentanutkin. Just äsken tuli nuudelit ylös, aamulla ei kahvi maistunut eikä pysynyt sisuksissa. En ole vielä päässyt testaamaan kun ei mies muistanut eilen kauppareissullaan napata testejä mukaan. No, tänä iltana tai huomenna aamulla sitten jännäillään :)
 
Takaisin
Top