Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nonii mies tuli ja vei, kätilö oli paikal mut oli turha reissu, huonees ei ol mitää muuta ku pöytä, sit väittelin millä kolmanneksel oon ku hän väitti et eka kolmannes kestää rv 15 asti!!! lisäks se sano et mult pitäs ommalla synnytyskanava kii ettei tulis keskenmenoo ku se varmast ollu syynä muka keskenmenoihi jne. mä ihmttelen mistä se on saanu koulutuksen tuoho hommaan. käyn vain gynel ja korttiakaa ei tullu, kuulemma ehtii sitteki ku lapsi on syntyn!
 
Gatusa hohhoh mikä ammattitaito..tai sen puute:mad: mun käsittääkseni noita kohdunsuun ompeleita käytetään aika kriittisessä tilanteessa vasta, ja kun ihminen on suunnilleen pää alaspäin roikkumalla vuodelevossa. Eikai ne nyt alkuraskauden keskenmenoihin ainakaan vaikuta...vai mitä häh? no mihin tulokseen se täti sitten tuli? Meinaako se nyt että ompeleet laitetaan? :rolleyes::rolleyes:

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Hei taisin olla väärässä, luin just netin ihmeellisestä maailmasta että ne ompeleet laitetaan just rv 12 tienoilla jos on syytä epäillä että kohdun suu ois jotenkin heikko.. mutta ei ne ompeleet alkuraskauden keskenmenoihin vaikuta kyllä..eiks sulla ne useimmat oo ollu ekalla kolmanneksella?

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
se meinaa et mulla ei ol asiaa hänen luo, käyn ainoastaa lääkärillä ultrassa. no niitä mul on kuukauden välein, perjantain ois tarkotus mennä uusii resepti valmiiks ja samal pyytää ultra. paras oli et kätil väitti että mä vuodan lapsivettä vaikkei se ees tarkastanu kohdunsuun tilannetta eikä mitannu ees verenpainettakaa. totes et mun kuuluu käydä ainoastaa sairaalassa ei hänen luona. siis mun teki mieli tirvasta sitä eukkoa ku eihä se osaa mitää, siel ei ollu ku vanhanajan verenpainemittari.
juu mul ollu pääasias ekal kolmanneksel. ja kyl lääkäri ois jo rv 11+4 sanon jos ois tarvinnu ne ompeleet.
 
Gatusa, jo oli kyllä idioo... kätilö! Mistäköhän kirjekurssilta on tietonsa oppinut. :/

Marinamelina, alkuraskaudessakin voi olla kohdunsuun heikkoudesta kiinni, mut ompeleita ei laiteta suomessa ennen rv12 ollenkaan. :)
Jee olikin lähinnä "ironinen" tai sinne päin, mä pelkäsinkin tätä :D toivon ettei pahemmaks mee, nyt on pysyny smoothie toistaseks sisällä :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Mad niin epäilinkin ;) huh, toivottavasti ei pahene olo kauheasti ja pysyy aisoissa! Paljon ihanampaa varmasti alkuraskaus kun ei oo kuoleman kielissä :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
madh tunisian oppien mukaan raskaus kestää vissii sit 42-43vko ku eka kolmannes kestää rv 15 asti täällä. minäki oisin pätevämpi kätilöt täällä... mihi asti muuten progesteronia pitää käyttää raskaudes? mulle väitettii tääl et koko raskaus mut ite oon siin käsitykses et ainoastaa eka kolmannes.

jaksamist pahoinvoinnin kanssa.
 
Gatusa: ohhoh, tuntuupa olevan aika tavalla poikkeavat systeemit kun täällä suomes..

Onnitteluja kaikille, nimimerkkejä ei pää jaksa muistaa :D

Omanapailua: oireet on vähän edellisestä kirjoittelusta muuttunu.. Pissalla hyppääminen on loppunu ja närästys tullu tilalle.. Syödä vois koko ajan ja tuntuu ettei tuu täyteen mistään! Turvotuskin laski muutamaks päiväks mut taas tuntuu ettei farkut mahdu jalkaan. Mahassa pörisee ja paukkuu mutta vihlasut on ilmeisesti loppunu, tai ainakin harventunu koska muuten en huomaa mitään paitsi aivastaes. Ja tää vilu!! Hrrrr...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Viime maanantaina mulla tuli digitestiin hymynaama ovis siis bongatttu. Tänään tullut valkovuotoa lorahdus housuihin, voisko olla kiinnittymisvuotoa :)? Toiveet on niin korkeella taas vaihteeksi että toivoo että kaikki pikkumerkit olis merkki et nyt tärppäs :). Lisäksi on menkkamaista jomottelua ollut pari päivää ja yöllä huomasin jomottelun selvästi.
 
Onpas sulla Gatusa ollut taas kokemukset ja seikkailut! Aika rasittava ja tietämätön kätilö kyllä sattunut kohdalle...

MadH toivotaan, että selviäisit pahoinvoinneista helpolla :)

Tähtönen toivotaan, että oireet enteilisi kiinnitymistä :) Parin viikon päästä sen viimeistään tietää ;)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Tähtönen: Minulla tuli tuossa jo varhain keskenmenneessä raskaudessa dpo 6 ilmeisesti kiinnittymisvuotoa. Valkovuodon seassa oli tullut tippa verta pikkuhousuun. Siitä osasin jo aavistella että plussa tulee testiin ja niinhän sitten kävikin.

Gatusa: Voi herran jee tuota teidän kätilöä!

on: Kauheat menkkajomot on olleet jo koko päivän, joten varsin helpottavaa kun äsken pyyhkiessä tuli jo sitten vertakin. Tätä osasin jo odotellakin sen negatestin tiimoilta. Taitaa nyt tulla ihan kunnon topakka täti kylään keskenmenon jäljiltä, kun sen verran niukkaa oli se km-vuoto. Nyt on oikeastaan ihan hyvä mieli. Kp olisi nyt 33, joten kierto ei mennyt pahasti sekaisin. Uudessa kierrossa pääsee siis yrittämään mukavasti jo uudelleen. Eli katsotaan nyt joko tämä on kp 1 vaiko vasta huominen.
 
Seuraavat testipäivät:
zorro86 15.6
Lauruska 23.6
Herhis 24.6.
Diku 27.6
DarkMimosa 29.6
loora84 1.-19.7
Marikki 2.7.
Silv 2.7
Sintti2014 5.7.
Ambriina 8.7
Anis 12.7
Marras 13.7.
Satsa 13.7
Lucky 17.7
Elli28 ?
Myssy ?
Granger ?
Etsijä ?
Mustikka ?
Nuuhku?
Aida?
( yht. 21 )

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Freyja86, Dawwe, Myyh, Tiarella (yht.17 )

Siirsin itseni listan hännille kysymysmerkin kanssa. Lisäilen päivämäärän lähempänä.
 
Gatusa: Tosiaankin siellä aivan eri käytännöt jutuissa kuin meillä. Toivottavasti säästyt ompeleilta, kuulostaa niin hurjalta!

Joku kyseli kiinnittymisvuodosta. Mulla ei oo sitä tullut eikä tullut viime plussakierrossakaan. Pari kertaa tiputteluvuotoa tuli viime raskaudessa rv 6+ ja just ennen sitä nt-ultraa. Tosin en osaa sanoa oliko se harmitonta kun lääkäri sanoi nt-ultrassa ettei se vuoto mitä mulla oli, ole keskenmenovuotoa. Niin vähäistä se oli.

ON: tänään parempi olo ollut. Pientä nippailua mahassa ja välillä mietin et onko syytä olla huolissaan. Mut turha kai sitä vaivata päätään asialla johon ei voi vaikuttaa :) Onneksi töissä ei ehdi itseään miettiä. Huomenna alkaisi uusi raskausviikko :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
kiitti freyja, aida ja larissa, juu mäki ihmettelen miten se saa toimia kätilönä jos noin tietämätön on asioista ja oli olevinaan niin ammattilainen ja tietävä. kai minä nyt oisin huomannu jos lapsivettä tulis kokoajan ulos tuolta ja toisekseen kyllä mä oisin huomannu jos jotai ois oikeestiki vialla. täällä pikkunen veti juustoleivän jälkee ukkoo odotellessa aamu jumpan joten en ol ollu huolissani, alkaa noi liikkeet tulee hiljallee selvemmiks ku aiemmin ja rakosta ei kyl ikinä erehy ku se on puskemisen tai kenkimisen kohteena.
 
Marikki, pohdin kans samaa, mut en viitsinyt ominpäin siirrellä nuita nimimerkkejä :P Jos kaikille sopii niin sitten?
Mulla ei ollut muita oireita ennen plussaa kuin väsymys illalla normaalia aikasemmin :)

Gatusa, ompa kummallista toimintaa. Toivottavasti kaikki selviää parhaimmiten.
 
en mä mitää ompeleita ol kyl ottamassa eikä niitä olla mulle laittamassakaan joten olkaapi rauhassa ei mua enempää kiduteta inshaAllah... :) kyllä se lääkäri ois viimeks ultrassa huomannu jos ois ollu heikko kohdunkaula jne tai jotai muuta ongelmaa. no perjantaina inshaAllah puoliltapäivin lääkärii uusimaa resepti inshaAllah ja samalla inshaAllah ultra taasen, sit meneeki kuukaus taas ootellessa seuraavaa ultraa. :) oispa mahollist nähä kumpi on ku joillaa on näkyny rv 14 sukupuoli ultrassa, ollu iha perinteinen ultra ei 4D tms.
 
Gatusa, onpas ilkeen kuulosta ollut. :o

ON: Täällä menee ihan hyvin tällä hetkellä, mökiltä ollaan tultu asuntoon. :) Rinnat kipeät ja mahassa välillä juilahtaa tai repäsee kun liikkuu. Hieman pahaaoloa potenut. Viime raskaudessa sitä ei ollut yhtään. :) Tappelin netin kanssa kun ei ole toiminut, viimein tajusin sammuttaa kännykän ja alkoihan se netti toimia. Kännykkä vähän kuin modeemi joka vaatii sen käynnistyksen uudestaan, että toimii. :)
 
Tervehdys. Uskaltaudun vihdoin kirjoittamaan tänne.. Vauvapalstoja parisen vuotta seurailleena ja kuumeilleena. Viimeinkin sain miehen pään käännettyä ja tässä kuussa koitettaan saada pikkuinen alulle. Viime kuussa kuvittelin jo itelleni kaikki raskausoireet vaikka ei sinänsä yritettykään. Menen huomenna gynelle "tarkastamaan" paikat.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top